Никарагва: Кинези граде поморски канал, биће већи од Панамског
Никарагва је свечано обиљежила почетак радова на изградњи канала који ће повезати Атлантски и Тихи океан.На свечаној церемонији, Ванг Ђинг, предсједник кинеске грађевинске компаније ХКНД, која гради канал, рекао је да је ово тренутак за историју. Водени пролаз дужине 278 километара биће дужи, дубљи и шири од Панамског канала. Циљ Великог канала Никарагве, како су […]
Никарагва је свечано обиљежила почетак радова на изградњи канала који ће повезати Атлантски и Тихи океан.На свечаној церемонији, Ванг Ђинг, предсједник кинеске грађевинске компаније ХКНД, која гради канал, рекао је да је ово тренутак за историју.
Водени пролаз дужине 278 километара биће дужи, дубљи и шири од Панамског канала.
Циљ Великог канала Никарагве, како су га назвали, је да парира Панамском каналу и да извуче земљу из сиромаштва.
Церемонија отварања обиљежила је почетак радова на приступном путу за машинерију у циљу градње луке за канал на пацифичкој обали Никарагве.
Потпредсједник Никарагве Омар Алеслевенс рекао је да ће канал утицати на ток историје и економију ове земље.
"Са овим великим каналом Никарагва очекује долазак око пет одсто свјетске трговине која се одвија морским путем, што ће донијети велике економске бенефиције и удвостручити друштвени бруто производ", рекао је Алеслевенс, пренио је Би-Би-Си.
Многи страхују од еколошких проблема и противе се превише дарежљивим условима кинеских инвеститора, сумњајући у одрживост и економске предности пројекта. Такође, буне се многи људи кроз чија имања је планирана копнена траса канала.
Планирано је да канал буде изграђен у наредних пет година, а да постане оперативан до 2020. године. Канал ће укључивати двије луке, аеродром, љетовалиште и економску зону. Мост дужине 600 метара премостиће канал.