Сремски ратари: Може трактор и на уље

Пољопривредници у Срему као погонско гориво за тракторе масовно користе јестиво уље, које им је, како кажу, цијеном од 82 динара /око 0,67 евра/ много исплативије од евродизела, за кога по литри мораји дати 120 динара /скоро један евро/. Стевица Уметић из Лаћарака каже да нема куће у том сремском селу, чији домаћини дневно у […]

субота, новембар 22, 2014 / 10:34

Пољопривредници у Срему као погонско гориво за тракторе масовно користе јестиво уље, које им је, како кажу, цијеном од 82 динара /око 0,67 евра/ много исплативије од евродизела, за кога по литри мораји дати 120 динара /скоро један евро/.

Стевица Уметић из Лаћарака каже да нема куће у том сремском селу, чији домаћини дневно у своје тракторе не сипају најмање 50 литара јестивог уља.

"Јестиво уље се у тракторски резервоар сипа у размери пола уље, а пола евродизел. Трактор иде супер, а нема проблема чак ни при орању", рекао је Уметић за локалне новосадске медије.

Осим рачунице, разлог што се у тракторе умјесто евродизела сипа јестиво уље је застарјелост машина, која је изражена не само у Срему, него и у цјелој Србији.

Мотори тих старих трактора троше дизел "Д 2", кога више нема на српским пумпама, а када се у "олдтајмере" наспе евродизел потрошња је изузетно велика.

Према подацима Групације произвођача пољопривредних машина и трактора у Привредној комори Србије, пољопривредна механизација у просјеку има око 20 година.

У Србији има тренутно више од 400.000 трактора, а стручњаци наводе да је за обнову механизације годишње потребно у рад уводити око 15.000 нових.



Оставите одговор