Саобраћајне несреће однијеле 152 живота!

Ниво безбједности саобраћаја у Републици Српској није на задовољавајућем нивоу, јер је у прошлој години у саобраћајним несрећама погинуло 152 људи, односно 12 више него у 2012. години, оцијенио је директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске Милија Радовић. "У саобраћајним незгодама, које су најбројније биле у октобру и новембру, тешко је повријеђено 602 људи, […]

петак, јануар 24, 2014 / 08:27

Ниво безбједности саобраћаја у Републици Српској није на задовољавајућем нивоу, јер је у прошлој години у саобраћајним несрећама погинуло 152 људи, односно 12 више него у 2012. години, оцијенио је директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске Милија Радовић.

"У саобраћајним незгодама, које су најбројније биле у октобру и новембру, тешко је повријеђено 602 људи, за 49 мање него у 2012. години", рекао је Радовић Срни.

Он је нагласио да се свака марка уложена у безбједност саобраћаја враћа до 20 пута, а минимални трошкови саобраћајних незгода у Српској износе око 172 милиона КМ годишње.

"Морамо смањити број возача који возе под дејством алкохола, јер су контроле показале да сваки трећи возач у Српској управља под утицајем алкохола", истакао је Радовић.

Према његовим ријечима ове године ће се радити на кадровском јачању Агенције, те на превентивним кампањама које ће се првенствено односити на везивање појаса, смањивање брзине, заштиту дјеце у саобраћају, а радиће се и на провјери најопаснијих саобраћајних дионица.

Успоримо, док нас још има

"Република Српска и БиХ имају најнижи проценат везивања појаса у региону, односно око 50 одсто на предњим сједиштима, док је на задњим проценат занемарљив, а у свијету се рачуна да је испод 70 одсто као да нико ни не веже појас", појаснио је Радовић.

Он је нагласио да би годишње у Републици Српској било спашено најмање 20 живота када би сви везали појас у вожњи.

"Циљ нам је да до краја године проценат везивања појаса повећамо на најмање 65 одсто. Морамо промијенити свијест код учесника у саобраћају да знају да појас спашава живот", нагласио је Радовић.

Он је нагласио да велики проблем представљају и млади возачи под дејством алкохола који брзо возе.

"У овој години радићемо на измјенама и допунама Закона о безбједности саобраћаја на путевима у БиХ. Предложићемо да буде враћена забрана управљања возилом између поноћи и пет часова ујутро лицима до двије године возачког стажа, без лица са дужим возачким стажом.

Предложићемо да буде враћена и пробна возачка дозвола, што значи да се ономе ко добије возачку и у наредне двије године направи било који тежи прекршај, она поништи и да поново мора полагати", додао је Радовић.

Он је истакао да ће Министарство унутрашњих послова Републике Српске у наредних мјесец дана почети са семинарима за возаче са казненим бодовима, које ће морати сами плаћати, а уколико се не одазову биће им одузета возачка дозвола.

Радовић је рекао да Република Српска тек почиње да управља безбједношћу саобраћаја и да су потребна средстава за кампању ради утицања на свијест возача.

"Полиција ће без изузетка кажњавати некориштење појаса, а морамо повећати и употребу сједалице за дјецу", сматра Радовић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Путеви су нам катастрофа, ова безобразна и безобзирна власт никад ништа неће да предузме да се то очајно стање бар дјелимично поправи! Осим тога, они не желе да преузму одговорност, наједноставнији изговор им буде, вожња није била прилагођена условима пута и слично.

Оставите одговор