Санкције Русији се враћају као бумеранг

После пооштравања санкција Европске уније против Русије, њемачки предузетници, који су досад били уздржани, сада изражавају оштро противљење овим мјерама. Послодавци упозоравају на последице који би могле да доведу и до губитка 50 000 радних мјеста. Банкарски сектор, машиноградња и индустрија аутомобила поготово се прибојавају да би се нове санкције, које, прије свега, погађају руске […]

уторак, септембар 16, 2014 / 07:08

После пооштравања санкција Европске уније против Русије, њемачки предузетници, који су досад били уздржани, сада изражавају оштро противљење овим мјерама.

Послодавци упозоравају на последице који би могле да доведу и до губитка 50 000 радних мјеста.

Банкарски сектор, машиноградња и индустрија аутомобила поготово се прибојавају да би се нове санкције, које, прије свега, погађају руске енергетске компаније, могле вратити попут бумеранга, пише Дојче веле.

Први су реаговали представници Удружења европских предузетника (АЕБ), који су из Москве, крајем прошле недеље, апеловали на политичаре да политичку кризу око Украјине ријеше без наношења штете привреди. АЕБ је истовремено оптимистично закључио да, успркос санкцијама, Русија остаје важан стратешки партнер за фирме из Европе.

У изражавању оптимизма посебно су били гласни њемачки представници у АЕБ-у, гиганти попут Сименса, BMW-а или Фолксвагена.

Фински извоз за Русију у значајном је паду, судећи према стању у којем се нашла извозна лука Хамина Котка, смјештена 30 километара од границе са Русијом.

Од око 350.000 бродских контејнера са различитом робом који су током године допремљени у финску луку око 20 одсто је испоручено у Русију, али се посљедњих недјеља тај број знатно смањио, преноси Дојче веле.

Према ријечима менаџера финске луке Тонија Синерса, извоз је смањен за 20 одсто, али он страхује од „хорор сценарија“ уколико буде стао сав извоз у Русију.

„Наш главни посао су контејнери за извоз, али раст који желимо да остваримо настаје из послова са Русијом. Руси увозе робу широке потрошње и машине“, рекао је Синерс.

На оближњем паркингу хиљаде аутомобила европских и азијских произвођача такође чекају на купце из Русије, али је увоз аутомобила преко Финске опао за 30 одсто.

Финци упозоравају да пад извоза неће заобићи ни њемачке луке, које такође имају купце у Русији.



Оставите одговор