Студентни након пленума блокирали саобраћај (ФОТО)
Око 1000 студената Универзитета у Бањој Луци присуствовало је данас Студентском пленуму одржаном на Машинском факултету. Након сједнице студенти блокирали саобраћај! Како нам је рекао Никола Дроњак, предсједник Уније студената РС, на пленуму је усаглашено неколико захтјева. Први је да управни одбор универзитета врати стари цјеновник/трошковник за студенте – Захтијевамо и да да се упис […]

Око 1000 студената Универзитета у Бањој Луци присуствовало је данас Студентском пленуму одржаном на Машинском факултету. Након сједнице студенти блокирали саобраћај!
Како нам је рекао Никола Дроњак, предсједник Уније студената РС, на пленуму је усаглашено неколико захтјева.
Први је да управни одбор универзитета врати стари цјеновник/трошковник за студенте
– Захтијевамо и да да се упис на продужи до 10. новембра, да а се омогући октобарски рок на Правном факултету, да асистенти престану држати испите, да студенти не буду присиљени да купују књиге које су написали професори.
Такође, студенти ће тражити статистичке показатеље пролазности код појединих професора, рекао је Дроњак.
Он је потврдио информацију да је неколико стотина студената након пленума блокирало саобраћаја на 15-ак минута, на раскрсници улуца Мајке Југовића и Степе Степановића у Бањој Луци.
izasao je novi cjenovnik, za one koji bi polozili na laksi nacin, Rimsko pravo na Pravnom kosta 5.000 KM, finansijski menadzment na Ekonomskom 7.000 KM.
jest da se to ne isplati jer je onda bolje studirati na privatnim fakultetima, bez ovakvih ‘problemcica’.
B-)
Угледајте се мало на загребачке колеге. Људи уђу на факултет, затворе и блокирају рад док врхушка не попусти.
Али прави студенти идите и блокирајте. Какви Дроњци, какви бакрачи…
Danas sam ponosan sto sam student. Blokirali smo saobracaj i porucili smo da na tome necemo stati.A Nikoli Dronjku svaka cast jer gdje on ide glavom drugi nece da stpe ni nogom. Najlakse je ovako sa tastature biti buntovnik.
centar 1, 23.10.2012. 18:08:10
Добро вече, Никола.
центар
Па…не би баш делио толики понос,види коју организацију представља,како је тамо дошао он,како они пре њега…мада и ја му признајем неке ствари.
SVI SMO MI NIKOLA DRONJAK:)
Dabogda, ali Dronjku ne vjerujem. Tako i prije, ali eto Ante i tzv premijera u kampus, izljubise se , i … ujeo vuk magarca.
Dronjak je dronjak. Volio bih da me demantuje, da nisam u pravu.
Ајде Дроњак да ти поверујемо.
Само видех скоро како те прешједник грли, а на кога он стави руку, да не кажем нешто друго?????????????
Само пази да не постанеш још једно историјско сведочанство, да су често наша презимена настајала и описивала карактерне особине оних чија су.
Вођа неког покрета или акције се не постаје декретом, или пустом нечијом жељом, него из нужде и у правом тренутку.
Slavija, ne gledam tv, zapravo rijetko, pa nisam vidio dronjka i dronjka. Dakle, pisi propalo. Nema nista dok sezdesetosmasi ne krenu. Repriza 68. Lazmislam, zovu me stranci, strane sluzbe, …. pa vidEcu.
ako je ovo Nikola Dronjak sto drzi ovaj transparent, svaka njemu cast onda
i vrijeme je bilo da se inteligencija u RS probude, dosad smo morali mi dopola obrazovani da vodimo revoluciju, bolje ikad nego nikad
u sustini, studenti nemaju sta da izgube. njihove karijere i zivoti, cak ni sa diplomama, u velikom procentu nista ne vrijede, na zalost.
u sustini, studenti nemaju sta da izgube. njihove karijere i zivoti, cak ni sa diplomama, u velikom procentu nista ne vrijede, na zalost.
U tome je i poenta: nasi zivoti nista ne vrijede. Ni mmarke, ni feninga. A, zavukli glave u pjesak da ne vidimo kako nas pljuju i gaze. Ako mislimo da makar djeca nam ostanu ovdje, ako ni zbog cega , ono da ostane neko i nesto da sutra svjedoce da smo nekada postojali na ovim prostorima.
Ali, plasim se podmetanja, plasim se „terorista“, pokusace monstrumi da zadrze pozicije, a svoju djecu su odveli daleko odavde. Sve bi oni nas dali sa jedan dan duze na vlasti.
u sustini, studenti nemaju sta da izgube. njihove karijere i zivoti, cak ni sa diplomama, u velikom procentu nista ne vrijede, na zalost.
u sustini, studenti nemaju sta da izgube. njihove karijere i zivoti, cak ni sa diplomama, u velikom procentu nista ne vrijede, na zalost.
opet dupli post? wtf?
Њихове дипломе вриједе онима који са њима тргују, режимским намјештеницима, учмалим битангама из јавног сектора и сличнима, па погледајте ту шпрдњу са тзв. „специјалин“ везама са Србијом, нострификација дипломе, препис оцјена, увид у рокове полагања, ово, оно…свега тога се набере од 500 до хиљаду марака!x-(
Послије завршених студија, тек очај и борба за преживљавање настају!
Citat:
Joseph, 23.10.2012. 18:19:40 [55164]
Добро вече, Никола.
VRH VRHOVA.
Joseph, duboki naklon.
***
A što se tiče studenata, lijepo da su izašli, samo nisu daleko. Ni u ovom ni u onom pogledu.
E, pa ljudi sada sam gledao Apostrof.
Nema od nas nista! Jadna majko , profesora, tugo moja. Pa , on nije u stanju da radi ni u prodavnici mjesovite robe. On profesor? Neki Jokanovic. Sprdaju li se to oni stavljajuci takve da predaju nasoj djeci?
A, banda, salje svoju djecu u Milano i London, nasima daju profesore koji ne znaju jednu recenicu smislenu da kazu.
Sta ce biti? Danas su expresno ispunili studentima zahtjeve, i mislim da ce to biti to. Evo vam djeco cokolada da ne placete!
Dronjak , stanete li, dronjak si. Uzdigni se ,napravite svoju 68.
Заиста је невјероватно колико негативних коментара на рачун г. Дроњка. Шта сте ви урадили, господо критичари? Треба да се туче са предсједником, министрима?
Овај момак је више урадио за студенте него већина његових претходника и има петљу да каже оно што неки не смију ни преко тастатуре.
Никола, свака част.
Нема никаквог цјеновника за Римско право и свако ко критикује поменутог професора је неко ко неће да учи па се овако правда. Ријетко поштен, одговоран професор који поштује студенте, чија предавања су сјајна. Професор у правом смислу те ријечи. Не вјерујем да неко ко научи не може да положи испит. Дезинформацијама нећемо постићи ништа.
Кључни проблем су приватни факултети који су нам изњедрили Банике и њему сличне.
Ја да сам на његовом мјесту, прво би саставио Сабор Дроњака и да сви промјене презиме! Озбиљно! Има много да му засмета у професионалној и свакој другој каријери и напредовању.Или рецимо да дода барем Б између О и Њ, па нека се презивају Дробњак..Опет боље звучи или неко презиме од старина ако имају, али Дроњак је депласирано, уз уважавање свих Дроњака као људи. Мислим…Од чега вакат, од тога и вријеме.
Ја баш мислим да ми је презиме потпуни хит. Препознатљиво, уникатно… 😀
Његово презиме … 😀
А ни моје није лоше.
Ja nešto kontam da mi imamo previše studenata. Sve će ih više bit i na birou a slabo da vajde od njih ima.
Išlo se u tu neku reformu osnovnog obrazovanja pa smo pozapošljavali i na narodnu grbaču natovaraili silu nekih prosvjetnih radnika. Koliko se sjećam u moje vrijeme su razredi brojali i po 35-40 đaka a danas je učiteljicama previše đaka i pretežak pos’o ako imaju po 25 učenika. Veliki je to teret realnom sektoru. Moglo se dok je bilo para od PDVa i telekoma, više ih nema – valja nam smanjivati broj i plate prosvjetnih radnika.
Slično je i sa kancelarijskim moljcima (ili pacovima?) po opštinama, vladama, agencija, upravama, insepktoratima, policijskim stanicama, sudovima, poštama, javnim preduzećima, elektranama, vodovodima, bolnicama… sve ti je to tamo prekobrojno i pola njih nam se valja ratosiljati.
Sa druge strane nemamo bravara, nemamo limara, tokara, kožara, dizajnera, grafičara, krojača… niti jednog studenta društvenih nauka ne treba da čudi ako za 10 godina njegov drugar koji se posvetio tokarskom stroju bude bogatiji, ugledniji, sa boljim automobilom, većim stanom i gotivnijim godišnjim odmorom.
Sa treće strane nama su fakulteti postali socijalne ustanove. Ne znaju roditelji šta da rade sa nesposobnim 19ogodišnjacima pa ih pošalju na fakultet da tamo ubiju po neku godinu. Nije bolan fakultet za svakog.
Dakle, da se dobrim studentima omogući jeftino studiranje. Da se favorizuju deficitarna zanimanja a destimuliše upis na prosvjetarske, bankarske i pravne fakultete. Da se obnavljanje godine strožije sankcioniše. Da se ukine mogućnost za status vječitog studenta jer to bi morao biti žešći luksuz…
Exu, podosta ovoga tvoga bih potpisao, izuzev plate prosvjetnim radnicima. Prof ima platu kao med sestra sa srednjom skolom koja prima knjizice kod porodicnog ljekara. A njih vise nego pacijenata.
Nekad se u mom naselju upisivalo po 40 djece u prvi razred, u ratnim i poratnim godinama po dvadesetak, sada pet-sest.
Prepoloviti, i vise, administraciju, bolno, ali ljekovito.Na tome su se dobivali izbori, a kamo srece da nisu.Okupirani smo vlastitim agresorima.
A, gdje bi radili bravari, tokari, elektricari…? Nema ek posla, ti zivis u iluzijama. I, ko ima srecu da dobije posao na nekoj gradjevini, u ropskom je polozaju, dobije pokoji dinar svakog petog mjeseca, bez osiguranja, bez radnog vremena, bez nedelje i praznika. Drzave nemamo. Glavna vijest suu zlatko, becirevic, banika, ovaj, onaj…Ekonomija, privreda, zivot,…. njih to ne interesuje.
Екс, нешто се у задње вријеме почесто слажем са тобом, па нисам сигурна јел треба да се забринем због тога?
nika, 24.10.2012. 09:14:34
Koliko se ja sjećam – mi se nismo složili jedino po pitanju demonstracija u Picinom parku i kod Starog hrasta…
Ja sam mislio i mislim da je to najobičnija nevladinića fandrejzing prdimahovina… Mislio sam i mislim da tamo što prije treba podići neku zgradurinu a kome je do trave i zelenila neka se preseli kod mene u komšiluk. 🙂 😉
Мрско изаћи на изборе, а сад би блокирали саобраћај?? Серете се на главу становништву, обичним људима који возе дјецу у обданиште, иду на посао- и мислите да ће те таквим „протестом“ нешто постићи?? ФУЈ! Да се ја питам послао би интервентну јединицу са БОВ-овима да вам развуче гузицу шмрком и дрвеним палицама!
За Нинтендо генерацију: ево како се то ради- ако вам је циљ промјена:
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B5_%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D1%83_%D0%88%D1%83%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%98%D0%B8_1968.
Екс,
добра ти је ова прдимаховина
😀
Kalabalak, 24.10.2012. 09:39:32
Deder, (de)generacije ti – popravi ovaj linAk. Sramotiš nas samo… 😉
anja banja luka,
Можда је онај професор један од ретких, како га ти описујеш…дај Боже. Ја незнам.
Али доћи до нивоа факултетског професора, а не изградити кроз образовање себе у најобичнијој дикцији, гутати у изговору глас „и“, извини али мени нешто ту не штима.
Или је то можда најновији тренд. Видим и на неким ТВ спикери се тако понашају. Тај пијачарски говор јавних личности је мени одвратан. Или сам ја можда ишао у погрешне школе у погрешно време, и погрешно ме учили.
Што се тиче малог Дроњка, ја само опомињем.
Дај Боже да ови студенти нешто ураде. Из ових њихових захтева се ништа посебно не види што је од кључног значаја за њих. Живи били па видели.
Ови против кога се треба борити су спремни на све.
Своју децу су сместили по белом свету. Покуповали им станове по Бечу,Милану, возају најскупље аутомобиле,летују по познатим летовалиштима , они су поодавно као и њихови родитељи одрекли се и Републике Српске и вас и нас. Српска им дође само као крава музара док још има.
Зато покрените „праву“ ствар и акцију па ће те имати велику подршку и од ширих слојева друштва. Немојте да започињете нешто а да завршите као „дроњци“.
Екс.. Википедија је мало ружна за линковати..:D Савјет генерацијама без идеје које би као нешто протествовале- да се лате Гугла прије него изађу на улице 😀
Шесдесетосмаши
Naši studenti, naši ZMAJEVI papirnati! B-)
Žao mi je što se ponavljam 😉
Слажем се са добрим дијелом онога што је написао 1978. Моје мишљење је да је главни проблем у основном образовању. Данас имате читав разред одликаша, пола разреда Вуковаца… Ја нпр. не знам ни једно дијете које није прошло одличним, а онда схватиш да нам дјеца не знају ни таблицу множења. Такво стање је постало алармантно посљедњих година. Нисам тако давно завршила основну школу и код нас у разреду је било двоје или троје Вуковаца, није било пуно одличних. Када се то сагледа онда је јасно да дјетету које је завршило одличним успјехом не пада на памет, а поготово не његовим родитељима, да буде токар, лимар, варилац и сл. Том дјетету не можеш, а понављам ни његовим родитљима, да објасниш да иза његових петица не стоји никакво знање. Ако се мисли ићи у опоравак образовања код нас онда прво морамо да кренемо од тога, да се уведу поново пријемни испити у средњим школама (мислим да је од тада посебно изражен проблем који сам горе описала) или матуре на крају основне и средње школе.
Такође, уписна политика није проблем. У том дијелу се не слажем са 1978. Конкретно на правним факултетима, ЈАВНИМ, не заврше они који факултет упишу. Прије Болоње нпр. из генерације од 400 уписаних студената заврши свега 50- ак, у просјеку. Већина одустане или се препише итд. Ту отварамо проблем Болоње и колико она утиче на квалитет, а о томе смо говорили на другим темама. Слажем се да треба да стимулишемо упис на техничке факултете, али то нема пуно везе са образовањем. Данас је лакше да се запосли дипл. правник него машински инжињер с обзиром каква нам је ситуација у индустрији и привреди генерално. Треба прво да се позабавимо привредом, а онда ће уписи на техничке факултете доћи сами по себи.
Мислим да се озбиљно не схватају приватни факултети. Јутрос сам чула, конкретан примјер, да човјек са ССС годинама ради на мјесту предвиђеном за ВСС, прима плату преко 2000 КМ, крију га од инспекције, а он у међувремену, као и Баника, завршава неки приватлук. Не вјерујем да је тај примјер усамљен. Мислим чак да је то масовна појава. ТАкође, поменути приватни факултети су за само неколико година наштанцали више диполома него нпр. Правни факултет у БЛ за скоро 40 година. Ово је мала средина и мислим да сви знамо какав је квалитет предавања тамо, како се полажу испити и сл.
Што се тиче овога што је навео г. Приједор. Не слажем се. Медицинска сестра је поенекад и образованија, у најширем тумачењу, од неког просвјетара. Одговорност и приступ послу не могу ни да се упоређују. Просвјетног радника нико не контролише. Дјеца нам завршавају школе, а да не знају основне ствари. Одговорност није само њихова већ наставника и професора који за то добија новац. Дешава се, често то може да се чује од дјеце, да наставници данима не раде ништа, задају дјеци да читају и сл. Наравно, сво вријеме добијају плату. Мислим да људи из старијих генерација све ово гледају из своје перспективе. Некада су стари просвјетни радници имали одговорност, озбиљно приступали послу… данас то није тако. Постојале су и контроле, наставници и професори су одговарали за случај да им након изненадног тестирања значајан број ученика не полижи тест и сл. Данас то, понављам, не постоји.
Требало би озбиљно да се поради и на томе.
Нисам за отпуштања, ни администрације ни просвјетара. Прво, то би коштало државу, а друго… шта ћемо са тим људима?! Њима треба смањити, значајно, примања и усмерити новац у реални сектор јер су одавно сами себи постали сврха.
slavija, 24.10.2012. 10:25:11
Расправљали смо о темама које сте покренули у свом коментару. Јасно је, када видите и примјер замало ревизора, ко нам данас ради. Таква ситуација је и у образовању. У медијима, што сте навели, такође. Нема никаквог реда. Наводили смо примјер старих спикера, новинара… који су за прилику да „прочитају“ вијести морали прилично да се намуче. Ипак, реаговала сам на прозивке конкретног професора. Тај професор је сјајан предавач, има савршену дикцију, максимално је сусретљив према студентима, има огромно поштовање према истима. Његов једини „проблем“ је што испит не може да се положи ако се не научи. Многи управо таквим професорима упућују замјерке које не стоје. Захваљујући таквим критикама, беспредметним, на рачун оних који то не заслужују… и критике генерално се обесмисле.
Што се тиче Дроњка… морамо да пружимо шансу људима. Ако ћемо га на почетку овако нападати, често и вријеђати у неким ранијим случајевима… ништа нећемо постићи.
Draga Anja, to sto je sistem obrazovanj namjerno upropasten je jedno, a zivot drugo. Nije normalno da profesorska plata i med sestre sa srednjom skolom budu u ravni.A, jesu , jer kod nas sto nije normalno jeste normalno. Ti kao pravnica, da imas platu kao ona sa ekonomskom skolom?
Glavu dajem ako nnjih podosta u vladi ne da ne znaju ko je Milutin Milankovic , vec ne znaju ni tablicu mnozenja.
Neki je ne bi znali da nisu prodavali po pijacama paprike i prasice.
Uglavnom kod nas treba potpuni remont, generalka u svim segmentima. I popuniti sve zatvorske kapacitete. Sto ne moze da stane moze na bandere.
Слажем се да треба потпуни ремонт.
http://www.6yka.com/novost/16317/Studenti-u-RS-Anonimno-do-kraja
Javite mi kad se nešto riješi pa da pišem izvinjenje. U međuvremenu, poslužiće tekst napisan prije 11 mjeseci. Poslužiće sad, a i ubuduće, samo ću nakon nekog vremena morati da promijenim imena. Možda i neću.
Možda sam slijep kao gospođa Justicija, ali ja vidim da se „studenti“ bune oko veličine porcija u menzi:
http://youtu.be/OBgnqvBlHYQ
Odnosno, u ovom konkretnom slučaju: kao problem su istaknuti povećanje školarine (a to bude svake godine, pa studenti „pobijede“) i prolaznost kod određenih profesora (eno vam ga „neprolazni“ Ratko Kravarušić, na groblju).
P.S. Originalni naslov teksta je „Vatrogasci jedva odgovorili studente od paljenja žita“… Šta ljepše zvuči, „saronija“ ili „irkazam“?
Нема никаквог цјеновника за Римско право и свако ко критикује поменутог професора је неко ко неће да учи па се овако правда. Ријетко поштен, одговоран професор који поштује студенте, чија предавања су сјајна. Професор у правом смислу те ријечи. Не вјерујем да неко ко научи не може да положи испит. Дезинформацијама нећемо постићи ништа.
interesantno. jel ono uslov za asistenta prosjek 8,0 i veci na dodiplomskom studiju?
anja banja luka
Незнам мислимо ли на истог професора?
Ја овог гледао на тв у „апострофу“…као да ме убоде нешто када чујем јавно изговорену реч са прогутаним словом „и“. Најежим се! А он још професор студентима.
Не судим ја све о њему по овоме. Ако јетакав како га ти описујеш, вероватно га и познајеш, добро је да има и таквих. Ја га први пут у животу и видех, али…
@Anja,
nisi u pravu! Ne mozes samo kriviti prosvjetne radnike za takvo stanje. Sigurno da ima u zitu ima kukolja ali nije lijepo generalizovati. Hajde razmisli o ovim pitanjima:
1. Sa kakvim vaspitanjem djeca dolaze od kuce i da li prosvjetni radnici imaju podrsku roditelja u obrazovanju i vaspitanju?
2. Kako mlade mamice i tatice reaguju na sve to kad im dijete nije odlikas?
3. Kakva je podrska javnosti, roditelja i samo zakona vezano za problematicnu i nasilnu djece? Zar ne mislis da u srednoj skoli nema profesora koji se pribojavaju?
4. Da li neko od profesora/natastavnika zahtjeva spustanje kriterijuma? (!)
5. Po kom osnovu se odredjuju finansije koja skola dobija? (!)
A sto se tice ovih protesta, sad sam gledao ATV Apostrof. Mozda se meni cini, ali mi dronjak izgleda kao teski demagog. I umjesto da trazi konkretna rjesenja za konkretne studentske probleme, on se uhvatio da rjeseva probleme cijelog drustva preko studentskih ledja. Na kraju ce ipak izgleda sve zavrsiti sa jos jednom deklaracijom kod naseg dragog Predsjednika i time ce izgleda svi problemi biti „rjeseni“.
http://www.rtrs.tv/vijesti/vijest.php?id=72840
И шта се десило?
Ујео вук магарца.
Све је остало исто! Није шија него врат.
Цијене за ванредне студенте и даље су 1500 КМ.
А студената и г…на!