Синдикати жељезничара из комшилука против укидања линија које предлаже Хрватска

Синдикални представници жељезничара из БиХ, Хрватске, Словеније и Србије противе се укидању међународних жељезничких линија, које су затражиле Жељезнице Хрватске. На редовним годишњим састанцима за пројектовање међународног путничког реда вожње за европске жељезнице у Љубљани, Хрватске жељезнице су, због рационализације пословања, високих трошкова и малих прихода, затражиле укидање појединих међународних возова, међу којима су линије […]

недеља, јун 24, 2012 / 09:08

Синдикални представници жељезничара из БиХ, Хрватске, Словеније и Србије противе се укидању међународних жељезничких линија, које су затражиле Жељезнице Хрватске.

На редовним годишњим састанцима за пројектовање међународног путничког реда вожње за европске жељезнице у Љубљани, Хрватске жељезнице су, због рационализације пословања, високих трошкова и малих прихода, затражиле укидање појединих међународних возова, међу којима су линије из БиХ.

Представници Управе Жељезница Хрватске затражили су да се укине 46 возова, међу којима и свих пет међународних возова који полазе из БиХ. Ријеч је о жељезничким путничким линијама које из БиХ иду преко Хрватске за Европску унију, преноси Слободна Европа.

Представник Самосталног синдиката саобраћајно-транспортне дјелатности Жељезница Републике Српске Младен Катанић сматра да је овакав потез корак ка уништењу домаћих жељезничких компанија.

"Политика је сигурно крива. Ја не могу да се отмем утиску да овдје нису многи други, већи лобији са запада који желе да униште нас као оператере на овом подручју. Имамо случај са Мађарском и са Словенијом. Они покушавају на нека мала врата да уђу на наше подручје, што је и даље лагано уништавање домицилног оператера", тврди Катанић.

Замјеник предсједника Самосталног синдиката извршног особља подружне инФраструктуре Жељезница Федерације БиХ Мехмед Бешић истиче како овим чином Хрватска већ затвара границе за грађане БиХ.

"Штете могу бити велике, јер то што вам неко ставља рампу испред и услављава вас са нечим, већ има многе конотације, које могу бити и политичке и економске", рекао је Бешић.

Замјеник предсједника Синдиката отправника возова Хрватске Срећо Степић истиче како ће оваква одлука Жељезница Хрватске највише штетити хрватском туризму, јер се, како каже, држава одредила као туристичка земље, а овим чином онемогућава туристима да допутују.

"Ми хоћемо сви у Европу, али режемо границе са Европом и затворићемо се сви у своје границе. Возићемо возове у својим границама, што, по нама, није нормално", рекао је Степић.

Возним редом за 2012/2013. годину предвиђа се укидање 46 међународних возова на подручју БиХ, Хрватске и Словеније. На подручју БиХ предвиђено је укидање пет међународних возова. Одлука би требала ступити на снагу почетком децембра.



Оставите одговор