Наплатне кућице: Посао се намјешта Калдери, биће проблема са Француском

Јавно предузеће Аутопутеви Републике Српске на јавном позиву за набавку опреме за наплату путарине на аутопуту Бања Лука – Градишка изабрало је "Калдера компанију" Лакташи чија је понуда била око 200 хиљада марака скупља од свјетски познате француске фирме "Санеф итс Технологије". Због овог случаја власти Републике Српске могле би имати проблема са једном од […]

среда, јул 23, 2014 / 15:23

Јавно предузеће Аутопутеви Републике Српске на јавном позиву за набавку опреме за наплату путарине на аутопуту Бања Лука – Градишка изабрало је "Калдера компанију" Лакташи чија је понуда била око 200 хиљада марака скупља од свјетски познате француске фирме "Санеф итс Технологије".

Због овог случаја власти Републике Српске могле би имати проблема са једном од најјачих европских држава, Француском чија је амбасада након што је упозната, инсистирала на досљедној примјени закона, ексклузивно открива пословни портал Капитал.

Из обимне документације видљиво је да су „Аутопутеви Српске“ фаворизовали лакташку компанију Калдера која нема искуства у пословима наплате путарине, због чега је морала направити конзорцијум са Институтом „Михајло Пупин“ Београд, да би испунила формалне услове.

„Калдера“ односно њен Конзорцијум са Институтом Пупин, је за овај посао понудила око 1,2 милиона КМ, а друга група понуђача, у којој је и француска компанија „Санеф“ преко своје ћерке фирме из Сплита, око 200 хиљада КМ мање.

Специјализована компанија „Санеф“ у Европи и свијету наплаћује путарину на 1.902 километра аутопутева, има 3.580 запослених, 1,6 милијарди евра промета, а једна од њихових референци у региону је наплата путарине на аутопуту Загреб-Сплит, а вршиће и наплату на аутопутевима у Црног Гори. „Санеф“ је чланица групе понуђача за испоруку опреме заједно са две бањалучке фирме „Ексин“ и „Фитич БЛ“.

Канцеларије за жалбе: Несумњиво, свјесно кршење закона

Да је избор Калдере упитан и сумњив оцијенила је и Канцеларије за разматрање жалби БиХ. Канцеларија је 16. априла поништила одлуку „Аутопутева РС“ и вратила на поновни поступак, али „Аутопутеви“ су, како Капитал сазнаје, поново изабрали „Калдеру“. Француска компанија, односно група понуђача у оквиру које је доставила понуду, је поново упутила приговор и 22. јула ове године су од „Аутопутева“ добили одговор да се њихов приговор одбија, потврдио је адвокат „Санефа“ и групе понуђача Давор Буноза.

Он истиче да његов клијент неће стати на овом.

„Сматрамо да су све чињенице и аргументи на нашој страни. Поново ћемо се жалити Канцеларији за жалбе. „Аутопутеви РС“ су већ једном платити 15 хиљада КМ трошкове подношења прошле жалбе и очиглено да ће је платити поново“, каже Буноза.

Он сматра да је очигледно да „Аутопутеви“ планирано фаворизују „Калдера компанију“.

Топић: Немам коментар

Директор ЈП „Аутопутеви РС“ Душан Топић рекао је да је „избор понуђача за испоруку опреме за наплату путарине у финалној фази“, те да због тога не може да даје било какве изјаве јер би се оне могле протумачити као утицај.

На понуду да одговори на оптужбе на процес избора понуђача, Топић је поновио да не може ништа да коментариши.

Дискриминација

„Санеф“ у жалби наводи да је ово „тешка повреда Закона о јавним набавкама“, те да Аутопутеви РС очито поступају дискриминаторски и различито према добављачима.

„Аутопутеви“ су „Санеф“ елиминисали јер су доставили потврду фирме „Гренобле“ а не крајњег корисника, „Хрватских аутоцеста“. Занимљиво, „Аутопутевима“ није сметало што и конзорциј „Михајло Пупин“ –„Калдера компани“ такође доставили потврду „БС телеком солушнс“, а не потврду крајњег корисника ЈП „Аутоцесте ФБиХ“.

„Да је уговорно тијело пажљивије анализирало, примјетили би да је потврда Конзорција ‘Институт Михајло Пупин –Калдера Компани“, издата без броја протокола и датума од стране ЈП „Путеви Србије“, те да се она односи на редовно одржавање система за наплату путарине, а не на испоруку опреме која је предмет јавне набавке“, наводи се у Приговору Конзорција „Ексин“, „Фитич БЛ“ и „Санеф Технологије“.

Ово значи, наводи се даље, да Михајло Пупин и Калдера“ нису доставили барем три валидне потврде којим се потврђује испоруке опреме наведене у обавезној референс листи, али ипак су изабрани.

Француска амбасада

Фирма „Санеф Технологије“ је упутила допис Француској амбасади у Загребу у којој их упознају са цијелим случајем и траже да заштите интересе француских инвеститора на овом подручју.

У писму које је у посједу портала ЦАПИТАЛ, наводи се да је очито да се у овом послу фаворизују Конзорцијум „Институт Михајло Пупин-Калдера“ иако њихова документација не испуњава основне услове, нити је преведена на службене језике.

„Овај тендер је стратешки важан за нашу групу, јер се ради о првом пројекту ове врсте у Републици Српској“, наводи се у писму.

Став Француске амбасаде, каже Буноза, је да се морају стриктно поштовати законски прописи без фаворизовања било којег понуђача.

Ово је прва набавка ове врсте у РС и она је знатно значајнија од износа овог тендера. Добијање послова набавке опреме за наплату путарина на аутопуту Бањалука-Градишка, најбољем понуђачу, кажу аналитичари, ствара услове и за добијање истих послова на аутопуту Бањалука-Добој, а вјероватно и за наплату на дијелу коридора 5Ц аутопута који пролази кроз Републику Српску.



0 КОМЕНТАРА

  1. Žao mi je Francuza koji ne mogu da shvate da ovo nije ni Francuska ni Japan, gdje oni kojima narod povjeri državnu kasu više brinu o njoj, nego o sopstvenom džepu.Nažalost, kod nas nije važno koliko šta košta poreske obveznike, već koliko će ko od moćnika u vlasti da se ugradi,i poveća iznos sopstvenog računa, a posebno sada kada je izborna godina,i stranke koje su na vlasti koriste svaku mogućnost da napune fond iz kojeg će pokušati da kupe koji glas više.

  2. “Из обимне документације видљиво је да су „Аутопутеви Српске“ фаворизовали лакташку компанију Калдера која нема искуства у пословима наплате путарине, због чега је морала направити конзорцијум са Институтом „Михајло Пупин“ Београд, да би испунила формалне услове.“

    Телалуку смета кад Калдера направи конзорцијум са београдском фирмом, а сасвим му нормално то што је сплитска фирма направила комзорцијум са француском из истог разлога. Да би испунила услове тендера.

    Аферим!

  3. Sve što napišu i objave naši novinari treba uzeti sa rezervom. Ako je taj novinar na svom tviteru kačio slike iz Amerike – pomenutu rezervu treba pretvoriti u nepovjerenje.

    Drugim riječima ja ovom tipu sa kapitala ne vjerujem ni riječ ali mi postaje jasno kako se, o čijem trošku i u čijem interesu putovalo po Amerikama.

    To je jedna stvar. Druga stvar je jedan aksiom – kupujmo domaće, pizda nam materina!

  4. Симо П. Ороз, 25.07.2014. 00:03:14

    Посљедњи пут коментаришем твој коментар, јер сам одавно рекао сам себи да будале игноришем!А овим си потврдио да си комплетна будала!!!И то она најгоре врсте-патолошка будала!!!

    Да занемаримо чињеницу о конзорцијумима, иако је овдје евидентно да ће Калдера радити посао, а да је Институт ту про форме, како коментаришеш чињеницу да су ови безмало 200.000 КМ јефтинији, а да и то није било довољно да добију посао!?

  5. Ako ova kombinacija DNS-SNSD i dalje ostane na vlasti, uskoro nece ni trebati zakoni, vec samo na papiru nazvrljana zelja da se posao dobije, ortakluk sa nekim iz kumstva prešednika i Bog da te vidi. U tekstu tacno pise sta ne valja i gdje se krsi zakon, pa SNSD sa svojim satelitima od direktora ne moze vlastitih zakona da se pridrzava.

  6. psihodelija, 25.07.2014. 08:28:20

    Нема потребе да се вријеђамо! Ако и даље наставиш онда очекуј да те потпоим. За вријеђање сам изузетно талентован.

    “како коментаришеш чињеницу да су ови безмало 200.000 КМ јефтинији, а да и то није било довољно да добију посао!?“

    Види се да никад у животу ниси радио озбиљан посао. Цијена није једини критеријум који одређује најбољу понуду. О томе бих могао написати докторат.

    Овдје се ради о томе да ја навијам да наше фирме добију посао. Да људи грађевинци из Бањалуке, Лакташа, Мркоњића, Требиња добијају послове. Ти људи имају и некакве раднике. Ти радници требају зарадити некакву плату и хранити породице.
    Како ће наши пословаци, које понекад са правом критикујемо, задржати радну снагу у радном односу ако им послове испред носа односе сплитске фирме.

    Кад ми јавиш да је нека бањалучка фирма добила посао у Сплиту онда се јави да наставимо дискусију.

    И без вријеђања!

  7. Имамо избор између два зла!

    Усташија је свакако окупирала Бањалуку па ништа посебно да зајаши и овај аутопут који је ионако окренут према њима.
    Радници на наплатним кућицама сигурно неће бити из круга нпр. бораца или РВИ, или чистих просрпских породица…неке примјесе ће бити па како тако.
    Износиће реалан профит, али ће сигурно и уредно плаћати своје обавезе(порезе, дажбине) према држави па каква год.

    Друго зло су ови „домаћи“.

    Платили су 200 хиљада више(за поријекло милиона нико не пита), порезе и дажбине ће плаћати као и до сада, по систему мало оћу, па мало више нећу.
    Пословаће увијек у минусу, а влада ће им с времена на вријеме навлачити средства преко кредита задужујући све нас, док ће сав профит, жива лова и ко зна какве још махинације завршавати у гепеку и приватним рачунима негдје по иностранству.

    У сваком случају овај народ и Српска ће бити доњи као и увијек до сада, али ће за то вријеме „са забринутошћу пратити ситуацију на блиском истоку, између Израела и Хезболаха“,….итд итд.

  8. Славија,

    не мора значити да је тих 200.000 КМ вишка посљедица нечије грамзивости. Могуће је да Михајло Пупин и Калдера једноставно не могу набавити опрему јефтиније него Сплићани којима су уз дупе Французи. Али, ако нашим фирмама дозволимо да раде, па макар и скупље, добиће референце које ће им омогућити да у будућности наставе са овим пословима, а онај ко има референце може јефтиније набављати опрему и материјал.

    Требамо дугорочно гледати. Тих 200.000 КМ би свакако дали тим радницима ако би отишли на биро. Боље је овако и за нас и за њих, па нека је скупље.

    Једног дана ће ти радници отићи, на примјер у независни Курдистан,и побјеђивати на тендерима и доносити лову у РС. Ако им не дозволимо да уче и раде, то може бити само сан.

  9. Да ти кажем на личном примјеру како западњак размишља.

    Без обзира што сам био продуктивнији, доносио више профита газди, никада нисам могао ни приближно зарадити као западни инжењер. Без обзира што је то приватно предузеће.

    Људи имају такву логику, цијене своје, макар били и лошији.
    Дају шансу и мотивишу своје људе. Можда су са четворицом на губитку, али им онај пети врати све уложено.

    Ми смо ситни, заједљиви. Један у селу постави бренту, за мјесец дана десет бренти у селу.

    Склони смо своје потцијенити, а туђе прецијенити. То је домородачки менталитет.

    Балкански проблем број 1. је МЕНТАЛИТЕТ.

  10. Симо П. Ороз, 25.07.2014. 10:56:54 [12

    Možete li reći u kojoj zemlji ste bili? Pitam jer trenutno imam nekoliko rođaka u nekoliko evropskih zemalja koji rade pod apsolutno istim uslovima kao i drugi radnici. Čak i kad je prije 3 godine u jednoj firmi bila redukcija osoblja otpušteno je mnogo „domaćih“ a ostavljeni neki „strani“..

    Pored toga, moji rođaci mi uporno ponavljaju da se na „zapadu“ cijeni rad toliko da privatnici ne zapošljavaju čak ni vlastitu djecu ako ne rade kako treba.. Čak ih i „otprave“ što bi se reklo trbuhom za kruhom…

  11. Симо П. Ороз, 25.07.2014. 10:47:22

    У једном се слажем са тобом, а то је да је наш проблем број 1. менталитет!!!

    Али си управо и доказао колико си уствари “зелен“, ма шта мислио о себи, али и о другима.Ти живиш у земљи снова ако мислиш да наши раде посао.

    А у суштини најчешћи сценарији су сљедећи:
    Калдера добија посао, ангажују САНЕФ, плате их колико су ови тражили а себи задрже 200.000 КМ!!!???Лаганих 200 сома кемића, а нигдје ни слова од наших радника!И шта мислиш ко је ту на губитку!!!??? Држава, глупандеру, јер плаћа посао 200.000 КМ више него што је могла платити!

  12. Рекли смо без псовања!

    “А у суштини најчешћи сценарији су сљедећи:
    Калдера добија посао, ангажују САНЕФ, плате их колико су ови тражили а себи задрже 200.000 КМ!!!???“

    Ајд’мало логике. Ако САНЕФ добија исту суму од Калдере коју би добио и од државе, наведи један рационалан разлог зашто би се бунили.

    Лако је псовати, млого је теже укључити сиву масу.

  13. „nekoliko evropskih zemalja koji rade pod apsolutno istim uslovima kao i drugi radnici. Čak i kad je prije 3 godine u jednoj firmi bila redukcija osoblja otpušteno je mnogo „domaćih“ a ostavljeni neki „strani“.„

    „na „zapadu“ cijeni rad toliko da privatnici ne zapošljavaju čak ni vlastitu djecu ako ne rade kako treba.. „

    шта онда раде јбт, флаутају за ојро?

  14. Симо је био принуђен да трчи послије рата за димијама, па је искористио мјешовити брак да емигрира. Зато и мрзи СДС, што је разумно оправдање. У то вријеме није лако било несрбима у Српској, исто као ни Србима у ФБиХ.

    Него, зна ли неко да ли Калдера дугује Пореској управи?

    Овај Екс од Жељкиног завичаја сигурно није имао прилику да види на твитеру Радојичићеве фотке из Америке, с доручка и с Мадлен. И Додик је оно прије годину-двије ишао по подршку од америчке администрације, али се вратио без осмијеха. Како нису они сумњиви Ексу, који гласа за њих, а сумњив му новинар, који је можда ишао туристички@

  15. Симо, није проблем што си се упетљао у димије. Љубав не познаје границе. Већ си се превише упетљао, па ти димије креирају политичке ставове. Да не мрзиш СДС, не би толико био за Додика, зар не?! А и Лазаревића си испалио да ћеш му бити једини гладач, па онда обзнанио да ћеш ипак за Вукана.

  16. Видим ја да је он играч опасан, има мошње, сам на нас сто овдје! 😀 😀 😀

    У једном моменту сам се и препао кад ми је припријетио, и ево и сад ми ноге клецају!

    Ма, у праву си ти, мора да је то сива еминенција ГЕНСЕК главом и брадом, веле за њега да је јебач велики, као и ђуђан што нам је, у све димијама! 😀 😀 😀

  17. Симо, није проблем што си се упетљао у димије. Љубав не познаје границе. Већ си се превише упетљао, па ти димије креирају политичке ставове. Да не мрзиш СДС, не би толико био за Додика, зар не?! А и Лазаревића си испалио да ћеш му бити једини гладач, па онда обзнанио да ћеш ипак за Вукана.

  18. Дражене,

    кад будеш тужио Бигија за оптужбе да си фашиста, обавезно ове своје коментаре приложи као доказ.

    Из њих извире најчишћи антифашизам.

    А коментари ти иначе одишу хуманизмом и ренесансом.

    Знаш бити и духовит. Просто се човјек опусти и разњежи читајући твоје коментаре. Мораш то радити много чешће.

  19. Dobro veče i pomoz Bog!
    Evo i mene posle izvjesne pauze zbog sezonskih radova…
    Neprocjenjiv je osjećaj kada pošteno proizvedeš i prodaš svoj proizvod, te na pošten način zaradiš sebi platu!
    Pozdrav svim dragim i poštenim prijateljima poput dekija, fronta, ostao bez fabrike, budhe, slavije, harpera, zametice,voje85, psihodelije, partizana, mile….i još mnogo drugih poštenih i iskrenih ljudi, koji na iskren i pošten način ukazuju na svo zlo što nas je snašlo sa ovom kugom koja hara republikom srpskom.
    U razgovoru sa ljudima na pijacam, u kafanama, na njivama, a sa što manje kontakata i informacija preko interneta, sa sigurnošću vam mogu reći da ovo zlo, ovi jadi, ova sketa…definitivno pada u oktobru!!!

  20. Cinjenica da nase firme ne mogu biti konkurentne sa ino konzorcijima, osim nekih usluga na nivou lon poslova je jasna ali volio bih da se neko pozabavi „Usponom i sada izvjesnim padom firme Kaldera poslije 10 mjeseca“
    Koliko je ta firma stvarno domaca, kako je dosla do poslova sa Simensom,kako je dobijala poslova sa budzetskim finansiranjem, kredite i sl.?

    Prema mojoj informaciji Cicic bi se sada najradije izvukao iz cijele price…

  21. Симо Пјетлићу, ја нипошто нисам фашиста. Најбољи моји пријатељи су из мјешовитих бракива. Имам добре познанике несрбе, с којима отворено расправљам и о политичким темама. Без лажног удварања. Сви они знају какав сам према несрбима био и у рату, кад је требало остати човјек.

    И да ми је жена или терка Муслиманка, и ја бих се борио више за БиХ и за Шпирића, Радмановића и Додика. Дакле, ја Тебе потпуно разумијем и налазим рационализацију за твоје политичке ставове. Да сам у твојој позицији, можда бих и ја као ти. Дакле, ја сам толерантан према различитом, али онда буди искрен, а немој бранити неодбрањиво.

    И да знаш, сљедећи пут ми идемо у Шведску.

  22. Zanimljivu ste temu zasrali ko motku.

    Elem, kome dati posao – našoj Kalderi ili Francuzima iz Splita? Stvar je vrlo jednostavna – baš kao kad odlučujete hoćete li kupiti mlijeko iz Dubice ili ono iz Gradačca, eurokrem iz Poljske ili onaj iz Milanovca, kulen iz Širokog ili onaj iz Prnjavora ili Novog Sada, sok iz Banjaluke ili sok iz Zagreba.

    Takva se pitanja u normalnim i odgovornim glavama ne trebaju ni postavljati. Kada jednom doneseš ispravnu odluku onda si već na pola puta.

  23. Druga polovina puta.

    Priča postaje komplikovana ali s obzirom da si već donio jedinu pravu i ispravnu odluku – nije teška za razumjeti i nije teška za djelovati. U pitanju je tržišna utakmica, u pitanju je rat. Sva su sredstva dozvoljena. Ne daj mu da parkira. Ogrebi mu kola. Opsuj mu mater. Pljuni ga u lice. Ne daj mu da preda tendersku dokumentaciju. Ne daj mu da složi robu na rafu. Galami.

    Naravno – karikiram ali baš to se dešava kada pokušaš uraditi posao i prodati proizvod bilo gdje preko granice. Mogućnosti da prodaš nešto Švabi ili Italijanu a da to ne bude u obostranom interesu ravna je nuli. Od nas će kupiti samo ono što sami ne proizvode. Ogrev ili jeftin rad.

    Neće ni neprijatelj spavati. Zauzeće ti banke, zauzeće ti maloprodajne lance, zauzeće ti i medije… pa će te onda polako i natenane na neomašćen kolac nabijat. Kad pokušaš da misliš svojom glavom neprijatelj će na tebe poslati kere i izdajnike koji će za jedan ručak i jednu avionsku kartu napisati i snimiti sve, baš sve što se od njega očekuje. Za sitne pare se ljudi prodaju pa ono što je najnormalnija zaštita domaće proizvodnje nazivaju kriminalom i prijete osvetom.

  24. drazen78bl, 26.07.2014. 00:19:51

    “Симо Пјетлићу, ја нипошто нисам фашиста.“

    Знам, зато ћеш да тужиш Бигија. Ја ти само помажем да то докажеш и на суду и да на суд понесеш своје коментаре од раније да су Британци гори од Хитлера, лицитирање коме је жена муслиманка, Хрватица, које нације је премијеркина мајка, Шпирићева жена, Радмановићева. Ваљаће ти то у доказивању твог неспорног антифашизма.

    Да су глупани највећи непријатељи СДС-а најбољи доказ си ти.

    Мртав-ладан извлачиш ‘закључак’ да ја мрзим СДС јер ми је жена муслиманка, иначе других разлога немам, нити их може бити. Па онда твоја болесна машта извлачи закључак да сам због ‘чињенице’ да ми је жена муслиманка, морао у емиграцију.

    Глуп си јер не примјећујеш да овим својим конструкцијама тешко оптужујеш СДС за етничко чишћење. Не разумијем твоје пријатеље из СДС што ти не скрену пажњу да их ти, уствари, оптужујеш.

    Хвалиш се оцјенама на факултету које си добијао у прошлом вијеку, несвјестан да смо већ 15 година у овом. Недуховит си до бола, искомплексиран. Бећ сам рекао да си глуп.

    Да се слушала твоја памет и памет теби сличних, војвода Живојин Мишић, коме је мајка Лујза била Њемица, био би протјеран у емиграцију када су Швабе напале Србију. Или би у најмању руку био прозиван од будала сличних теби.
    На срећу, тада у нашем народу будале нису водиле коло, него паметни људи.

    Ја ти ово најозбиљније говорим.

    Када сам крајем деведесетих био емигрант,у свој родни град Винипег, у којем сам радио, дошао је свирати Нил Јанг. Канадски Индијанац. Имао сам ту част што сам послије концерта, заједно са двадесетак људи, сједио са њим. Игром случаја, газда компаније за коју сам радио знао је Јанга из дјетињства и нас је на такав начин почастио. Слушао сам причу музичке и људске легенду који је причао о тим односима већине и мањине, бјелаца и Индијанаца у Сјеверној Америци. Морам признати да ми је та његова једноставна прича отворила очи у многим стварима и да ми је на неки начин формирала поглед на ту тематику.

    Прије неколико дана сам са сином и унуком отишао у Беч на концерт Нила Јанга. Легенда остао легенда. А први пут сам за њега чуо 1970. када је послије једног инцидента у Америци написао легендарну пјесму:
    http://www.youtube.com/watch?v=hkg-bzTHeAk

    Кад преслушаш ову пјесму (надам се да знаш енглески) можда ћеш схватити да ја хвалећи амерички народ, његову честитост и радиност, храброст и спремност на жртву. не хвалим америчке политичаре. Такав коментар нећеш наћи.

    Скоро сам написао да је мој проблем са ‘русофилима’ тај што више волим руски народ него руске диктаторе.

    Исто тако, наћи ћеш хиљаде мојих коментара у којима браним (не хвалим) Додика, али нећеш ни један у којем хвалим или браним Шпирића, Радмановића, Шкрбића или било кога другог из СНСД-а. Осим ако је напад фашистички.

    Поента ове приче је да ти као младом човјеку помогнем да свијет гледаш шире, да се ослободиш ксенофобије, страха од другачијег, да преиспиташ пријатељства са онима који те хушкају да нападаш успјешне и остварене људе (како каже мој пријатељ Св. Рибар).

    Можда још није касно.
    Можда има времена да и ти са својим сином и унуком једног дана одеш у Беч на неки концерт.

    И да се тада сјетиш ријечи чика Симе кога је Јангов Маниту одавно позвао у вјечна ловишта.

    Размисли.

  25. Nedavno je u emisiji „Ćirilica“ gostovao jedan naš povratnik iz Sjedinjenih Držva (izuzetno pronicljiv čovjek), koji je govorio o iskustvima poslovanja u toj zemlji. Reče – ja kad odlučim da vršim nadogradnju neke zgrade u vrlo jednostavnoj formi predam zahtjev, a to da ću graditi prema urbanističkim standardima SE PODRAZUMIJEVA. Šta bi to trebalo da znači u odnosu na ovo naše društvo?

    Da bi gradili društvo – prvo moramo izgraditi pravni sistem. To ne znači da jedan „strunjak“ prepiše (ili bolje reći prevede) neki norveški zakon, drugi italijanski, a treći njemački, pa sve to „skalabudžimo“ u jedan konfuzan, protivrječan i presložen „sistem“ u kakvom se ni bog ne bi snašao. No, kvalitetan pravni sistem ne gradi se na zakonima, nego na pravilnicima, instruktivnim aktima, pa sve do standardizacije pojedinačnih pravnih akata (zahtjeva, rješenja i ino). Kod nas tu vlada takav haos u kom se ni tri boga ne bi snašla. I onda se čudimo zašto je kod nas se događa da i očigledne kriminalne radnje postaju legalne i legitimne (npr. gdje vlada nalazi „pravno uporište“ da nekoj firmi otpiše poreska dugovanja???)

    U odnosu na ovu temu – samo kod nas se može događati da viša pravna instanca poništi prvostepenu odluku niže instance, a ova to nepoštuje nego „tjera po svome“. Kako je to moguće? Pa kakav nam je pravni sistem – sve je moguće. No, nije to (neuređen pravni sistem) jedini naš problem. Mnogo veći problem je bukvalno nepostojanje KONTROLNIH MEHANIZAMA. Samo od nas institucije ocjenjuju i „kontrolišu“ sopstveni rad. Jeste da ovaj „sistem“ podrazumijeva i sudsku kontrolu rada javnih institucija, ali svako ko je ikada imao iskustva sa našim pravosuđem zna da je tek to „put“ u ambis.

    I onda dolaze nam izbori. Sve pršti od poznatih parola: „rušimo, branimo, otcjepljujemo….“. A onda „šlag na tortu“ DOLAZE NAM INVESTITORI! Kakav bi to ozbiljan investitor došao u ovaj „hindžubis od države“? Ovdje mogu doći samo financijski mešetari, perači novca ili kojekakvi prevaratnti. Zar bi neko iole ozbiljan ovdje donio „zdrav kapital“??? I te „sestrinske firme“ poznatih preduzeća iz razvijenih zemalja treba posmatrati sa priličnom skepsom. Svako voli profit, a posebno ako mu to uslovi poslovanja dozvoljavaju. Ni najozbiljnija njemačka firma neće ovdje poštivati standarde kako to čini u Njemačkoj, a naprosto jer ovdje nikakvi standardi nisu ni uspostavljeni.

    Dakle, dragi moji, ako zaista želimo nešto postići u ovoj zemlji, a tu se ZAUSTAVLJANJE OPŠTE PLJAČKE pozicionira kao naš primarni zadatak, onda treba pokrenuti prilično jednostavnu inicijativu – ZAUSTAVLJANJE SVIH JAVNIH RADOVA dok se ne stvore pretpostavke za prevno uređeno poslovanje (u smislu uređivanja pravnog sistema). Znam da to podrazumijeva i prethodnu raspravu o tome kakvu mi to državu uopšte želimo i brojna druga pitanja (zaostala iz nezavršenog rata). Znam da ovakva inicijativa već na prvi pogled DJELUJE SULUDO jer to podrazumijeva privremeno zaustavljanje većine radova i djelatnosti na prostoru cjelokupne zemlje (ima to svoju „cijenu“). Međutim, opštepoznato je da se kod nas upravo preko tih radova vrši bjesomučna pljačka. Kod nas svaki „javni rad“ košta i po nekoliko puta skuplje nego negdje drugdje. I tako godinama se pljačka, pljačka, pljačka… a na kraju sva ta silna pljačka postaje legalna i legitimna (zbog ovako arhaičnog pravnog sistema).

    Eto da se vratim na našu prvobitnu temu. Vozili smo se mi našim cestama i nakon rata (sa svim ratnim posljedicama) i niti u jednom trenutku saobraćaj nije zaustavljen jer je naprosto u pitanju nužnost). Onda prije 10-ak godina kreću „priče“ o autoputevima. Ovdje je nemoguće doći do podatka koliko nađeg novca je do sada utrošeno na izgradnju autoputeva. Vjerujem da smo za toliko novca mogli izgraditi 20-ak aerodroma i kupiti 50-ak aviona i svi se „vozakati“ avionima umjesto „kaldrmama“. Normalno ne mislim na ideje poput trebinjskog aerodroma, nego se isprdavam sa ČINJENICOM da ni nakon 10-ak godina još nismo pustili u saobraćaj niti jedan autoput, a potrošili smo milijarde maraka. Dakle, potrošimo milijarde maraka, od čega je polovina završila na privatnim računima nekolicine nezasitih, a nemamo niti jedan aktiviran autoput. I do kad će to tako? Pa već smo jednom rušili naplatne kućice i sad nam niko ne garantuje da i ove „buduće“ nećemo porušiti i graditi treće… alo!!! Dakle, po meni je za cjelokupno društvo najjevtinija opcija zaustaviti sve radove i prvo izgraditi SISTEM, a tek onda nastaviti sa radovima. Sad će neko možda primijetiti kako bi to podrazumijevalo otkaze i socijalnu krizu. OK, hajde da provjerimo u koliko naših gubitaša je mnogo isplativije poslati radnike kući i svakog mjeseca im davati platu, nego ih ovako upućivati na posao samo kako bi pojedini kriminalni dilovi stvarali privid „socijalne brige“. Eto u odnosu na Birač je popriličan broj ekonomsta rekao da je to za Srpsku bila „najjevtinija“ opcija.

    I eto nam izbora, a ko je od „kandidata“ ponudio bilokakva idejna rješenja po pitanjima sistemskog uređivanja društva. Ja nisam čuo ništa preko već opštepoznatog „rušimo-branimo“. Koliko čujem već izgrađene napralte kućice su porušene i to je jedino „rušenje“ kakvo se ovdje manifestuje, a nisam vidio da iste „brani“ biloko… ahaa, možda će „braniti“ ove novoizgrađene. Znam, ovdje je konkretna tema nabavljanje opreme potrebne za sistem naplate… hm, vjerujem da će nabaviti „savremenu opremu“ kao što je ona za CIPS bazu podataka. Nabavili zastarjelu opremu pa im neprekidno „sistem pada“, a građani čekaju u redovima. Kad takvu lošu opremu nabavljaju za državu i društvo najvažniju djelatnost (izdavanje ličnih dokumenata) onda samo možemo i pomisliti kakvu će opremu nabaviti za naplatu putarina (gdje svaki „pad sistema“ pruža mogućnost malverzacija). Srbija je prije 5-6 godina počela sa hapšenjima u sferi „putarske mafije“, a mi tek mafiju stvaramo… kad toliko kasnimo za Srbijom, pa gdje je onda Norveška????

  26. Иако је твој труд хвале вредан мислим да је узалудан,Нолајфер је већ јако дуго у годинама у којима нема напретка.

    Он о диктаторима и фашистима…па одмах је звао да се уклони Заметничин коментар,а да није фашиста не би ни зао да су нечије жене ово или он.

    Свако квазидесничарско го*но на овом проклетом Блакану је исто.“Ја имам пријатеље ове и оне,мој кум је то…“

  27. Симо П. Ороз, 26.07.2014. 07:31:24 [123004]
    drazen78bl, 26.07.2014. 00:19:51

    Скоро сам написао да је мој проблем са ‘русофилима’ тај што више волим руски народ него руске диктаторе.
    —————-

    Када би нед’о Бог, изгинуло пар десетина милиона руса, а у Кремљу се завијорила амер’чка застава, Симо би и даље био русофил, волио руски народ,мрзио руске диктаторе и био за НАТО и Америку.

    Цооол нема шта!

  28. Он подржава НАТО пакт, који активно ради на опкољавањуруског народа, с циљем да се истом том народу отму ресурси из Сибира. Наравно, он је и за руски народ. Не воли руске диктаторе, али воли Додика, поданика српског диктатора Милошевића, кији је ходајући стазама цг диктатора Ђукановића и сам постао диктатор. Политичка схизофренија јасна као дан!

    Пјетлићу, ја само доводим у везу твоје ставове са димијама. Омађијан си!
    B-) и не кажем да је лоше што волиш димије, само да ти због тога не одговора сдс. Тај сдс је радио етничка чишћења, а већи дио тих сдсОВАЦА је сада у снсд. Међутим, гдин Босић је реформисао странку и прави од ње модерну партију. Склонио је у страну и Мому Крајишника, који има ријечи хвале и за Додика и за рахметли Алију. Гдин Босић нема везе са етничким чишћењем, баш као ни Тадић, Мићић, Говедарица, Ковач….
    А Додик има везе с ратним профитерством. Но теби је сдс дубоко урезан у подсвијести као негативан и у старту одбацујеш, шо је нормална его реакција. Кажем ти да бих можда и ја исто да сам био у твојој ситуацији.И логично је да људима из мијешаних бракова више одговара мултикулти држава него српска. Зато је Југославија била добро рјешење. Али је рушена од несрба и твојих западних пријатеља. У том рату је активну улогу играо и твој Вук, са својом паравојном јединицом у служби Службе. И онда твоји пријатељи у Хагу ослибоде Станишића, јер је одрадио посао за њих. И не процесуирају Муслимане који су радили етничко чишћење, баш као и Срби.

    Пуса за винипешко новорођенче!

  29. а најјачи је кад покушава слагати, а не иде му никако…

    драги симо

    „у свој родни град Винипег, у којем сам радио, дошао је свирати Нил Јанг. „

    нил јанг је рођен у торонту. крајем деведесетих је увелико живио у винипегу. гдје није свирао уопште од 1996. до 2008. године.

    „Прије неколико дана сам са сином и унуком отишао у Беч на концерт Нила Јанга.„

    прије неколико дана, у вријеме док је већ почињала свиркa у бечу, ти си по обичају писао небулозе по фронталу.

    каква будала све те јебло… њега нил јанг послије свирке научио животној мудрости.. :DDD aaaaaaaaaa

    ex-1978, 26.07.2014. 08:12:37 [123008]
    Čovjek je pio sa Nil Jangom!

    ма какав пио, био му на слави, сексали се, били жиранти један другом… посветио пјесму сими орозу

    https://www.youtube.com/watch?v=7UI9MlSjiRA

  30. Вељо, Симина сјена и данима након Јанговог концерта лута Бечом и плаши господу. Ни аустријски политички врх није смио да се сасране с Ердоганом. У подсвијести им сабља која одсјеца руку која држи турски барјак.

  31. Вељо, Симина сјена и данима након Јанговог концерта лута Бечом и плаши господу. Ни аустријски политички врх није смио да се сасране с Ердоганом. У подсвијести им сабља која одсјеца руку која држи турски барјак.

  32. Шта рећи, коју послуку порати.
    Комплексаши којима је врх попити кахву са Стевандићем и Бореновићем у Сан Рему пошизили.

    Нил Јанг је одрастао у Бинипегу, ишао у исту школу са газдом у чијој сам фирми радио и захваљујући тој случајности имао сам част да попијем пиће са њим и раззговарам.

    Човјек је деведесетих свирао у Винипегу итекако, и то мање концерте послије којих је силазио са бине да попије пиће са публиком. Термине тих концерата не можете наћи на гуглу па за комплексаше ти концерти и не постоје.

  33. Ко је фашиста на фронталу?

    “ *Симо П. Ороз*, 16.12.2012. 22:21:42 [61086]
    Јебем ти балијску матер. Што блатиш поштена човјека.“

    Баш као што је овдје син Иванићевог појачања тзв. Божи Чукеранцу псовао мајку ВЛАШКИФАШИСТИЧКУ.

    Ја себи тако нешто никад не бих дозволио. Толико о фашизму.

  34. Дражен по обичају духовит да се смрзнеш. Највећи комплексаш на Фронталу, антифашистички, хуманистички расположен.

    Сваки коментар му врви од мудрости, блебетало без премца.

    Курцоглави комплексаш помјереног дупета и ума, клевеће и лаже, показујући свој примитивизам, провинцијализам чим зине.

  35. Балија није муслиман, балија није Турчин, балилук је ментално стање.

    Када бих хтио описати балијски менталитет први би ми пао на ум један Фронталов коментатор, али пошто сам балијама већ опсовао мајку нећу му помињати име.

  36. Слажем се са овим што је написао 1978 у другом, сликовитом, коментару.

    Невезано, а опет везано за тему… све значајне послове по Српској добијају федералне фирме, нпр. Изградња водовода у Рогатици, мостови по БЛ, тргови по Фочи… Зар само у тим и таквим случајевима поштујемо закон?!

    И да скренем пажњу екипици – Симче, Дражен, Хунт, Биги… мало мање да се употребљава ова терминолоија фашисти… Некима је баш драго да се међусобно частите истима.

  37. Ко је фашиста на фронталу?

    “ *Симо П. Ороз*, 16.12.2012. 22:21:42 [61086]
    Јебем ти балијску матер. Што блатиш поштена човјека.“

    Баш као што је овдје син Иванићевог појачања тзв. Божи Чукеранцу псовао мајку ВЛАШКИФАШИСТИЧКУ.

    Ја себи тако нешто никад не бих дозволио. Толико о фашизму.

  38. Ако Куста и Додик чују да је Симо Певец интиман с Јангом, могао би им пасти на памет неки бизнис. Нпр. концерт на језеру у Бакинцима за милион евра. Наравно, и Јанг би добио сто хиљада.

  39. Кад Симу Пјетлића доведеш аргументима у стање психичке декомпензације, онда те он части бројним увредама. Псује мајку балијску муслиманима, па онда филизофира о антифашизму. А политички програм му извезен на димијама. Од четника до нато подофицира, који је од сдс-a бјежао до Винипега. Сакривен испод димија.

  40. Кад Симу Пјетлића доведеш аргументима у стање психичке декомпензације, онда те он части бројним увредама. Псује мајку балијску муслиманима, па онда филизофира о антифашизму. А политички програм му извезен на димијама. Од четника до нато подофицира, који је од сдс-a бјежао до Винипега. Сакривен испод димија.

  41. Кад Симу Пјетлића доведеш аргументима у стање психичке декомпензације, онда те он части бројним увредама. Псује мајку балијску муслиманима, па онда филизофира о антифашизму. А политички програм му извезен на димијама. Од четника до нато подофицира, који је од сдс-a бјежао до Винипега. Сакривен испод димија.

  42. @Веља

    …и објаснио му да је Којот фон Драсковитз авангарда

    @Ања

    Не одушљевај се екомомијом г-дина Пећинка „ја тебе тољагом у главу, ти мене тољагом у главу, па ко остаме при свијести“

    Зашто постоје тендери, ако ћемо штелити рођи, куму или земи? Друго, зашто ови ликови не напусте неолиберални концепт и слободно тржиште? Зашто не заштите домаће производе? Кад већ штеле, зашто краду, зашто надувавају фактуре и слажу анекс на анекс уговора? Од кога краду? Од грађана Републике Српске. За 200000 КМ разлике можеш дази по 10000 за двадесет радника, као социјалну помоћ, да ништа не раде. И да тај новац потроше у продавници, на режије, да остану у домаћиј циркулацији. Овако се братија растали и лова заврши на страним банкама. То није помоћ ни домаћој привреди ни радницима ни грађанима РС.

  43. „Курцоглави комплексаш помјереног дупета и ума, клевеће и лаже, показујући свој примитивизам, провинцијализам чим зине.„

    јел то то, клевеће и лаже?

    ајде мрш будало, ухваћен си у лажи, бар се не вади.

    јадо. тачно ми те жао сад, нећу те опет дирати неко вријеме.

  44. Веља Сикирица, 26.07.2014. 12:13:04

    “…прије неколико дана, у вријеме док је већ почињала свиркa у бечу, ти си по обичају писао небулозе по фронталу“

    Курцоглав Вељагић и Дражен Хећимовић су два најмоћнија коментатора Фронтала који имају над истим наднаравне моћи. Они мислима могу брисати и додавати коментаре.

    Шта их ћера, какве их то силне муке муче, какву врсту алергије код њих двојице изазивају моји коментари није ми познато. Нити ме интересује. А опет, био бих неискрен када бих рекао да ми није драго када успијевам испровоцирати ликове који имају балијски маенталитет попут ове двојице.

    Елем, 23.07.2014. године у бечкој Штадлхале арени заказан је концерт Нил Јанга. Свака озбиљнија туристичка агенција у региону је у својој понуди имала овај концерт. Не знам за Бањалуку, али из Новог Сада и Београда је дошло неколико аутобуса.

    Курцоглаву Вељагићу и Дражену Хећимовићу је вјероватно чудно да неко плати 120 евра такво путовање без обзира што у тих 120 евра улази и цијена карте за концерт. Колима је још јефтиније. Може се за разлику узети хотел.

    И шта раде ове двије сподобице у циљу Орозове дискредитације? Загаламе, дигни дреку, активирају своје никове Пантелија Хороз и Врући кај и мисле, сјебали смо Ороза.

    Нисте, нити можете.

    Нека нађу коментар који сам написао 23.07.2014.године у времену од 19.30 када су отворена врата Штадлхале арене до 24.00 часова, као се тврди у претходним коментарима.

    Не знам каква је то памет доказивати да неко није био у Бечу тог дана као да је Беч у Јапану. За дан се може отићи и вратити.А шта они раде? По балијском обичају, загаламе, дигни дреку и ето ти необоривог аргумента.

    Мој последњи конетра тог дана је био:

    Симо П. Ороз, 23.07.2014. 18:08:53 [122753]
    http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=1&idnovost=44708

    Овим завршавам сваку полемику са овом двојицом комплексаша.

    П.С.

    Није ми јасна једна ствар. Курцоглав пише под ником, може се зајебавати, писати глупости, лагати, боли га курац. Али ми није јасно да неко од себе прави, не будалу, него зор-будалу, а прије тога се јавно представио именом и презименом.

  45. drazen78bl, 26.07.2014. 12:04:21

    “Тај сдс је радио етничка чишћења, а већи дио тих сдсОВАЦА је сада у снсд.“

    Па нека сада СДС каже да их Ороз оптужује за етничко чишћење.

    “Склонио је у страну и Мому Крајишника, који има ријечи хвале и за Додика и за рахметли Алију.“

    А кад су му правили дочек на Палама није тако изгледало. Босић је покушао Крајишника искористити као батину против Додика, а кад овај на то није пристао, аут.

    Гдин Босић нема везе са етничким чишћењем, баш као ни Тадић, Мићић, Говедарица, Ковач….“

    Тачно, али што не настави списак? Злобници кажу да кретање етничких чистача није било једносмјерно. Кажу да су неки дошли у СДС.

  46. Који? Што ти пишеш шифровано а против опозиције, да пишеш против режимских њушки, па да те покушам разумити, а овако хоћеш да натовариш нешто опозицији, али не знаш ни сам шта, па заврћеш језиком ко кравата на вјетру. Кажи на кога си бацио фетву да је етнички чистио, а да је и даље ту у политици у СДС-у?
    Је ли то опет пуцаш ћорке на Стевандића, гњидо једна, не смијеш му на очи изаћи, па онда овако сереш из прикрајка, јебо ти он ону хануму код куће што држиш!

  47. harper, 27.07.2014. 13:39:48

    “Који? Што ти пишеш шифровано а против опозиције, да пишеш против режимских њушки, па да те покушам разумити, а овако хоћеш да натовариш нешто опозицији.

    Балијо Харперу,

    по балијском обичају опет изврћеш.
    Ја никоме ништа не товарим. Једини који овдје товари је Дражен. Товари СДС-у да је вршио етничка чишћења и товари СНСД-у да су ти етнички чистачи данас у СНСД-у, што ће рећи да је СНСД странка етничких чистача.

  48. Хе хе! Још се није опоравио. И шта каже стари добри Нил, је л’ Вук авангарда или политички кловн?

    Џаба га сдс очисти, кад га нато и Додик вратише. Побјеже испод димија, а врати се у димијама. И још увијек му Стевандић ноћна мора.

    😉

  49. Пјетлић се хвалио да је једино спо био тада у коалицији с СДСом.

    Радослав Брђанин данас робија за етничко чишћење, али не робијају они који су попут Пјетлића прешли на страну нато агресора, не робија нико од Хрвата и Муслумана за етнички прогон Срба, а не робија ни Вук Драшковић, који је формирао паравојну јединицу, али је касније потписао слободан пролаз нато трупа преко територије Србије, како би откупуо слободу. Крајишника су очигледно преваспитали, али је Босић одлично амортизовао све негативне реперкусије и данас се Крајишник пита колико и Биљана Плавшић у снсд-у.

  50. drazen78bl, 27.07.2014. 15:53:15

    “Пјетлић се хвалио да је једино спо био тада у коалицији с СДСом.“

    Балинче Хећимовић опет изврће.
    Када је СПО био у коалицији са СДС и када сам се то хвалио?

    “Радослав Брђанин данас робија за етничко чишћење…

    Какве везе има Брђанин са СНСД?

    “… али не робијају они који су попут Пјетлића прешли на страну нато агресора.“

    Балинче, ајде се опредијели? Је ли Пјетлић етнички чистач или жртва истог. Само код вас балија може обоје.

    “…а не робија ни Вук Драшковић, који је формирао паравојну јединицу“

    Ратни злочинац се не постаје формирањем паравојне јединице. Злочинац се постаје када извршиш зкочин. Такође, и регуларна јединица може направити злочин тако да овај аргумент можеш објесити Вељи о реп.

    “ Крајишника су очигледно преваспитали, али је Босић одлично амортизовао…“

    Овдје се најбоље види твој балијски менталитет. Треба присвојити себи све што је Крајишник изборио (стварање РС), искористити његов повратак за промоцију СДС-а, а самог Крајишника одјебати.

    Ово је добра прилика да борци добро размисле шта им нуди СДС. Ако је овако прошао њихов Крајишник, чему се они имају надати.

    Телалук је ових дана необично искрен.

  51. Крајишнику хвала за улогу у стварању Српске. За остало нека је жив и здрав својој дјеци и унучићма, нека с њима ужива у пензији! То што сматра да је Алија имао најбоље намјере и штоје наклоњен Додику аутоматски га елиминише. Врх сдс га је испоштовао за заслуге и послао у политичлу пензију. На њему је хође ли се вратити као рециклирани Калинић и послужити Додику као икебана.

    Симо заборавља да је охр у коалицији са Додилом сасјекао СДС.Да Босић, Тадић и остали из врха имају везе с етничким чишћењем, не би били ту гдје јесу.

    А оснивање паравојске је у свакој земљи кривично дјело? Да ли је Вук робијао због тога? Не.

  52. Један коментар, три реченице, три доказа балинског менталитета:

    drazen78bl, 27.07.2014. 17:05:56

    “Симо заборавља да је охр у коалицији са Додилом сасјекао СДС.“

    Симо можда што-шта заборави, али се врло добро сјећа да је једна од главних Босићевих оптужби, када је Босић смјењивао Чавића са мјеста предсједника СДС-а, била управо та да је Чавић правио спискове за одстрел. Откуд сада СНСД?

    “Да Босић, Тадић и остали из врха имају везе с етничким чишћењем, не би били ту гдје јесу.“

    Ко је помињао Босића, Тадића и етничко чишћење?
    О чему ти баљезгаш? Оптужио си СДС за етничко чишћење и сад се вадиш. Нико никад није Босића и Тадића оптужио за то. Тога има само у твом балијском мозгу.

    “А оснивање паравојске је у свакој земљи кривично дјело? Да ли је Вук робијао због тога? Не.“

    Да. У праву си. Али, причали смо о ратним злочинима нисмо о кривичним дјелима. Типична балијска керефека када се остане без аргумената.

  53. Што Орозе од два пута ниси у стању написати ни један одговор?
    Јеси ли ти шизофренко, кад те нешто погоди у кутњак, одговараш са укрштеним лигаментима?
    Ко је? Зашто си ти у рату био у Канади? Шта сад тражиш овдје? Је си ли ти тај хотелски пратилац Каргановича? Колико те плаћа по сеанси, по сату?

  54. harper, 28.07.2014. 01:06:29

    “Што Орозе од два пута ниси у стању написати ни један одговор?“

    Каква одговор? На које питање?

    “Јеси ли ти шизофренко, кад те нешто погоди у кутњак, одговараш са укрштеним лигаментима?“

    Шта мислиш да ме погодило? Ваша балијска подметања, копрцања? Ма дај …

    “Ко је?“

    ????

    “Зашто си ти у рату био у Канади? Шта сад тражиш овдје?“

    Откуд ти идеја да сам у рату био у Канади. Опет балијско подметање.

    “Је си ли ти тај хотелски пратилац Каргановича?“

    Ни сам.

  55. Хм, добро, случајно си срео Н. Јанга у Канади, кажеш крајем деведесетих, ево Веља те демантовао да Јанг није свирао од 1996. тамо? Кад си га срео, ако је то уопште битно.

    Него ово си ти рекао. „Кажу да су неки дошли у СДС.“
    Који? То те питам, а ти то питање заобилазиш.

  56. harper, 28.07.2014. 08:26:01

    “Хм, добро, случајно си срео Н. Јанга у Канади, кажеш крајем деведесетих, ево Веља те демантовао да Јанг није свирао од 1996. тамо?“

    Чуј, Беља ме демантовао. Па јебо те Веља! Веља је рекао да сам за вријеме концерта у Бечу писао коментаре. Бар то можеш провјерири и увјерити се да лаже.

    “Него ово си ти рекао. „Кажу да су неки дошли у СДС.“
    Који? То те питам, а ти то питање заобилазиш.“

    Питај Васковића! Он је тај злобник којег сам поменуо. Воли он о људима писати наопако.

  57. Pa kad se radi, frontal čovjeku ne pada na pamet!
    Da sam dupelizac poput ovih dokurčevih poltrona, pa da se zaposlim u agenciju za svemirska istraživanja RS-a, pa da imam vremena da visim na ovim portalima…
    Ovako zagrni rukave pa zarađuj sebi hljeb!
    Ali je neprocjenjiv osjećaj kada nešto proizvedeš, prodaš i pošteno zaradiš!
    Takvih je u RS veoma malo, simo!

  58. dragoslav…..račić, 28.07.2014. 09:26:57

    “Pa kad se radi, frontal čovjeku ne pada na pamet!
    Da sam dupelizac poput ovih dokurčevih poltrona, pa da se zaposlim u agenciju za svemirska istraživanja RS-a, pa da imam vremena da visim na ovim portalima…“

    Ја мислим да би више имао времена кад би ти Карабаја средио неки послић у општини Рогатица.

  59. dragoslav…..račić, 28.07.2014. 09:26:57 [

    “Ali je neprocjenjiv osjećaj kada nešto proizvedeš, prodaš i pošteno zaradiš!
    Takvih je u RS veoma malo, simo!“

    Цијеним то што радиш. То је добар путоказ за све.
    Уздај се у’се и у своје кљусе!

  60. Ajde da se ti i ja bar u nečemu unekoliko složimo….
    Naravno, ostaju ogromne zamjerke zbog toga što ne kritikuješ aktuelnu vlast iz objektivnih razloga, nego ti je trn u oku SDS, koji „faktički :-)“ od 98 godine nije bio na vlasti…
    Ali iskreno mislim da si i ti svjestan kompletnog jada i čemera koje nam je napravila ova vlast, ali da iz nekog ličnog interesa to ne želiš da potenciraš.

  61. Слушај Рачићу, ствар је једноставна.

    Постоји нешто што се зове народна енергија и која се скупља једном у десет година. Та енергија за промјеном се скупила данас. Она је на располагању. Ту енергију не може потрошити садашња власт зато што је то енергија промјена. Ту енергију могу корисно потрошити само нови људи.

    Уколико ту енергију предамо неспособној опозицији она ће се узалуд потрошити и треба чекати десет година да се нова створи. .

    Вјероватно и ти имаш исти осјећај да народ хоће промјену. Не по сваку цијену како тврди Карабаја. Народ хоће промјену на боље. То је суштина.

    Садашња опозиција није у стању да направи промјену на боље и зато ја сматрам да је боље још мало сачекати небили се појавила нека нова снага, него дати власт у руке онима који нису способни ни Шкрбићу наћи лоповлук, а највећа замјерка коју упућују тајкуну Шпирићу је да му је жена була. Немају програма, а то надомјешћују лимунадама о учешћу у рату, имовинском стању, укидању фејсбука.

    Нигдје конкретног приједлога шта радити. Куда даље? Ништа.

    Ја сматрам да оваква неспособна, посвађана и разједињена опозиција НЕ ЗАСЛУЖУЈЕ народно повјерење јер сматрам да би народ већ послије 6 мјесеци са носталгијом причао о Додиковим временима.

    Лажна је прича да су сада на челу СДС-у млади и неокаљани људи. Они су ту истурени од СДС-ових тајкуна који их финансирају.

    Ти добро знаш ситуацију у Хецеговини и треба сам себи да признаш да је Вукота обични пиончић у рукама старијих есдееслија.

    Тадића већ трећи пут гурају на црту јер другог поштеног немају. Александра Пандуревић је алапача која озбиљно, по том питању, угрожава премијерку.

    Немој бити наиван па помисЛити да подпредсједник СДС-а Гатарић било шта може предузети а да не пИта сиву еминенцију СДС-а Немању Васића. Колико тај лове има, а човјек се склонио у страну.

    Зар не знаш да у Бијељини нико не може добити грађевинску дозволу док Мићо не распрода своје станове, да ти не причам о Добоју.

    Видимо какве промјене та екипа доноси у Требињу. Хоће општина да прода приватну имовину. Ако се то деси, Алијагићи ће мити ништица у односу на пенале који би услиједили.

    Због уштеде те народне енергије сматрам да је боље да остане овако неко вријеме него да се власт да онима за које већ унаријед знам да ће бити гори.

    Они што мисле да горе не може бити нису у праву. Може бити горе и било је горе, и то управо у вријеме власти садашње опозиције.

  62. Shvatam te donekle, ali ajmo bar nešto da promjenimo!
    Evo za početak, ajmo skinuti nepoštenog a staviti poštenog čovjeka!
    Za mene je dodik nepošten čovjek, a bosić je pošten!
    Za početak dovoljno!
    Kako će se on izboriti sa lopovima oko sebe, to je drugo pitanje, ali čovjek je pošten!
    I siguran sam de neće dozvoliti nepoštenima iz SDS i PDP da ga nadjačaju…
    Je li on ograničen ko balkon, jeste!
    Ali je pošten!!

  63. Ја ћу лично гласати за Вуканову листу. За предсједника ћу заокружити Додика. Ево зашто.

    Уколико Додик буде предсједник, а у скупштини његова коалиција не буде имала већину његов утицај на рад влде ће бити безначајан и он ће се моћи посветити свом основном послу, а он је очување дејстонског капацитета РС.
    Морамо признати да то он одлично ради, да је сећијаше свезао на кратко.

    Ја увијек имам страх када на власт дођу људи који имају политичких ораха у џепу. СДС има такву прошлост да само будала не може да нађе начин да их уцијени.

    Мораш бити свјестан да ће се нова власт формирати на прољеће, да је СДС већ обећао неке ствари, да се у то вријеме завршава суђење Караџићу са извјесним исходом и због тога сматрам да би био велики проблем да се тада на власти затекне странка коју је основао Радован Караџић.

    Прича како су то нови људи не пије воде јер странци врло добро знају ко води СДС. СДС-ови тајкуни знају да ово вријеме долази и због тога избацују ову омладину у прве редове. Циљ им је да задрже своје богаство и да пилатовски оперу руке када надлежности РС буде укидане.

    Милорад Додик нема тих ораха и могу му пљунути под прозор.

  64. Razmišljati na takav način da SDS ima više svojih tajkuna negoli milorad dodik, nema nikakvog smisla…
    Pa momu mandića bi stanković, škrbić ili radišić kupili za sitniš!
    I ja i ne znam koji su to još SDS ovi tajkuni, a SNSD ove bi mogao nabrajati do ujutru!
    Ja bi takođe mogao glasati za vukanovu listu, mada se i on preserava sa nekim pro ruskim idiotskim idejama.
    Za pedsjednika bez dileme Ognjen Tadić, a za člana ću za ivanića, samo zbog toga što onu konjoglavu očima gledati ne mogu!

  65. Симо П. Ороз
    „Немој бити наиван па помисЛити да подпредсједник СДС-а Гатарић било шта може предузети а да не пИта сиву еминенцију СДС-а Немању Васића. Колико тај лове има, а човјек се склонио у страну“.

    Ти не познајеш Синишу Гатарића!
    Да Синиша Гатарић има господара…хахаха…па то је незамисливо!

    Може он предузети итекако.
    Ако буде предузимао на начин као када је подераних фармерки дошао директно са факултета из Београда, те директно из кимона и са светског првенства у каратеу(што је овдје једини предуслов за даље)у свој Прњавор и заводио као што је заводио ред у ветерини, биће то прави погодак. Распитај у Прњавору.

    ПС
    „…кимона и са светског првенства у каратеу“…- ово не наводим да би се асоцирало на Гатарића као неког „сељчког“табаџију из председниковог окружења, него на врхунског спортисту и интелектуалца.

  66. dragoslav…..račić, 28.07.2
    Ja bi takođe mogao glasati za vukanovu listu, mada se i on preserava sa nekim pro ruskim idiotskim idejama.

    Ево да се мало и не сложимо.
    Не знам које су то про-руске идиотске идеје, али једно знам, да смо заједно са Русијом можда, а без Русије сигурно „покојни“.

    Ми се само морамо решити ових својих лажних патриота,лажних про- руса, лажних про-јевреја, лажних, лажних, лажних…у лику и дјелу знаш већ кога.
    А у суштини су само незасите крвопије и варалице властитог народа.

    Видиш да су га сви одјебаус,…сад ко лудак сам витла сабљом у зраку и око себе „све турке посијече“…а около раја гледа и смије се…,B-)

  67. Израчунај 2500 голфова пута 25.000 ДЕМ = 62.500.000 ДЕМ

    Ако је препоштени Поплашен направио оволику штету можеш мислити шта је радио Момо Мандић, Славко Рогуљић, Мирко Крајишник, Милан Нинковић, Стеван Медић, Немања Васић, Мирко Шаровић, и многи други ратни профитери, а данас их већина финансира СДС. Па свака општина у РС има свог СДС-тајкуна. Што се лажемо и не погледамо у очи, кад сви знамо да је тако.

    Многи јесу пришли Додику, као што ће се поново вратити СДС-у ако ови побиједе.

    Али ово мораш да схватиш. Све и један тајкун у РС је свој први милион за који се не пита зарадио у вријеме СДС-а

  68. slavija, 28.07.2014. 12:02:44

    “Ти не познајеш Синишу Гатарића!
    Да Синиша Гатарић има господара…хахаха…па то је незамисливо!“

    Дај, мани се глупости. Избор Гатарића за начелника оптине је исфинснсирао Немања Васић. И сад ме ти убјеђујеш да Гатарић нема овабеза према њему јер је Гатарић каратиста.

    Насмијо си ме1

  69. Симо, поново ти кажем не познајеш Синишу Гатарића!
    B-)

    Синиша Гатарић је ишао на изборе испред СДС-а и побиједио.
    Да ли је све то финасирао или није и Немања Васић не знам. То је ствар СДС-а.

    СДС је много добио Синишом у својим редовима.
    Само што он сигурно није тип послушника.
    Пре се може десити нпр. да он стане ногом за врат, па и буквално ако треба неком Немањи Васићу, и каже пљуни лову за то и то него обрнуто.
    Али не зато што је каратиста(на то се сељаци пале), него зато што је харизматичан, храбар, продоран, образован, без ораха,а богами као такав спреман да ухвати и за крагну, што је чак и пожељно у овим „бајиним“ временима.

  70. slavija, 28.07.2014. 13:03:18

    “Да ли је све то финасирао или није и Немања Васић не знам. То је ствар СДС-а.“

    Није то ствар СДС-а. То је ствар народа. Финансирање странака је најосјетљивије питање у политици. Врло је битно да народ зна ко кога финансира.

    Финансијери увијек траже контауслугу. Они улажу у странке да би профитирали.

    Ја сам Гатарића запазио онда када је хтио обуставити изградњу ауто-пута због ПДВ. Не могу се сјетити како се то завршило, али знам да је испао смијешан својим тумачењима тог проблема.

  71. simo
    Pa zar nije taj roguljić dodikov pajtos?
    Ima smisla da je i SDS proizvodio tajkune, ali opet mislim da je nemjerljivo sa snsd-ovim tajkunima.

    Što se hercegovine tiče znam da postoje tu neki sds-ovi funkcioneri, koji sada skoro da nemaju ništa sa strankom, ali koji su privatizovali neke fabrike i sada dobro posluju.
    Duško Koljibabić znam da nije imao feninga u džepu kada je sjeo u fotelju direktora farme koka nosilja, kao državnog preduzeća. Preduzeće je bilo u rasulu, narod nije primao plate, ali kad je on došao svemu se tome stalo u kraj i firma je počela normalno da posluje. Kako je on to privatizovao to je druga priča. Ali znam da u ljubinju samo to preduzeće radi i da 60 ljudi prima redovne plate…
    Sad da li je on tajkun ili nije, to ne znam!
    Hercegovina ima najmanje koristi od republike srpske a najviše je zaslužna za njezino stvaranje!
    To me pojede!
    Da narod nije tako vrijedan, ko zna šta bi se sve sa nama desilo

  72. @Симо пјетлић

    СДС тајкуни?????????????

    Коментар са Фронтала од прије пет година:
    Извјесни Милашин некад написа:

    „Svi Radovanovi lopovi su sada kod Mileta. Eto šta ne valja. Šef Radovanovog kabineta Mile Dmičić je šef Kuzmanovićevog kabineta a bio je šef i kod pokojnog Jelića. Šef RTRS-a je Radovanov najpouzadaniji ministar svih vlada za najvažnije oblasti INFORMISANjE I VJERE. To su i sada kod Mileta najvažnije oblasti. Šef Radio Bijeljine i pucač granata po tuzlanskoj djeci Pero Simić je Miletov savjetnik za informisanje. Mladićev tjelohranitenj i ratni pratilac Velibor Šotra je sada Dodikov i Čubrilovićev savjetnik za bezbjednost.Gradoljub Davidović je do 97-me bio član SDS-a i nikada se nije ispisao iz stranke. U suštini svi su bili ili u SDS-u ili simpatizeri SDS-a sem Dodika i pok.Nenada Baštinca a Čađo je trčkarao za njima. Kasnije se prišlepao debeli parazit Krstan Simić pa kum Škrbić pa ostali. Glavni Dodikov finansijer na početku a bitan i sada Slavko Roguljić je na crnim listama jer je bio i Radovanom glavni finansijer. Da ne govorimo o Dodikovoj prvoj vladi koalicije SLOGA gdje su sem njega sve bili bivši SDS funkcioneri. Lista SDS-ovaca u SNSD-u i na funkcijama je predugačka. Najmanje je tih ratnopriofeterskih kadrova SDS-a sada baš u SDS-u. Oni se kreću za funkcijama i parama ko ovce s Vlašića za travom….. I da ne otvaramo ostale sličnosti… Radovan kćerki otvorio radio stanicu..Slobodan Milošević kćerki napravio radio stanicu..Milorad Dodik kćerki napravio radio stanicu.. Mali Marko Milošević sa 18 godina ušao u krupni biznis..Mali Igor Dodik sa 18 ušao u još krupniji biznis..Tu je Radovanom Saša podbacio jer je ostao samo mali lokalni preprodavac polovnih auta… Previše je sličnosti i koencidencija. Slobo završio u zatvoru (Hag)..Radovan završio u zatvoru (Hag)..Milorad još nije ništa završio…Radmilo Šipovac, član kriznog ratnog štaba Kotor Varoš i direktor radija – sada urednik FOKUS-a, Mirjana Kusmuk, šef kabineta Momčila Krajišnika sada urednik Glasa Srpske, pa jedan od omiljenih Radovanovih novinara Željko Kopanja, ratni izvještač i novinar Glasa Srpske, sada vlasnik Nezavisnih novina, pa Nikola Špirić, predsjednik izvršnog odbora Šešeljevih radikala od 93 do 96, pa onda u Demokratskoj stranci za Banjaluku i Krajinu pa u SDS-u pa kod PDP-a na listi i funkciji pa sad velika faca u SNSD-u i šef Savjeta ministara, pa Sretko Bursać, šef Špirićevog kabineta i njegov pratilac u svim tim transferima …………………………………………………….. I još stotine takvih su sada pri skutima SNSD-a a u SDS-u niko nije ostao… „

  73. Симо се мало занио, мало и сенилна деменција, па заборавио да је нпр. Миле Радишић био тек возач г-дина Лолића. Да Миленко Чичић од Калдере нема никакве везе са СДС-ом, а како видимо у наслову, његова фирма (иако дужна 200 000 КМ пореза) добија преплаћен за 200 000 КМ посао. Кум Шкрбић је тек захваљујући кумску из сеоских кошаркашких дана добија од кума Милорада пут у Јапан на стручно усавршавање крајем деведесетих. За вријеме СДС-а он је само сањао о вили у Монаку и спајању два огромна стана у један у Центру Бање Луке. Кум Будо Станковић нема везе са СДС-ом. Брко Станковић је тек понекад био почашћен јањетином, а Рогуљићев пут је описао Милашин. Такође, ни сам Додик није могао да сања о вили на Дедињу вриједној 5 милиона КМ. Њему је отац као студенту купио новог стојадина, а и Небојша Радмановић је возио заставу 128. Кад му је Шеки носио кључеве од аута, каже да му је Радмановић у подераној пиџами отворио врата. Ни Шпирићу бројни научни радови нису могли донијети стан у Бечу, а да не причамо да његова дјеца купују исте…….

    Немањи Васићу је СФОР у сламарици нашао 100000 КМ. Шта је то у односу на оно што је братија украла само преко текстила у УИО?

Оставите одговор