СДС: Српска није угрожена споља, власт ствара атмосферу страха

Директор Политичке академије Српске демократске странке /СДС/ Александар Савановић оцијенио је данас да све учесталија кампања око промовисања тезе о угрожености Републике Српске споља у форми "наранџастих" и других "обојених" револуција производи атмосферу политичког страха код грађана и представља прерано започету предизборну кампању. "У питању је прерано започета предизборна кампања владајуће странке у коју су […]

уторак, август 6, 2013 / 13:51

Директор Политичке академије Српске демократске странке /СДС/ Александар Савановић оцијенио је данас да све учесталија кампања око промовисања тезе о угрожености Републике Српске споља у форми "наранџастих" и других "обојених" револуција производи атмосферу политичког страха код грађана и представља прерано започету предизборну кампању.

"У питању је прерано започета предизборна кампања владајуће странке у коју су учешће узели поједини интелектуални, па новинарски кругови, а та теза о планираној вањској интервенцији у политички поредак Српске није ништа ново", рекао је Савановић на конференцији за новинаре у Бањалуци.

Он је подсјетио да се таква теза појавила почетком године када је пласирано "сазнање" о великим свотама новца намијењених као логистичка подршка за рушење легитимно изабраних представника Српске, додајући да су се те пријетње показале као неосноване.

"Цијели концепт прожет је тврдњом којом се жели направити идентификација политичке власти са Српском, па се говори о томе да би промјена власти била једнозначна са рушењем Републике Српске, а што је апсурдно", навео је Савановић.

Према његовим ријечима, таквим тезама се и покушава маскирати неспособност актуелне власти да се ухвати у коштац са реалним проблемима грађана.

Савановић је подсјетио и на став СДС-а по којем постојање усаглашеног дјеловања представника Републике Српске у институцијама система онемогућава било коју врсту спољног инжењеринга.



0 КОМЕНТАРА

  1. Видим да сте неозбиљни и једни и други.

    Не знам да ли Ви г. Савановићу очекујете да Вас неко повуче за рукав па да Вам јасно и гласно запријети или можете да се издигнете изнад дневне политике и сами покушате да увидите шта се дешава.

    Не знам да је Напредни клуб навијао за останак ових на власти. Указао је на опасност и чак споменуо државотворне странке, од којих је једна СДС тако да нема разлога за овакву реакцију.

    Ако мислите да је сасвим случајно амерички амбасадор 11. јула рекао да „одговорност појединаца није довољна“ онда бих да искористим прилику да Вас обавијестим да амерички амбасадор никада не прича тек тако и ради приче. Ако мислите да је баш сасвим случајно уважена жалба Тужилаштва и „враћена“ тачка 1 оптужнице против Радована Караџића онда морам да Вам кажем да сте веома наивни. Ако мислите да су баш сасвим случајно једини осуђени у Трибуналу Хрвати и Срби из БиХ онда опет морам да Вам кажем да то није никаква случајност. Ако мислите да је случајна и безопасна ова акција муслиманских НВО, од којих је 1. март само једна у низу, а које опасно пријете, онда морам да Вас информишем да је опасност реална. Ако и врх режима у БГ хоће да брани ову власт у Српској па и они наговијете притиске онда је то прилично чудно јер сам ја чула да они не воле ову власт у Српској. Ако мислте да ће након рјешавања питања српских институција на сјеверу КиМ… балканска прича да буде завршена онда морам да Вам кажем да неће.
    Више сам очекивала од некога ко долази са ФПН. Заборавих, странка је важнија. Вријеме је да се уозбиљите.

    Укратко, неспособни сте и једни и други. Република Српска се брани на оба фронта. Економијом и политиком. Оба су подједнако важна. Ни позиција ни опозиција тога нису свјесне.

  2. Наравно да је РС угрожена, али ако ви дођете на власт. Толико се надлежности пренијели на ниво БиХ, ево сад ћу вам то излистати (три надлежности пренесене за вријеме Додикове владе су или бенигне или су штавише од користи за грађане), а нисте показали да бисте се промијенили с обзиром на Закон о царинским тарифама који је Шаровић предложио, а ви дали гласове за ентитетску већину мимо договора са СНСД.

    Преглед пренесених надлежности по годинама:

    1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
    2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
    3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
    4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
    5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
    6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
    7. Квалитет нафте – 2002
    8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
    9. Осигурање депозита – 2002
    10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
    10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
    11. Закон о телекомуникацијама – 2002
    12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
    13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
    14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
    15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
    16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
    17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
    18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
    19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
    20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
    21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
    22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
    23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
    24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
    25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
    26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
    27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
    28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
    29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
    30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
    31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
    32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
    35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
    36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
    37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
    38. Контрола јавних набавки – 2004
    39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
    40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
    41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
    42. Осигурање – 2004
    43. Правосуђе – 2004
    44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
    45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
    46. Одбрана – 2005
    47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
    48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
    49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
    50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
    51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
    52. Акциза – 2005
    53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
    54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005

  3. А што су се наоштрили ови из СНСД. Јадни, убићете се отрцаним причама. Наравно да је РС угрожена данас изнутра управо оваквом влашћу, а Додикове глупости о неѕависности РС, унутрашњим и спољњим непријатељима имају само маркетншку тежину и за циљ скретање пажње са економске сируације у РС. Влајки је стара комуњара и то је њихов стил пропаганде. Напредни клуб често млати глупости, а посебно Вукадиновић, јер немају благе везе о ситуацији у РС. Таман посла да је СНСД државотворна странка. То су бивши Антини реформисти и није их нигдје било када се стварала РС. Данас су се ускурчили да је они бране. Од кога? Једино ако од њих сачувамо РС, спасићемо се.

  4. NOIR, 07.08.2013. 10:12:24
    Таман посла да је СНСД државотворна странка. То су бивши Антини реформисти и није их нигдје било када се стварала РС.
    ————
    Браво за овај коментар!
    Да је недај Боже деведесетих био СНСД на власти, данас неби било ни Републике Српске, а вероватно ни доброг дијела Срба на овим просторима.
    За њих је Република Српска само крава музара и ништа више!

    Није једном милица изјавио, да има велики жал за Југом. Значи српство му никада па ни у крвљу ствараној Српској није било на памети.
    Склонио се, лагодно живио, и чекао шта ће бити.
    Када је Српска у крви створена одједном му синуло да би било веома профитабилно бити мало и „велики Србин“.

    Када „крава музара“ за њих пресуши,а буде потребна било каква жртва и напор да је сачувају, тада ће и они једноставно испарити.
    Такав је профил и ментални склоп бар 90% његових гласача!

    „Не бојмо се од странога кота, да га има ко у гори листа, чувајмо се од зла домаћега“

  5. Anja, svaka čast,a doborm opažanju i analizi. A da ovi stranački navijači hoće da vide da ono što je permanentna činjenica da je RS zaista spolja pernanentno ugrožena, mogli bi to jednostavno uraditi odlaskom na bilo koji bošnjacki forum. Ali sigurno neće,jer je korisnije ovako prosipati stranačku maglu i ubirati koji jadni politički poen.

Оставите одговор