СНСД тражи подршку из Федерације, и пријети приспитивањем

Ако федералне политичке партије не подрже иницијативу Савеза независних социјалдемократа (СНСД) за смјену кадрова Српске демократске странке (СДС) у Савјету министара БиХ, преиспитаће се однос с тим партијама, што би додатно могло усложити ситуацију на нивоу БиХ, оцијенио је данас потпредсједник СНСД-а Игор Радојичић. Појаснио је да ће парламент БиХ, оног момента када буде одлучивао […]

четвртак, септембар 26, 2013 / 20:00

Ако федералне политичке партије не подрже иницијативу Савеза независних социјалдемократа (СНСД) за смјену кадрова Српске демократске странке (СДС) у Савјету министара БиХ, преиспитаће се однос с тим партијама, што би додатно могло усложити ситуацију на нивоу БиХ, оцијенио је данас потпредсједник СНСД-а Игор Радојичић.

Појаснио је да ће парламент БиХ, оног момента када буде одлучивао о иницијативи за промјене у Савјету министара БиХ, одлучивати и о формату скупштинске већине.

“Уколико би кадрови СДС-а били искључени из Савјета министара БиХ, СДС ће и на том нивоу бити опозиција. Ако не буду искључени, односно, неко на самом гласању од тог квартета или квинтета ‘искочи’, онда се поставља питање да ли би постојала било каква скупштинска већина”, оцијенио је он.

За СНСД би то био, како је рекао, знак неповјерења од федералних политичких партија и морали бисмо, каже, преиспитати односе с тим другим федералним партијама.

“То би могло значајно усложнити ситуацију у парламенту БиХ и Савјету министара, гдје би се поставило питање да ли оваква, каква јесте, ‘шесторка’ уопште постоји, односно да ли је ниво узајамног повјерења такав да ће Савјет министара БиХ бити у техничком мандату до краја мандата”, рекао је Радојичић.



0 КОМЕНТАРА

  1. …po svemu sudeci to ce se i desiti.

    Ko je mogao ocekivati da ce SDP i SDA pustiti niz vodu svoje vjerne trabante SDS, koji su dok su bili na vlasti prenijeli more nadleznosti na nivo BiH.

    Ko moze ocekivati da druzenje sa ambasadorima na Jahorini Bosica, Tadica & Co nece uroditi plodom.

    Onda ce se pokazati ko je vjera a ko nevjera.

    A za RS je najbolja opcija da pukne vecina u Savjetu ministara, i da Parlament BiH ne radi nista do 2014.

  2. СДА и ПДП прижељкују повратак СДС и ПДП, јасан аргумент је број пренесених надлежности за вријеме њихове власти 2000.-2006.год.:

    1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
    2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
    3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
    4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
    5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
    6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
    7. Квалитет нафте – 2002
    8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
    9. Осигурање депозита – 2002
    10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
    10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
    11. Закон о телекомуникацијама – 2002
    12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
    13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
    14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
    15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
    16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
    17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
    18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
    19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
    20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
    21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
    22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
    23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
    24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
    25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
    26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
    27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
    28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
    29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
    30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
    31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
    32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
    35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
    36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
    37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
    38. Контрола јавних набавки – 2004
    39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
    40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
    41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
    42. Осигурање – 2004
    43. Правосуђе – 2004
    44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
    45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
    46. Одбрана – 2005
    47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
    48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
    49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
    50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
    51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
    52. Акциза – 2005
    53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
    54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005
    55. Техничка регулатива (Упутство о начину и поступку доношења техничких прописа) – 2006
    56. Техничка регулатива (Одлука о плану активности за реализацију програма преузимања техн.прог.) – 2006
    57. Техничка регулатива (Програм преузимања техничких прописа) – 2006
    58. Закон о спрјечавању и сузбијању злоупотребе дрога – 2006
    59. Закон о основама безбједности саобраћаја на путевима – 2006
    60. Односи у саобраћају, централни регистар возача и возила, правила саобраћаја, систем саобраћајних знакова, оспособљавање кандидата за возаче, услови за стицање права на управљање моторним возилима, полагање возачких испита – 2006
    61. Порез на промет – 2006
    62. Пословно окружење – мала и средња предузећа (Закон о малим и средњим предузећима, Стратегија развоја малих и средњих предузећа) – 2007
    63. Планирање, управљање – руковођење и надзор, финансирање из државног буџета, општи – кадровски послови и израда Централне евиденције несталих БиХ – 2007
    64. Јавна предузећа (Забране квантитативног ограничења или мјера једнаког учинка) – 2008
    65. Државна помоћ, субвенције, подстицаји, конкуренција – 2008
    66. Техничка регулатива, Стандардизација, акредитација, метрологија (због усаглашавања са acquis communautaire) – 2008
    67. Закон о лијековима – 2008
    68. Закон о заштити од јонизујућих зрачења и о радијационој сигурности – 2008

Оставите одговор