Сјећања на фелицију: Нови фаворит који је вратио Шкоду међу живе

Био је то први нов модел утомобила који су куповале наше државне институције и предузећа у времену послије рата. Сјећамо се шкода Полиције Републике Српске. Прва Шкода Фелиција сишла је са производних трака фабрике Млада Болеслав 17. октобра 1994, чиме је започела модерна ера чешког произвођача. Фелиција означила прекретницу у развоју Шкоде, с обзиром да […]

субота, октобар 18, 2014 / 11:36

Био је то први нов модел утомобила који су куповале наше државне институције и предузећа у времену послије рата. Сјећамо се шкода Полиције Републике Српске.

Прва Шкода Фелиција сишла је са производних трака фабрике Млада Болеслав 17. октобра 1994, чиме је започела модерна ера чешког произвођача.

Фелиција означила прекретницу у развоју Шкоде, с обзиром да је то први модел који је представљен након што је та фабрика успоставила партнерство са Фолксвагеном, 1991. године. Након ње, услиједили су и други модели, прије свега Октавија, који су потпуно преобликовали имиџ чешке команије.

Три године пошто се удружила са Фолксвагеном, Шкода је лансирала Фелицију, као насљедника већ застарјелог модела Фаворит. Утицај њемачког гиганта био је примијетан како у дизајну спољашњости и унутрашњости аутомобила, тако и у механичким унапређењима.

Након хечбека, представљене су караван и пик-ап верзије.

Прва Шкода Фелициа имала је бензински мотор са 1.289 ccm, у двије варијанте, са 54 кс (40 кW) и 68 кс (50 кW).

Избор мотора проширен је 1995. године 1.6 литарским бензинцем са 75 кс (55 кW) и 1.9 литарским дизелашем који је производио 64 кс (47 кW).

Исте године представљена је и караван верзија, Фелиција комби, као практичан модел са већим пртљажником.

Рестилизација је услиједила 1998, када је Фелиција претрпјела одређене измјене у дизајну, добивши нову, већу маску хладњака, која је претходно представљена на моделу Октавија 1996. године.

Производња Шкоде Фелиције окончана је 2001, након што је из погона компаније изашло 1.401.489 аутомобила, и пошто се на тржишту већ појавио њен насљедник – Фабиа.



Оставите одговор