Тунел Први март, дуг три километра повезује Сарајево и Зеницу

Тунел Први март, дужине скоро три километра, повезаће Сарајево и Зеницу модерном аутоцестом, што ће уједно допринијети снажнијем и бржем економском развоју овог дијела БиХ. „Тунел Први март је успјех бх. грађевинарства. Наши грађани заслужују модеран, лијеп, али прије свега сигуран тунел. Ова саобраћајница нас подсјећа да је све могуће када радимо сложно“, рекао је […]

недеља, август 24, 2014 / 17:39

Тунел Први март, дужине скоро три километра, повезаће Сарајево и Зеницу модерном аутоцестом, што ће уједно допринијети снажнијем и бржем економском развоју овог дијела БиХ.

„Тунел Први март је успјех бх. грађевинарства. Наши грађани заслужују модеран, лијеп, али прије свега сигуран тунел. Ова саобраћајница нас подсјећа да је све могуће када радимо сложно“, рекао је директор Јавног предузећа „Аутоцесте ФБиХ“ Енсад Карић.

Нагласио је да су један од најзахтјевнијих објеката на Коридору 5Ц изградиле бх. фирме.

Раније је тај посао у два наврата повјераван словеначким компанијама, које су у вријеме извођења радова отишле под стечај.

Након доласка садашње управе на чело Аутоцеста ФБиХ, од словеначких компанија наплаћене су банковне гаранције за неизвршени посао, а посао је повјерен бх. компанијама окупљеним у Конзорциј, који су чиниле фирме Еуроасфалт, ЖГП, Хидроградња, Ентеа и Бутмир, према којима су измирена дуговања за дотадашњи ангажман на пробијању тунела.

Тај потез се показао потпуно оправданим јер су домаће компаније посао завршиле у предвиђеном року.

Тунел Први март (Вијенац) досад је највећи инфраструктурни објекат у БиХ. Укупна дужина тунела је већа од 2.900 м, зависно од цијеви, док дужина обје тунелске цијеви износи 5.680 м. Вриједност пројекта је процијењена на 62 милиона еура.

С обзиром да је тунел дио паневропског коридора 5Ц и стандарди по којима се радило су у складу са европским нормама, односно у потпуности се поштује европска директива о сигурности у тунелима.

На сваких 250 м се налази веза између двије тунелске цијеви, као пјешачка – евакуациона веза, док се на сваких 1.000 м налазе пролази (укупно два) за приступ возилима.

Тунел је опремљен свим сигурносним системима: промјенљивом сигнализацијом, ватродојавом, хидрантском мрежом, радио, мобилном и интернет везом, видео надзором, а управљање ће се вршити 24 часа дневно, 365 дана у години из Центра за одржавање и контролу промета (ЦОКП) Дривуша.

Нових шест километара модерне аутоцесте олакшава и скраћује путну комуникацију између Сарајева и Зенице.

За кориснике аутоцесте дионица ће у пуном профилу бити отворена за саобраћај у уторак од 5 часова.



Оставите одговор