Радојичић: Колеге из СДА и ХДЗ нас неће издати

Потпредсједник СНСД-а Игор Радојичић изјавио је да би коалиција СНСД-ДНС-СП требало да има 44 мандата у парламенту Републике Српске, односно већину за формирање извршне и законодавне власти у Српској. Радојичић је навео да су ово подаци СНСД-а, док према незваничним подацима Централне извборне комисије БиХ ова коалиција би требало да има 43 мандата, јер им […]

уторак, октобар 21, 2014 / 12:38

Потпредсједник СНСД-а Игор Радојичић изјавио је да би коалиција СНСД-ДНС-СП требало да има 44 мандата у парламенту Републике Српске, односно већину за формирање извршне и законодавне власти у Српској.

Радојичић је навео да су ово подаци СНСД-а, док према незваничним подацима Централне извборне комисије БиХ ова коалиција би требало да има 43 мандата, јер им недостаје још 11 одсто пребројних гласова.

"Сматрамо да се Народна скупштина, Влада и Вијеће народа Републике Српске могу и требају конституисати до краја ове године. Према незваничним резултатима општих избора у БиХ, кандидат коалиције СНСД-ДНС-СП Милорад Додик је побиједио за предсједника Српске и не постоји ни теоретска могућност за промјену овог резултата", рекао је Радојичић данас новинарима у Бањалуци.

Он је истакао да је дијаспора, односно бошњачки гласачи, углавном гласала за кандидата Савеза за промјене за члана Предсједништва БиХ Младена Иванића, чија предност је увећана у односу на кандидата коалиције СНСД-ДНС-СП Жељку Цвијановић.

Радојичић је навео да су контакти СНСД-а, ДНС-а и СП-а свакодневни, а формални разговори ће бити отворени након објављивања званичних резултата избора, напоменувши да приоритет свих власти мора да буде борба против криминала и корупције, као и рјешавање економских проблема.

"Жељели бисмо да имамо и ширу коалицију у парламенту Српске. Заинтересовани смо за разговор са ванстраначким личностима, са квалитетним људима из опозиционих редова, осим са садашњим руководством СДС-а, као и за реципрочно заступање двије ентитетске владе и формирање Савјета министара БиХ", појаснио је Радојичић.

Према његовим ријечима, још се не разговара о именима кандидата за појединачне функције, а на нивоу БиХ се мора поштивати принцип ротације.

Радојичић је рекао да је СНСД забринут због дугог процеса бројања гласова у Централној изборној комисији БиХ.

"Тачно је да ова институција поштује Изборни закон БиХ, којим је предвиђен овакав споровозни ток бројања гласова и објављивања резултата општих избора у БиХ, али није схватљиво да 10 дана од затварања редовних бирачких мјеста и даље недостаје 10 одсто резултата", рекао је Радојичић.

Он је напоменуо да је потребно што прије објавити комплетне резултате да би се приступило формирању извршне и законодавне власти на свим нивоима у БиХ.

Радојичић је навео да је најјаснија ситуација изборних резултата за парламент БиХ и да су мандати потпуно јасни.

"Извјесно је да ће СНСД имати шест мандата, ДНС један. Постоји јасна већина у парламенту БиХ за формирање Савјета министара БиХ, јер СНСД са коалиционим партнерима, СДА и ХДЗ-ом БиХ има математички капацитет", додао је Радојичић и позвао ове двије странке да, као побједници избора у ФБиХ, приступе разговорима о формирању Савјета министара БиХ.

Он је нагласио да је СНСД заинтересован за учешће у Влади ФБиХ.

"Заинтересовани смо да са побједничким странкама из ФБиХ разговарамо о симетричном формирању власти у оба ентитета и Савјету министара БиХ, јер би на тај начин све било завршено веома брзо. Све остало би биле авантуре са потенцијалним изазивањем нових политичких криза", прецизирао је Радојичић.

Он сматра да постоји много тога што је потребно промијенити у Изборном закону БиХ.



0 КОМЕНТАРА

  1. „Он је истакао да је дијаспора, односно бошњачки гласачи, углавном гласала за кандидата Савеза за промјене за члана Предсједништва БиХ Младена Иванића bla, bla, bla…“

    „Заинтересовани смо да са побједничким странкама из ФБиХ разговарамо о симетричном формирању власти у оба ентитета и Савјету министара БиХ, јер би на тај начин све било завршено веома брзо. Све остало би биле авантуре са потенцијалним изазивањем нових политичких криза“, прецизирао је Радојичић.“

    Igore, živ bio, de nam otvoreno reci u čemu je tvoj problem – nemoj biti šupak?!

  2. Ви сте од 50% изашлих освојили 33% гласова, значи са 16.5% ви би хтјели да апсолутно владате. Даћете ви све и шуме и електропривреду само да остану ваше позиције…
    Пустите ви СДА и ХДЗ, покушајте направити већину у РС, а онда са том већином формирање власти на нивоу БиХ.
    Ја мислим да се ви бојите да ће вам остати само празна каса РС. Ви би да мало више „радите“ на државном нивоу…

    Касно сте се сјетили…

  3. Ново вријеме,врло демагошки коментар,нарочито о процентима и легитимитету.Можеш ти и боље,барем мислим.

    Телалук,генерално,мора да се покрије по ушима.Иванић је добио 2 пута више гласова из иностранства од СНСД-овог кандидата,а Додик 3 пута мање од Тадије упркос томе што су имали у конкуренцији и своје кандидате.Пробосанска политика,не без основе.

    Све у свему,Фронтал и фронталовски телалук испада смешан у ситуацији када уставом наметнуту колаицију са Хрватима и муслиманима представљају као некакво посебно партнерство СНСД-а са њима.

    „Промене“ су пале у воду,жестока двогодишња кампања (што лажна,што истинита) против владајућих није упалила,ни због чега другог до тог што нико не верује да ижвакани опозиционари могу направити неку стварну промену.Време је за објективност Фронтала.И да се „одбанује“ Симо Ороз,ако је тачно да је „банован“.

  4. Mr Biggy

    „Рецимо,БН се повукао одмах после већ извијесних резултата избора.“

    Čovječe, ovo već postaje simptomatično. Vi još niste svjesni kakav se potres desio na ovim izborima i kakav vas cunami očekuje. Ponašate se k’o guske u magli. Džaba širite lažni optimizam tim brojkama s kojim ste ko fol riješili pitanje skupštinske većine. Nikad više nećete imati vlast kakvu ste imali prije ovih izbora. Pripremajte svoja prugasta odijela i ne zaboravite četkicu za zube B-)

  5. pa oni su stranka sa jakim obilježjima fašizma, terorizma, diskriminacije… i kao takvi podržavani su od onih sila koji kreiraju svijet uništavajući narode i države.
    Medjutim , sviti korisni idioti na kraju zavržavaju poput Bin Ladena.
    Bin Laden je srušio kule bliznakinje u NY, barem tako kažu, proglasili su ga teroristom, i zavržio je kako je završio.
    Ne treba biti vidovit pa da se zna da će tako da završi i terorista koji je srušio cijelu Srpsku, ekonomski, privredno, demorafski.

    Nadam se da se taj dan neće zabaviti.

  6. Mislim da „probosanska“ orijentacija SNSD-a nikada nije ni prestala i to ne samo na politickom nego i na poslovnom nivou.
    Sjetimo se samo vremena „Prljavog Harija“ .
    Ono sto posebno zabrinjava je potpuna amnezija birackog tijela u RS-u, ali to je vec simptomaticno kada dugi vremenski period odlaze najumniji ljudi sa ovih prostora a „boranija“ od ca. 16,5 % se prodaje za toceno pivo , malo goriva i par plocica cevapa…

  7. Da je fašistima svjetskim stalo da ljudi ovdje žive životom dostojnim čovjeka, ne bi našli najveći ološ i dali mu otvorene ruke da teroriše ljude, da uništi totalno ekonomiju zemlje.
    Imaju instrumente da ga smijene, da prekinu ovu agoniju, da onemoguće diskriminaciju ljudi, …kriminal i pljačku…

    Nema sumnje da će ga smaknuti onda kad im ne bude više trebao.
    Sve do tada mi propadamo brzinom svjetlosti.

    Uz njega su ljudi najgori, kriminalci, mafijaši,… i svi su umobolnici jer samo takvi mogu da gledaju oko sebe armiju ljudi koji pate u bijedi i to samo zbog njihovih nedjela, ljudi čiji je jedini cilj da bježe odavde da spašavaju djecu iz njihovih kandži …

    Zlikavcima vladju pohlepa, poslušništvo. mržnja, osveta…

    Jedan od glavnijh projektanata tog zla je upravo Radojčić. Da li zbog mržnje prema Srbima , pohlepe, …, ili ima svega udrobljenog.

    A, njegov osmijeh na licu , ironičnocinični, me podsjeća na Hopkinsovog Hanibala Lektora.

  8. Vojo, Pavić ne bi ni dana bio gradonačelnik da nije domovinskih glasova. Prijedor je omedjen muslimanskim selima. U prošlom ratu to su bila ustaška uporišta. Žestoka. Nisu Srbi bježali u Kozaru i u partizane što su voljeli Tita i komuniste, bježali su od ustačke kame:
    Poglavniče, kune ti se cvijeće:
    pod Kozarom Srba biti neće…

    Zato su muslimani i Hrvati prošli tragično u ovom ratu, što zbog osvete, što zbog straha da će se ponoviti 41.
    Što ja nikako ne odobravam, jako osudjujem jer potomci nisu krivi što su im djedovi bili ustaše, kao što ni ja nisam kriv što su moji bili komunisti , pošto ni njihova ruka nije bila zlatna, ubijali su, manipulisali, progonili …

    E sad da se vratim na temu. Marko dakle, opstaje zbog glasova domovinskih.Muslimanska sela listom glasaju za njega, a on im je asfaltirao i osvijetlio svaki puteljak. Srpska sela je zanemario. Nisu asfaltirani ni putevi do groblja.O osvjetljenju nema govora.

    Marko bi se udružio i sa crnim djavolom, samoo da bi bio na vlasti.
    A, domoljubima on odgovara što je uništio privredu , što je nezaposlenost velika… penzije premizerne… dakle, oni su za onoga ko uništava Srpsku.
    Zapamti, i kad bi mu Bosić dao da bude 100% njegova vlada , i tri puta više nego što mu dadne firči, on ne bi pristao. Izgubio bi sve glasove domoljuba.
    Osim toga, boji se da će tužilaštvo i sudstvo izmakli iz rudonjinih ruku, a to znači da bi mu bilo sto i bandiću:ako ni zbog čega, ono zbog toga što se niko nije zaposlio, čak ni za čistača ulica… čije ime on nije izgovorio.
    Marko je saradnik okupatora, a takvi nisu uz narod.

  9. prijedor, 22.10.2014. 21:48:35 [130279] Ćika Prijedor vas vise necu zvati.Niste vi „ćiko“ nego ,frustrurani(boga ptaj ćim),pa svojim pisanijama pravite jos vecu stetu(a kao protivite se rezimu i nepricpijalnosti).Recicu vam otvoreno,upravo sam sazeo vas profil..,onomad sam vam rekao ..niste odgovorili ..glumite partizana dusa leti ćetnicima,.Ne moze oboje.Vratimo se na temu.Marko nista ne „asvaltira “ po muslimanskim selima.nego to „muslimani“placaju.Hocul ja sad reci da si ti Vlah?NE DAJ BOZE,uvrijedio bih bar 30-ak svojih drugova-poznanika.Kako tako olako bahato se ponasate a isto to spocitavate ovoj vlasti?Zelite promjene?Pa upravo tako dajete primjer ne-srbima da glasaju za snsd…Od kud vam to pravo?’Iznesite cinjenice:sda podrzava pavica i to je tako.Ali ako jos jednom napisete da je Kozarac ustaski kraj tuzicu Vas.Vi nik Prijedor lazete.U Kozarcu(sire podrucje )je bilo 0ko 400 ustasa u 2 sv ratu.Bilo je cak blizu 200 cetnika.Ako cemo istinu pa i oni su deklerarisani kao ratni zlocinci u onom ratu,zar ne?Bilo je i „Redzine milicije2 blizu 400 stotine,JEL TAKO?Na osnovu demografskih podataka muskuh glava to je oko petina muskog sposobnog stanovnbnista,,Gdje su ostali?GDJE SU OSTALI „MUSLIMANI“??Znaci svjesno lazete i sirite vjersku diskriminaciju so je veoma kaznjivo i po danasnjem zakonu,Gdje su moji pretci(upisani na sMrakovici)a vjerovali ili ne bili tik do dr Mladena?Bili komesari i …Ko je ubio naseg Mladena?“vehabije“?Vjerovao i li ne imam sliku mog didovog brata sa Mladenom,,,Jednom ste napiusali da vam je baba bila partizanska medicinarka..sa zenine strane..Recicu Vam lazete,kao sto lazete da ste komunistickog backgrounda..,ufff Da se vratimoi na temu :zato dodikovi i uspjevaju zbog,zbog…Takvih kao Vi..laznjaka demokratije..Da svedemo na neku pristojnost.Jos jedanput napisite da je Kozarac ustasko leglo tuzicu vas.Portal ce morati dati info podatcima vaseg nicka.Vjerujte ,to cu uraditi bas da sprijecim buduce izivljavanje nad neduznim „ustasama“od strane „cetnika“,.to vam je i dslje opravdanje nad „nesretni dogadzajima 92“,,Shvatite ovo sto sam napisao kao ozbiljnu preporuku da nikad vise ne sirite vjersku diskriminacuje,inace vjerujte da cu sve napraviti sto sam napisao. e sad trubi daslje zasto Marko opstaje(to mi je sporedno)ali ovo dr je veoma opasno sto propagiras i tukne na fasizam(cega se kao veoma uzasavas u nekim svojim komentarima).E SaD SLIJEDI SOK:mARKO JE POBJEDIO GLASOVIMNA SRBA,BOSNJACI SU GLASALI ZA „SVOJE“ZNACI OPET LAZES ILI NAMJERNO SIRIS VJERSKU NETRPELJIVOST,SA CILJEM?NOVIH KERTERMA,TRNOPOLJA OMARSKE?

  10. Hase, ne , nije mi bila baba partizanska bolničarka,majka mi je bila , prvoborac, nosilac
    partizanske spomenice 41, od osnivanja 1. Krajiške brigade u Lamovitoj bila je u toj brigadi. Ranjavana dva puta u Busovači i Zloselima…
    E, što se tiče Kozarca, izvinjavam se, Kozarac je bio partizansko selo. Ma srpska imena na spomeniku na Kozari se mogu na prste izbrojati.
    A, ko je ubio Mladena, ne znam, ti znaš , tvoji su bili uz njega.
    Što setiče asfaltiranja, opet si u pravu, Marko nije asfaltirao ništa svojim parama, to su pare svih stanovnika, budžetske, samo je to radio selektivno, u tome je problem. U subotu imam 40 dana od smrti prijatelja u jednom srpskom selu. Pošto je glib do groblja, do gore sa ne može izaći autima , nego pješaka. A nasuprot je . dozvati se može je muslimansko selo, svaki puteljak asfaltiran, osvijetljen, gradski vodovod kroz selo…
    Ti glasaj za koga hoćeš, tvoj izbor, kao što je bio izbor u koju vojsku će nam naši stari.
    Tvoji odoše Mladenu, moji u ćććetnćku brigadu formiranu u Lamovitoj. Jb, i ja sam bio srboćetnik, vojnik VRS, i tim se ponosim.
    Pozdrav Hasi. No sikiriki, nemoj se ljutiš.
    Pozdrav partizanskom Kozarcu. Prije rata škola u Kozarcu se zvala po jednom borcu, ne sjećam se kojem… Mene bene stare, kako provaljujem, pričala mi je majka da su s njom bolničarke bile iz Kozarca.Kozarac i Lamovita su skoro susjedna sela….

  11. Hase, sad sam pročitao svoj komentar,jbg ne mogu da nadjem da sam igdje spomenuo Kozarac. Takvu grešku nisam mogao da napravim, jer Kozarac je ustaničko partizansko selo.
    Lagao je i Branko Ćopić u Surovom srcu kada je spomenuo jedno muslimansko selo kod PRijedora imenujući ga ustaškim uporištem.
    Da je živ Branko, da ga tužimo za diskriminaciju.
    Može li se mrtav Branko tužiti?
    Pokušajmo, možda da upali. Zaato su mu spalili Hašane u ovom ratu. I neka su.
    Pozdrav Hasi, unuku saborca doktora Mladena. Bravo!Ura!

  12. Hase, istorijskim činjenicama ćeš kad tad morati pogledati u oči. Bio sam i ja jednom davno na Kozari, i procitao sam imena poginulih. Sve je jasno kao dan. Sto se tice „Ćetnika“ mislim da bi prvo trebalo da naucis sopstveni jezik, kako bi znao kad je tvrdo a kad meko Ć tj. Č. I šta je problem sa četnicima kad su oni dokazano prvi ustanički pokret na prostoru okupirane Jugoslavije. Bilo je i muslimana četnika samo što vi od te činjenice bježite kao djavo od krsta. Zašto? Zato što su i Muslimani vjernici kao i Srbi, a komunizam je bezboznicka ideologija. Ako znaš engleski evo ti pa se malo informiši, šta kažu stranci oni isti čije su države podržavale tvoju stranu u ratu, a bombardovali mene.

    http://www.youtube.com/watch?v=-mEAPigLPS8

    http://www.youtube.com/watch?v=ShcyNKCX2RM (u 37. minuti ces da vidis nesto posebno zanimljivo- bosanski SS.)

    Uzivaj

  13. prijedor, 23.10.2014. 09:54:35 [1 Prijedor je omedjen muslimanskim selima. U prošlom ratu to su bila ustaška uporišta. Žestoka. Nisu Srbi bježali u Kozaru i u partizane što su voljeli Tita i komuniste, bježali su od ustačke kame:
    Poglavniče, kune ti se cvijeće:
    pod Kozarom Srba biti neće…

    Zato su muslimani i Hrvati prošli tragično u ovom ratu, što zbog osvete, što zbog straha da će se ponoviti 41. Znaci serijski lazes.Vidis to je ocito na koja si „sela“ mislio.Jos bih samo zelio opisati dogadzaje 92′ i ulazak „partizana“ u Kozarac.Pusteni su bas najgor s lanca.Ubijali sve od reda ,silovali.odvodili u logore najgore od 2 sv rata.Zabraditi,krezubi neljudi.Ti „partizani“ u citavom vodu nisu mogli skupiti 8 razreda skole.Ali sto je najbitnije:SVI ONI ,AKO IH UPITAS ZASTO TO RADE SU IMALI ODGOVOR DA SE SVETE ZA 2 SV RAT I KAO DA SMO SVI USTASE.Sad valda shvatas zasto ovako burno reagujem kad neko i danas pomene da su sela oko Prijedora ustaska uporista.Maxon rece:da niko ne pominje da je bilo muslimana i u cetnicima.Pa upravo sam ja pomenuo.I toga se ne stidim.Jer tu tadasnju podjeli shvatam realno a ne da manipulisem ljudima i recicu ti:Ti pozivas te iste neljude da naprave isto,jer boze moj to je ustasko leglo bilo u 2 sv ratu???Pa covjece svak ko je sluzio u ustasam je ubijen,nakon osvajanja od „partizana“ a njegova familija 50-ak g nije imala nikakva gradzanska prava.jeli to dovoljna kazna?Ocito po tebi nije jer opet prizivas isto,psi rata to jedva cekaju.Jeli zelis da se ponovi 92-a??Da malo prozborimo i ocetnicima.I sam sam napisao da je velik broj muslimana bio i u cetnicima.Zasto ne kazes da je oko 200 Kozarcana bilo i u cetnicima?’ne odgovara ti?Il je i to zabranjena tema?Teska su to vremena bila i90 posto naroda je mahinalno prilazila bilo kojoj vojsci.Ne manipulisi sa tim nesretnim dogadzajima.Da zakljucimo(i tako ti nista neces uzetiu obzir od ovoga).Kad god napises da su sela oko Prijedora(Kozarac)ustaska legla dajes legitimitet da se ponovi 92-a.Ponavljam svaki taj krezubi bradonja nam je to spocitavao pri odabiru koga ce ubiti a koga ne.Kad tuce mog poznanika ,komsiju nazivao bi nas ustasamsa….Zbog ovoga tako burno reagujem.Znaci neko ih je morao „nahajcati“na sela oko Prijedora ustaskog backdrounda.Jeste li to Vi?Ili nesvjesno to podrzavate.pokazace vas odgovor…

  14. maxon, 23.10.2014. 22:09:08 [ Da si procitao moj komentar do kraja nasao bi da i sam iznosim podatak da je priblizan broj muslimana bio i u cetnicima.Zasto niko od S rba ne osudzuje to??Objasni ti meni??Spisak na Mrakovici…pobjednici pisu istoriju to valjda znas.Kome bi bilo u interesu da upisu jos najmanje 300 musliumanskih imena?Partizanima?Daj mlim te..Ali za mene to je prosla i zavrsena stvar.Burno sam reagovao jer su ljudi po Kozarcu pobijeni bas pod matricom da su bili ustase u 2 sv ratu.Pa recimo i da je 100 posto muskih glava i bilo.Ali oni su svi pobijeni i protjerani ,i sto mi svaki krezubi malomnjak ponavljao 92 ds nas ubijaju jer smo ustase???Mozes li to shvatiti?Ili ces mi dati argumen da je prijeratni casopis VOX to isto pozelio Srbima??To na 37 ‘(min) je smjesan argument za bilo sto .Danas je bas jedan „filim“ na RS1 (Bitka na Neretvi )pa bih te pozvao da obnovis gradivo o prvom „ustanickom pokretu evrope“.Kozarcani su bas poznati sa ne razlikovanjem ć i č,Vjeruj mi (ili provjeri),pa nisam ni ja izuzetak.ps kod ovakvih tema i pisanja ,teskih,ako gledas na pravopis…a sustina??

  15. prijedor, 23.10.2014. 09:44:04 [130289]
    Hase, ne , nije mi bila baba partizanska bolničarka,majka mi je bila , prvoborac, nosilac
    partizanske spomenice 41 Koja laz ,pa ti si stvarno prikriveni ćetnik i notorni lazov ili ti je baba samaJovanka Broz…http://sh.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Nosioci_Partizanske_spomenice_1941.
    Jebote pa jel ti stvarno mislis da su ostali citaoci(tvojih nebuloza)retardi?

  16. Hase, nažalost, ili ne, moji su bili komunisti, partizani , silom prilika,spašavajući glave od komšija iz susjednih sela. Nosiosi partizanske spomenice 41. osim moje majke su oba deda, ujak, dva strica, … , ne računam dalje srodnike, kumove, prijtelje…
    Tvoji su bili saborci Mladenovi, vjerujeeeem ti, dakle , naši se nisu gledali preko nišana. Majka je bila saborac B. Ćopića, Djure Pucara, a komadant 1. Krajiške brigade joj je bio narodni heroj Vojo Todorović…
    Svake godine smo porodično išli oko 21. maja u Lamovitu na okupljanje i svečano postrojavanje boraca brigade.
    Iz Kozarca naravno, sve prvoborac do prvoborca.
    Majka je bila i RVI 70%, posledica dva ranjavanja , pogotovo u Zloselu.
    Odlikovana je više puta, i od Tita. Vidiš i , i njemu su poturali četnike na spiskovima za odlikovanja.
    Opet kažem, nažalost, ili ne, bili su partizani.
    Pozdrav Hasi, unuku saborca dr Mladena.

  17. prijedor, 24.10.2014. 10:57:05 [1303
    Tis otprilike ko HDZ-1990,unistis pa pravis starije.Dao sam ti link ko je nosioc partizanske spomenice 1941,jbg,popj rakijicu pa razmisli :Jal to Draza dao spomenicu jal JovNKA??Još nesto,jesil ikad bio u Mladenovoj kuci?Evo opisi mi je unutraasnji izgled(ali prije 92′)??Ako sad istinu kazes i opises sta te pitam ,trazi od mene sta hoces,aKO NE ZNas.ili izbjegnes odgovor…vrati se onome sto i uvjek jesi bio …Četnik sa lavljium srcom.Posteno,I jos nesto,Hase,Huse ,Fata…….Nije vise smoijesno ,PROSAO JE ZOI 1982,sad ti stoji nasduprot tebe Bosnjaci,skolovani svjesni svog identiteta…pa bujrum

  18. Hase moj, unuče Mladenovog saborca,
    jesi li čuo da je bilo obilježavanje godišnjice stradanja u Velikom i Malom Palančištu.
    Perko 400 u jednom danu.
    Zamisli ustaše iz Hercegovine došle, ne iz okolnih muslimanskih sela, iz Kozarca božesačuvaj. Oko Kozarca je bilo, po tvom pisanju samo oko 400 ustaša.
    Šta je moglo da uradi 400 ustaša?
    A, tek koliko bi ih stradalo da ih nisu zaštitile komšije muslimani, Kozarčani naprimjer?… Da, u pravu si da su bošnjaci svjesni svog identiteta. Naprimjer moji prijatelji Draganović F, Brkić S, Kovačević F, Bašić E…
    Rodjen sam i odrastao u neposrednom komšiluku Mladenove kuće, crkve u u kojoj je njegov otac bio sveštenik,
    nadomak parka u kojoj je obješena Mira Cikota…, ispod koje je Nurija P izmakao stolicu…
    Da , Nju su uhvatile ustaše , zajedno sa još 50 žena sa djecom na Goloj Planini i sve ih pobile , osim Mire koju su objesile u PD, peko puta današnjeg muzeja, nekadašnje škole koja se zvala po njoj, u koju sam ja išao.
    Bile su to hercegovačke ustaše, jer u Kozarcu i okolini je bilo samo 400 ustaša, kako ti kažeš.
    skupljao teniske loptice njegovom bratu od strica Holivudu, Aciki, Kondiću, … Kalemberu…
    A, to za spomenice 41. provalio si me , lagao sam.Priznajem.

    Pozdrav Hasi, unuku partizana iz Kozarca.
    Majka mi je pričala o jednom Kozarčaninu, da nije Rušidić , čini mi se,žena mu Ruskinja , ubio se da ne bi živ pao u ruke ustašama , svojim komšijama…
    Naborj mi osim njega još tri partizana iz Kozarca , prije septembra 43, i jednog prvoborca osi toga Rušidića i Rade Kondića nosim te krke od Mladenove kuće do Mrakovice

  19. Moram se uključiti u ovu diskusiju iz prostog razloga da osudim različite STEREOTIPIZACIJE. Ti stereotipi: „Srbi su Četnici, Muslimani i Hrvati su ustaše….“ su nas i doveli do ovakvog današnjeg stanja – opšte sluđenosti.

    Zar zaboravljamo da je rat jedno izuzetno složeno i teško stanje, da od pojedinaca traži opredjeljivanja kakima se u ranijem, nekakvom „normalnom“ životu, nije ni nadao. Čak ni razmišljao o tome.

    Vidite, sa današnje distance četništvo je postalo nešto a priore negativno, zločinačko i stereotipno vezano za srpstvo. Sampojam „četnik“ potiče od „četovanja“, (ustaništva, buna protiv različitih okupatora, dakle, nečeg slobodarskog). Četništvo je nastalo mnogo prije Drugog sv. rata i veže se za ukupan balkanski prostor (poznati su npr. bugarski ili makedonski četnici). U Velikom ratu četnici su bili specijalna jedinica kraljeve garde i tadašnji muslimani su zauzimali značajan udio u toj jedinici. Kralj je, dakle imao povjeranja u svoje podanike muhamedanske vjere. istovremeno imamo i brojne Srbe sa ovdašnjih prostora koje je Austro-Ugarska monarhija mobilisala. Pa, poznato je da su u Rusiji formirane jedinice od zarobljenih Srba i drugih južnoslavenskih naroda i upućivane da se bore protiv svojih prethodnih „saboraca“.

    Po pitanju NDH-e, danas sve češće iz Hrvatske čujemo optužbe upućene Srbiji da se izjasni kakav je režim funkcionisao na tlu Srbije tokom njemačke okupacije. Okvirno, kaže se da je nesporno da je NDH bila nacistička tvorevina, ali istovremeno i prostor prve ozbiljnije antifašističke borbe na evropskom tlu. Ne spore Hrvati da je srpsko življe bilo najmasovnije u partizanskom pokretu, ali ne dozvoljavaju da se potpuno marginalizuje i njihovo učešće. istovremeno, Hrvati prigovaraju da je u Srbiji vladao kvislinsški režim sličan onom u NDH-oj, te pozivaju Srbiju da se ne skriva iza srpskih stradanja i antifašističke borbe svojih sunarodnjaka na tlu NDH-e. Uostalom, Srbi na prostoru NDH-e su partizanskom pokretu dobrim dijelom pristupali natjerani mukom i terorom, a kod tadašnjih muslimana i Hrvata je to u nešto većem obimu bila stvar opredjeljenja i uvjerenja.

    Nemoguće je precizno izračunati koliko pripadnika partizanskog pokreta je tome pristupilo iz ovih ili onih razloga, ali je nesporno da su i Srbi imali mogućnost izbora između četničkih ili partizanskih jedinica, baš kao što su muslimani i Hrvati to mogli „izabrati“ između Ustaša i partizana. Čak i u slučajevima mobilizacije, postojala je mogućnost kasnijeg prebjegništva (šta se počesto dešavalo).

    No, ono čemu se protivim jeste „stereotipizacija“ prema kojoj Drugi svjetski rat posmatramo sa današnje distance i kroz prizmu naših današnjih sukobljavanja. Partizani se nisu dijelili na Srbe, Hrvate, Bošnjake ili šta znam na koga sve, nego su bili jedinstven pokret. Još manje su „prebrojavali krvna zrnca“ svojih pripadnika. Zato nemojmo to ni mi činiti.

    U odnosu na nikove „jasse“ i „prijedor“ rekao bih da su im preci bili na istoj strani, zajedno se borili za istu ideju, pa je pitanje da li je prema njima pošteno da ih potomci dijele. Mogu njih dvojica danas biti u sukobu koliko god hoće, ali im to ne daje za pravo da „sukobljavaju“ i svoje pretke, da izvrću ono za šta su se oni borili.

    Na kraju, nadam se da mi „jasse“ i „prijedor“ neće zamjeriti što ih uzimam za primjer (uostalom komšije smo, dakle, svojta), no, želim da poentiram na tome da naše današnje sukobe (svi mi zajedno) ne prenosimo i na one koji se u prošlosti sukobljavali nisu (objektivno), nego su se borili na istoj strani. Na taj način proizvodimo i nekakva buduća sukobljavanja naše djece, a vjerujem da to nikom nije cilj.

    Poenta bi bila u tome da su se naši preci u različitim periodima i pod različitim okolnostima i zajednički borili i međusobno sukobljavali, ali su se poslije „ludih vremena“ uvijek MIRILI, međusobno ženili, zajednički gradili sve ovo šta nas okružuje (mi se u tome nismo pretjerano „dokazivali“), te ukupno ponašali se čovječno. I naše generacije su se sukobile, no, valjda je krajnje vrijeme da se povedemo za iskustvima svojih predaka, pa da započnemo sa mirenjem… Da bar za tren „progledamo“ uočili bi kako su nam i djeca već dobrano zavađena, podijeljena i „jednom nogom“ u nekom novom krvoproliću. A ko je za to kriv, ako ne mi kao roditelji (nožemo mi tražiti kojekakve „krivce“, ali budimo i samokritični)??? Poželimo našoj djeci neku bolju i ljepšu budućnost i to je ono čemu trebamo podrediti sve ove naše budalaštine kakve nas nigdje ne vode.

    Pozdrav svima!

  20. prijedor i jasse,

    zašto se događanja iz drugog svj. rata konstantno izvlače iz njegovog konteksta? čini mi se da je takva postavka čak i u muzeju na Mrakovici.

    stradanja na tom području su najviše prouzročena pokušajima uzimanja rudnika željezne rude )koji je, usput budi rečeno ako ne najveći, a ono jedan od najvećih rudnika željezne rude u Evropi).. pa je tako nekoliko puta padao u ruke, kažu, partizana, pa se vraćao u ruke NDH.. Hitler ga je koristio za snabdjevanje fabrike u Austriji koja je proizvodila ratno naoružanje.. a kad su upadi prijetili da značajnu umanje količinu isporučene rude preduzeta je akcija tzv. pacifikacije..tj. pogrome tokom 42.god.

    inače, rudnik je još krajem 19. vijeka bio predmet spora izmedju Austrije, koja je namjeravala uz njega graditi i prerađivačke kapacitete, i Ugarske, koja je željela samo izvoz sirovine.. spor je prerastao u pravi sukob..
    u srednjem vijeku je, takođe, poznato iskopovanje željezne rude na tom tamo području, na Japri, dovođeni Sasi da organizuju rudnik (vjerovatno još imate neka imena naselja koja upuđuju na njih), u rimsko doba je na tom(širem) području bila razvijena metalurgija, u doba Ilira takođe, čini mi se da su našli čak i neki žrtvenik „majci zemlji“ iz tog perioda.. da sam na vašem mjestu ja bih radila na otvaranju muzeja posvećenog metalurgiji.. radije nego nastavljanju prepirki koliko je kojih gdje bilo…

  21. Alek sandra, ti kao UEFa, po obadvije strane, pa makar jedna bil kriva malo, ili nimalo, zapravo najviše kriva što je srpska.
    Niti sam od juče, niti sam pao sa Marsa da ne znam ko je s koje strane bio.

    Ma s rudnikom ili bez rudnika, Srbi su četnici po njima.
    Hrvati ustaše, Srbi četnici, a oni bili komunisti , partizani…
    Hahaha, oni bili Valteri, Mladenovi saborci…
    Svjestan sam toga da niko nije kriv i odgovoran za djela i nedjela predaka, slažem se s Borislavom da smo komšije i nekadašnj svojta koja je iz raznoraznih razloga rasvojtila , jedni ostali ono što su oduvijek bili, drugi maltene svake prestupne godine mijenjali svoj identitet, i očekivati je da ,okupiraju li nas Marsovci da se pišu kao Marsovci , a za svoj jezik da uzmu marsovski.
    Medjutim, to je njihovo pravo, njihov izbor, kao što je i moj da budem ovo što jesam, što ne znači da smo bolji ili gori ljudi jedni od drugih.

  22. Боже ти сачувај!

    Приједоре, како те више није стид, уништи овај портал, растјера оно мало људи који су се бар понекад хтјели огласити на неку од тема.

    Страшно, има овдје чуда по задатку, ти си чудо природе, нека си жив и здрав својој партизанки са педесет споменица.

    Извињавам се осталим на овоме, јаче је од мене, ем стално лаже, ем вријеђа, ем све зна, ти си несрећо лото за наше и непријатеље људског рода.

    „Ко у стварном животу тебе зна ни пакао му тешко неће пасти“, да карикирам ђеда Пантелију.

  23. Честитао сам свима од побједника до поражених за све нивое.

    Додик је побиједио, добар је политичар и брине о виталном националном интересу,то показује на дјелу унутрашњом и спољном политиком, то пишем о њему као пред

    Тадић је био добар и лично би га волио видјети на мјесту главног тужиоца, па нека се онда почне и та прича о поштењу, нажалост то је сад скоро немогуће због сукоба двије највеће партије.

    Јебига, кад сам писао о 2/3 већини и савезу јаких због општег интереса није било слуха, шта мислиш да није непремостивих баријера, да ли би сад СДС пристао кад им виси мач над главом?

    Мене интересује квалитет, кроз јаку владу и скупштинску већину би дошло и до функционисања правне државе, то ја пишем за оне који виде доследност у мојој причи већ три године овдје, не за кењца какав си ти.

  24. Додик је побиједио, добар је политичар и брине о виталном националном интересу,то показује на дјелу унутрашњом и спољном политиком, то пишем о њему као предсједнику Српске, о влади је други пар ципела.

    Ribaru, Dodik nije nikad brinuo o vitalnom nacionalnom interesu, već isključivo o svom ličnom i interesu uže grupe ljudi oko njega. To dokazuju nerazjašnjena politička ubistva, pljačke, nepotizam, uništavanje svega čega se dotakne…mogla bih da nabrajam do zore! Njegova spoljna politika ne postoji. Kad je neko od značajnih političara iz svijeta bio kod njega? Kad je on negdje otišao? (ne računam predizborno pojavljivanje kod Putina? Dobar političar nikada svom narodu ne bi učinio ono što je on učinio… Pogledaj malo oko sebe, vidjećeš glad, bijedu…
    Čovjek nema pojma ni o čemu…

  25. рачићу,

    замолио сам те једном као човјек да не идеш испод нивоа части,да не вријеђаш, ја твој став поштујем, некад си превише груб, некад се насмијем јер је то дио нашег вокабулара, немој држати овом приједору свијећу, није он ни на твојој ни на мојој, ни на народној страни, класични је он плаћеник који свјесно разара сваку позитивну причу у Српској, показаће вријеме, мада је то мени већ одавно јасно.

    Овог пута на једне, чим неко други дођу, наћи ће начин да и они нису добри, поготово им је трн у оку свако ко мисли својом главом,зна се и зашто, да се Срби не би досјетили.

    Не одговара то многим у Федерацији, а Богами и многим менторима, зар не?

    малина,

    избори су завршени, није крив Миле што други нису знали, или нису хтјели другачије.

    Толико је било једноставно побиједити на овим изборима власт због незапослености и незадовољства народа, да се таква ситуација опозицији ријетко кад пружа.

    Волио би да неки врли коментатори имају прилику бити само мјесец дана предсједник Српске, или предсједник владе, па да виде шта је све у ствари посао тих људи.

    Није то људи мјесна заједница, притисци су са свих страна, од лобија, до високе политике, тајних служби, чуда, види се да многи коментатори и не схватају шта значи водити овако крхку Републику кад је у медијима српски народ сатанизован задњих 25 година, Републику која се налази на вјетрометини, политичких,војних, лоповских и националистичких интереса.

    Лако је млатити, баш би волио да савез може формирати владу да се види како је немогуће нешто направити са десет партија и без јасног програма, идеје и енергије, ја то нисам препознао код свих на изборима, напротив.

    За стварне промјене треба нешто осмислити,то најмање годину дана преносити кроз трибине у свакој мјесној заједници и селу, да се народ са тим индентификује, па тек онда на изборима поентирати,савез је имао за то инфраструктуру, није имао визију, организацију и ријеч која се мора испоштовати, код мене зна се како.

    Не може се популистички доћи на власт и побиједити неко ко је махер за то и има јачи тим, ваљда ти је сад јасно што сам прошли коментар онако написао.

    Опет понављам Волта Дизнија, „онај ко зна нешто осмислити, он то зна и остварити“, увијек има начина и пут да се дође до циља ако знаш.

    курбла,

    не тумачи само овај коментар, прочитај само моју задњу колумну овдје под називом „ВИШЕ ОД ИГРЕ“ објављене на половини кампање, прочитај и остале објављене задњу годину и видјећеш да је свака ријеч коју сам писао потврђена, читаву ову годину, у кампањи и после избора.

    Зато је и била одлука да не идемо на изборе, суштина мене интересује, суштина је Српска, јасна визија, и невиђено збијање редова и послератна обнова, нажалост скоро 20 година од завршетка рата.

    Значи, ово не коментарише неко из тајних служби, него човјек који има програм и велико радно искуство, који се никог не боји, који мисли својом главом, који се упустао у ова говна звана политика и сад нема назад док се циљ не оствари.

    Ти и други коментатори овдје, моје и циљеве Еколошке партије РС сада ЗОРЕ знате, као што их знају сви посјетиоци на овом једином правом демократском медију у Српској, медију који су скоро уништили разни „приједори“ из АИДА.

    Поздрав свима.

  26. Dragi moj gospodine Lazareviću, tu veliku ideju koju nastojite progurati u centar pažnje minirate Vi sami tim svojim blagonaklonim stavom prema predsjedniku dodiku (malo slovo nije slučajno 😉
    Ali ko sam ja da ja Vama bilo šta govorim, Vi najbolje znate kako treba i šta treba – vrijeme je najbolji sudija.
    Lijep pozdrav i svako dobro Vam želim.

  27. Ovu „krhku Republiku“ odavno niko ne vodi, ona je prepuštena sama sebi. Onaj ili oni koji bi trebali da se bave njenim vođenjem se bave isključivo i samo svojim ličnim interesima. Kako i gdje uzeti što više para, to je pitanje koje oni sebi svako jutro postavljaju. O RS uopšte ne razmišljaju!
    U posljednjih nekoliko godina režim je zapošljavao isljučivo po stranačkoj i rodbinskoj liniji. Sve poluge vlasti čine upravo takvi (rodbina i članovi SNSD-a), nepismeni i nesposobni ljudi od kojih mnogi nemaju ni visoko obrazovanje. Pametni i sposobni ljudi pri tome su šikanirani, izloženi mobingu i gurnuti u čošak, potpuno onemogućeni da na bilo koji način daju svoj doprinos u nekom preduzeću/instituciji/ministarstvu… Rezultat svega toga je ono što imamo danas.
    Naravno, ta nesposobnost se uvijek opravdava stranim faktorom, postojećim i nepostojećim neprijateljima, tajnim službama, ugroženošću RS i slično.
    Uvedi pravnu državu, sankcioniši kriminal i korupciju, iskoristi resurse s kojima raspolažemo, implementiraj iskustva drugih … i eto konkretnih rezultata.

  28. Izvinjavam se svim čitaocima portala na sKretanju sa teme.Stvarno je deguntantno vracati se na problematiku. klasnu kao i vjersku pripadnost iz 2 sv rata u ovako teskim i surovim vremenima za citavu populaciju RS-a. JE LUKSUZ RASPRAVLJATI o bilo cemu osim o uslovima i egzistenciji obicnog stanovnika iste..Iskreno bih volio da svi stanovnici ove nesretne drzave prvo osjete boljitak(smijem se jer se ne mogu sjetiti srpske rijeci za boljitak.i zato sto je vodstrvo stranke za boljitak u zatvoru)Pa recimo ,imat cemo vremena za ovakve „jalove“rasprave ko je veci partizan jal ćetnik.Prijedoru cu u dogledno vrijeme napisati bas referat o ulozi partizana i ostalih,to sam mu ostao duzan. Nek i snsd bude u necemu dobar.nova krilatica je(umjesto smrt fasizmu …)hajte sa vlasti ,razvlastite nas..sloboda narodu mo’re i ostati..

  29. BORISLAV R., 27.10.2014. 17:53:31 [130640]

    aleks, 27.10.2014. 14:11:08

    Zanimljivo, na području koje opisujete (okolina Japre) postoji selo po nazivu SASNA… ne bih ni pomislio kako to ima veze sa Sasima.
    Ovo se odnosi i na komentar od Aleks…Po mojim skromnim istrazivanjma( i mene je zaintregiralo to o Sasima),ne radi se o tome..Vec o jednoj staroj matrici tog doba.Ne bih nista dalje prejudicirao,vise bih volio saslusati vasa saznanja o pojmu Sasna…
    Ako imate neka bolja saznanja i izvore rado bih ih uporedio.Aleks je veoma pronicljivo ubacila nam „to u uho“,u pravom trenutku…Pozz

Оставите одговор