Радојичић: У 22 године постојања Српска одољела бројним притисцима
Предсједник Народне скупштине Републике Српске Игор Радојичић оцијенио је да је Српска у 22 године постојања одољела бројним изазовима, као и да велики број грађана у њој види гаранцију свог опстанка на овим просторима. Радојичић је истакао да 22 године није нарочито дуг историјски период, али да се у времену десило толико догађаја да је […]
Предсједник Народне скупштине Републике Српске Игор Радојичић оцијенио је да је Српска у 22 године постојања одољела бројним изазовима, као и да велики број грађана у њој види гаранцију свог опстанка на овим просторима.
Радојичић је истакао да 22 године није нарочито дуг историјски период, али да се у времену десило толико догађаја да је он у квантитативном и садржајном смислу много интензивнији него 20 мирних година.
„Заједнички је осјећај, без обзира из које партије долазимо, да свако носи свој дио одговорности за функционисање Републике Српске и у име Српске“, рекао је Радојичић након пријема код предсједника Републике Милорада Додика за представнике законодавне и извршне власти и представнике Српске у институцијама БиХ.
Према његовим ријечима, БиХ и Република Српска нису још у потпуности ступиле у европску фазу, али су несумњиво „једном ногом загазиле“ ка фази у којој ће се усвајати европски стандарди у области економије и демократије.
Радојичић је подсјетио да и ове године на пријему нема представника бошњачког народа, јер бошњачке странке и даље имају схватање Дана Републике које у основи оспорава њено постојање и њене празнике.
„То није добро за демократију, није добро за прихватање уставноправног реалитета какав постоји у БиХ, али то је БиХ у којој се не слажемо ни око празника, ни многих других питања“, рекао је Радојичић.
SNSD je svojim radom napravio da od svakodnevnog slušanja „ukida se RS“ koje smo imali za vrijeme SDS-a i PDP-a(do 2006-te) sada slušamo „ne može se RS odcjepiti“.
To je promjena u Bih za 180 stepeni.
Svima je utjerao strah u kosti i napravio nas stabilnim i jakim kakvi nikada nismo bili.
Ja se samo bojim da od onog pravog SDS-a, gdje je bilo i cestitih ljudi, nije ostalo nista, a ove fukare neki dan otvoreno ulaze u saradnju sa narodnjackm strankama, udruzuju se sa bracom svojom rodjenom iz HDZ 1990, i nastavljaju ideologiju Cavica, Sarovica, rekao bih i Bosica, ali on nema zivota da bi imao ikakvu ideologiju, samo je pijun koji glumi opoziciju da bi sutra nastavili prenos nadleznosti i gasenje nam nase RS! SNSD je postigao stabilnost RS u okvirima dejtonske BIH, postigao napokon konsolidaciju izazvanu svjetskom ekonomskom krizom i vaca RS na pravac iz 2008 i bolje!
Koji idiotski komentari !Znam da ste seljakovi propoagatori ali dajte malo vise maste.Zvucite odvratno glupo.
Није тачно шпицоглави дукљанине, Српска је нажалост пала још 1998. због огромног страног утицаја, којем није била у стању да се одупре и од тада се нашла у рукама луциферовог сина, највећег квислинга ових простора, милокрада додика!
Нажалост, у вријеме СДС-а и ПДП-а, Српска баш и није одолијевала притисцима. Преглед пренесених надлежности по годинама:
1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
7. Квалитет нафте – 2002
8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
9. Осигурање депозита – 2002
10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
11. Закон о телекомуникацијама – 2002
12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
38. Контрола јавних набавки – 2004
39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
42. Осигурање – 2004
43. Правосуђе – 2004
44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
46. Одбрана – 2005
47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
52. Акциза – 2005
53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005
55. Техничка регулатива (Упутство о начину и поступку доношења техничких прописа) – 2006
56. Техничка регулатива (Одлука о плану активности за реализацију програма преузимања техн.прог.) – 2006
57. Техничка регулатива (Програм преузимања техничких прописа) – 2006
58. Закон о спрјечавању и сузбијању злоупотребе дрога – 2006
59. Закон о основама безбједности саобраћаја на путевима – 2006
60. Односи у саобраћају, централни регистар возача и возила, правила саобраћаја, систем саобраћајних знакова, оспособљавање кандидата за возаче, услови за стицање права на управљање моторним возилима, полагање возачких испита – 2006
61. Порез на промет – 2006
62. Пословно окружење – мала и средња предузећа (Закон о малим и средњим предузећима, Стратегија развоја малих и средњих предузећа) – 2007
63. Планирање, управљање – руковођење и надзор, финансирање из државног буџета, општи – кадровски послови и израда Централне евиденције несталих БиХ – 2007
64. Јавна предузећа (Забране квантитативног ограничења или мјера једнаког учинка) – 2008
65. Државна помоћ, субвенције, подстицаји, конкуренција – 2008
66. Техничка регулатива, Стандардизација, акредитација, метрологија (због усаглашавања са acquis communautaire) – 2008
67. Закон о лијековима – 2008
68. Закон о заштити од јонизујућих зрачења и о радијационој сигурности – 2008
Једини који успијевају враћати надлежности Републици Српској су СНСД:
Пројекат COBISSRS – Виртуелна библиотека Републике Српске је електронско умрежавање библиотека и изградња јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске на програмској информатичкој платформи COBISS. Пројекат подразумијева формирање и изградњу централног електронског каталога и централних база података о библиотекама, о библиотечко-информационој грађи и научноистраживачкој дјелатности у Републици Српској. Пројектом је планирано да се у периоду од три године (3 фазе) изврши информатичко повезивање свих већих библиотека у Републици Српској и интегрисање њихових каталога и база података у циљу изградње јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске. У првој фази Пројекта, који ће бити реализован у 2014. години, планирана је инсталација и примјена система, опремање Центра виртуелне библиотеке у оквиру ЈУ НУБРС и укључивање 16 библиотека.
Ради заштите интереса Републике Српске, формирањем аутономног јединственог библиотечко-информационог система Републике Српске, враћају се пренесене надлежности у области библиотечке дјелатности са нивоа БиХ на ниво Републике Српске.
Директорица НУБРС Љиљана Петровић Зечић је члан Градског одбора СНСД Бања Лука.
filipvito, 05.01.2014. 10:02:38
svaka cast jarane, samo gdje su ove jajare iz opozicije, da im kupimo maramice da se isplacu
fili[vito(seljakova sveznalica-placena)
Koliko je budzetskih para potrosio seljak na helikopterska I avionska putovanja u prosloj godini (2013) i ko je platio Vlada ili seljak?
@magnaterra
Sta seres. Taj helikoper se ni 3 puta godišnje ne vidi iznad Banja Luke.
Nemoj da se vodiš lažima koje neprincipijelni političari šire. Koa svigdje se ide ovo-ono.
Ja radim u centru BL jako blizu palate predsjednika i ne znam jesam li u posljednjih 5 godina 3 ili 4 puta čuo ili vidio taj helikopter a od palate predsjednika sam 100 metara cijeli dan.