Никарагва: Кинези граде поморски канал, биће већи од Панамског

Никарагва је свечано обиљежила почетак радова на изградњи канала који ће повезати Атлантски и Тихи океан.На свечаној церемонији, Ванг Ђинг, предсједник кинеске грађевинске компаније ХКНД, која гради канал, рекао је да је ово тренутак за историју. Водени пролаз дужине 278 километара биће дужи, дубљи и шири од Панамског канала. Циљ Великог канала Никарагве, како су […]

уторак, децембар 23, 2014 / 18:14

Никарагва је свечано обиљежила почетак радова на изградњи канала који ће повезати Атлантски и Тихи океан.На свечаној церемонији, Ванг Ђинг, предсједник кинеске грађевинске компаније ХКНД, која гради канал, рекао је да је ово тренутак за историју.

Водени пролаз дужине 278 километара биће дужи, дубљи и шири од Панамског канала.

Циљ Великог канала Никарагве, како су га назвали, је да парира Панамском каналу и да извуче земљу из сиромаштва.

Церемонија отварања обиљежила је почетак радова на приступном путу за машинерију у циљу градње луке за канал на пацифичкој обали Никарагве.

Потпредсједник Никарагве Омар Алеслевенс рекао је да ће канал утицати на ток историје и економију ове земље.

"Са овим великим каналом Никарагва очекује долазак око пет одсто свјетске трговине која се одвија морским путем, што ће донијети велике економске бенефиције и удвостручити друштвени бруто производ", рекао је Алеслевенс, пренио је Би-Би-Си.

Многи страхују од еколошких проблема и противе се превише дарежљивим условима кинеских инвеститора, сумњајући у одрживост и економске предности пројекта. Такође, буне се многи људи кроз чија имања је планирана копнена траса канала.

Планирано је да канал буде изграђен у наредних пет година, а да постане оперативан до 2020. године. Канал ће укључивати двије луке, аеродром, љетовалиште и економску зону. Мост дужине 600 метара премостиће канал.



Оставите одговор