РАК ограничења реклама угрозиће јавне емитере
Министарство саобраћаја и комуникација БиХ сматра да би евентуално смањење трајања дозвољене минутаже за комерцијално оглашавање на јавним сервисима у овом тренутку било контрапродуктивно и још би више отежало финансијску ситуацију у којој се налазе три јавна емитера у БиХ, преносе агенције. Наводи се то у писму које је Министарство упутило Регулаторној агенцији за комуникације […]
Министарство саобраћаја и комуникација БиХ сматра да би евентуално смањење трајања дозвољене минутаже за комерцијално оглашавање на јавним сервисима у овом тренутку било контрапродуктивно и још би више отежало финансијску ситуацију у којој се налазе три јавна емитера у БиХ, преносе агенције.
Наводи се то у писму које је Министарство упутило Регулаторној агенцији за комуникације (РАК) БиХ.
– Министарство се изјаснило у јавним консултацијама против најављеног смањења трајања спотова за оглашавање за јавне РТВ сервисе како је предвиђено одлуком Савјета РАК-а о измјени Кодекса о комерцијалним комуникацијама. Смањење минутаже било би констрапродуктивно с обзиром на актуелну финансијску ситуацију у којој послују јавни РТВ емитери, посебно имајући у виду снажан тренд пада прихода од наплате РТВ таксе и обавеза које јавни емитери имају у процесу дигитализације у смислу јачања продукционих капацитета – наводи се у писму.
Министарство предлаже задржавање постојећег рјешења у Кодексу о комерцијалним комуникацијама о трајању комерцијалног оглашавања у јавним РТВ сервисима.
– Сматрамо да је корпоративна организација и завршетак реформе јавног РТВ емитовања у БиХ приоритетно рјешење у стабилизацији и консолидацији укупног пословања јавних РТВ сервиса и успостављања њихове програмске концепције у складу с потребама свих грађана у земљи – наводи се у писму.
Генерални директори три јавна сервиса у БиХ: РТРС-а, РТВ ФБиХ и БХРТ-а упозорили су јуче јавност и надлежне органе на скандалозни приједлог Савјета РАК о смањењу маркетиншког времена. РАК је на ванредној сједници 5. јула усвојио Нацрт одлуке о даљем смањивању маркетиншког времена за јавне емитере за двије минуте.