Сијеку стабла да направе паркинг

Центар за заштиту животне средине из Бање Луке сматра да се саобраћајна инфраструктура прави по мјери аутомобила, занемарујући пјешаке и бициклисте као учеснике у саобраћају.

среда, новембар 9, 2016 / 16:06

Центар за заштиту животне средине из Бање Луке сматра да се саобраћајна инфраструктура прави по мјери аутомобила, занемарујући пјешаке и бициклисте као учеснике у саобраћају.

У Бањој Луци, у Улици Гавре Вучковића, започети су радови на изградњи паркинга за аутомобиле на простору између коловоза и пјешачке и бициклистичке стазе. Извођач радова је уклонио травнати слој и стабла, те ће на овај начин бити уништена још једна зелена површина, а која је штитила пјешаке и бициклисте од несавјесних возача. Према информацијама које смо добили од једног од радника који изводе радове, планирано је да се на том простору поставе бетонске плоче.

На интернет страници Градске управе Града Бања Лука не постоји информација о овој јавној набавци, а коју ћемо тражити званичним путем.

Тихомир Дакић, Координатор програма Транспорт у Центру за животну средину: „Иако још увијек није израђена студија развоја саобраћаја за град Бања Луку, саобраћај трпи велики негативан утицај прекомјерне изградње стамбено-пословних објеката. У протекле четири године, по питању развоја бициклистичке инфраструктуре, градске власти су у потпуности запоставиле изградњу нових бициклистичких стаза, иако су својевремено то обећавале. Садашње стање је такво да се пјешаци боре са непрописно паркираним аутомобилима за свој простор на тротоарима. Неопходно је што прије обезбиједити пјешацима и бициклистима адекватне услове, јер би се на тај начин могле значајно смањити гужве у саобраћају, као и загађење и непријатности које постојећи аутомобилски саобраћај узрокује“.

Осим што значајно утиче на безбједност саобраћаја и угрожава права пјешака и бициклиста, паркинг чија градња је већ започела, није у складу са тренутно важећим Регулационим планом Центар-Исток. Овим планом је предвиђено да та површина буде зелена површина са дрворедом.

„Ово је још један у низу свјесних пропуста Одјељења за просторно уређење, који нису смјели издати дозволе за радове, као и Одјељења за инспекцијске послове, које је морало правовремено реаговати. Штавише, примјетан је тренд да велики број угоститељских објеката од градских власти добија сагласност за заузимање јавног простора намјењеног пјешацима и бициклистима. Надамо се да ће нови градоначелник имати више слуха за потребе грађана, те визију за плански развој града који може одговорити изазовима које доноси развој града у 21. вијеку“, додала је Јелена Бркић, Координаторица Иницијативе Наш простор.

Уништење ове зелене површине и дрвореда је посљедица лошег планирања простора, јер се у изради просторно планске документације занемарила потреба за паркинг простором оближњих стамбено-пословних објеката.



Оставите одговор