Владика нокаутер!!!

Владика Григорије: Нормално, боље него да ти ја судим. Да ти ја судим, био би нокаутиран. Св. Василије је милостив… Фронтал захтјева реакцију надлежних органа и укупне јавности! Владика захумско-херцеговачки Григорије, овим ријечима из увода је одговорио на питање Небојше Вукановића: – Јесте ли ви рекли на Црквини: „Нека ти суди Св. Василије“? Прије тога […]

недеља, април 14, 2013 / 16:52

Владика Григорије: Нормално, боље него да ти ја судим. Да ти ја судим, био би нокаутиран. Св. Василије је милостив… Фронтал захтјева реакцију надлежних органа и укупне јавности!

Владика захумско-херцеговачки Григорије, овим ријечима из увода је одговорио на питање Небојше Вукановића: – Јесте ли ви рекли на Црквини: „Нека ти суди Св. Василије“?

Прије тога је владика рекао да је он кривац који је увукао предсједника Српске, Милорада Додика, у пројекат око требињског аеродрома, те Вукановића који је био на задатку као новинар БН ТВ, назвао ноторним лажовом, и порекао све непријатности што је Вукановић износио јавности, а за које је тврдио да су дошле од стране владике или његовог окружења.

Овом вербалном насиљу је претходило владикино упозорење да новинари шаљу ружну слику из Требиња, а посебно Вукановић, који „знамо да није тако ни честит, ни и поштен као што се прави“.

Да и Фронтал не би испао исфрустрирано, лажљиво или папарацо гласило (како све владика Григорије редовно назива члана нашег редакцијског савјета из Требиња), погледајте овај снимак од времена 2:23.

Ако је неко и сумњао у Вукановићеве тврдње о вербалном и физичком насиљу владике захумско-херцеговачког, онда се сад добро замислио…

Дакле, уколико сте се, као и ми, увјерили да је владика Српске православне цркве јавно пријетио физичком силом, односно тешким пребијањем, новинару на радном задатку – онда ћете разумјети што очекујемо од надлежних органа да се против грађанина Младена Дурића предузму одговарајуће истражне радње и поднесе одговарајућа пријава.

Уз то, очекујемо од цјелокупне јавности, прије свега државних органа, а затим струковних удружења, невладиних организација које се баве људским правима и слободом говора, те од Српске православне цркве саме; да се изјасне и реагују овим поводом.

Редакција Фронтала, са своје стране, најодлучније осуђује овакво понашање господина Дурића, које би било колективна брука и разлог за забринутост да је изговорио и најанонимнији грађанин на цести, а камо ли један владика који се цестом вози у моторном возилу од 140.000 конвертибилних марака. Његово извињење цјелокупној јавности, такође очекујемо у најкраћем року. Најмање то!

Овај пут је примјетно да је и предсједник Додик, већ чувен по непримјереним и недипломатским изјавама, посебно у односу према медијима, заправо био изразито културан, отворен и полемичан у односу на једно свештено лице, којем је у опису радног мјеста проповједање умјерености, скрушености и љубави међу јединкама људске врсте.

Владика Григорије је овим понашањем претекао готово све досадашње нападе на новинаре. Питамо се да ли треба чекати да неко посегне за физичком силом, да новинар плати главом, па да се оваквом понашању стане у крај?!



0 КОМЕНТАРА

  1. Ovo prelazi svaku granicu i stvarno vise postaje mucno gledati ko su predstavnici crkve u RS. Prvo jutros otvorim novine kad ono na dvije strane prica o porno snimku Kacavende, sa opisom eksplicitnih scena.

    Ja sam mislio da takve snimke imaju samo Severina i Suzana Mancic, kad ono … x-(. Iduci put kad bude gostovala Severina u ruku je ljubim B-), divna zena.

    A dan zavrsi sa ovom vijescu o drugom Vladiki, cestitom Mladenu Duricu, koji se odavno odmetuo od crkve. Frizura ala Laki Lucano (talijanka dvojka bozji cojece), rijecnik kauboja, drugovi kriminalci!

    Neka nam je Bog u pomoci draga braco i sestre!

    P.S. Podrska Vukanu – Vukane, srpska nejač je uz tebe!

  2. Nikad kao Bane, dobri sin, 14.04.2013. 20:00:05
    Koje novine si to citao?

    Svakako ne prilici jednom vladiki da ovako govori i uopste ne podrzavam njihova javna istupanja u sou programima.
    Trebali bi se ugledati na Banjaluckog Jefrema.
    Covjek radi svoj posao a cuti.
    Danas je Srpska crkva na meti onih koji na svakih sto metara prave dzamije,kao i nasljednika Fra Tomislava Filipovica,koji se zalazu za zatiranje Srpskog imena..stoga treba biti vise nego oprezan.

  3. Прави ученик великог Вожда. Што телефоном кад може у четири ока. Само напријед Мостарски Владико. Како другачије овај народ натерати да почне размишљати својом главом него карате ударцима у луду главу која све ово трпи.

  4. „Trebali bi se ugledati na Banjaluckog Jefrema.
    Covjek radi svoj posao a cuti.“
    Ako bi se trebao ugledati na ovoga koji je u ovim kriznim vremenima kupio najnovijeg Mercedesa ML sa full perverzija opremom za 130000 KM onda je to strasno!!! SRAMOTA I NEKA SE STIDE!!! Mogli su pomoci djeci bez roditelja ili izgraditi vrtic ali ne, zinula guzica,hoce svako dodika da glumi i da se razbacujex-(

  5. Jahaču, istina je to za snimke.Juče ih je policija zaplijenila isred patrijarije u BG. Nažalost. Naša crkva se odmetnula od naroda ovo teko doba, a uvijek kada je bilo najteže, ona je bila sa svojim narodom.
    Odavno vama čika prijedor govori o vasiliju i biskuo grigoriju da su oni sramota crkve-
    I, da li postoji uopšte moralan i normalan čovjek , da nije kriminalac , a da ima veze sa kriminalcem predsjednikom? Sve gori od gorega. Odkuda vladika u politici? I kakva ga je muka natjerala da dva dana ide Grogoriju? Mislim da sve ima sa hapšenjem u BG. Zamislite 4 momka sa vladikom analno , i oralno! Jadni li smo mi sa ovom i svjetovnom, i duhovnom vlaću. Najcrnje doba naše istorije.

  6. bušač, 14.04.2013. 21:30:28
    Upravo o tom i pricam.
    Jefrem je medju prvima pokrenuo otvaranje pravoslavnih djecijih vrtica a koliko cujem radi i na pokretanju pravoslavne gimnazije koju ce moci pohadjati djeca bez roditelja koja ce biti pod pokroviteljstvom crkve.
    To su stvari na koje bi se vladike trebale ugledati.(izmedju ostalih i Grigorije)

  7. Затворено писмо Небојши Вукановићу

    Летимично сам прочитао Ваше отворено писмо, које сте, изгледа, послали и прочитали свима осим мени. Пошто је дугачко, прочитао сам га дијагонално и, чини ми се, схватио шта је – између осталог – Ваш проблем у погледу мене. Ви суштински имате проблем са поштовањем ауторитета уопште, и из тога разлога не поштујете ни предсједника, ни градоначелника, ни владику нити икога ко представља некакву власт. То је Ваше право. У томе не видим никакву злонамјерност, међутим, хтио бих да Вам скренем пажњу да ауторитети (генерално гледано), ма колико се то нама свиђало или не – морају постојати.
    Први који спознајемо је онај очев, без којег свака породица стоји на климавим ногама. Он је ту први, главни и најодговорнији, а онда редом свуда постоји неко први – просто, такав је поредак. Први пак треба да зна да зависи од других, осталих. А остали опет треба да знају да је први – први. Једноставно, једни без других не могу, ни први без других, ни други без првог. Тако је од постања свијета – од Адама, нашег праоца, чију боголикост носимо и ми, али и чије гријехе, нажалост, исто тако носимо. У историји свијета било је много покушаја да тако не буде: неки су дизали револуције, неки су заговарали анархију и не би било тачно рећи да су сви они били злонамјерни, али је истинито признати да се свака анархија завршавала тужно.
    Да се вратимо нашем проблему. Уопштено, шта се заправо збива са људима који поричу или не поштују ауторитете? Они на крају најчешће постају једини ауторитет сами себи. Подвлачим – постају ауторитет. Не би било згорег посумњати да сте тим путем идући и Ви, уважени Небојша, постали ауторитет у нашем градићу. Имена често говоре много, али Ваше име доприноси да помислимо да нисте сами и једни у историји били Небојша. Стога Вама, као важном ауторитету, пишем ово затворено писмо. Без намјере да и једним словом ударам у темеље Вашег ауторитета. Но прије свега, ради Ваше славе и правдољубивости, споменућу Вам двије-три ствари:

    1. Чини ми се да сте почели од Билеће, када сам Вас – како се Ви жалисте – назвао фићфирићем (истини за вољу, нисам тада мислио само на Вас, нити сам се обраћао искључиво Вама, притом и не слутећи какав ћете ауторитет постати). То је било у бившем Дому војске; оне године када је у Билећи изабран нови градоначелиник, господин Бабић. Ни до данас не знам која је он партија, али сам сигуран да је опозициона. Лијепа слава бјеше, са пуно дјеце у цркви, али су људи страшно били завађени око политике и избора. Иако никакав човјек, као владика говорих цијели дан о миру и помирењу и подржах новог градоначелника, рекавши да је он сада први у Билећи и да га сви морамо поштовати. Опоменух се Св. Саве, опет уочи ручка у Дому војске, и рекох како смо сви ми мали у односу на њега, превасходно градоначелници и први ја (има та бесједа и снимљена). Усред те моје бесједе, Ви се однекуд појависте (јер увијек некако касните). „Не бисмо требали ову земљу представљати пред свијетом као да у њој живе само лупежи и лопови, јер је ово земља Св. Саве и Светог Василија“, рекох видјевши Вас. Казах то као отац и владика, не поменувши Ваше име ни једанпут (извините, нисам тада знао ни како се зовете, а још мање у какву ћете громаду израсти!). Кад сутрадан – зове ме нови градоначелник. „Све бјеше лијепо, само не знам шта би ономе Вукановићу“, вели. Ништа не знадох тада. Замолих га још једном да се све смири у Билећи“. И смирило се, слава Богу.

    2. Помињете, видим, и како сам Вас напао на стадиону. „Душо моја, пиши ти шта хоћеш, али немој да ме сликаш гдје год кренем, то није нормално. Макар би био ред да питаш да ли можеш да сликаш“, говорих Вам. Ви на брзину одговористе да нисте Ви сликали. „Како, болан“, упитах, „када сам те видио да ме сликаш док сам сједио Под Платанима?“ Ви се мало разабрасте, па рекосте: „Јесам, сликао сам “. „Ја мислих да си Ти поштен, а Ти зачас посла слага“, казах му, а потом додах, „прођи ме се“. А Ви, као велики ауторитет, наредисте мени да ја прођем – и ја прођох. Ви то данас називате нападом. Добро, нека буде.

    3. Трећи пут, колико се сјећам, стајасте Ви и Ваш камерман насред врата у Општини, на улазу, а ја се огријеших те рекох: „Склоните се са врата, сељачине“. Иначе, сваког ружим ко стоји на вратима или на путу. А Вас ми баш бјеше воља наружити. Ви се склонисте, а ја некако прођох мимо Вас. Нити Вас погледах нити више иједну ријеч казах. А ви цијелом свијету објависте како сам вас физички напао. Крив сам – није моје да људе на тако груб начин ословљавам. Нажалост, није ми први пут. Но, на Вашу срећу, Ви искористисте прилику да постанете још славнији ауторитет и жртва страшнога насиља.

    4. Четврти пут. Преображење, дивна слава; наш народ, а дошли и људи из цијелог свијета. Чудесна слава у чудесном граду. Многи од ових људи ме увјераваше да нити видјеше дивније славе нити дивнијег града. У мени бјеше велики трепет и брига. Толики народ, а и такви ауторитети – предсједник Републике Српске, градоначелник Београда, Кустурица, Тасовац и остали. Сви се нешто радују, хвале град и људе. Ништа ми није помагало, ништа ме није тјешило. Стално сам се преиспитивао – зашто представљам људима ствари онакве какве можда и нису . Зар цијеле године не слушамо од виших ауторитета, као што је Ваш, да је све само зло, биједа и ругоба!? И стварно помислих да сам лопов, криминалац и разбојник. Највише вјероватно зато што не видим ствари онаквим какве оне јесу него некако увијек љепше. Али нису важне моје мисли него моја главна брига бјеше како из онолике гужве извести најважније званице на Црквину, на вечеру. Угледни су људи, дошли су издалека, а и такав је ред – да вечерају. Једва стигох на Црквину, када Ви опет насред пута са оним својим микрофоном неког интервјуишете. Прођох мимо Вас и рекох оним људима да ослободе пролаз. Сви се помјерише – осим Вас. Ви сте ту били и стајали с пуним правом да испитате оне моје госте што их цијеле године сабирах из цијелог свијета. Видим, моји Вас не мичу (схватам и ја већ – ауторитет је то). „Није културно да људе пресрећете ту“, приђем и замолим Вас понизно. Ви са највећим ауторитетом рекосте да Вас не дирам и да Ви радите свој посао. Један од оних младића још понизније Вас замоли да сједнете и попијете пиће, а Ви се на њега, као врхунски ауторитет, осорно брецнусте и рекосте да нећете пиће. Казах оним мојим шмокљанима да Вас носе, макну (извините, на тренутак сам заборавио о каквом се ауторитету ради), а они Вас кумише, молише као истинског ауторитета. Морам признати да сам у секунди помислио колико је важан тај дан и сви ти људи, а како сте Ви тако себични. Сјећам се да ми је кроз главу прошло: „Боже драги, будале“. То је била грешна мисао. А друга је још грешнија била, али практична. Помислих да Вас, као стари и искусни боксер, нокаутирам и да се вечера макар с миром сврши. Али, у том часу, слава му и милост, сјетих се Светог Василија и рекох оно што често говорим себи и у себи. И она моја боксерска десница претвори се у оно што и треба да буде – у руку благослова. Подигох је и благослових Вас, рекавши: „Свети Василије нека ти суди. Боље он него ја. Он је милостив – ако бих ти ја судио, куку би ти било ноћас“. Окренух се и отиђох, а Ви сте тамо, као сваки повређен ауторитет, вриштали и пиштали. Срећа моја, ништа од тога нисам чуо.
    Све добро прође те ноћи. Дадоше људи велику помоћ мајкама које рађају и онима које би ти жељеле, а не могу. Слава Богу! Али, шта би сутрадан? Ништа од свега тога не би важно: ни Преображење ни слава, ни лијепе ријечи оних дивних људи – само се онај мој благослов у проклетство претвори, а Ви славнији и важнији од славе града постадосте. И читасте ми писмо које ми и не посласте. Ваљда подразумијевате да ја слушам Радио Корону, а шта бих паметније и имао радити! Нисам чуо, али ми они што су Вас слушали (и они што Вам се диве и оно што Вам се чуде – једногласно рекоше: „Богами се Небојша грдно препао“. „Кога“, велим ја, „Св. Василија“, кажу они. Е, хвала Богу, што и над сваким ауторитетом већи ауторитет има.
    Брате мили, не мрзим Те ја него, напротив, Богу се молим и за Тебе и за себе. Видим да ми се тамо обраћаш као грешник грешнику. Нажалост, синко, као и у много чему другом, ни у гријеху нисмо равни. Сваки мој гријех је грднији од Твога стотину пута, управо зато што на тако страшном мјесту стојим: на трону који је успоставио Св. Сава, а утврдио Свети Василије. Када бих се ја, грешни Григорије, спустио са тога трона, вјероватно би Твојој доброти и богобојажљивости био до кољена. Али сам још тамо, Бог зна зашто и Бог зна још колико. А све док сам тамо – дужан сам и отац и учитељ бити и (по ријечи апостоловој) грдити и у вријеме и у невријеме. Морам бити ауторитет.
    Желим Ти свако добро од Господа и Светог Василија. И стварно не желим ничим нарушити Твој ауторитет, па Ти стога написах затворено писмо (иако си Ти мени писао отворено управо из супротних разлога – да уздрмаш мој ауторитет). Бог нека опрости. Ударали су на мене и страшнији ауторитети од Твога. Утјеха је што су ударили страшнији ауторитети и на светитеље који служише на овом мјесту на којем служим и ја грешни. Ово Ти не написах ни због чега другог (ни због свога ни због Твога ауторитета) него ради своје и ради Твоје душе. Ја овако, а Ти – како рече Св. Вукашин – синко, само ради свој посао.

    Епископ Захумско-херцеговачки и Приморски

  8. Salvetica88, 14.04.2013. 22:00:32

    Ау, ако ово пише бискуп грегор и ако је сав његов проблем Вукановић, онда благо њему, он и нема проблема!

    А од када је бискуп требињски члан снсд? И зна ли бискуп требињски да овај народ није заборавио када је он смијењивао још живог патријарха Павла иако је тај живи светац био тешко оболио, али не и мртав!?
    Срамота, покојни патријарх Павле се у гробу преврће коме је пала СПЦ у руке послије њега!

  9. Пре свега,невероватан је парадокс,феномен да за Буку и Фронтал ради исти новинар,да на Буци и Фронталу стоји исти текст и да се тај новинар сматра моралном вертикалом упркос томе…можда и јесте,не кажем,али и за много мање овде се проглашавају издајници.

  10. Mi se lakše nasmijemo Vladikama nego nekim novinarima poput Vukanovića, Vaskovića ili Hađiomerovića. To je naša tuga.
    Potpuno shvatam vladiku Grigorija iako nisam slijepi poslušnik crkve i stanje u crkvi sagledavam krajnje realno.
    Ali, da li je normalno da na svaku proslavu, svako krštenje, svadbu, slavu, sahranu, dođe ovaj novinar i počne provokativno postavljati pitanja? Da li je to uopšte normalno da svako slavlje i svečanost on mora da pokvari?
    Nije zadovoljan kakva je vlastu u RS i u Trebinju, pa eto probao je da to promijeni ali je narod ipak uzabrao druge. Pa brate mili popusti malo, nek se nešto dešava a da ti ne izazoveš kavgu. Ponaša se kao ona majka iz udruženja majki Srebrenice u sali UN-a.
    Evo, nek istražuje ovo što se desilo sa Kačavendom i nek nas informiše, to je normalno, zar ne, ali da li je normalno da trči ulicom za Kačavendom i galami, pederu, pedofilu, ….jel to liči na ozbiljnog novinara. Mi već imamo dovoljno problema i u crkvi i u državi i neće nam ih riješiti jedan novinarčić pa da se svi oduševljavamo kad on piša po crkvi i državi.

  11. То се рјешава на суду. Ако има рашта. Колико сам чуо преко дневника Бакир, Васковић енд компани плаћају Додику већ шести пут глобу. Тако и Вукановић, ако има богата спонзора, нек’ распали.
    Иначе, какав је то народ доље који подноси да му фићфирићи унизују владике, и какве су то владике који трпе неосновану клевету? Ако је неоснована.
    И каква је то власт која допушта овакву анархију између Цркве и народа? Ако је грешни владика педер, да се рашчини, ако је оклеветан, клеветнике у затвор!

  12. Симо П. Ороз, 14.04.2013. 23:18:16 [73383]
    „Око чега дижете фрку! Вукановић подјебава владику, овај му не остаје дужан. Класика.“

    Истина.

    Али нешто друго је суштина ове приче, као и сваке друге приче која долази из Херцеговине, поготово када у њој учествују наш владика и новинар.
    Преосвјештени владика Григорије је јако важна личност у Херцеговини, и поред свега, јако цијењена међ народом.
    Небојша Вукановић је човјек који има перспективу да буде јако важна личност у Херцеговини, за сада ужива значајан респект.
    И умјесто да буду у истој мисији, мисији подизања Херцеговине, што овај напаћени народ и очекује од њих, они сав свој капацитет користе да један другом покажу своју супериорност, што је опет, према мом скромном мишљењу, углавном иницирано од Вуканове стране.
    Мислим да је Вукан, учествујући у кампањи за градоначелника Требиња, изгубио осјећај за неке ствари, односно, да се као новинар није вратио у стари колосјек (којим је и освојио симаптије), те још увијек дешавања посматра кроз ту политичку призму, доживљавајући их прилично лично, поготово када су у тим дешавањима владика, предсједник РС или рецимо, актуелни начелник ТБ.
    Предлажем му да у наредном периоду (на)прави неке прилоге о позитивним стварима из Херцеговине, рецимо о сјајним генерацијама математичара и физичара из Невесиња, о Саши Старовићу из Гацка и његовој сестри, који су одбојкашки репрезентативци Србије и слично… Сигуран сам да ће му помоћи да нађе мир, и да се ријеши фрустрација које избијају из њега.
    Што се честитог владике тиче… Одличан примјер дипломатије уживо. Добар је са Милорадом Додиком?! И треба да буде! Какав год био, Милорад је ипак предсједник републике. Сигуран сам да ће, за његовог звања владике захумског и херцеговачког, бити још много премијера и предсједника републике, и из неких других политичких опција, и да ће владика и даље имати са њима одличне релације.
    Па то је једини начин да се нешто „довуче“ из Бања Луке, кад се наше битисање већ свело на тај ниво.
    Са друге стране, у Григоријевој епархији, већина начелника није из редова владајуће коалиције.
    Кад сте чули да му иједан од њих замјера присност са предсједником, или да их владика није помогао или испоштовао у неким иницијативама или активностима?
    Напротив, сви поштују владику, владика поштује њих, ако што могу учинити заједно – они то чине, и то је оно што народ у Херцеговини очекује од свих званичника, функционера или других јавних личности који су наше (херцеговачке) горе лист.
    Премало нас је да бисмо се дијелили, и један другом за врат кидисали, а довољно да заједно урадимо праве ствари.

    Из угла обичног Херцеговца
    Свако добро

  13. satelit, 15.04.2013. 01:11:02

    Овдје је кључно питање да ли се бискуп бави православном вјером или бизнисом, да ли он и Додик разговарају о вјери или о чему разговарају? Имају они право да праве фикције попут аеродрома, али не из џепова пореских обвезника Републике Српске. А то ништа на Зупцима (као у оном скечу Надреалиста о производњи ничега) нас је коштало до сада неколико мислиона, ако се не варам. Новинар има право да питао обманама гласача и о губицима ХЕТ-а, јер постоје реалне сумње да се ради о недомаћинском пословању и криминалним радњама. Разумљиво је да је бискуп незвозан на Вукановићеве провокације, али нема право да онако поступа, баш због позиције на којој се налази. Лијепо да смо овдје могли прочитати и бискупово писмо.

  14. rammstein, 14.04.2013. 23:59:00
    “крајишко говече, ти као не знаш да је сам григорије рекао за себе да је бискуп?“

    drazen78bl, 15.04.2013. 03:42:50
    “Лијепо да смо овдје могли прочитати и бискупово писмо.“

    Катастрофа је кад ови из комунистичких фамилија крену да причају о православљу. Из њихових ријечи избија огромно незнање које пријети да постане доминантно

    Ријеч епископ и бискуп је једна те иста ријеч. Та ријеч у оригинали је ἐπίσκοπος. у зависности од језика Енглези ће ту ријеч као бишоп, а Италијани весково. Готово сваки језик има свој изговор.

    По овим неписменим блебеталима једини теолог од којег су они нешто прочитали (а нису пуно), Николај Велимировић би био проглашен Антихристом само зато јер је у православном катихизису којег је написао и штампао прије рата, нашу цркву звао Једина, света, католичанска и апостолска црква.
    То би урадили зато што не знају да је ријеч католичност (грч. καθολικη) значи универзалност, васељенскост или саборност.

  15. Episkop i biskup je ista rijec samo u tvojoj glavi.A evo sta englezi kazu za „bishop“
    In the Catholic Church, a bishop is an ordained minister who holds the fullness of the sacrament of Holy Orders and is responsible for teaching doctrine,[1] governing Catholics in his jurisdiction,[2] and sanctifying the world[3] and for representing the Church.[4][5] Catholics trace the origins of the office of bishop to the apostles, who were endowed with a special charism by the Holy Spirit at Pentecost.[6] Catholics believe this special charism has been transmitted through an unbroken succession of bishops by the laying on of hands in the sacrament of Holy Orders.[7]

    Diocesan bishops — known as eparchs in the Eastern Catholic Churches — are assigned to govern local regions within the Church known as dioceses in the Latin Church and eparchies in the Eastern Rites. Bishops are collectively known as the College of Bishops and can hold such additional titles as archbishop, cardinal, patriarch, or pope. As of 2009 there were approximately 5,100 bishops total in the Latin and Eastern branches of the Catholic Church.[8]
    ::P
    Pa zna se koja je prva nastala….B-)

  16. Zaista je degutantno vidjeti do te mjere banalizovan ustaški pokret, pogrome u II Svjetskom radu i jasenovačke žrtve da postaje na neki način i ponižavajuće čitati ili komentarisati. Mnogi su se bavili ustaškim pokretom i ulogom katoličkog klera u istom tako da nazivanje Dežulovića koji često piše satirične tekstove baš i o tome katoličkom kleru (kao i hrvatskoj državi) zaista nema smisla. Ako znamo da su za ustaše bog i država (i “poglavnik”) zakletva. Vjerovatno najiscrpniju analizu je i napravio professor Viktor Novak (začudo Hrvat) koji je zbog toga bio i ekskomuniciran.
    Ustaštvo nikada ne bi moglo napraviti što su napravili da nije imalo podršku određenih struktura katoličkog klera za to. Poznato je da je još od 1622. u katoličkoj crkvi prisutna ideja o pokrštavanju od kada je papa Grigorije naglasio da se gubitak rimokatoličanstva kroz protestantizam treba nadoknaditi na istoku, u pravoslavlju. Argumentacija za to je: ha, pa nekad su bili katolici valjda misleći na prve talase pokrštavanja Slovena u 7. i 8. vijeku kao i ono kasnije dok je hrišćanstvo bilo jedinstveno (a bilo je i srpskih vladara koje je Rim krunisao ili im na drugi način priznavao suverenitet na teritoriji). Istina je i da neki pravoslavni govore za ove da su otpadnici te da treba da se vrate svojoj vjeri. Pobogu katolička crkva u Sarajevu se zove crkva Sv Ćirila i Metodija.
    Koja je razlika između te rečenice kojom se poziva na nekada periodično pripadništvo katoličkoj vjeri i one koja se često može pročitati na ovom portalu kada se komenarišu Bošnjaci ili bosanski muslimani sa: “sve bi bilo u redu da se vratite na vjeru vaših pradjedova”? Pri tome aludirajući na to da su svi sa nazovimo to islamiziranim imenima vjernici te da su svima preci bili baš Srbi… I pored činjenice da su na teritoriju Bosne i Hercegovine živjeli svakakvi a nikako samo Srbi i Hrvati.
    Druga sličnost između pojedinih komentatora o “neprijatelju” i samog “neprijatelja” ogleda se u čestom pljuvanju po ideji jugoslovenstva koje je bilo smrtni neprijatelj određenim strujama u KC kao i samom italijanskom fašističkom režimu. Srbiju, kao državu, su poštovali. Dakle, ne bi bilo na odmet pročitati knjigu profesora Novaka od korica do korica a onda malo proučiti i građu jugoslovenskog kraljevskog poslanstva u Vatikanu (koje je i sve vrijeme rata održavalo odnose sa Svetom stolicom) a koja se čuva u Arhivu Jugoslavije. http://www.arhivyu.gov.rs/active/sr-cyrillic/home/glavna_navigacija/arhivska_gradja/fondovi_i_zbirke/fondovi_iz_perioda_do_1945_godine.html
    Naravno i podatke o ubijenim ustašama i katoličkim sveštenicima krajem drugog svjetskog rata kao osveta za počinjene zločine.
    Uporno korištenje psihijatrijskog i psihoanalitičkog diskursa i njegovu svrhu je suvišno i komentarisati. Jer, upravo je upadljivo korištenje tog diskursa omogućilo lakše prihvatanje tvrdnje među mnogima da Hvatska i Bosna i Hercegovina NISU njihove otadžbine.

  17. ἐπίσκοπος=епископос=епископ=biskup=bishop
    ἐπί=епи , ἐπί=bi (овај случај је карактеристичан и за ријеч срПски. Нацисти обавезно пишу срБски, односно и у овој ријечи мијењају се П и Б)
    σκοπ=скоп ; σκοπ=skup ; σκοπ=shop
    ος= типично гршка завршница именице које нема ни у источним ни у западним језицима.

    Сад кад сам нацртао надам се да је јасно.

  18. Kako je moguće da vladika Grigorije ni jednom riječju ne spomenu zašto naš bajni predsjednik nije posjetio legalno izabrane organe vlasti u gradu Trebinju?
    Zašto naš vladika Grigorije koristi ovakav riječnik i prijeti čovjeku koji samo radi svoj novinarski posao,po mojoj ocjeni veoma dobro?
    Kako je moguće da naši „pastiri ili čuvari stada“kako za sebe često kažu ovakvi predstavnici crkve,svoje stado (čitaj narod)čuvaju u luksuznim vozilima vrednim na stotine hiljada maraka,a narod nema hljeba da jede?
    Ima još mnogo pitanja,ali ih niko ne čuje.
    Moja podrška Vukane,Kada te napadaju i prete,znaj da si na pravom putu.Neka te Bog čuva,

  19. Симо П. Ороз, 15.04.2013. 08:53:51

    Промјена гласа Б у П се зове „једначење по звучности“, плод је Новосадског договора и „Правописа српскохрватскога књижевног језика“ из 1963. У титовој Југославији зацементиран је тако универзалан „југословенски“ језик. Ја се лично не „осИјећам ‘рватом“, нити нацистом, редовно се перем испод пазухе па се не осИјећам нинакакакав воњ. Дуго сам се опирао (као добар ученик са петицом из Ес-Ха) да у своме писању промијеним „српски“ у „срБски“ и на крају сам као паметнији, попустио. У свјетлу свих ових трагикомичних крађа и отимачина, тешке похаре срБског језика и писма, мали је „гријех“ вратити се архаичнијем и србскијем називу самијех себе. Ако само завиримо у нека од дјела писаца и политичара из Краљевине, наћи ћемо масу доказа да сам правилно поступио.
    То што ви Симо неке групе са политичке маргине ,а које инсистирају на овој ријечи називате нацистима, а они вашег шефа издајником другим послије Бранковића нема никакве везе са лингвистичким и правописним проблемом. А историја ће, и то ова ближа ускоро показати ко је у праву и у политичком и у лингвистичком смислу.

  20. Нисам ти ја тако вјешт са језиком као ти, али ја језик сматрам живом материјом и он се мијења. Понекад и сам употријебим коју архаичну ријеч, а поента ког коментара је била да људи не млате глупости око ријечи које су у коријену стране као што су грчке ријечи епископос и католикос.

  21. nemogu vas nazvati uvazenim jer ste se spustili na nivo prostakluka i nedostojnosti funkcije koju obavljate u SPC.Vama bi bilo mnogo bolje da se bavite problemima crkve jer oni nisu mali, a i vjernika je sve manje,i umjesto da okupljate svoje duhovno stado vi se sve vise bavite poslovima koji neprilice jednom crkvenom velikodostojniku i uplice te se tamo gdje vam nije ni mjesto ni po funkcii ni po obrazovanju,ni kao bozijoj sluzi.Ugledajte se malo na naseg vladiku banjaluckog gospodina Jefrema koji je svim svojim bicem u sluzbi crkve a nekih promasenih politickih projekata.Kada ste procitali neki negativan napiso njemu,pa valjda i ovdje ima novinara.Vidite vladiko kakvo nam je stanje naroda,sve je vise obespravljenih,ojadjenih,prevarenih,izlaganih,nemocnih,gladnih i vi umjesto da se bavite tom misijom i da u ova teska vremena budete ta duhovna snaga svog naroda vi ste se ukljucili i neke rabote koje vam svakako ne idu na cast.Razmislite malo vi ste pametan i mudar cojek i od vas se ocekuje da se tako i ponasate.Pustite vi novinare da rade svoj posao a to sto vi kazete da vas on prati na svakom koraku covjek ima pravo i to mu je posao i da je sve normalno to se nebi ni desavalo, u ovoj napacenoj zemlji svako bi radio svoj posao a ne vrijedjali jedi druge.Zato sto radi ko sta hoce a institucije sistema sve manje rade svoj posao zato i nema autoriteta i narod je prevaren od svih i zato nevjeruje nikome.Ovdje je na sceni odavno kriza i morala i autoriteta.Nesluzi vam to na cast.Razmislite malo,vrijeme je da se vratite misiji bozijoj, da vam ne bude kasno.pisao bih jos ali koje ucen on ce shvatiti,a budala ma je dzaba objasnjavati.
    S postovanjem,obespravljeni major VRS.

  22. Неке ствари ми нису најјасније да направим информисан коментар- не браним нити нападам икога- само ме интересује пар ствари па, ево, молим ко зна нешто више о овоме- нека напише!

    Прво- зар Владика не припада тзв. монашком реду свештенства- а монаси немају властиту имовину? Другим ријечима како Рејнџ Ровер, или вински подрум- могу бити „његови“?

    Друго- прочитах јутрос да је дотични Рејнџ Ровер Епархији поклонио лично Дејан Бодирога- ако је ово тачно- онда сва прича о ћердању црквених пара на бијесне теренце пада у воду.

    Нека неко ко ЗАИСТА ИМА ИНФОРМАЦИЈЕ о овим стварима потврди одн. демантује.

    Немојмо људи насртати на прву док се ствари не разјасне и док не видимо цијелу причу.

  23. А владика купио џип од 140 000 км, како народ живи у овој држави да ли се пита и владика и Додик.Не примјери црквеном човјеку да се тако понаша надмашио је у бахатости и Додика. Вукановића за председника државе, биће болји нег сва политичка „елита“ у Републици Српској.

  24. Браво Калабалак, коначно нетенденциозан коментар на ово Вуканово писаније.

    Није га ни такнуо Владика, чак је признао свој гријех да га је Вукан толико изнервирао да би га нокаутирао, али ипак оставља Св. Василију Острошком да он суди. Испао је човјек, а Вукан провокатор који купи јефтине поене. Разумијем ја новинарску солидарност, али овдје се не стаје у одбрану Вукана, већ се позива на линч владика СПЦ, и то као грађанин Младен Дурић. Узима Вукан, а потписујући се као Фронтал, себи за право да владику не назива његовим духовним именом.

    И нека се дружи са Додиком, дружи се и са Вучуревићем. И сигурно ће се дружити и са свим будућим и предсједницима и градоначелницима.

  25. Народ је крив!
    Треба промијенити народ!

    900 000 болесних,прљавих, крезубих, неошишаних, исфрустрираних, незадовољних појединаца, наспрам пар десетина кнезова и коју хиљаду, срећних, задовољних, „вредних, визионара“ и црквених великодостојника…

    Ријешити се како ових првих и онда ће Република Српска процветати срећна и задовољна.
    То је њихова порука!

  26. Vukanović sve više i sve češće novinarsku profesiju zloupotrbljava u političke svrhe. U Boga ne vjeruje , guzici se ne boji . Da smo normalni kao što nismo Vukanovićevo ponašanje osudili bi kolege novinari a prvosuđe po službenoj dužnosti Vukanovića gonilo za nanošenje duševne boli Mladenu Duriću. Ne znam pod koji paragraf podliježe pisanje i objavljivanje neistina i laži , u Vukanovićevom slučju to je više nego očigledno.Opasan lik.

  27. Прво, владика Григорије је сам за себе рекао да је бискуп.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HgFzb-vFaxA#!

    Из ове изјаве је јасно да је екумениста. Зашто се народ не пита да ли је за уједињење Православне и Католичке цркве?

    Друго, не ради се о томе да ли је џип купио Бодирога или Црква, већ о оном што је некад питао Патријарх Павле: „Шта би тек возили да се нису заветовали на скромност?“

  28. drazen78bl, 15.04.2013. 13:29:37

    “Из ове изјаве је јасно да је екумениста.“

    И у чему је проблем? СПЦ је вишедеценијски члан екуменског покрета. Владика само спроводи званичну доктрину цркве. Изгледа да вама, комунистичким потомцима, ова црква није довољно зилотска, па би преправљали ову.

    Е не може, правите себи другу!

  29. Најбољи су ми ови што нападају Вукановића… Владика је као локални мафијашки бос доле по Херцеговини и шире, а сад је крив један момак што пише о томе. Кад буде Вукановић имао џип од 140.000 КМ онда ће они бити једнаки.

    Ово је нечувено да један владика пријети физичким насиљем!

  30. Не знам Дражене- али мислим да ипак постоји разлика између возног парка купљеног парохијским парама- и поклона..

    Е сад.. можда би могли аргументовати о томе што је Епископ пристао да се вози у луксузу- по мени није требао- али то је већ други пар опанака..

    Опет, понављам, нити га браним, нити га нападам- индиферентан сам према Григорију- свиђа ми се као прагматик (први у Срба.. 🙂 ) – не свиђа ми се његово слизавање са Бискупом Дубровачким- али у сваком случају мислим да Вукановић већ извјесно вријеме (да будем прецизнији- откако је постао политички активан..) излази из оквира професионалног новинарства..

  31. Сем Пјетлић, 15.04.2013. 13:40:33

    Мој дјед јесте са 17 година отишао у партизане, али је у његовој кући увијек слављена Слава, како у оно вријеме, тако и данас. Његова жена, а моја бака, ме као дијете водила у цркву. И не знам на основу чега ме покушаваш дискредитовати као „комунистичког потомка“, ти кажеш да су Чанак, Чеда и Којот три најбоља српска политичара. Ниси нам прокоментарисао Чанково учешће на сецесионистичком скупу у Аустрији. Нешто си се био узнервозио.

    😛

  32. Joseph, 15.04.2013. 13:42:30

    Да ли је Владика Николај ујединио СПЦ с Ватиканом? Григорије је ипак наш савременик. Мислим да је то јако проблематично питање након злочина над Србима у НДХ од 1941. године под покровитељством Ватикана. И 1991. године Ватикан је први признао независност Хрватске и Словеније, а 1995. године осигурао прећутну сагласност свих битних у свијету за помјерање Срба према истоку. Сад смо ми на реду. Уједињење двије цркве нам може спасити главу, али колико је то могућ потез с обзиром на живе ране из блиске прошлости. Удруживање и једињење људи је нешто позитивно, али да ли је реално у овом случају?

  33. Просто гледам видео, и чудим се како не видимо исто. Уз сву моћ монтаже, Вукановић пристојно поставља питање, Додик му се обраћа лично, као да он пита за свој ћеиф, а не за медиј и јавност која тај медиј прати. Чему нервоза, чему лично обраћање?

    Ајде реално, коме више одговара овај сукоб: Онима којима је у интересу да се прича ко је поштен и ко је кога гурнуо, или онима који треба да чују да владика пројектује аеродром по унутрашњем осјећају?

    Нама слуђеним, много ствари није јасно, и некако смо навикли на бахате политичаре него на бахате новинаре.

  34. Joseph, 15.04.2013. 11:56:43

    Мислиш да је довољно обући бискупску одору и сматрати се недодирљивим? Ако само по томе цијениш човјека, онда и Вукан има право у име седме силе да поставља и та неугодна питања, а не да се клања тој двојици лакрдијаша к’о да су тројеручица!

    По чему онда ви осуђујете Вукана што исто тако ради свој посао и поставља питања онако како Бог заповиједа, а Бог не говори из оне подшишане бискупове главе, поготово се он не смије позивати на св. Василија који је побјегао у Острошке стијене пред католичанским уцјенама!

    Кога представља онакав владика, ако тврде и он и онај фићфирић из лакташа да Вукан представља самог себе, а не нашу јавност?

  35. Neću da kažem da ga Vukan nije provocirao, ali njega nije direktno već tzv predsednika. No, potreba da se nađe novi žirant, a vidio ga je u tzv predsedniku, vladika je naletio na protivpešadijsku nagaznu. Nije smio, ni u ludilu, da onako priča, sramota za njega ,crkvu, vjernike, narod. Pa ti treba da si milostiv, nesrećo, a ti bokser, ali nije do tebe do njega je velikog dječka iz laktaša. Njemu se treba uvući u zadnji džep jer se nema više para, nestalo, a da je potvrda da je nestalo govori i džipčić od 140.000 km koji se više ne može da kupi već se dobija na poklon, kao prilog.

    Za krst časni, i slobodu zlatnu, de ste borci, zadovoljni ste izgleda.

  36. бискуп григорије је срамота наше свете старозавјетне цркве!
    О њему треба највише да се пише, таква срамота сједи на мјесту гдје је некад столовао светитељ Сава! Политика је његова приватна ствар, али кад је овако јавно заступа, онда и треба јавно и да одговара, пошто он ту губи све конце, сам је себи пресудио наравно на најгори начин!

  37. aleks, 15.04.2013. 08:10:06

    “Koja je razlika između te rečenice kojom se poziva na nekada periodično pripadništvo katoličkoj vjeri i one koja se često može pročitati na ovom portalu kada se komenarišu Bošnjaci ili bosanski muslimani sa: “sve bi bilo u redu da se vratite na vjeru vaših pradjedova”?

    Ogromna.Muslimani su toliko spetljani da su sada odustali i od “Bosanstva“.Tolika kriza identiteta samo govori u prilog onome sto je vise nego ocito.
    Pa majka mu stara aleks,cemu izmisljanje nacija svakih 20 godina.Jeli samo zato sto nece da budu ono sto jesu?
    Nek se zovu i liliputanci ako oce ali nek prestanu negirati makar drugima identitet.
    Toliko ih to drma da zele da i druge drma.
    Kako nijesu Serbi bili kad je Islam dosao sa Turcima a ekavski Hrvati su zivjeli skoro iskljucivo na podrucju Zagorja kod Zagreba i nesto malo u najsjevernijim dijelovima Dalmacije(granicno sa Slovenijom)?
    Sto se Dezulovica tice,pitao sam na drugom postu;zna li iko dali je danasnju Hrvatsku ili BH uporedio sa NDH?

  38. Kalabalak, 15.04.2013. 11:10:52
    „Прво- зар Владика не припада тзв. монашком реду свештенства- а монаси немају властиту имовину? Другим ријечима како Рејнџ Ровер, или вински подрум- могу бити „његови“?“
    daj ti meni tvoja kola da ih vozam a ti i dalje plaćaj gorivo osiguranje…naravno da nemam nista protiv da se kola vode na tebe i vratiću ih kad ih poderem.
    „Друго- прочитах јутрос да је дотични Рејнџ Ровер Епархији поклонио лично Дејан Бодирога- ако је ово тачно- онда сва прича о ћердању црквених пара на бијесне теренце пада у воду.“
    Pokloni ti meni rovera a ja ću ubjediti nekog fudbalera da da istu izjavu,jel posteno.a i ako je priča tacna, u sto sumnjam jer mu je konje poklonio biznismen za koga sam tada prvi i poslednji put cuo, mogao je mladen fino zamoliti Bodirogu da pare da za dovršetak nnj bolnice /obdaništa/vrtića Dejo bi mu to sigurno ucinio.

    Симо П. Ороз, 15.04.2013. 16:49:06 [73541]
    Могао би БН нешто објавити и о другима. Није Григорије једини владика
    nece nikad aktivnosti drugih vladika spadaju u xxx domen ko i seve
    B-)
    pročito sam ovo zatvoreno pismo i meni najvise lici na onu djeciju svadju moje lizalo je ljepse i tu su bitnije neke druge stvari.
    svaki put kad mladen kaze koju javno meni naum dodje vojska i priča o skracenju.zato bih mladena upito neke stvari:
    jel tacno da si bio vrlo blizak sa matunom kad je upropastavao metalac i neimarstvo.
    jel tacno da su u popovom polju ad dobijali plate dok nisi postavio prinudnu upravu.
    jel tačno da su tvoji saradnici i njima bliski ljudi doveli agrokp do stečaja
    jel tacno da je draskovic prvo finansirao obnovu manastira u dzivaru a onda dobio blagoslov da „kupi“ fabriku.
    jel tacno da je dodo bio izdajnik dok nije postao vlast
    navedi bar jednu firmu koju je upropastio Vukan i njemu bliski ljudi
    toliko o tome ko je i koliko grešan a to sto mislis da si popularniji od Vukana razmisli malo koliko bi dobio glasova u konkurenciji još dva vladike i ko te podrzava, bilo bi ti pametno nabaviti nekako spisak komiteta otprije 20-30 godina i tvojih kolega iz db pa bi vidio da ce u nedjelju biti u prvom redu.B-)

  39. baš tako. „nek prestanu negirati makar drugima identitet“. vidite da nema razlike. identitet slika koju svako ima o sebi…. čak i ako je mijenja svakih 7 dana..
    a što se tiče Dežulovića, ako ovo nije poređenje Hrvatske tj. svih njenih struktura sa NDH onda ne znam šta jeste: „Tako je i s ustaškim kapama u Hrvatskoj. Kome zapravo one smetaju? Torcidi, kojoj je upravo zbog te kape Hrvoje Maleš postao idol? Članovima uprave, za koje sad posve napamet mogu napisati da svake godine hrle u Čavoglave i Bleiburg, prilično miran i siguran da nikad neće poslati demanti “nikad nisam bio ni u Čavoglavama, ni u Bleiburgu”? Gradonačelniku, koji zna gdje je Srbima mjesto? Lokalnoj politici, kojoj ne smeta cijeli grad išaran ustaškim simbolima? Nacionalnoj politici, koja i dan danas baštini Tuđmanov povijesni revizionizam? Crkvi, koja tolerira mise zadušnice Anti Paveliću i mladenačke ustašluke mjesnih župnika? Prosvjeti, kojoj je Mile Budak još uvijek veliki hrvatski pisac, NDH pravna država, a Jasenovac kazneni zavod za neprijatelje hrvatske države?

    Pravosuđu, koje oštrije kažnjava majicu s likom Boba Marleya i listom marihuane nego cijelu ustašku uniformu? Medijima, koji dvadeset godina romantiziraju NDH i podgrijavaju nacistički resentiment? Javnosti, koja nikada u svih dvadeset godina nije javno demonstrirala barem neraspoloženje, ako ne i bijes, zbog bezbrojnih, svakodnevnih i sveprisutnih ustašluka, od uličnih huligana do javnih osoba i ministara u vladi?

    Nikome zapravo, da se ne zajebavamo, ne smeta crna kapa na glavi Hrvoja Maleša, a svi se iz nekog posve nejasnog razloga prave da im smeta.“ http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/138684/Default.aspx

  40. Видим да овдје многи употребљавају ријеч екуменизам а да нису до краја истражили шта то значи! Раздор између источне и западне цркве је настао давно,навешћу неколико примјера колико је ово данашње православље другачије од оног старог,односно изворног.
    1. Зашто је дошло до Велике Шизме 1054 године,један од разлога је био целибат-католички свештеници се не жене за разлику од православних.
    2. Један од главних узрока Велике Шизме између двије цркве је пост на Шабат! Римска црква прогласила је тај дан даном поста а православна на челу са патријархом у цариграду,одбила је да Шабат прогласи даном поста! Напетост између двије цркве је све више расла и папа Лео је одлучио да пошаље делегацију у Цариград са кардиналом Хумбертом на челу. Циљ њихове делегације је био да наговоре патријарха Михаила Керуларијуса да попусти под ултиматумом Ватикана у вези спорних ствари између двије цркве. Пошто притисци нису уродили плодом, кардинал Хумберт је ушао у цркву Аја Софија и ставили су булу ескомуникације за источну цркву,а онда отресли прах са својих ногу и отишли. Окупљени народ у цркви је поцијепао и згазио булу а после овог догађаја настао је велики расцјеп. Кардинал Хумберт је касније писао о овом догађају,он каже: Ми католици немамо ништа са Јеврејима,док ви Грци јудаизирате,кажите нам зашто имате нешто заједничко са јеврејима у сличном светковању Шабата. Они светкују Шабат и ви га светкујете,они прекидају пост на Шабат и ви га прекидате. Патријарх православне цркве Керуларијус писајући својим сарадницима у Антиохији рекао је следеће:Јер нам је заповијеђено да светкујемо Шабат,као и дан Господњи недељу,а не да радимо никакав посао на тај дан. На жалост,већ при крају 11. вијека и источна црква је заборавила на Шабат.

  41. aleks, 16.04.2013. 09:30:47
    Ja sam gore spomenuo da me ne interesuje njihovo izjasnjavanje.
    Bolje receno,ne interesuju me uopste.Njihov put je da idu stazama nekog Arapskog kulturnog nasljedja,pa boze moj…sta mi tu mozemo…

    Vidi,da nebi bilo zamjene teza.Dezulovic kritikuje vlastitu drzavu u kojoj je zavrsen istorijski put zacrtan od strane Pavelicevog rezima i niko nikad nije odgovarao za to.
    Znaci,prebacivanje “ustasluka“ ili “nestasluka“ je manje vise blago “proeuropsko“ korigovanje statusa quo.
    Kod njih je proces etnickog ciscenja zavrsen,nema politickih posljedica(niko nije odgovarao),od Srba ni habra ni babra,pa je samim tim potpuno besmisleno trabunjanje o tome,jeli neki “ustasko“nedje nesto izvalio u parlamentu i tome slicno…
    Ustav je vec davno deklarisan,tamo nema Srba kao konstitutivnog naroda i nece ga ni biti.(a sto bi i bio sada kad je istrebljen).Stoga sada(izmedju ostalog i radi turizma),mozemo gajiti “bratstvo i jedinstvo“ i jos bolje…siriti ga tamo gdje se pojam genocida koristi iskljucivo u svrhu “ukidanja genocidnih tvorevina“
    Stoga a i zbog mnogo drugih stvari,moj savjet je da nas okoli a pojedincima koji mu se klanjaju mogu samo reci onu staru;“isto ti misli onaj za stolom,kao i onaj pod stolom“

  42. Šta nam sve ne podvaljuju,meso od kengura,gips u deterdžentu,metil alkohol,radioaktivne dječije igračke ….nije čudo da i Vukanović šukne vijest kako je tuđi rendž rover vladikino auto. Pogotovo sad kad je Vukanović više političar a manje novinar. Nema države,nema zakona. BN televiziji je važnija gledanost,jebo vladiku. A još u montaži priloga znali su da rendž rover nije njegovo vlasništvo.Svete bandere.

  43. Симо П. Ороз, 20.04.2013. 08:46:23

    Ако не знаш симага, наша православна црква се темељи на васељенску саборну цркву, а ако ниси знао мојсијево учење се не негира кроз континуитет постојања и једне и друге цркве!

  44. rammstein, 20.04.2013. 10:58:45

    “Ако не знаш симага, наша православна црква се темељи на васељенску саборну цркву, а ако ниси знао мојсијево учење се не негира кроз континуитет постојања и једне и друге цркве!“

    Ајде будало једна, не проваљуј се више.

  45. Симо П. Ороз, 20.04.2013. 19:20:25

    Очито да си добро упознао качавендине склоности!

    Кад би још ти додик-качавендин тутумрак знала рећи на чему се заснива и темељи основ и постојање наше цркве и њеног учења?
    Онда се не би просипо ко шиповачка стока ситног зуба!

Оставите одговор