Србија: Више од милион неписмених

Међународни дан писмености, који се обељежава сутра – 8. септембра, прилика је да се укаже на алармантне податке да је више од 830 милиона свјетског становништва неписмено, а да у Србији има више од милион особа које нису потпуно писмене. Према последњем попису становништва из 2002. године, у Србији је више од милион људи, односно […]

среда, септембар 7, 2011 / 18:57

Међународни дан писмености, који се обељежава сутра – 8. септембра, прилика је да се укаже на алармантне податке да је више од 830 милиона свјетског становништва неписмено, а да у Србији има више од милион особа које нису потпуно писмене.

Према последњем попису становништва из 2002. године, у Србији је више од милион људи, односно више од 20 одсто одраслих преко 15 година старости који нису завршили основну школу, а чак 50 одсто одраслих који имају само основну школу или су функционално неписмени.

Према подацима Организације УН за образовање науку и културу (УНЕСКО) и организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД), од укупног броја неписмених у свету две трећине су жене, а 113 милиона деца.

Подаци из 2006. године показују да 75 одсто неписмених живи у подсахарским земљама, у којима женска деца уопште не иду у школу, а ситуација је лоша и у југозападној и источној Азији и у арапским земљама.

Подаци ОЕЦД-а показују да највећи број становника развијених земаља има средњу школску спрему. У САД тај број се креће око 47 одсто, а у Аустрији око 61 одсто.

УНЕСКО је прогласио 8. септембар за Међународни дан писмености, са циљем да се истакне значај читања и писмености за друштво и појединца.

Пуна писменост становништва и образовање су једна од основних тема у развијеним земљама, јер глобализација „тражи” писмене раднике и добро образовану и обучену радну снагу.

Међу образованим становништвом у Србији највише је оних који су завршили средњу школу, а свега 6,5 одсто грађана у џепу има факултетску диплому.

Последње ПИСА истраживање показало је да су српски ученици на зачељу листе, јер показују само енциклопедијско и нефункционално знање.



Оставите одговор