Задужисмо се

У Народној скупштини Републике Српске данас су усвојене одлуке о задужењима Рeпублике Српске од 632 милиона КМ Индиректно задуживање РС за рачун фондова социјалне сигурности и јавне здравствене установе износи 265 милиона КМ. Министар финансија РС Зоран Тегелтија истакао је да се одобрава задужење Фонда за пензијско-инвалидско осигурање од 70 милиона КМ ради покрића законом […]

петак, септембар 23, 2011 / 14:10

У Народној скупштини Републике Српске данас су усвојене одлуке о задужењима Рeпублике Српске од 632 милиона КМ

Индиректно задуживање РС за рачун фондова социјалне сигурности и јавне здравствене установе износи 265 милиона КМ.

Министар финансија РС Зоран Тегелтија истакао је да се одобрава задужење Фонда за пензијско-инвалидско осигурање од 70 милиона КМ ради покрића законом утврђених права.

Према његовим ријечима, Фонду здравственог осигурања одобрава се задужење од 140 милиона КМ ради покрића законом утврђених права и измирења обавеза према добављачима.

"Одобрава се задужење и Клиничког центра Бањалука од 30 милиона КМ ради измирења обавеза према добављачима, те Јавног фонда за дјечију заштиту од 25 милиона КМ ради покрића законом утврђених права и финансијских обавеза за рефундацију накнаде плата за породиљско одсуство", додао је Тегелтија.

Министар финансија РС напоменуо је да ће се реализацијом ове одлуке привреди вратити око 40 милиона КМ.

На сједници је усвојена одлука о прихватању задужења РС према Кредитном заводу за обнову, Франкфурт на Мајни по Пројекту хидроелектрана Цијевна три на ријеци Босни од 50 милиона евра.

Тегелтија је истакао да је циљ пројекта, чија је укупна вриједност 56 милиона евра, изградња хидроелектране Цијевна три јачине 13,8 мегавата.

У дану за гласање посланици су по хитном поступку усвојили Закон о административним таксама којим се жели створити повољнији пословни амбијент за домаће и стране инвеститоре на начин да се износи такси сведу у оквире који су стимулативни.

Усвојен је Закон о одржавању зграда, којим се уређује одржавање стамбено-пословних зграда, стамбених зграда са гаражама и пословних зграда и Закон о измјенама и допунама Закона о привредним друштвима по којим пословна јединица нема својство правног лица, а у правном промету иступа у име и за рачун привредног друштва.

Народна скупштина РС усвојила је Закон о измјенама и допунама Закона о унутрашњој пловидби којим се успоставља ријечни информациони систем, као и Закон о измјенама и допунама Закона о метрологији у РС којим се дефинишу надлежности за доношење метролошких прописа и именовање лабораторија за верификацију мјерила.

Посланици су усвојили Нацрт закона о накнадама за кориштење података и пружање услуга Републичке управе за геодетске и имовинско-праве послове којим се уређују услови начина плаћања накнада и утврђивања њихове висине.

Директор Републичке управе за геодетске и имовинско-праве послове Тихомир Глигорић истакао је да је обвезник плаћања накнаде за кориштење података подносилац захтјева за кориштење података, односно пружање услуга.

Усвојени су и Нацрт закона о финансирању послова премјера и оснивање катастра непокретности којим се уређују извори и начин обезбјеђивања средстава потребних за финансирање послова премјера и оснивања катастра непокретности на основу средњорочног програма и годишњег плана радова, те Нацрта закона о комуналним дјелатностима којим се уређују комуналане дјелатности од посебног друштвеног интереса и начин обезбјеђивања посебног друштвеног интереса, организација обављања комуналних дјелатности и начин њиховог финансирања.

На сједници је усвојен Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о запошљавању страних држављана и лица без држављанства којим се прецизира да љекарско увјерење и овјеру копије путне исправе лицу без држављанства може издати надлежни орган земље поријекла, Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о микрокредитним организацијама, по којим је микрокредитна организација дужна да обезбиједи заштиту права и интереса корисника микрокредита.

Усвојен је и Нацрт закона о измјенама и допунама Закона о превозу опасних материја, којим се уређују услови под којима се у РС превозе опасне материје и радње које су у вези с тим превозом.

Наставак сједнице Народне скупштине РС заказан је за уторак, 27. септембра



0 КОМЕНТАРА

  1. herc64, 23.09.2011. 17:15:10

    Ја их нисам тражио. Чекао сам 1996. кад ће отићи гарнитура лопова с власти, па се већина пребацила у нову власт 1998. године, само се то онда звало „Коалиција Слога“, па сам се борио да оду. Нисам био задовољан ни владом г-дина Иванића, поготово Микеревића, али је све то смијешно за ово колико смо опустошени за задњих 5 година.
    Влада Пере Букејловића није била идеална, није имала неке врхунске експерте, али је рационално трошила и једина има пролазну оцјену.
    Људи, у рату су радиле Пивара, Фруктона, Витаминка, Житопродукт, Мљекара,…

    Дакле, нисам их ја изгласао, јер сам знао да ће бити горе, али да ћемо у овакав амбис пасти, то нисам ни сањао. Мислим, лако ћу ја из габуле, одселим одавде, узмем држављанство неке социјално стабилније државе и онда ми нерођено дијете не би било дужно 5000 КМ, али није то то. Ја саосјећам са патњама мојих сународника, желим прогрес свих нас, комплет Р.Српске и не могу бити срећан тамо негдје, знајући да ми народ пропада. И није велика већина гласала. Садашња власт је добила гласове 25% становништва. Многи и не излазе на изборе, разочарани свим и свачим, а жртве су, као и ми који бирамо мање зло када изађемо на изборе.

    Поздрав за ‘Ерцеговину

  2. rammstein, 23.09.2011. 17:26:17

    Који су крупни разлози?

    Онај ко их је заокружио у октобру 2010. године, урадио је то:

    1. из страха, мислећи да га неко гледа док гласа,
    2. јер има личну корист, функцију, повластице,
    3. јер је идиот, тј. нема капацитет да схвати посљедице.

    За неке људе из власти можемо рећи да су можда „морални идиоти“, али идиот не може сконтати како купити фирму која вриједи преко 20 милиона КМ државним новцем за 8,5 милиона КМ, а онда је продати себи за 6,5 милиона КМ. Неки од њих су јако интелигентни.

  3. Јесте, Дражене у томе и јесте поента, кад неко схвати да не куповањем карте у јавном градском превозу наноси много више штете него тренутне користи, тад би и ови могли схватити да ће овај свој пљачкашки систем одвући са собом у гроб.

    Идиоти су, јер поред тога што знају да све што кажу слажу, они и даље вјерују у ту своју лаж.

    Идиоти су јер паразитирају не стварајући никакву нову вриједност, што логично значи да ће свему неминовно доћи крај, паразитизам на леђима и много моћније бивше нам заједничке државе Југославије је био слом за њу и крвав крај, а шта очекивати онда од ове инстант државице!

    Идиоти су јер обманом свијести прилично неуког народа, стварају лажну слику за лажну наду, то је као да слијепца ставиш поред зида без прозора и да му говориш стално да гледа на фантастична поља цвијећа, сликовите предјеле, да би он уживао у илузији до краја живота.

    Идиоти су јер срећа није наследна, могу њихови потомци наслиједити сво то покрадено богатство, али срећа не мора да иде уз то, јер је некад и владика Велимировић говорио.
    „Не кради од државе, јер је увијек неко за ту државу пролио крв и сузе, ако то крадеш и дајеш од тог украденог својој дјеци да једу, ти дајеш нечије сузе и крв да једу твоја дјеца, не надај се никад ничем добром!“

    ето могао бих набрајати још….

  4. rammstein, 23.09.2011. 17:50:20
    „ето могао бих набрајати још….“
    mozes do sjutra nabrajati raznorazne gluposti ali ovdje nema nijednog RAZLOGA.doduse i ja sam idiot raspravjam sa covjekom koji je za svoj nik stavio covjeka koji je osnivac dodove „skole“
    drazen78bl, 23.09.2011. 17:25:32
    Drazene nisam ih ni ja trazio ali je cinjenica da vise od pola stanovnistva glasa za njih ili ne izlazi na izbore a posljedice su slicne.od svih dosada jedino bukejlovic,mozda, nije gurao rs dolje nego je dozvolio da pada slobodnim padom,svi ostali su bili isti,jedino sto su se razlikovali po sposobnostima pa su bili dovoljno pametni,sto bi cigo reko da ne uzmu previse velik komad jer je ili kost ili nepecen,a ovaj nije toliko pametan pa bi mu se moglo desiti da mu kost stane u grlu.pa ovi bar imaju nekakvu skupstinu vladu i budzet ovaj sa ramstajnove slike je budzet vozo u gepeku.

  5. herc64,

    ма јок брее, ти расправљаш сам са собом, а што се тиче Радована ту ћеш мало да поп.шиш, јер Радован је нешто урадио за нас и РС, а ти ништа, кад сконташ разлику између тог нешто и ништа, знаћеш разлику између мене и тебе!

  6. zadužismo se?
    Ne, ja nemam ni feninga duga. Nikome.A, ipak sam dužan, i ja , i moja djeca i unuci.
    Opljačkaše nas lopovi.To je to.
    Kakav može biti monstrum da uzme do poslednje paresvojim komšijama, sugrađanima, sunarodnicima.Pa, hajd, štoi to monstrm uradi, ali, podiže zajmove koje će generacije vraćati.Monstrum i sve pripadnike zločinačke bande, i njihove saučesnike malo je kazniti ijednom postojećom kaznom. I ona najteža, koja je ukinuta , njima je premala.Uzdam se u Boga i pravdu nebesku da će dočekati onako kako su radili.
    Fašističko genocidni zločinci prema svome narodu!!!!!!!!!

  7. Ја вјероватно спадам у групу ових под 3 „идиот, тј. нема капацитет да схвати посљедице“. :P:DB-)

    СВЕ Владе за ових, можда није у реду да у конкуренцију убројимо и оне из рата… дакле, све за ових 16 година су биле лоше. Можда само Влада Пера Букејловића да је била најмање лоша. То што се неки нису задуживали раније је посљедица, добрим дијелом, тога што нису имали прилику. Није да се сјећам :), али мислим да нисмо увијук били „кредитно способни“. Ове двије посљедње Владе су сасвим сигурно најгоре! Једино су они имали силни новац од приватизација који нису знали или вјероватно нису хтјели да искористе на прави начин + ова задуживања… никако не могу да буду екскулпирани у причи.

    Нико није понудио алтернативу, ја очекујем нешто од овог новог концепта СДС- а па ћемо да видимо шта ће да буде!

  8. anja banja luka, 24.09.2011. 12:35:37

    Oво није била званична подјела, већ моје слободно размишљање, а Ти, ако имаш амандман, слободно додај још неку категорију и ту уврсти себе.
    Само одговори на једно питање, молим Те: „КОЛИКЕ СУ ШАНСЕ ДА НА СЛЕДЕЋИМ ИЗБОРИМА ЗАОКРУЖИШ МИЛОРАДА ДОДИКА ЗА ДРУГИ МАНДАТ ПРЕДСЈЕДНИКА РС И СНСД ЗА ПАРЛАМЕНТ РС?“!

    Хвала унапријед!

    Прије неколико дана ми човјек из ДП-а прича како је имао развијен посао увоза одјеће из једне стране земље, био члан СНСД-а, али је након неуспјешног покушаја рекетирања од стране партије тај посао поклоњен човјеку из фБиХ. Онда је из револта прешао у Чавићеву партију и бори се против власти. Битно је запамтити да је 2006. излобирао много гласова за СНСД.

    Онда предсједник једне нама пријатељске МЗ је био члан СНСД-а и доносио им велики број гласова, али није добио ништа у компензацију и ушао је у сукоб с њима.

    Мислим да знам зашто си Ти подржавала ту политику, али ми смо Ти на вријеме указивали да су велике приче о референдуму, независности, „одбрани и чувању“ Српске само финте. Како можеш да вјерујеш некоме ко је до краја 20. вијека био атеиста, а онда је напрасно доживио просвјетљење и по политичкој потреби постао велики вјерник и ктитор СПЦ, како сам за себе рече, носилац највиших црквених одликовања? Како вјерујеш некоме да је патриота и родољуб, ако знаш да је склонио дјецу у рату из Републике Српске? Како Те неко ко се бавио трговином у рату док су наши очеви просипали крв може у то убиједити? Знаш ли Ти ишта о трговини с Цазинском Крајином?
    Јеси ли данас свјесна да су криминал и корупција омча око врата Републици Српској, да смо економски колабирали и да смо на прагу дужничког ропства? Економски руинирани лак смо плијен и малој Хрватској, а да не причамо о великим неоколонијалним силама.

    Шта је власт учинила на заустављању бијеле куге? Смањује се дјечији додатак. Пензионери се доводе у позицију да поцркају од глади и без лијекова. Ми смо друштво са старим становништвом.

    http://novitalas.com/2011/09/25/stopa-prirodnog-prirastaja-minus-24/

    Због наивности, непросвијећености, себичности, похлепе и високог степена полтронизма велике већине Срба доведена је у питање Република Српска. Вјетар нас може одувати, као што је „олуја“ одувала Србе из Крајине.

  9. moj Dražene , onaj koga pohlepa nije povukla, i onaj ko je znao da je 1+1=2, a više nije trebalo znati, velika pamet nije trebala, može mirno pogledati u oči savjesti svojoj, svojoj djeci i njihovoj djeci,narodu svom, da nije koliko je zrno makovo pomogao zlu ovome.
    Dati svojim glasom sotoni da uništava redom sve živo , i ono još nerodjeno je ljaga koju ništa ne može oprati.

  10. Мислим да је то предуга прича да бих је опет понављала и објашњавала зашто сам ја гласала за њих.

    Покушала сам да објасним да ту нема неке велике разлике међу странкама. Ови су само имали прилику јер су у ситуацији већ неколико година да САМИ буду на власти. Никога нема ту да им „смета“ те могу да раде шта им је воља! Раније Владе су биле прилично хетерогене и свако је играо улогу контролора свакоме, а и ова екипа зеленаша ММФ и друштво тада нису хтјели да се друже са нама па нису могли да се задужују.

    Суштина је да нам треба алтернатива и да више нема нико за кога бих могла да гласам тако да… кажем опет, видјећемо шта ће да буде!

  11. nije toliko duga koliko žalosna priča.Među nevaljlima ima uvijek nevaljaliji.Zbog toga svako onaj koji je omogućio svojim glasom da ovo zlo ima većinu , a razlog uopšte nije važan: da li što mu je pohlepa popila pamet, ili je nije nikada ni imao,on je saučesnik što:
    – momci i djevojke osijede a nemaju ni dan radnog staža,
    – što rakulji, ranke, ćurguzi, slavuji, vasilije i grigorije, …i stootine gadova bezobrazno dobro žive na kostima i krvi srpskih junaka
    -što se zapošljava isključivo na poziv nekoga iz banditskorazbojničke stranke
    – što vladike imaju penziju u visini 17 prosječnih penzija a da ni pfenig nisu uplatili u pio,
    -što nepokretni imaju 41 km
    -što je rs privatno vlasništvo njemačkovatikanskog plaćenika čiji je jedini i glavni cilj biološki nestanak moga naroda…………………………
    ………..
    ………..
    …………

  12. anja banja luka, 25.09.2011. 18:04:17

    Aња, хоћеш ли само писати по порталима или ћеш се лично ангажовати на прављењу алтернативе. ‘Ајде, покрени алтернативу, ја ћу бити први који ће Ти се придружити. Бар онако како ја покушавам у кругу од 100 људи (заједница етажних власника) или 30000 људи (мјесна заједница).

    Молим одговор на питање: „КОЛИКЕ СУ ШАНСЕ ДА НА СЛЕДЕЋИМ ИЗБОРИМА ЗАОКРУЖИШ МИЛОРАДА ДОДИКА ЗА ДРУГИ МАНДАТ ПРЕДСЈЕДНИКА РС И СНСД ЗА ПАРЛАМЕНТ РС?“ ! 😉

  13. „Banke ne posuđuju državi novac zato jer očekuju da im država dug vrati. One su svjesne toga da će država uvijek imati proračunski manjak, te da neće moći pokriti ni sve tekuće obveze, a kamo li vratiti prethodno nakupljene dugove. CIlj tog posuđivanja je uspostava dužničkog ropstva i stavljanje države i naroda u podređeni odnos naspram tih istih banaka. Na kraju, umjesto naroda koji bi izborom svojih predstavnika (demokratski) trebao odlučivati o tome tko će i na koji način voditi državu, ključne odluke donose vlasnici banaka, odnosno korumpirana politička oligarhija povezana sa tim istim bankarima.“

    http://www.youtube.com/watch?v=b5sfnc662KU

  14. Да би „покренуо алтернативу“ данас мораш да се политички ангажујеш, а ја имам неке друге планове који то искључују. Ипак, због тога имамо младе и перспективне људе попут тебе, које подржавамо и помажемо колико можемо и како можемо!

    Зависи ко му буде противкандидат! 🙂

  15. И ја имам неке друге планове. И ово на микро нивоу ми одузима превише времена.
    Питање је било „колике су шансе да њега заокружиш, невезано за противкандидате?“.
    Ако би био једини кандидат, да ли би га заокружила?

  16. Kako li se to pomaže mladim i perspektivnim ljudima ako zaokružiš onoga ko provodi PREMA SVOM NARODU zločin i njegov biološki nestanak.
    -Ako ljudi ne rade, a da bi živjeli moraju raditi, i zaraditi
    -kako bolesni i nepokretni mogu živjeti od 41 km
    -kako penzioneri mogu da žive od 100, 200, 300, km penzije?
    Nikako!
    E,naša vlast je dakle svoj narod osudila na smrt.ko kaže da je u RS ukinuta smrtna kazna?Negdje se smrtne kazne izvršavaju vješanjem, negdje streljanjem, negdje na ekektričnoj stolici, a snsd svoje osuđenike ubija bijedom i gladovanjem.
    Ako su u pekari ostala dva hljeba.Jedan buđav , drugi izgoreo.pametan čovjek neće kupiti ni jedan.Budala će kupiti jedan od ova dva, uz izgovor da je izabrao bolji h.A, zato što će ostati i gladan i bez novca neće kriviti svoju ludu glavu.

  17. Приједор, шта кажеш за Марка Павића? Приједор је потпуно нови град, бар визуелно. Како си задовољан начелником? (увијек заборавим да те питам)

    П.С. Свако има право на мишљење, не треба га због тога звати идиотом или будалом!

  18. prijedor, 26.09.2011. 07:41:15

    Мислим да си прилично необјективан и то је управо разлог због којег ће Додик, врло вјероватно, да добије и нови мандат. Критика и када треба и када не треба доводи до такве ситуације. Претјерано нападање ствара од њега жртву што обичан народ врло воли да подржи. Теби је он крив за све и свашта и невезано за вијест и тему говориш само о њему, већ сам ти пар пута скренула пажњу. Послије дајеш себи за право да људе називаш будалама… па сам ето и ја сада дала себи за право да ти одговорим на то! Свако има право на своје мишљење. Иако се не слажем са неким људима никада ми није пало на памет да их зовемо будалама, идиотима и сл., без обзира на узраст, образовање…

    drazen78bl, 25.09.2011. 21:22:44 [14980]
    anja banja luka, 25.09.2011. 18:04:17

    „Aња, хоћеш ли само писати по порталима или ћеш се лично ангажовати на прављењу алтернативе. ‘Ајде, покрени алтернативу, ја ћу бити први који ће Ти се придружити. Бар онако како ја покушавам у кругу од 100 људи (заједница етажних власника) или 30000 људи (мјесна заједница)“.

    Ајде да мало ово детаљније разјаснимо!

    🙂 Дакле, као што рекох, за неко озбиљно покретање алтернативе на вишем нивоу неопходно је политичко ангажовање. За микро ниво је потребно вријеме и искуство. Већ сам рекла да сте ми дали пар добрих идеја за будући период! Ти си старији од мене 7,8 година и што би ови рекли, знаш колкико је то више утакмица у ногама?! На Фронталу сам направила пар трикова које ћу можда некада да ти појасним, а који су имали своју сврху у доказивању колико људи заправо могу да имају предрасуде према неким стварима. Дакле, Festina lente! 🙂

    Толико од мене! Држите се! Не треба никада потцјењивати друге људе, а када критикујемо или хвалимо… то треба да буде дозирано јер свако претјеривање доведе до… 🙂

  19. Nećeš reći da postoje samo pametni ljudi, a onih drugih da nema.Ko god kupi buđav ili igoreo hljeb , potroši pare, a pri tom ostane gladan nije pametan.
    Ti, Anja, očigledno imaš problema sa nerazumijevanjem pročitanog.
    A, to što će ON opet pobijediti, kako ti kažeš, nije moj problem. ja sam svje lične probleme riješio, na najbolji mogući način:radio, sagradio, rodio, iškolovao, zaposlio, naputovao se , nagledao, nasijao, požeo, ….
    Ako pretjerano napadanje stvara žrtvu, onda je napadanje na biološko biće moga naroda njega i njegovih razbojnika prevelika žrtva.
    Uostalom, možda je moj zadatak da i jačam njegovu poziciju kod inadžija.
    Obrati malo pažnju na njegov kočijaškoprostački rječnik, nije valjda da te fascinira izgledom pa ga samo gledaš?
    one gladne, nezaposlene, prevarene, bolesne, borce, poginule, ožalošćene i ne treba da žališ.Njihove žrtve su minimalne.Žrtva je lopov kada mu sa kaže da je lopov!
    Bravo, Anja! „znanje je sila, znanje je moć, učite deco dan i noć“

  20. anja banja luka, 25.09.2011. 22:19:25

    „Да би „покренуо алтернативу“ данас мораш да се политички ангажујеш, а ја имам неке друге планове који то искључују.“

    Знамо, знамо да имаш неке друге планове!

    http://www.youtube.com/watch?v=fdmwWP3_mgE

    Ти ћеш нам реформисати правосудни систем. Злата си вриједна!

    😉

  21. prijedor, бар ја сам позната по томе да никада не функционишем по „ја па ја“ принципу! Све остало не заслужује одговор! Појашњења су била упућена Дражену, не Вама!

    Дражене, можда појасним једног дана, сада немам времена. Ипак, имам добру вијест, Додик вас неће читати до даљњег. Чим мене не буде, по аутоматизму, јер је ту само због мене, неће бити ни њега… Значи, простор је ваш!
    😀 Позз и срећно и на микро нивоу ако се не чујемо неко вријеме. Надам се да ће ти пројекти које сте замислики да се остваре на прави начин, споменик и све остало!

  22. може и тако Ања, а волио бих да се једног дана заједно окупимо, ти, Дражен, Приједор и ја и откријемо споменик српске глупости са главим ликовима ове наше трагикомедије, било једном додиково,не поновило се…

  23. anja banja luka, 26.09.2011. 23:50:07

    Је л’ Те то опет Џомбић шаље на службени пут? Не идеш ваљда на робију што си овдје писала противу самоуправљања? 😉

    prijedor

    Ања не функционише по „ја па ја“ принципу. Некад је функционисала по принципу „ОН па ОН“, али скоро па сам је скоро скроз излијечио.

    rammstein

    Добра идеја, али је српска глупост безгранична и не завршава са овим ликовима.

  24. Mislim ja da bi mi koji se skupljamo na ovom portalu trebali osnovati svoju partiju i postati alternativa – šta kažete na to?

    Jer ni ja sam više ne znam za koga glasati.

    A nas „čuvar Republike Srpske“ ne pobjeđuje na izborima zato što je toliko dobar, već što su oni koji se predstavljaju kao alternativa njemu – loši ili su većina njih ogrezli u korupciji i lopovluku, a drugi razlog je „medijska zaglupljenost“, odn. što se narod preko medija koji su naravno pod cenzurom i kontrolom vlasti „filuje“ i uopšte ni ne zna o većini ovih lopovluka koji se oko njega dešavaju i koji su direktno na njihovu štetu.

    A i ogromna većina naroda spada u kategoriju: nepismene, polupismene, zatucane i zaostale stoke – pa sa takvima nije uopšte teško manipulisati.

    A i većina njih nema pristup ovoj globalnoj mreži zvanoj internet koja nije cenzurisana i nije pod ničijom kontrolom, pa ni ne može da sazna kakvi se sve lopovluci i marifetluci oko njega dešavaju i da idu direktno na njihovu štetu.

    I ja sam da nemam pristup ovoj mreži nikad ne bih saznao sve ovo što znam o tome.

  25. Mislim ja da bi mi koji se skupljamo na ovom portalu trebali osnovati svoju partiju i postati alternativa – šta kažete na to?

    Jer ni ja sam više ne znam za koga glasati.

    A nas „čuvar Republike Srpske“ ne pobjeđuje na izborima zato što je toliko dobar, već što su oni koji se predstavljaju kao alternativa njemu – loši ili su većina njih ogrezli u korupciji i lopovluku, a drugi razlog je „medijska zaglupljenost“, odn. što se narod preko medija koji su naravno pod cenzurom i kontrolom vlasti „filuje“ i uopšte ni ne zna o većini ovih lopovluka koji se oko njega dešavaju i koji su direktno na njihovu štetu.

    A i ogromna većina naroda spada u kategoriju: nepismene, polupismene, zatucane i zaostale stoke – pa sa takvima nije uopšte teško manipulisati.

    A i većina njih nema pristup ovoj globalnoj mreži zvanoj internet koja nije cenzurisana i nije pod ničijom kontrolom, pa ni ne može da sazna kakvi se sve lopovluci i marifetluci oko njega dešavaju i da idu direktno na njihovu štetu.

    I ja sam da nemam pristup ovoj mreži nikad ne bih saznao sve ovo što znam o tome.

  26. anonymous, 27.09.2011. 14:51:15

    Већ сам писао на ову тему, али ћу поновити.

    Мислим да је нама поново (као и 1990. године) потребан један широки народни покрет, јер нам је опет биолошки опстанак доведен у питање. Нажалост, овај пут смо угрожени од Срба.
    Како рече и Херц64, покрет, јер странке асоцирају на нешто што се народу смучило. Идеја је супер у теорији,а мало теже у пракси.

    Прво, зато што је политика скуп спорт и тешко би било финансирати тако нешто. Ако узмете новац од страног донатора, онда не можете имати покрет који ће заступати интересе искључиво свог народа. Мораћете удовољавати финансијеру, често на штету свог народа. Многи наши политички лидери добро знају како те паре „тргну на нос“. Друга опција је да Вас финансира домаћи тајкун, што поново подразумјева да се тај новац једног дана врати с каматом. У оба случаја сте на старту ОБИЉЕЖЕНИ. Скоро сам нешто хвалио Двери српске, па ми је један пријатељ скренуо пажњу како им је један од главних спонзора један од бањолучких бизнисмена које је изњедрио рат. Може се рећи – јако лоша реклама.

    Други проблем је људске природе, ега, сујете, како хоћете. Многи су умишљени да су они најспособнији и предодређени да управо они буду број 1 и да се они питају за све. То спада у домен психопатологије, али веома раширена појава. Зато често страдамо, јер такве психопате често успију у својим намјерама да се докопају значајних позиција у држави, несвјесни своје плиткоће, незнања. Опет, најидеалније је да свако има право да изнесе свој став, и ако је имало позитиван, да се уважи. Јако је битно да се људи питају за мишљење, да осјете да су важни, да их неко пита. То је идеално, али тешко примјењиво и пракса показује да је више људи могуће држати на окупу само јаким ауторитетом на врху. СНСД се нпр. одржава добрим дијелом страхом од врховног ауторитета.

  27. Ако ипак прихватимо да је ово могуће, идеја је одлична. Ја сам прије двије године заговарао формирање једног удружења, покрета, које би чинили слободни интелектуалци који су се окупљали на Фронталу, који би касније прерастао у један народни покрет. Милко Грмуша Вам то може потврдити. Нажалост, велика већина се расула по политичким странкама и доживјела разочарање.

    Два су пута за оне који су незадовољни овим стањем: или правити нову политичку приу, покрет, или утицати на постојеће странке да се мијењају набоље. Јако је битан перманентан притисак на власт. Ја сам и за ненасилно дјеловање на улици. Властима не би било свеједно када би видјели 5000 незадовољних људи под својим прозором. Страх треба да промијени смјер, да се власт боји народа, а не народ власти, како је сада. Власт данас осјећа да нема отпора, страх постоји чак и у опозиционим редовима, и онда се проводи сила без проблема. Тужно је било гледати прошле седмице немоћну опозицију, која је вербално изнијела све што треба и побунила се против задуживања, али реално није имала моћи да заустави ново задуживање. А широк народни покрет, који може да укључи и „здраве“ појединце из опозиције сигурно би имао снагу да тако нешто спријечи.

    Народу треба отворити очи. Синоћ сам се изненадио кад ми једна тотално аполитична комшиница рекла да се препала за егзистенцију кад је чула шта проф. Милојевић предвиђа за нашу економију. Дакле, она је редовно примала плату, осјетила је повремено подизање цијена хране и комуналија, али је живјела уљуљана у свом увјерењу да то може вјечно тако. Кад је чула да ће јој можда изостати понека плата, да смо презадужени и да ћемо постати робови у својој земљи, забринула се.

  28. Када бисмо ми с Фронтала заиста формирали странку, самим оснивањем бисмо били можда четврта-пета снага у Српској. Већ након мјесец дана промоције бисмо се приближили СДС-у на другом мјесту, без неких великих финансија и рада на терену. То довољно говори колико је све труло. Ако Ања пристане, нема шта, оснивамо Покрет за мозак. 😀

    Моја теза је да у политику морају ући људи који имају знање и морал, нови, некомпромитовани. Једино тако се могу избити аматери, лопови, незналице који са себе још нису отресли комунистички шињел. Танки смо ми са знањем и на топ мјеста морају доћи врхунски људи. Мало их је, али их има.

  29. Da i ja sam za nanasilno djelovanje na ulici, ali Dražene ova vlast je nosilac oskara za režiju, glumu scenografiju, muziku , efekte… Pa, oni bi ubacili svoje razbojnike koji ne prezaju ni od čega: i ubiti, i potići se ,i srušiti, i zapaliti…
    da izgleda onako kako to oni hoće: eto šta radi stoka! postoji i drugih načina o kojima treba da se razmisli, ali što prije to bolje! nema vremena za čekanje.

  30. prijedor, 28.09.2011. 07:43:01
    potpuno se slazem da je na demonstracijama glavni problem provokatora.zbog toga ne bi trebalo ici na proteste na ulici bar na pocetku.takodje je problem sto nas na frontalu ima svakakvih ukljucujuci i komentatore po duznosti tako da bi se trebalo paziti i mangupa iz sopstvenih redova.ipored navedenog ideja je odlicna za pocetak bi mogli malo vise uprijeti vi iz bl a onda rad na terenu.

  31. drazen78bl, 28.09.2011. 00:23:22
    морао сам да се региструјем због овога. Све паре су прљаве по дефиницији ! Какве везе има ко финансира све док су они који воде целу ствар у стању да без проблема похапсе и своје финансијере кад дођу на власт. Док ти нађеш чисте, паре ваљда оне свеже опране, овде неће остати ни камен на камену. Ако ће расправљате о качењу звонца расправљајте. Све док писмено или усмено нико не преузима обавезу за било какву „услугу“ ко ће дати новац је потпуно ирелевантно. Сви они који су то очекивали било страни било домаћи ће наравно да се повуку али какве то везе има све док си им корупционашки менталитет опорезовао за праву ствар. Још ћеш и да уведеш категорију обзира према криминалцима, куку

  32. девет трулих крушака, 28.09.2011. 18:39:23

    Не знам шта сам тако спектакуларно написао да би се неко морао регистровати због тога.
    Често се овдје помињало да нема „бесплатног ручка“. Онај ко даје новац, очекује неку протууслугу. Тако нпр. г-дин Мишковић у Србији финансира и позицију и опозицију и он је реални побједник сваких избора. Заузврат га нико не пита на који начин је стекао капитал, нарочито почетни капитал, нико га не хапси, не процесуира, а вјерујем да му се прогледа кроз прсте ако закине државу за неку стотину милиона евра у свом пословању. Пара врти тамо гдје бургија не може. Чисто сумњам да ће га прогањати они којима је плаћао рекет и спонзорисао партију.

    Ако финансирају стране службе, то тек води у пакао. Много пута смо чули од наших политичара какве су притиске и уцјене трпили. Ако Вам неко да пар милиончића да оснујете странку, не можете се касније играти с њим. Морате играти како он жели. Ваљда Вам је то јасно из политичких односа у РС у задњих 15 година.

    Ако се ја питам, криминалцима је мјесто иза решетака, а криминалом стечена имовина се треба конфисковати, лоповски приватизована предузећа национализовати. Али моја моћ је реално мала и тога сам свјестан.
    Ако Ви можете узети од тајкуна паре, направити покрет, а касније тог донатора ухапсити, радо ћу Вам се придружити и помоћи Вам.

    Поздрав

  33. „Ако Ви можете узети од тајкуна паре, направити покрет, а касније тог донатора ухапсити, радо ћу Вам се придружити и помоћи Вам.“

    Дражене, па то је превара. Таквом преваром постајете исти као они.
    На крају грађани својим гласом аминују избор… На њима је одговорност…

  34. Где је превара? Све странке обећавају владавину закона а јасно је ко их и како финансира, (превара је у томе што то не мисле да спроведу). Ако је превара спровести нешто што сви обећавају .. Гласам за превару! Поента овог укључивања је била да не застраните у тражењу апсолутно чистог решења ако очекујете да вас финасирају од инвалиднина од 70КМ или пензија од 150КМ е па пиши пропало.
    Поздрав

  35. Нешто сумњам да си и један „народни покрет“ правили људи спонтано, вођени срцем, како би то требало бити у идеали.
    Могућности су ипак ограничене, јер је за повезивање људи потребно безброј телефонских позива, путовања с краја на крај Републике Српске, штампање материјала, организовање трибина,…

    Нису за то потребни милиони, али неколико десетина хиљада марака у најскромнијој варијанти. Све зависи шта подразумјевате под „народним покретом“. Ако мислите на неку револуцију, онда је потребно мање новца. На тренутно стање, довољно је само креснути шибицу. Али шта послије тога? Ту могућност одбацујем, мада ће она можда настати спонтано. Празан стомак смањује праг толеранције.

    Ако мислите о изласку на изборе, за то је потребно обићи сваки заселак по неколико пута, „отворити“ очи људима, објаснити им шта намјеравате, нацртати како изаћи из свега.

    Ако су обје варијанте неоствариве, мислим да је могућ већи притисак на власт да ради у интересу грађана, као и укључивање већег броја честитих и способних људи у политичке странке или утицаја на рад актуелних политичара, међу којима има и честитих људи.

    Али не добих одговор, да ли је „девет трулих крушака“ спреман да организује такав покрет, па да му се придружимо, ако то одради како треба!?

    Можда треба рећи да покрет иза кога нико не стоји је често лак плијен владајућим гарнитурама, који би могли убацити унутра своје људе или поткупити појединце.

    Узети новац од неког за кампању, а касније га хапсити јесте ПРЕВАРА и не вјерујем у такав сценарио.

  36. Не знам како, само знам да је крајње вријеме да нешто предузмемо, иначе нам се ове крвопије никад саме неће скинути с врата.
    Погледај политичку слику РС данас, позиција је све криминализовала, опозицију подкупила, сдс се прикључио додику, она два лика(чавић, иванић) маргинализована да им више ни чланови странке ништа не вјерују, а камоли потенцијални гласачи!
    Све ово има претензију да ће трајати наредних 20 година, док постоји икаква перспектива у РС, а кад се испије и последња чаша и кад се олиже и последњи чанак, онда ћемо фино лијепо да нестанемо као да нас Бог ни дао никад није! Као послије сваке журке, остане ту и тамо понеки алкос, а он је онда брига за шлеп службе.

    Зато Дражене у тебе су овдје очи упрте, већ си у неком замајцу, покренуо си неке људе, неку активност предузео, мораш то мало уоквирити у неки логотип, неки смишљен назив покрета, нешто по чему би се то разликовало од ових досадашњих спонзорисаних партија, које су као што видимо из истог лонца настале и у истом лонцу и завршавају.

    Крени ти из БЛ тамо је шири фронт дјеловања, уз то иде и наша подршка из остатка РС и можемо нешто направити, уз неку информативну кампању путем Фронтала, фејсбука, твитера,..придобити младе, а стари нек се онда стиде што гласају против своје дјеце!

  37. rammstein, 29.09.2011. 11:45:37

    Joш прије двије године сам позивао људе, младе интелектуалце (и неке искусније људе, остварене у професији) да формирамо НВО, покрет, било какву организацију која ће да указује и да пружи отпор лоповлуку, незнању и бахатости. Никад нисам желио, нити данас желим да станем на чело такве приче, али имам визију шта и како и могао бих много помоћи идеолошки.

    Приватно имам јако пуно приватних обавеза и многе недовршене ствари по питању образовања, професије. Не сматрам себе компетентним да организујем неки покрет сам. Постоје многи људи, остварени у својој професији, који су позванији за тако нешто. Увијек сам спреман бити дио јаког тима и помоћи колико знам и умијем, чиста срца, али ударати главом о зид – НЕ. Ако буде воље већег броја слободних мислилаца, поштених и вриједних људи, који немају проблем с егом, није проблем. Зашто су у мене очи упрте, а не нпр. у Дани(ј)ела Симића, који је формирањем Фронтала направио револуционарнију ствар, него људи који су са мном формирали нови Савјет МЗ Старчевица.

    Што се тиче мог ангажмана у заједнци етажних власника и мјесној заједници, зу покушавам да радим савјесно и да будем примјер како треба. Увео сам транспарентност по питању финансија, као и могућност да свако судјелује у раду заједнице равноправно, да каже своје мишљење, да нађе најповољнијег понуђача и сл. Одрицање од мјесечних накнада људи који су још увијек дјелимично зависни економски од родитеља и живе са родитељима је такође позитиван примјер да се покаже да се може нешто урадити за заједницу без личног интереса. Онда постављање краткорочног, средњорочног и дугорочног плана.
    Све се то може пренијети као модел понашања у политици на виши ниво, али ја за тако нешто немам моћи ни времена, мада ми то јесте жеља.
    Није проблем смислити назив покрета. Ако буде критичне масе, доћи ће до формирања покрета, али то је опет слично странкама. По мом мишљењу, овдје је потребан јак покрет који би притиском дјеловао на власти да се не понашају бахато, да нас не могу задуживати без да нас питају на референдуму, да се притисне и судство (гдје је рјешење свих проблема).

    Ако имате неке идеје, можете ми се увијек јавити на [email protected] .

    Поздрав

  38. zlizo, 29.09.2011. 12:35:25

    2012. године нам на наплату стижу значајни кредити, а све мање стварамо. До локалних избора 2012. године неће бити лове и пропашће све. Тада је битан изборни резултат, јер може довести до вандредних општих избора. Врло је могуће да ће ова власт отићи и прије избора 2012. године.
    Наравно да ја навијам за опозиционе странке, али би неки покрет био освјежење и ако ништа друго, дао би грађанима неку наду да можда постоји и нешто боље од оног што су гледали задњих 20 година.
    Зато ја у приватним контактима са политичарима покушавам да их увјерим да морају другачије уколико желе подршку народа, јер је свима преко главе система Курта-Мурта.

  39. drazen78bl, 29.09.2011. 12:47:14

    Захваљујем и мислим да те потпуно разумијем, за све ово треба много енергије и времена, а данас је буквално вријеме новац, ако се узме у обзир како ми као народ, као друштво лоше функционишемо колективно, не умијемо да проналазимо компромисе, већ се одлучује логиком крда, а то обично буде суноврат идеја, ако се сјетимо само периода из блиске прошлости, букачи су нас једноставно саставили са земљом и сад се сви копрцамо на издисајима привреде.

    За Данијела се слажем, али он и Фронтал сад засад добро дјелују као стварна слика или огледало друштва у ком живимо.
    Да није њих, независне би писале о најбогатијој републици на планети и најбољем предсједнику према коме је и тиле покојни био само бравар обични, а глас српске би нас гађао сваки дан са новом милијардом евра руских и кинеских инвестиција.

    Имамо огледало, треба нам коректор друштва, неко ко би могао да као у Шпанији или Грчкој изведе незадовољне масе на улице, кад се лопови ухвате на дјелу, а то је најлакши дио, мислим ухватити лопове из власти у њиховом свакодневном послу лоповлуку.
    Па ено Васковић за 15 минута у јавност изнесе све детаље огромне пљачке на релацији додик-жељка драгичевић&свекар&сон-бобар! десетак милиона опраних из буџета док си реко кекс…а замисли то је само један лоповлук, шта се тамо све одвија иза завјесе?
    Васке испирча све, а народ огуглао на све пребаци канал и настави мирно гледати неку турско-шпанску сапуницу са јаДног тв ртрс сервиса!
    Нема реакције!:( ми смо одумирујуће друштво, вез емоција, без воље и без перспективе!

  40. ex-1978, 29.09.2011. 08:59:50
    ne slazem se da se sve moze bez para.davno su prosla vremena kad je moglo bez para ako ih je ikad i bilo.ako zelimo pokret ili partiju koja bi imala malo vise od punog autobusa glasaca za to vec treba para,da bi se otislo iz bl u tb treba minimum 100km a takvih putovanja bi bilo bezbroj i vecini nas to je znacajan izdatak.
    zbog toga predlazem da se za pocetak organizujemo na internetu, jer malo kosta, pa ako bude dobro onda idemo dalje.za pocetak bi trebalo vi iz banjaluke da malo vise povucete jer vas je najvise na frontalu pa ako funkcionise u bl onda siriti.ramstajn gura Drazena i ja se slazem da izbor nije los ali ne moze Drazen sve sam koliko znam on je student,znaci nema ni vremena ni novca previse i vjerovatno ima frontalovaca koji imaju i vremena i novca vise od Drazena a on bih mogao malo pomoci organizacijom o iskustvom.neko ima vremena neko novca neko oboje a u ovakvoj situaciji sve dobro dodje.
    gdje su sad oni moji hercegovci sto nemaju posla da poguraju ili se boje da ih milekicka ne uzme na zub?ili ova Mladena sa pala,Mladena ako ti se ne svidja pokusaj promjeniti pa ne bi valjda mi sto smo izgurali rat trebali gurati i ovo gdje ste vi mladji na mladjima svijet ostaje.
    ovo su neka moja razmisljanja a ko zna bolje siroko mu polje, svaki predlog je dobrodosao.

  41. Ево и одговор, превидео сам питање .. Тренутно нажалост постоје непремостиве формално правне препреке да ја тако нешто урадим остало можемо и по мејлу, који чита ко зна све ко, а који је оставио дражен ;). Сад ћу опет ја о уштипцима. Превара није превара. Јевреји су стигли ту где јесу захваљујући двојном моралу једном за „наше“ другом за остале. Ми с обзиром и држањем речи датој криминалцима и преваратнима ту где јесмо. Изаберите шта вам се више свиђа.. Јесте гадно и прљаво али то је чињеница.
    П.С. за оне који мисле да може џабе, чак и ово пискарање захтева 25КМ месечно ко „чланарину“ мислите о томе …

  42. Nemam ja ništa ni protiv pokreta, ali je ovdje najviše potrebna prava alternativa ili opozicija. Ova opozicija vladajućoj strukturi i nije nikakva opozicija. Glavni razlozi zbog kojih oni ne mogu pobjediti Dodika na izborima su:

    – što su svi dosad bili u vlasti pa se ili nisu pokazali kao nešto naročito sposobni,
    – ili su korumpirani i povezani sa kojekakvim aferama i pronevjerama,
    – za trojicu njih (Ivanić, Čavić, Krsmanović) postoje neke stvari koje ukazuju da su ili ucjenjeni od strane raznih stranih faktora ili su pod njihovom kontrolom (od sastajanja sa stranim ambasadorima, sumnjivo oslobađanje Mladena Ivanića od strane tužilaštva za one afere, što na izborima za predstavnika iz RS se nije kandidovao niko od bošnjačkih predstavnika – vjerovatno da ne bi bili konkurencija Ivaniću, i što sam negdje pročitao da su u džamijama hodže savjetovali vjernike da glasaju na prošlim izborima za Ivanića?!)

    Zato oni ovakvi nikad ne mogu pobijediti vladajuću strukturu. Da bi se pobijedila vladajuća struktura potrebno je da se pojavi neko ko ima potpuno čistu biografiju (nije povezan sa nikakvim aferama). I najbolje bi bilo da je iz oblasti privrede i ekonomije – jer je to ono što nam je sad najpotrebnije.

    Najbolji dokaz za to je kada je opozicija u Srbiji kao protivkandidata Miloševiću poturila na izborima Koštunicu (nisu ga sigurno poturili zato što je on nešto naročito sposoban političar, već zato što nije imao nikakvih crnih mrlja u svojoj biografiji – za razliku od ostalih, i zato je narod nasjvećim dijelom i glasao za njega).

  43. A, ovaj kao nije ucijenjen od straneraznih stranih faktora, ili je pod njihovom kontrolom, kako ti anonymouse kažeš, za ivanića.pa, oni su ga doveli na tenkovima, oni ga i ljuljkaju na vlasti, i radiće to dok im ne odradi sve što je preuzeo u obavezu.U africi uništavaju ljude bolestima i ratovima, kod nas bijedom.Bolest bi brzo prešla na njih , jer smo u evropi.
    Ako se on ne razumije u ekonomiju i privredu, našao bi one koji se razumiju, ali to mu nije u opisu poslova.U opisu mu je da nas nestane, da stanemo , što su tarabići rekli ispod tri šljive. ON to majstorski odrađujue.Naravno, veliki mu ne plaćaju svojim novcem : sve što možeš od stoke otmi, lapi drpi, zdipi, mazni, ukradi…

  44. Drazen i co.

    Ovi toliko lose rade da jedan polovan strucnjak moze da napravi iole bolji program koji ce dici bar nesto iz pepela. Naravno, to ne moze bez vrha vlasti. Dzaba posumljavanje kad vrh vlasti unisti Sume RS, Dzaba nov vagoni i milioni tona robe prevezene kad imas 3 puta vise radnika. Zato se slazem da je bitno da ova vlast prvo ode a onda vrsiti pritisak na nove kako i sta raditi.
    Ako je Dodik dobio sansu drugi put ( pa od zadnjih 13 on vlada 8 godina) vala mogu i Ivanic i Cavic.
    jbg nema lijepih karata u danasnjem dijeljenu i odnosima, mora nekad i pilulica da se popije.
    Sto se mene tice, cini mi se da provejava teza da smo mi poljoprivredna zemlja. Ok, iako se ne slazem sa time, mislim da je poltiika podsticaja pogresna.
    Umjesto sto im daju subvencije za propale godine i sprzene susom proizvode bolje da im kreditirijau agrotehnicke mjere koje ce dati bolji rod na manjim povrsinama.
    znaci u samom startu se pravi greska. medjutim, da je ovu vlast briga za poljopriovredu, ne bi dopustali raznim Todoricima i Miskovicima da uvoze smece iz Kine i Azije ovamo.

  45. anonymous, 30.09.2011. 10:11:11

    Па шта је покрет него алтернатива или опозиција? Управу сте за већину наведеног. И ја мислим да је постојећим странкама опозиције у Бањој Луци потребна нека нова снага, која би била језичак на ваги да се побиједи актуелна власт. За долазак на власту РС је битно узети БЛ. За сада то дјелује готово немогуће, али у до локалних избора се ситуација може вртоглаво промјенити. Проблем су људи који су се разочарали и не желе дати глас опозиционим странкама које су већ биле на власти (ПДП,ДП,СДС), а противници су актуелне власти. Они остају код куће на дан избора, а мислим да их је 20%.
    Зато ја говорим људима из опозиционих партија да морају радиклано промјенити понашање, али и неке људе, убацити свјежу крв. У том случају нема ни потребе за покретом као фактором на изборима, али нам је потребан покрет као коректор рада било које власти.

    Кажете да није случајно изабран Коштуница, као до тада некомпромитован политичар. А ја Вам кажем да ни Огњен Тадић није компромитован, па је поражен од оног који јесте.

  46. zlizo, 30.09.2011. 13:23:55

    Ако постоји воља и поштење, ово друштво се за мање од 4 године може вратити на стандард какав смо имали крајем 80-их. Нас је свега 1,4 милиона. Имамо толико земље да можемо хранити комплет бившу државу.

    Овдје је кључна ствар зауставити државни криминал и корупцију. Ја бих легализовао проценат, али не у смислу да неко потписује неповољне аранжмане па узима проценат, већ као у неким фирмама по учинку. Колико више направи и унаприједиш привреду, толико више зарадиш. То би мотивисало људе, па нам сутра не би сметало да премијер има плату и 50 000 КМ, ако је свима обезбједио социјалну стабилност и просперитет. С друге стране оште санкције, вишегодишња робија за све протузаконито и на штету државе урађено.

  47. Slazem se, na to sam i ja mislio.RIba se od glave cisti. Problem je u sve tezem zivotu i sve vecem broju poltrona. Pricao si nekidan kako je neki biznismen ispusio kod snsda na uvozu odjece sa svojom firmom pa usao U DP. Taj ce sa svojom lovom istisnuti nekog mladjeg iz stranke ko je tu zarad licnog ali i opsteg napretka, a onda kad dodje na vlast uzeti svoju pozajmicu sa debelom kamatom. Jbg, ako pogledas, pomoao je stranku lovom kad je trebalo naspram aktivista po terenu. U pravu si kad kazes da opozicija mora mijenjati stavove i poglede pa cak i ljude, treba kupiti mlade, dodiplomce, diplomce, zaposlene pa cak i iz drugih stranaka. Samo sta im obecati. Nije PDP gomilao javnu administraciju i dizao plate iz kredita pa je ispusio na izborima 60 odsto. Ovo naseg naroda javne finansije, opsta dobra ne zanimaju izgleda. Zato treba ova generacija da tresne o dno, pa nek uce svoju djecu pamecu.

  48. zlizo, 30.09.2011. 15:11:02

    Taчно. Људи су кратковиди. Не знају размишљати два корака унапријед.
    Добро сте идентификовали проблеме. Да би странка опстала мора имати извор финансирања. Онај ко финансира, очекује противуслуге. Све се то врати с дебелом каматом, а на штету свих грађана.

    Апсолутно да странке требају да узму младе, људе с већим нивоом знања, познавањем страног језика. Али ти млади су им конкуренција. Смијешна је чињеница да је довољно да неко добро говори енглески језик може аутоматски бити министар за односе с иностранством. Зашто? Зато што већина осталих не говори исправно ни српски. Комуњарама је тешко повући се из политике. Онај ко је млад и ко нешто зна може да их угрози, да им узме позиције.
    Изузев СДС-а готово све странке су приватне или полуприватне. Зна се ко је неприкосновени број 1. Мислите да ће на Сабору СНСД-а бити више од једног кандидата за предсједника странке? Ко је тај ко ће да се усуди? И удругим странкама су пометени људи који су популарношћу пријетили да угрозе лидера.

    Други проблем јесте управо у Вашем питању „шта им обећати?“. Зар млади интелектуалци не би требали имати мотив да изграђују ово друштво, да се боре за боље сутра своје дјеце? Не, они ће ући ако ће им неко обећати функцију или радно мјесто. И чини ми се да су ове млађе генерације горе и похлепније, јер одрастају у друштву с дубоко поремећеним системом вриједности, гдје су мотиви кућа с базеном, љубавнице, најскупљи аутомобили. А нека се сјетекоје аутомобиле су им возили очеви.

  49. „Други проблем јесте управо у Вашем питању „шта им обећати?“. Зар млади интелектуалци не би требали имати мотив да изграђују ово друштво, да се боре за боље сутра своје дјеце? Не, они ће ући ако ће им неко обећати функцију или радно мјесто. И чини ми се да су ове млађе генерације горе и похлепније, јер одрастају у друштву с дубоко поремећеним системом вриједности, гдје су мотиви кућа с базеном, љубавнице, најскупљи аутомобили. А нека се сјетекоје аутомобиле су им возили очеви.“
    Drazene potpuno se slazem sa ovim dijelom teksta i pitam se jesam li ja budala i sta mi sve ovo treba.ako se ko sjeca prije 20tak dana tema je bila 20 nezaposlenih
    elektroinzinjera u trebinju i svi su osuli drvlje i kamenje na mene jer sam kritikovao njihovo znanje i pasivnost u drustvu,a neka budala sa dipl. el. ing. je cak napiasala i da o inzenjerskim temama mogu diskutovati samo ing. pa inzinjeri gdje ste sad?ako ste zaista zaradili te diplome onda bi trebali biti elita drustva u svakom a ne samo u tehnickom pogledu i voditi ovo drustvo naprijed, pa necu valjda ja to raditi sa srednjom skolom?isto vazi i za ovu Mladenu sa pala.ja licno imam prilicno dobar posao i nekoliko istih ili boljih ponuda i opet se trudim koliko mogu da poguram ovo drustvo naprijed a sta radi omladina?izgleda da bi ja trebao da im pomognem da mi se popnu na grbacu.
    девет трулих крушака, 30.09.2011. 09:07:55
    slazem se ali nisam bas siguran da je dobro to sto predlazes jer je pokusao djindjic pa nije upalilo.osim toga ne treba mi partija ni pokret i kao pojedinac mogu preveslati vecinu kad hocu ali je li to sreca?

  50. drazen78bl, 30.09.2011. 16:17:52

    иих тај Синиша, ја сам прије њега предложио Кочићевог ЈАБЛАНА, ем наш јунак из школског штива, домаћи во, непоткупљив, није продо мегдан царском аустријском волу неће ни нас, омиљен у народним масама, љепши од оба предсједника и комплетне владе, рентабилан, радан, поштен, правичан и оштар кад неког треба боцнути рогом, умије са народом, не буче под шатором,… само нам треба лова за плакате и закуп билборда, ми имамо свог кандидата који ће сигурно до ногу потући и правог и лажног „црног гРују“!

  51. herc64, 30.09.2011. 17:20:51
    Хех, стигосмо и до среће као егзистенцијалне категорије :). Не разумем, ово постаје сад већ филозофско питање колко је праведника потребно да БЛ не буде спаљена ;). Не видим проблем у томе да тих пар људи и буду дубоко несрећни ако ће то значити спас ове земље и народа па макар и ја био међу њима . И вук сит и овце на броју не иде .. така тура јб.. Ако се ствар организује да зависи од једног човека мора пропасти, пошто је ђинђић једини изгледа схватио чему води та његова политика али је било довољно полтрона около да ускоче ко резерва.

  52. –руги проблем јесте управо у Вашем питању „шта им обећати?“. Зар млади интелектуалци не би требали имати мотив да изграђују ово друштво, да се боре за боље сутра своје дјеце? —

    Upravo tako, mladi zele odmah i sve. Nakon sumnjivo stecene diplome u nekoj selendri ocekuju bar sefovsko mjesto na lokalu, a za dalje ce se snaci.
    nazalost, mladi nemaju zelju da napreduju kad to mogu, u 20im, 30im i 40im. Medjutim ja sam vise mislio na ponudu mladima u vezi posla. Zar nije korisnije napraviti projekt 1000 biznis planova ili 1000 preduzetnika pa dati im po 5000e da krenu neki biznis, pa makar imena izvlacili iz bubnja jer bi sve bilo stela da nije tako. Pa nek puknu tiih 5000e, nek ih se drzava unaprijed odrekne, ali nek se bar neko nauci necemu. Ovako se pripravnicima daje godina rada gdje ppopunjavaju fakture i onda su ionako na pocetku i nista nisu naucili osim famoznog drzavnog ispita.
    Takodje smatram da je najbolje organizovati stranku ili pokret na lokalu, jer tu se svi znaju, solidnim iskrenim programom uci u vlast i mijenjati stvari, uciti ljude za sta da se bore. Nekoliko jakih, nepotkupjivih lokalnih pokreta sirom RS bi cuknulo malo ovu scenu a i stranke bi se uozbiljile.
    Mislim da dolazi vrijeme kad ce ove sada na vlasti lopata sa zutom zemljom rjesavati.
    i da nema potrebe da se persiramo…

Оставите одговор