Правна анархија због Уставноправне комисије

Уставноправна комисија Дома народа Парламентарне скупштине БиХ прихватила је приједлог измјена и допуна Закона о сукобу интереса у институцијама власти БиХ иако су чланови Комисије обавијештени да су исти акт из процедуре повукли предлагачи у Представничком дому, јер се њиме крше Јединствена правила за израду правних прописа у институцијама БиХ. Наиме, Јединственим правилима за израду […]

субота, јун 16, 2012 / 10:00

Уставноправна комисија Дома народа Парламентарне скупштине БиХ прихватила је приједлог измјена и допуна Закона о сукобу интереса у институцијама власти БиХ иако су чланови Комисије обавијештени да су исти акт из процедуре повукли предлагачи у Представничком дому, јер се њиме крше Јединствена правила за израду правних прописа у институцијама БиХ.

Наиме, Јединственим правилима за израду правних прописа у институцијама власти БиХ јасно је наглашено да свака измјена и допуна која садржи више од 50 посто промјена мора резултирати израдом новог приједлога закона, а у случају закона о сукобу интереса у институцијама власти БиХ промијењено преко 70 посто важећег акта.

Прихватањем уставног основа и усклађености са правним системом као и принципа приједлога измјена и допуна Закона о сукобу интереса, Уставноправна комисија Дома народа починила је отворено кршење законитости и увела институције БиХ у правну анархију.

Члановима Уставноправне комисије Дома народа Борјани Кришто (ХДЗ БиХ) и Драгутину Родићу (ДНС), иначе, и предлагачима спорних измјена и допуна Закона у име Интерресорне радне групе која их је и утврдила, те Крстану Симићу (СНСД) и Мартину Рагужу (ХДЗ 1990) ништа није било довољно као аргумент да их одврати од чињења незаконитости и стварања правне несигурности.

Уставноправна комисија Дома народа под окриљем измјена и допуна прихватила је заправо приједлог новог закона о сукобу интереса у институцијама власти БиХ, којег је утврдила Интерресорна радна група излазећи из мандата свог дјеловања, чиме је почињена још једна незаконитост. Наиме, Интерресорна радна група није имала мандат да утврди нови приједлог, већ искључиво измјене и допуне постојећих законских рјешења.

Колико су потези Уставноправне комисије Дома народа усмјерени ка урушавању законитости у институцијама БиХ свједочи и чињеница да су чланови дали сагласност и за измјене и допуне Закона о финансирању политичких странака БиХ, иако је то претходно одбила Уставноправна комисија Представничког дома ПС БиХ, уз образложење да се спорним измјенама и допунама такођер, крше правила за израду правних прописа, јер се утврђеним рјешењима мијења преко 60 посто важећег акта из области финансирања политичких странака БиХ.

Представнички дом ПС БиХ је прихватањем негативног мишљења одбио приједлог измјена и допуна Закона о финансирању политичких странака БиХ чиме се обуставља његова даљња парламентарна процедура, али ни та чињеница није била довољна да се чланови Уставноправне комисије Дома народа опредијеле за законитост.

Транспаренцy Интернатионал Босне и Херцеговине упозорава да се оваквим односом Парламентарне скупштине према процедурама и правилима у потпуности урушава правни систем на којем је заснована, те се Уставноправна комисија Дома народа поставља изнад закона, потврђујући да у БиХ влада правна анархија.



Оставите одговор