Отворено друштво на ЕУ начин: Аустријски МИП би затварао исламска обданишта

Министар спољних послова и интеграције Аустије Себастијан Курц сматра да је неопходно под хитно затворити многа исламска обданишта. Курц, који је такав закључак донио на основу студије коју је израдио професор Еднан Аслан са Института за исламске студије бечког Универзитета, рекао је да није против приватних, вјерских обданишта, без обзира на вјеру, али да је […]

уторак, децембар 8, 2015 / 11:48

Министар спољних послова и интеграције Аустије Себастијан Курц сматра да је неопходно под хитно затворити многа исламска обданишта.

Курц, који је такав закључак донио на основу студије коју је израдио професор Еднан Аслан са Института за исламске студије бечког Универзитета, рекао је да није против приватних, вјерских обданишта, без обзира на вјеру, али да је проблематично то што постоји жеља да се дјеца заштите од већинског друштва.

Према његовим ријечима, изолација је погрешан приступ, преносе бечки медији.

Курц је у вези са тим најавио строже контроле, а ако буде потребно и усвајање строжег закона у чијем фокусу би било подстицање њемачког језика.

Професор Аслан у анализи истиче да је међу исламским обдаништима услиједило утркивање ко ће понудити што конзервативније и религиозније окружење, да се дјеца одгајају у паралелном свијету.

Многи родитељи, како се наводи, желе да за њихову дјецу буде створено стоодстотно исламско окружење, а иза тога је жеља да заштите дјецу "од већинског друштва, од неморала".

Он напомиње да је то одгајање дјеце у паралелном свијету подржано новцем пореских обвезника Аустрије, пошто покрајина Беч плаћа бригу о дјеци у приватним обдаништима.

Анализа показује да се у тим обдаништима о дјеци брину искључиво муслиманке, да су многе од њих прошле само двонедјељни курс, а да се план рада не разликује много од оног у муслиманским вјерским школама.

Што се језика тиче, како је навео Аслан, иако је аустријска држава донијела одлуку о циљаном подстицању учења њемачког, у исламским обдаништима недостаје за то неопходно особље, јер многи педагози немају довољно знања њемачког, а уједно постоје и нека обданишта у којима се уопште и не говори њемачки.

"У тим обдаништима примјењују се методе васпитања које нису у сагласности са европским, јер одбијају вриједности у Аустрији, начин живота, као и улогу жене", навео је Аслан.



Оставите одговор