Рајко Дукић: Исток ради, аутопут се на западу гради

Сада већ редовна преписка директора компаније Боксит са члановима владе Српске. На реду је министар Чубриловић. Поштовани господине Министре, У немогућности да на други начин остваримо комуникацију, осјећам моралну обавезу, и као грађанин и као привредник, а без икаквих политичких или злонамјерних конотација, да Вам поводом информације дате у медијима, да су завршени преговори о […]

среда, фебруар 22, 2012 / 06:55

Сада већ редовна преписка директора компаније Боксит са члановима владе Српске. На реду је министар Чубриловић.

Поштовани господине Министре,

У немогућности да на други начин остваримо комуникацију, осјећам моралну обавезу, и као грађанин и као привредник, а без икаквих политичких или злонамјерних конотација, да Вам поводом информације дате у медијима, да су завршени преговори о добијању кредита од 150 милиона евра за изградњу дионице аутопута Прњавор-Добој, поставим нека питања и изнесем своје мишљење.

Драго ми је када се у Републику Српску улаже, а прије свега посебно у друштвено корисне и продуктивне инвестиције, али не могу да не будем забринут када задужујете Републику Српску, односно њене грађане за 150 милиона евра за изградњу аутопута. Било би неопходно, а и обавезно, са Ваше стране, да дате валидну информацију под којим условима је добијен кредит за изградњу дионице аутопута Прњавор-Добој, као да наведете и друге разлоге прије свега економске оправданости и нужности реализације ове инвестиције.

Код изградње аутопутева, основни параметри којима се исказује оправданост инвестирања, је број возила на дневном нивоу, односно цијена и износ путарине, трошкови одржавања и свакако износ и отплата ануитета, итд. Ово за Вас можда није битно, ако је кредит узет дугорочно са већим грејс периодом, па нећете бити у прилици да га враћате, односно да се око тога бринете.

Ја очекујем да грађанима и јавности, горе наведене податке саопштите.

Следеће питање односи се на цијену коштања дионице аутопута Прњавор-Добој.

Ако пођемо само од тога да ће дионица, од 36 километара, коштати не више колико је кредит, односно 150 милиона евра или око четири милиона евра по километру, онда се намеће као питање како је аутопут од Бањалуке према Градишци коштао приближно четири пута више по километру. Унапријед се извињавам ако ће, поред кредитних задужења, у горе наведеном износу бити и других улагања, што би поскупило вриједност изградње те дионице. У том случају намећу се још два питања.

Једно је оправданост изградње односно улагања у тако скупу инвестицију у вријеме када су много богатије земље, због дужничке кризе, одустале или обуставиле изградњу инфраструктурних објеката, укључујући и изградњу аутопутева.

Друго питање је због чега је значајно скупља изградња аутопутева по километру код нас него у Србији, гдје је просјечна цијена, нешто веће од два милиона евра.

Није неспорно да би градња поменутог аутопута у значајној мјери запослила и нашу грађевинску оперативу, као и неке друге индустријске гране, али се поставља питање, има ли других инвестиција које то исто могу да учине, а неупоредиво су вриједније и свакако профитабилније. Навешћу један примјер.

У оквиру Стратегије развоја "Електропривреде", као веома значајне и профитабилне привредне гране Републике Српске, предвиђена је изградња више хидроцентрала на ријеци Дрини. Примјера ради, улагањем 222 милиона евра у изградњу хидроелектране "Рогачица" (средњи ток Дрине близу Братунца), обезбијеђује се, по ревидираном пројекту, снага од 113,3 мегавата (МW). Произлази да је инвестиција по једном мегавату (МW) нешто мања од два милиона евра или двоструко мања од цијене једног километра аутопута.

Градњом поменуте хидроелектране, а није спорно да се за овакве инвестиције могу наћи повољни кредити, запослила би се такође домаћа оператива и друге гране индустрије, а добио би се производ, који је био и остаће, веома тражен односно курентан на тржишту. Оријентациона рачуница указује да би приход од продаје електричне енергије, на годишњем нивоу, износио колико приход од путарине за шест милиона возила под условом да се наплаћује путарина двије марке (на аутопуту Румска раскрсница-Београд, чија је дужина 55 км, путарина је 120 динара, односно нешто мало више од двије марке). Није за очекивати, односно нереално је да се на тој дионици аутопута креће дневно око 16.500 возила и да се наплаћује скупља путарина. Очигледно је да проста рачуница указује да се из прихода од путарине не могу отплаћивати ануитети нити покривати трошкови одржавања аутопута.

Изградња хидроцентрала на Дринском сливу требао би бити апсолутни приоритет над приоритетима. Овај зановљиви и Богом дати ресурс, омогућује да се производи јефтин и веома профитабилан производ који би имао неупоредиво већи значај за привредни систем и развој Републике Српске, него аутопут.

Није спорно да је путна мрежа веома битна ради бржег и јефтинијег превоза роба и путника, као што је неоспорно да данашња путна мрежа задовољава потребама, укључујући и пут Прњавор-Добој.

Увлачећи Републику Српску у дужничку кризу, без развијања и јачања реалног сектора, десиће нам се да ни постојећим путевима нећемо имати шта возити.

Изјава Предсједника Републике, од прије неколико дана, да се Република Српска може задуживати само за потребе реланог сектора, очигледно, или је била недовољно јасна или, они којима је упућена, нису је разумјели. По мени, кредитна средства од 400 милиона КМ, не улажу се у реалан сектор.

И док се кроз разноразне Стратегије, уназад двадесет и више година, ставља у приоритет изградња хидроенергетских објеката на Дринском сливу који се, да подсјетим и не без разлога, налази у Источном дијелу Републике Српске, није даље макло од Стратегија, дотле се убрзано, па и без ваљане документације и адекватних процедура, приступа изградњи аутопутева.

Господине Министре,

Форсирајући концепт, као приоритет над приоритетима, изградњу око 370 километара аутопутева, лоцираних у цјелости у западном и дјелимично централном дијелу Републике Српске, задужујући и уводећи Републику Српску у дужничко ропство, исказујете локализам, себичност, непромишљеност и неодговорност.

Имајући у виду чињеницу да се, поред веома значајних привредних капацитета, у источном дијелу Републике Српске налазе најзначајнији ресурси (шуме, руде, хидропотенцијали, пољопривредно земљиште, итд.), било је разумно и апсолутно оправдано да се, у мрежи аутопутева, нашао и подрињски аутопут који је од стратешког интереса и изузетно битан због свеукупних и свестраних веза са Републиком Србијом.

Када сам Вас својевремено питао у вези тога добио сам одговор да нема довољно возила и роба. Као алтернатива аутопутевима у Западном дијелу изградиће се и реконструисати неколико тунела у источном дијелу.

И док Дрином у неповрат теку милиони мегавата, због неравномјерног развоја Републике Српске, чему Ви и слични вама итекако доприносите, све је више народа, из источног дијела, који прелази Дрину у једном смјеру.

Није им замјерити када кажу, исток ради, а запад се гради.

И док се Ви, господине Министре, здушно бавите аутопутевима, јавно предузеће Жељезнице Републике Српске, последњих неколико година, од када сте Ви на функцији министра, све више иде ка безнађу. Изузев неколико изнуђених рјешења, због штрајкова запослених, нисте нашли времена нити интереса да понудите свеобухватнија, стручнија, можда на први поглед и болна, али дугорочно рационална рјешења, како за запослене тако и за Жељезницу и за привреду и грађане Републике Српске.



0 КОМЕНТАРА

  1. Не могу да вјерујем да је и Рајко прогледао након толико година црвеним повезом снсд-а везаним очима!?

    Па ваљда је очигледна намјера ове власти и овог комунистичког лакташког режима упропашћавања земље и народа, да би они из тога ушићарили неку властиту корист којом би задужили тамо неке приградско бањалучке запиздине да редовно дају повјерење њиховим „атрактивним пројектима“!

    За то вријеме ми ћемо се возити у километарским колонама обично петком и недељом, због викенда пренатрпаним путем преко Романије, гдје се састави колона готово од Подроманије до Сарајева ко у сватовима. Не мора се правити ауто-пут, не мора ни тунел, мада би дугорочно и једно и друго било исплативо, али да је бар саставио брзу цесту са помоћном траком, куд и камо би се смањила угроженост тог саобраћаја, губитак људских живота и материјалне штете.

    Осим тога, изградња нових електрана су мртво слово на папиру, јер ова комунистичка власт нема представе шта је развојна перспектива, они су сељаци, навикли на орање, бразде, ђубре,.. у то су се и претворили и заједно са њиховим сељачким менталитетом претворили су цијелу РС у селендру.

  2. rakovic, 22.02.2012. 08:45:23 [31548]

    Најтужније је што тај човјек ГУШИ све што је просперитетно, не допушта развој критичке мисли, ствари би биле много боље када би уважавао а не ПОНИЖАВАО политичке неистомишљенике.

    Сви смо свједоци да је Република Српска економски лоше стоји, и то преко својих џепова, међутим тај аргумент није довољан црвендаћима, већ се изругљују, исмијавају.

    Он само прича, a године нам пролазе… Баш као Бајагина пјесма…

    http://www.youtube.com/watch?v=achZPEnntb8

  3. Ja mislim da se nikako ne smije kriviti Vlada za ovakvo stanje… Rođačke veze i sistem povuci potegni su zeznuli istočni dio RS. Okosnica razvoja je Univerzitet, naš Univerzitet je raštrkan od Brčkog do Trebinja, umjesto da je u startu rečeno da će svi fakulteti biti ili na Palama ili u Lukavici i da onda krene izgradnja i razvoj, a ovako malo su zidali Pale, malo Lukavicu, i na kraju nismo dobili centar kome gravitiramo što znači da se nisamo oporavili od obezglavljivanja zbog gubitka Sarajeva… A ovo što se sad dešava nikako ne može biti odgovornost Vlade, što bi oni pravili autoput kad struja sa Drine neće ići autoputem nego dalekovodima, zato će uraditi dalekovode, a što se tiče šuma, blavani se prevoze uglavnom u kasne noćne sate i to po pravilu alternativnim maršutama… Prema tome, huj haj ne pitaj…

  4. rammstein, 22.02.2012. 08:10:12 [31533]
    Taj put preko Romanije stvarno tako izgleda – kolona ko u svatovima od Podromanije do Sarajeva, ali tu najmanje ima našeg naroda i to je pretežno rodbina na relaciji Pale – Sokolac i obrnuto, tim putem se kreću šiptari za Sarajevo, sandžaklije za Sarajevo i Goraždaci isto za Sarajevo, nisu im za vrijeme Juge napravili zelenu transferzalu pa moraju preko Romanije… 🙂 haha
    Posmatrao sam više puta registracije dok sam bio u koloni NP, NP, NP, NP itd…

  5. vuk, 22.02.2012. 09:34:41

    Тачно да га користе пазарци, бјелопољци, пријепољци, ужичани, прибојци, гораждани,…али то је све на релацији Србија-БиХ, нема везе ко се вози, ако је твоја држава обезбједила сигуран пут, бар да су направили ту помоћну траку преко превоја Романије, смањили би гужве и смањили животну угроженост путника, а за ту услугу могли су увести неке путарине овим пролазним корисницима, који нам стварно исппроламаше и ово мало пута што је остало из бившег система и у вријеме Иванићеве владе поправљено и пресвучено новим слојем асфалта.

    Претоварени камиони арматуре, она браћа Бихорац, њихови камиони тутње нон-стоп дан-ноћ, а нама је то једина од градских комуникација, много наших суграђана свакодневно путује том саобраћајницом, ја некад знам и четири пута дневно проћи горе-доле послом.

    Mr Biggy, 22.02.2012. 08:46:11

    Ти сељак прво прочитај шта пише и ко пише текст, па онда коментариши. Нисам ја подијелио исток и запад него твој партијски шеф, ето и један од његових идолопоклоника какав је Рајко Дукић не може да зажмури више на ту додикову подјелу РС.

  6. rammstein, 22.02.2012. 10:41:04 [31567]
    Дијелим твоје мишљење, стварно се свашта може видјети на том путу, нарочито од санџаклија, најгоре је кад пролазе она аута различитих исламских организација па кад унутра видиш оне замотане жене… Грозно… Ја се увијек сјетим оне сцене кад се шиптар на Равној Романији сударио с неким па кад су га довели у СУП на Сокоцу, хахаххахах, препао се несретник да ће га смјестити у тамницу па замало да заврши на психијатрији… И ја бих увео путарину за страна возила том трасом јер је они највише упропаштавају. Нарочито бих опорезовао аутобуски саобраћај јер преко Романије од санџачких аутобуса викендом не можеш проћи.

    zmaj , 22.02.2012. 10:46:40 [31568]
    Змају, Ћира је укинут из политичких разлога, и то је урадио човјек из Босне својим парафом, баш да би дао живот овом путу преко Романије. Само ја вјерујем да ће се та пруга из туристичких разлога реконструисати, јер то су прелијепи крајолици, тунели, жељезнички мостови итд… Иначе кад је грађена то је био најскупљи свјетски жељезнички пројекат у то вријеме, а градили су је Аустроугари…

  7. zmaj , 22.02.2012. 10:46:40

    Исто као што је Кустурица увео еколошку путарину кроз Мокру Гору, а не плаћају је локални корисници, или као црногорска еколошка вињета од 10 евра годишње за све стране таблице.
    У чему је проблем? Камион из Новог Пазара пролама наш пут за који ми одвајамо средства преко наших регистрација, наших такси на гориво, зашто би то камионџији из Пазара било гратис дозвољено кориштење пута у нашој држави?

  8. zmaj , 22.02.2012. 11:16:44

    Ако ти рачунаш исто пролазак наших аута преко Враца, са оним што користе возила страних држављана онда знам на шта циљаш, јбг ти имаш прелиминарну претпоставку да су сва та возила из НП и околине у ствари муслиманска возила…хехехе…јбг, каква ти је то компезација?

    Мене лично не интересује да ли је возило из Србије власништво муслимана или Србина, оно је то што јесте, страно возило које користи наше друмове, као што си видио на прелазу Ситница према Херцег Новом сва возила плаћају путарину на тој дионици пута коју је изградио приватно Вук Хамовић, према томе, млатиш ти ко отворен прозор на промају.

  9. Ne interesuje ni mene tko je u vozilu, cak mislim da ima vise vozila sa BG i CG tablicama nego NP. Vise puta sretnem na Vracama autobus Nis express-a. Da bi naplacivao put moras ga napraviti kako treba. Put za Herceg novi vodi na more, a ovaj preko Romanije je samo tranzitni put. Rjesenje ja put preko Mesica koji je puno povoljniji zbog manje nadmorske visine, nema uspona i prevoja, a i put se skracuje za nekih desetak kilometara.

  10. zmaj , 22.02.2012. 11:30:21

    Па и тај пут преко Месића неко мора изградити, а неко користити. Треба пронаћи заједнички интерес са Србијом и направити нешто што ће бити на обострану корист, а не да се нашим парама плаћа нешто што ће користити само неком из НП? Конташ?

    И кад би се изградио тај пут доле, опет би овај дио преко Романије био у употреби за путнике према Београду, Зворнику, Бијељини, Лозници, Новом Саду,…само би се смањио број возила, што би нама олакшало комуникацију, али и даље би била потребна брза цеста са помоћним тракама, као на путу Будва-Цетиње, Рисан-Никшић, Ужице-Мокра Гора….

  11. rammstein

    Od tog puta najvise koristi bi imale Pale koje su sada slijepo crijevo iz koga nemas gdje dalje. takodje put za Sarajevo i Jahorinu bi bio puno blizi za stanovnike Istocne Bosne, zapadne Srbije i Crne Gore. A kad smo kod placanja putarine cujem da ce se naplacivati prolaz kroz tunele na Cemernom koje gradi Integral, eto jos jednog haraca za gradjane tog dijela koji nemaju drugog puta.

  12. zmaj , 22.02.2012. 11:44:17

    Ко теби рече да су Пале сад слијепо цријево? Осим што се путује на Јахорину преко Пала и из правца Србије и из правца Сарајева, према Палама је фреквенција саобраћаја ништа мања него она према Илиџи од ступске петље или раскрнице за Мостар и Кисељак.

    То за тунел на Чемерну сам претпоставио пошто се слично плаћа и за тунел Созина у ЦГ. Али тај тунел Созина има алтернативу преко петровачких страна, док овај на Чемерном неће имати адекватну алтернативу.

  13. zmaj , 22.02.2012. 11:16:44 [31584]

    Тачно је да транзит преко Враца користе грађани И. Сарајева, ја туда пролазим често… Али, не треба заборавити да сад постоји нови пут преко Јахорине који повезује Лукавицу са Палама, мсм има и друга варијанта…

    Али, ајде да не користим санџаклије јер нису држављани БиХ, узећу становнике Горажда, сав живот Горажда и његова повезаност са Сарајевом највећим дијелом иде преко Романије, они се крећу много више преко Романије него ми преко Враца, тако да ето нека то буде принцип реципроцитета…

    Али у овом случају реципроцитет не може важити за санџаклије, ево нпр кад у недељу кренем у манастир св. Ђорђа на Равној Романији, треба ми и 40 минута зато што се накрцају аутобуси за Санџак, ванредне вожње и остало, и ко ће мени да плати моје изгубљено вријеме. Што се тиче Срба, руку на срце тај пут преко Романије не води из Лесковца у Београд као што у случају бошњака води из санџака и Косова у њихову матицу – Сарајево, према томе те ствари се не могу поредити и наравно да им треба наплатити то што упропаштавају наше цесте…

    Овај пут о коме причате преко Месића је чиста фантазија и он ће бити изграђен кад Аустрија опет окупира БиХ а то ће бити никад а можда ни тад.
    B-)

  14. rammstein, 22.02.2012. 08:1
    „Осим тога, изградња нових електрана су мртво слово на папиру, јер ова комунистичка власт нема представе шта је развојна перспектива“.

    Немојмо вређати огроман број честитих радних, пре свега људи, па онда и комуниста из оног времена.
    Ово је комунистички отпад, а просрпски недораст.Они овде само пасу, а своје сисе су добровољно истурили бечлијама и иним да их музу,ваљда мислећи да ће тамо купити живот вишњи.Међутим када буду измужени до краја завршиће зна се где, на „кланици“.

  15. zmaj , 22.02.2012. 12:13:20 [31597]

    Хахахах, колико сам схватио прије рата аутобуси нису уопште ишли на Пале, него су послије Романије ишли директно у Сарајево… Пале су у тоталном саобраћајом заџепку, џаба што су сад колико толико изграђене. 🙂

  16. zmaj , 22.02.2012. 12:16:45 [31598]

    Наравно да није једини, али га највише користе јер тако најбрже дођу до Сарајева. Колико сам ја упознат сав транспорт роба, услуга и путника из Горажда и Босанско-подрињског кантона иде преко Романије…

    Преко Фоче и Трнова иду само у ситуацијама кад је овај пут преко Романије блокиран, тако је било кад су реконструисали тунел Чељиговићи, али је и тад само теретни и аутобуски саобраћај ишао преко Фоче и Трнова а мала аута су и даље ишла преко Романије и Булога до Сарајева…

  17. vuk
    taj put preko Mesica nije fantazija. To je trasa kojom je isao ciro samo je treba prosiriti u duzini od oko 20 km. Ta trasa je puno povoljnija jer je prosjecna nadmorska visina tog puta oko 500 metara, dok je prosjecna nadmorska visina puta preko raomanije oko 1000 metara, samim tim puno je laksi za odrzavanje i prohodniji zimi. A i tim putem recimo razdaljina izmedju Sarajeva

  18. vuk
    taj put preko Mesica nije fantazija. To je trasa kojom je isao ciro samo je treba prosiriti u duzini od oko 20 km. Ta trasa je puno povoljnija jer je prosjecna nadmorska visina tog puta oko 500 metara, dok je prosjecna nadmorska visina puta preko raomanije oko 1000 metara, samim tim puno je laksi za odrzavanje i prohodniji zimi. A i tim putem recimo razdaljina izmedju Sarajeva

  19. zmaj , 22.02.2012. 12:30:09 [31604]

    Па сад, то је доста запуштено, и мислим да се нико неће усудити да све то прво пречисти, па прошири и обнови… Ја мислим да би та дионица Ћире била много атрактивнија за туризам и треба то сачувати за вријеме кад ћемо размишљати о туристима… Јер то је стварно прелијепо, не знам да ли си имао прилику да видиш како изгледају сви они мостићи и тунели у кањону ријеке Праче, ја сам имао осјећај као да сам у филму а не у стварности…
    То би се баш могло продати странцима, авај, јесте да они то већ имају али сигурно би им било интересантно и код нас…

  20. У Србији се нешто фурају на ову шарганску осмицу, па ако је то атракција ова траса Ћире би била шарганска „шеснеска“. Још кад узмеш у обзир оне старе жељезничке станице, читао сам о њиховој архитектури, као неки псеудо-маурски стил јединствен за подручје БиХ, типичан представник је она стара станица на Бистрику.
    То су по мени велики потенцијали које имамо…

  21. Vuče, prazna ne puca. Naravno da postoji više alternativa, ja sam zdušno za ovu ćirinu varijantu. Ali s čime, i kim? Preduslov svega je oduvati kriminalnozločinačku vlast. Oduzeti njima i njihovim porodicama svu imovinu, blokirati račune, zaustaviti zaduživanja, poništiti sve štetenenugovore, a većina je takvih , i tek onda idemo dalje. Vi kao u jednoj Čehovljevoj priči gdje ukućani raspravljaju šta sa parama koje bi dobili u igri na sreći. Mi kinte nemamo a moramo vraćati kredite. Pare povratiti od lopova, jer su to ogromni novci. U jednoj stranoj radio emisiji sam čuo da se barata sa cifrom oko 4 milijarde koje ima naš milo, što na računima, što u nekretninama. A, svaki je mali milo. Oni znaju da idu, sad svako krade nemilice,sve u strahu da onaj drugi ima više.
    Valja nama na ulice, to je prva stepenica, a onda korak po korak izvlačiti marar djecu iz kaljuge dok se nisu podavila.

  22. zmaj , 22.02.2012. 12:13:20

    Нису Пале неко удаљено забачено мјесто да би се рекло слијепо цријево, напротив оне тако као туристичка средина још боље функционишу, а удаљеност од магистралног правца Сарајево-Београд свега три четири километра од мјеста Хан Дервента, то ти је исто колико је удаљен транзит од Лознице.

    Нема ништа од покретања тог ћире преко Стамболчића, јер је велики дио некадашње ускотрачне пруге од Вишеграда до Устипраче потопљен у језеру ХЕ Дрина.

  23. rammstein
    ima ideja da se osposobi Ciro barem od Bistrika do Pala, sad ne znam koliko je to realno. kad sam rekao da su Pale slijepo crijevo mislio sam da se iz njih ne moze nigdje dalje vec se moras vratiti istim putem kojim si i dosao ne znam sta je tu sporno, jer je to činjenica. A Turisticko mjesto ne moze biti mjesto u kojem se mrzi svako tko se zove drugacije.

  24. prijedor, 22.02.2012. 13:01:06 [31613]

    Ima mehanizama da se Ćiro vrati u funkciju kad dođe vrijeme za to. Prvo možemo pitati Austrijance hoće li oni pošto su ga svakako i napravili. Ako hoće treba im dati da naprave firmu ali da zaposle naše ljude, dati im sve to na upotrebu određeni vremenski period malo im to oporezovati itd, koliko sam upoznat tako se danas pravi metro u svakom gradu, postoje tri četiri firme koje to rade…
    Ako neće oni, onda ponuditi bilo kome ko će to rekonstruisati…
    Inače nevjerovatno je koliko je Austrija uređena država, ovih godina u Sarajevo stižu pisma kojima oni obavještavaju grad o isteku garancije na zgrade koje su njihova građevinska preduzeća napravila, oni imaju i danas evidenciju kad je koja zgrada dobila upotrebnu dozvolu… Koji je to stepen organizovanosti.

    A ja se uselio u novu zgradu i za mjesec dana mi voda potekla iz utičnice i kad sam otišao da se žalim izvođaču radova oni mi rekli pa šta je tu čudno…

    Ma odavde treba seliti pod hitno… 😮

  25. Бавимо се локализмима…,као киша око Крагујевца…,а опет нас чека ово што „приједор“ пише,кад тад, ако желимо икад бар да наша дјеца једном нормално живе.
    Погрешан сој људи предводи овај народ.
    Нису то само влада и министри.Погледајмо само око себе ко су све ликови којих се нешто пита и имају велики новац.
    Нико нормалан није против богатих људи, али…,

  26. Ne volim podjele tipa istok-zapad RS. Apriori ih odbacujem. Takvo razmišljanje nas ne vodi nikuda. Imam (samo) dvoje djece i ne mogu uvijek da izbalansiram davanja prema njima.
    Svoje prijatelje Zoku iz Banjaluke ili Momčila iz Prijedora ne bih dao ni kad bi mi ponudili medijsku imperiju Željka Kopanje da ih se odreknem.

    Međutim, istinita je tvrdnja da se u Krajinu mnogo više ulaže negoli u ostale dijelove RS. Problem nije nikakva relacija istok-zapad. Problem je Dodikocentričnost aktuelne vlasti; tj. apsolutističko-totalitarna vlast jednog čovjeka. Da je Milorad iz Džimrija Han Pijesak bi danas bio razvijen kao Brazilija. Eto, to je problem. Problem je involviranje politike u sve sfere života. Ekonomski kriterijumi još nikad nisu dobili priliku da djeluju. A nisu zato što firma može biti uspješna jedino ako njen vlasnik uspije da se Miloradu Dodiku uvali u krilo, da ga ovaj „nuna-nina“ i da mu daje budžetske sise. To je neizbježno koračanje u ponor i ništa drugo!

  27. Што се тиче овог новог ауто-пута вјероватно се размишља да спајањем са коридором 5ц може једним дијелом да се путује према Београду, при чему би дио новца од путарине остајао у РС.

    То није лоше, међутим ја не мислим да је тај аутопут сада приоритет када имамо толике социјалне проблеме, друга је прича да ли је он у овом тренутку исплатив?

    Синоћ слушам препирке између министра Шкрбића и Џомбића око прелијевања средсава из фонда здравства у фонд пензионог осигурања, па ми то некако личи на „сеци уши и крпи дупе“!

    Ова власт је неспособна, бахата, безобразна и дај Боже да нам се скину с грбаче.

    Није питање да ли се она налази на истоку или западу, него је погрешна и готова ствар.

    Исток је једнако атрактиван као и запад и ми сви морамо размишљати о цјелокупном територију РС, јер у противном нема ни истока ни запада ни југа ни сјевера.

    Власт је народ подијелила на неспособне и подбне и оне способне и непожељне јер нису спремни набацити политички огртач чиме власт сматра добровољно пристајање на лојалност идејама које долазе из једне главе.

    То нема везе са социјал демократијом, али има везе са нашим џеповима и јавним дуговима који ће пасти на терет оних које не штити политика својим „имунитетом“ од мало је рећи криминализовања цијелог друштва, било с које стране свијета.

  28. Шта је ово људи не могу да вјерујем својим очима, зар је Дукић ово могао написати, мора да га је Миле нешто пресвукао, стари су то лопови. Или је Рајко добио одобрење од странаца да удари по Додику као што је некада по Радовану.Нестрпљиво очекујем даљи расплет догађаја.

  29. solium, 22.02.2012. 17:14:22 [31641]

    „Власт је народ подијелила на неспособне и подбне и оне способне и непожељне јер нису спремни набацити политички огртач чиме власт сматра добровољно пристајање на лојалност идејама које долазе из једне главе.

    То нема везе са социјал демократијом, али има везе са нашим џеповима и јавним дуговима који ће пасти на терет оних које не штити политика својим „имунитетом“ од мало је рећи криминализовања цијелог друштва, било с које стране свијета.“

    Прочитај ове коментаре на овом тексту, видјећеш шта је задојеност интереса код појединаца

    http://www.kurir-info.rs/vesti/pdp-stanje-u-rs-fenomenalno-samo-za-snsd-184086.php

  30. Pa zar nije tunel preko Cemerna grandiozan projekat i velika investicija koju su u duetu Cubic i Stankovic majstorski realizovali? A sto se tice hidrocentrala pa zar Jelena ne rukovodi sa MHE Rudo 1 dok se ne zavrsi Rudo 2, zar nije Bobar na Bistrici izgradio hidrocentralu – pa bila satra sa muzikom i besplatnim pivom i ponekim sendvicom.
    A sto se tice auto puta kada zavrsimo onaj preko Kupresa pravicemo i do Trebinja autoput da povezemo tamnosnji aerodrom itd.
    Mi svakog dana u svakom pogledu sve vise napredujemo samo zavidni ljudi nece da priznaju da im je dobro da bolje biti ne moze…

  31. Рајко Дукић је један од ријетких Срба, узевши их укупно, који завређује поштовање. Да подсјетим, Радован караџић га није случајно држао за главног човјека у Извршном одбору почев од 1990. године. Но, Дукић није био похлепник и улизица никоме па ни Радовану и зато је у вријеме преврата 1997. године видио да пут напретку Република Српске води преко Бање Луке а не преко Пала и твде линије СДС-а.
    Данас Рајко јасно види и неумољиво тврди да се Бања Лука поставила према источном дијелу РС као мајка маћеха према пасторцима. Зар му треба замјерити због тога? Није он Станковић кога само занимају лични профити у спрези са додиковцима. Рајко је, што се каже, мајка Подрињаца и за њихов интерес се бори. зато га треба подржати, првенствено то треба да чинимо ми из западног дијела Српске. Српска је једна и наша. Нико се код своје мајке не смије осјећати као пасторче!

  32. Sve ode u BL. Što dalje od BL, to veća bijeda i čemer. Nekidan sam bio u Kostajnici, majko mila, vrijeme stalo. Tako Dubica, Novi Grad… , a o istoku RS da ne pričam. Nigdje ništa nemaju. Ljudi iz tih krajeva ratovali, ginuli, i na kraju – ostavljeni i zaboravljeni.
    Sjete ih se samo kada je glasanje. Svaki dinar što mogu oteti, otmu im, a ništa im zauzvrat nedaju.
    Kažu – Dječije pozorište RS. Je li to pozorište ikada održalo igdje predstavu djeci naprimjer, u Nevesinju, Kostajnici. Mrkonjiću, Vlasenici…. Nikada , nigdje! Neka ga finansira grad BL. Trulo je sve u ovoj mdrs.

  33. E moj Prijedore,kad bi samo djelic znao ovaj narod sta sve placa digla bi se i kuka i motika.U ovoj zveki zvana RS treba dobar domacin kaou svakom dobrom domu,sto zaradis ravnomjerno raspodijeli i cuvaj,aliovdje je nazalost obrnuto samo se zaduzuj,trosi do mile volje neko ce platiti,itd.Moze li normalan covjek ,dobar domacin imati u dzepu 100 KM a potrositi 200,moze ako nekome otme ili se zaduzi sto ova vlast cini.Ali evo prilike sve je na narodu,ako mu je ovo dobro neka nastavi dalje. Mi cemo to postovati.

  34. Читам ово коментарисање између „zmaja“и rammstein-a и осталих који никако да провале да је „zmaj“ типичан представник „граџана“ из Сарајстана,са већ толико излизаном и отрцаном причом, јефтином реториком са ФТВ-а почео да напрђује, и напрђује и напрђује… сикеееееееее

  35. Glas istoka, 26.02.2012. 16:48:58
    Ја можда у свом писању личим, али без моје воље и намјере, на Рајка Васића. Једино што нам је заједничко је чињеница да обадвојица долазимо из медија, истина, ја тек од 1990. а Рајко отприје. Ја нисам никада котирао високо као Рајко јер нисам припадао естаблишменту БиХ политике, а ни од 1990. нисам тежио некаквој висини!
    Рајко Васић је човјек на свој начин, колико сам могао закључити из његових наступа, иначе га лично не познајем! Дукића, такође, не познајем, али сам од СДС-оваца из врха те странке још од 1990. године слушао да је Дукић привредник без премца међу Србима источног дијела тадашње БиХ.
    Не бих рекао да су ме ти моји пријатељи слагали. Истина је како Срби данас у РС немају привреднике великог калибра а Дукић свакако слови као један од таквих.
    Нисам ја ничији портпарол већ, једноставно, човјек који би хтио боље свом народу и зато понекад реагујем гњевно. Мени данас не смета ниједан Србин који се налази на неком важном мјесту ако га је ту довела воља народа.
    Тако се односим и кад су у питању Рајко Дукић и Рајко Васић с којима не дијелим идеологију али их уважавам као способне људе, свидјело се то коме или не!

Оставите одговор