Радојичић: У 22 године постојања Српска одољела бројним притисцима

Предсједник Народне скупштине Републике Српске Игор Радојичић оцијенио је да је Српска у 22 године постојања одољела бројним изазовима, као и да велики број грађана у њој види гаранцију свог опстанка на овим просторима. Радојичић је истакао да 22 године није нарочито дуг историјски период, али да се у времену десило толико догађаја да је […]

субота, јануар 4, 2014 / 18:42

Предсједник Народне скупштине Републике Српске Игор Радојичић оцијенио је да је Српска у 22 године постојања одољела бројним изазовима, као и да велики број грађана у њој види гаранцију свог опстанка на овим просторима.

Радојичић је истакао да 22 године није нарочито дуг историјски период, али да се у времену десило толико догађаја да је он у квантитативном и садржајном смислу много интензивнији него 20 мирних година.

„Заједнички је осјећај, без обзира из које партије долазимо, да свако носи свој дио одговорности за функционисање Републике Српске и у име Српске“, рекао је Радојичић након пријема код предсједника Републике Милорада Додика за представнике законодавне и извршне власти и представнике Српске у институцијама БиХ.

Према његовим ријечима, БиХ и Република Српска нису још у потпуности ступиле у европску фазу, али су несумњиво „једном ногом загазиле“ ка фази у којој ће се усвајати европски стандарди у области економије и демократије.

Радојичић је подсјетио да и ове године на пријему нема представника бошњачког народа, јер бошњачке странке и даље имају схватање Дана Републике које у основи оспорава њено постојање и њене празнике.

„То није добро за демократију, није добро за прихватање уставноправног реалитета какав постоји у БиХ, али то је БиХ у којој се не слажемо ни око празника, ни многих других питања“, рекао је Радојичић.



0 КОМЕНТАРА

  1. Ja se samo bojim da od onog pravog SDS-a, gdje je bilo i cestitih ljudi, nije ostalo nista, a ove fukare neki dan otvoreno ulaze u saradnju sa narodnjackm strankama, udruzuju se sa bracom svojom rodjenom iz HDZ 1990, i nastavljaju ideologiju Cavica, Sarovica, rekao bih i Bosica, ali on nema zivota da bi imao ikakvu ideologiju, samo je pijun koji glumi opoziciju da bi sutra nastavili prenos nadleznosti i gasenje nam nase RS! SNSD je postigao stabilnost RS u okvirima dejtonske BIH, postigao napokon konsolidaciju izazvanu svjetskom ekonomskom krizom i vaca RS na pravac iz 2008 i bolje!

  2. Није тачно шпицоглави дукљанине, Српска је нажалост пала још 1998. због огромног страног утицаја, којем није била у стању да се одупре и од тада се нашла у рукама луциферовог сина, највећег квислинга ових простора, милокрада додика!

  3. Нажалост, у вријеме СДС-а и ПДП-а, Српска баш и није одолијевала притисцима. Преглед пренесених надлежности по годинама:

    1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
    2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
    3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
    4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
    5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
    6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
    7. Квалитет нафте – 2002
    8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
    9. Осигурање депозита – 2002
    10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
    10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
    11. Закон о телекомуникацијама – 2002
    12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
    13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
    14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
    15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
    16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
    17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
    18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
    19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
    20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
    21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
    22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
    23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
    24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
    25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
    26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
    27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
    28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
    29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
    30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
    31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
    32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
    34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
    35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
    36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
    37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
    38. Контрола јавних набавки – 2004
    39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
    40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
    41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
    42. Осигурање – 2004
    43. Правосуђе – 2004
    44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
    45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
    46. Одбрана – 2005
    47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
    48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
    49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
    50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
    51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
    52. Акциза – 2005
    53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
    54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005
    55. Техничка регулатива (Упутство о начину и поступку доношења техничких прописа) – 2006
    56. Техничка регулатива (Одлука о плану активности за реализацију програма преузимања техн.прог.) – 2006
    57. Техничка регулатива (Програм преузимања техничких прописа) – 2006
    58. Закон о спрјечавању и сузбијању злоупотребе дрога – 2006
    59. Закон о основама безбједности саобраћаја на путевима – 2006
    60. Односи у саобраћају, централни регистар возача и возила, правила саобраћаја, систем саобраћајних знакова, оспособљавање кандидата за возаче, услови за стицање права на управљање моторним возилима, полагање возачких испита – 2006
    61. Порез на промет – 2006
    62. Пословно окружење – мала и средња предузећа (Закон о малим и средњим предузећима, Стратегија развоја малих и средњих предузећа) – 2007
    63. Планирање, управљање – руковођење и надзор, финансирање из државног буџета, општи – кадровски послови и израда Централне евиденције несталих БиХ – 2007
    64. Јавна предузећа (Забране квантитативног ограничења или мјера једнаког учинка) – 2008
    65. Државна помоћ, субвенције, подстицаји, конкуренција – 2008
    66. Техничка регулатива, Стандардизација, акредитација, метрологија (због усаглашавања са acquis communautaire) – 2008
    67. Закон о лијековима – 2008
    68. Закон о заштити од јонизујућих зрачења и о радијационој сигурности – 2008

  4. Једини који успијевају враћати надлежности Републици Српској су СНСД:

    Пројекат COBISSRS – Виртуелна библиотека Републике Српске је електронско умрежавање библиотека и изградња јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске на програмској информатичкој платформи COBISS. Пројекат подразумијева формирање и изградњу централног електронског каталога и централних база података о библиотекама, о библиотечко-информационој грађи и научноистраживачкој дјелатности у Републици Српској. Пројектом је планирано да се у периоду од три године (3 фазе) изврши информатичко повезивање свих већих библиотека у Републици Српској и интегрисање њихових каталога и база података у циљу изградње јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске. У првој фази Пројекта, који ће бити реализован у 2014. години, планирана је инсталација и примјена система, опремање Центра виртуелне библиотеке у оквиру ЈУ НУБРС и укључивање 16 библиотека.

    Ради заштите интереса Републике Српске, формирањем аутономног јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске, враћају се пренесене надлежности у области библиотечке дјелатности са нивоа БиХ на ниво Републике Српске.

    Директорица НУБРС Љиљана Петровић Зечић је члан Градског одбора СНСД Бања Лука.

  5. @magnaterra
    Sta seres. Taj helikoper se ni 3 puta godišnje ne vidi iznad Banja Luke.
    Nemoj da se vodiš lažima koje neprincipijelni političari šire. Koa svigdje se ide ovo-ono.
    Ja radim u centru BL jako blizu palate predsjednika i ne znam jesam li u posljednjih 5 godina 3 ili 4 puta čuo ili vidio taj helikopter a od palate predsjednika sam 100 metara cijeli dan.

Оставите одговор