Приједлог за систематизацију у ЖРС: Мање сектора, директора али и радника

У "Жељезницама Републике Српске" (ЖРС) завршен је приједлог нове систематизације радних мјеста, којим је предвиђено смањење број сектора, као и директора, секретара, али и радника, посебно аминистративних, рекао је Срни извор који познаје стање у овом предузећу. Рок за приједлог о систематизацији и рационализацији радних мјеста у ЖРС истиче данас, а према сазнању Срне од […]

четвртак, септембар 1, 2011 / 15:43

У "Жељезницама Републике Српске" (ЖРС) завршен је приједлог нове систематизације радних мјеста, којим је предвиђено смањење број сектора, као и директора, секретара, али и радника, посебно аминистративних, рекао је Срни извор који познаје стање у овом предузећу.

Рок за приједлог о систематизацији и рационализацији радних мјеста у ЖРС истиче данас, а према сазнању Срне од извора који познаје стање у ЖРС-у, приједлогом је смањењен

Срнин извор навео је да је нова систематизација "много боља од досадашње, јер је у ЖРС тренутно запослено око 3 600 радника, међу којима је више од 60 директора, што је у односу на жељезнице земља ЕУ, рачунато по километру пруге пет пута више запослених".

Приједлог систематизације требало би да буде полазна основа нове организације ЖРС-а.

Са приједлогом систематизације и рационалозације радних мјеста биће упозната Влада РС и слиједе преговори са представницима свих шест синдиката ЖРС ради усаглашавања ставова о броју запослених, али и исплата заосталих материјалних трошкова, рекао је Срнин извор.

Премијер РС Александар Џомбић рекао је недавно да је Влада у потпуности опредијељена да санира тренутну ситуацију у ЖРС и да се обезбиједи континуитет пословања.

Министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић недавно је најавио да ће бити обављена анализа која ће јасно показати колики број радника задовољава потребе рада у Жељезницама.

Генерални директор ЖРС-а Драган Савановић раније је рекао да ће ово предузеће оформити још неколико фирми у које ће, након нове систематизације, бити усмјерен вишак радника.

Укупан минус ЖРС-а на крају 2010. године износио је 167,2 милиона КМ. Предузеће има и дугорочна задужења, која износе око 72 милиона КМ и краткорочне обавезе од око 87 милиона, од чега ће 7,5 милиона морати да отплате у овој години. Због вишегодишњег задуживања и гомилања неизвршених обавеза акумулирани губитак је само 70 милиона КМ мањи од вриједности капитала.

У ЖРС дјелује шест синдиката – Самостални синдикат машиновођа, Синдикат жељезничара, Синдикат инфраструктуре Бањалка, Самостални синдикат одржавања шинских возила, Синдикат радника инфраструктуре и Самостални синдикат транспортне дјелатности.
/крај/пиб/дад



Оставите одговор