Штедња у ЖРС: Мање радника, и кетеринг умјесто топлог оброка

Жељезнице РС до 2015. године планирају смањење губитака са прошлогодишњих 21,3 милиона КМ на 12,5 милиона КМ, као и смањење броја радника са 3.459 на 2.600 радника. Када су у питању планови по годинама, у Жељезницама РС планирају да ову годину заврше са приходом од 92,3 милиона КМ и расходом од 108,7 милиона КМ, сљедећу, […]

петак, август 23, 2013 / 13:30

Жељезнице РС до 2015. године планирају смањење губитака са прошлогодишњих 21,3 милиона КМ на 12,5 милиона КМ, као и смањење броја радника са 3.459 на 2.600 радника.

Када су у питању планови по годинама, у Жељезницама РС планирају да ову годину заврше са приходом од 92,3 милиона КМ и расходом од 108,7 милиона КМ, сљедећу, односно 2014. годину са приходом од 95,3 милиона КМ и расходом од 109,8 милиона КМ те 2015. годину са приходом од 96,4 милиона КМ и расходом од 108,9 милиона КМ.

Што се тиче радне снаге, „Жељезнице РС“ су 2012. годину завршиле са 3.459 радника, план за ову годину је да се заврши са 3.000 радника, а на крају планског периода, односно 2015. године да у „Жељезницама РС“ буде 2.600 радника.

Трогодишњим планом пословања Жељезница РС предвиђа се увођење катеринга умјесто топлог оброка, а само по том основу годишња уштеда би била 3,3 милиона КМ, јер за ову годину трошкови топлог оброка са доприносима и порезима планирани су у износу од 5,4 милиона КМ, док би трошкови катеринга на годишњем нивоу износили 2,1 милион КМ.

Мјесечна уштеда по основу увођења катеринга износи 275.900 КМ.

„План може бити оцијењен као амбициозан, веома захтјеван и тражи пуни анганжман свих запослених, управљачких, надзорних и контролних структура са заједничким циљем“, наводи се у трогодишњем плану пословања.

Губици се и даље планирају

У Синдикату „Жељезница РС“ кажу да је несхватљиво да се планирају губици и да у РС не постоји добра воља да се ријеши питање „Жељезница“, као ни вишка броја радника у том предузећу.

„Вишак радника постоји, јер заиста има радника који ништа не раде, не долазе на посао и примају плату. То је потребно рјешавати, али са програмом, који нико не жели да направи. Раднике и данас запошљавају по политичкој линији, што само усложњава стање у ‘Жељезницама’“, рекао је јуче Златко Марин, предсједник Самосталног синдиката саобраћајно-транспортне дјелатности „Жељезница РС“.

Трогодишњи план пословања „Жељезница РС“ је прекјуче усвојила и Влада РС закључивши да је чињеница да су „Жељезнице РС“ оптерећене вишком запослених, нерационалном организационом структуром и застарјелим основним средствима.

Наведено је да је задатак који су поставиле прихватљив и да је циљ да се зауставе негативни трендови у пословању, те да се створе реалне претпоставке за остваривање позитивног пословања у свим сегментима.

„Сваки нови пројекат из Плана инвестиционих улагања, било да је ријеч о инфраструктури или возним средствима, Влада РС ће посебно анализирати и доносити одлуке у складу са законским и кредитним ограничењима“, казали су у Влади РС.

Планом пословања до 2015. године „Жељезнице РС“ планирају инвестиције у износу од 118 милиона КМ, од чега само у 2015. години више од 70 милиона КМ, с обзиром на то да стање инфраструктуре није на задовољавајућем нивоу и да је потребна модернизација како пруга тако и возова.



Оставите одговор