Као двије државе: Федерално Сарајево не дозвољава рад таксистима из Српског Сарајева

Најновији Закон о такси превозу који је усвојила Скупштина Кантона Сарајево велике проблеме донио је таксистима из Источног сарајева. Сада им је наложено да приликом вожње у Сарајеву морају скинути све ознаке са својих возила. Пише Мира Костовић, Елта ТВ У Скупштини Кантона Сарајево почетком марта усвојен је Закон о такси превозу. Са циљем рјешавања […]

четвртак, април 10, 2014 / 08:45

Најновији Закон о такси превозу који је усвојила Скупштина Кантона Сарајево велике проблеме донио је таксистима из Источног сарајева. Сада им је наложено да приликом вожње у Сарајеву морају скинути све ознаке са својих возила.

Пише Мира Костовић, Елта ТВ

У Скупштини Кантона Сарајево почетком марта усвојен је Закон о такси превозу. Са циљем рјешавања проблема дивљих таксиста, власти Кантона су донијеле Закон који дискриминише такси превознике из Источног Сарајева. Ако желе проћи територијом Кантона, морају скинути ознаке са возила. У непријатној ситуацији ових дана су и они и муштерије.

-Ми сматрамо да тај закон није обавезујући за нас, из разлога што тај закон понижава таксисте из Источног Сарајева. МИ сад морамо да питамо муштерију гдје иде, па ако каже да иде у Ефбих, ми онда скидамо такси ознаке. Чим то радимо, муштерије помисле да нешто није у реду, и нису сигурни да желе вожњу са нама – каже таксиста Славко Ивановић.

Његов колега Слободан Ристовић додаје да су њихове муштерије људи који раде у заједничким институцијама, судовима и слично, који не желе непријатност да на посао долазе са аутомобилом који нема истакнуту таски фирму.

Такси превозници са којима смо разговарали плаћају републичку и комуналну таксу, регистровани су и законом Српске обавезни да сва такси обиљежја у току рада истакну на возилу. А од када је у Кантону на снагу ступио нови закон у случајевима преласка ентитетске линије превозници из РС ознаке скидају, а по повратку враћају.

У овом закону стоји да морамо имати допунску ознаку кантона. Ми то не можемо имати јер нисмо настањени у кантону, као што ни они не могу имати допунску ознаку града Источно Сарајево које ми имамо на возилима. Значи, неки министар или неко други, се морају запитати шта је законито, и наложити инспекцији да наше ознаке поштује једнако као и ознаке града Сарајева – каже таксиста Славко Ивановић.

Овлаштење у одлучивању о постојању забрањеног конкуренцијског дјеловања на тржишту БиХ има искључиво Конкуренцијски савјет БиХ. До тренутка када је, сад већ усвојени закон, у форми приједлога добио позитивно мишљење Конкуренцијског савјета, одбијан је 5 пута. Коначно у августу прошле године након пристанка Савјета закон се упућује у Скупштинску процедуре. Иако су подржали првобитни приједлог закона, усвојеним амандманима Скупштина Кантона прекршила је одредбе Савјета.У одговору на наше питање да ли су подржали Закон о такси превозу у Кантону Сарајево у Конкуренцијском савјеру тврде да тренутно прикупљају све информације. У ту сврху су још 31. марта упутили допис Скупштини Кантона, али одговор још нису добили.Кажу да без потпуних информација не могу говорити о евентуалним казнама против надлежних институција.

У двије општине које су територијално најближе Сарајеву, ради око 60 такси превозника. У највећем броју случајева муштерију одвезу на жељену адресу у Сарајево. Не заустављају се кажу непотребно и никада нису имали намјеру да своју дјелатност обављају на улицама Сарајева.

-Они траже заједништво и мултиетничност, а испада да нас дијеле. Сваки таксиста из кантона Сарајево слободно долази и слободно узима вожње и путнике из Источног Сарајева, а ми не можемо – каже Славко Ивановић.

Слободан Ристовић додаје и да свака инспекција по таксиметру може утврдити гдје је муштерија сјела у такси.

-Кад ме заустави у кантону, види да је на таксиметру 6-7 марака, јасно је да возим из Источног Сарајева. Ако је откуцало марку или двије, значи да сам муштерију покупио у федералном Сарајеву – појашњава Ристовић.

Ако и дође до казни, не би биле прве. Конкуренцијски савјет је прије 4 године.обавезао Владу и Скупштину Кантона да свим регистрованим такси возилима омогући слободну тржишну конкуренцију. Због кршења Закона о конкуренцији Министарство промета Кантона Сарајево кажњено је са 50 хиљада марака.

У надлежном одјељењу Града Српско Сарајево поручили су да испитују случај И прикупљају информације. Уколико се не буде пронашло рјешење које ће дозволити таксистима из Источног Сарајева несметан пролазак кроз Сарајево, повући ће исти потез и забранити рад сарајевским таксистима на територији Источног Сарајева



0 КОМЕНТАРА

  1. zulkedin, 11.04.2014. 13:54:16 [112327]
    Зулкедине,видиш да си дошао до закључка да оваква дебилна држава не треба да постоји.Најбоље да од ње постане 12 нових држава,РС,Брчко дистрикт,5 МАО кантона и 5 ХАО кантона.

  2. Ostao bez fabrike, 13.04.2014. 11:42:51 [112473]
    Ајде ти нама „паметни“ објасни овде шта је ту паметно,осим да ову подјељену земљу још више дијеле?Таксисти,у оба ентитета,једва спајају крај с крајем,а овако им још загорчавају живот.Кантон СА признаје да су таксисти из РС-а странци или шта?

  3. Taksisti iz Federacije imaju svoje tršište na svojoj teritoriji, takstisti ih RS imajo svoje tržište na svojoj teritoriji. Šta je tu sporno. Za „jedva spajanje kraja sa krajem“ i jedni i drugi su imali demontracije i proteste pa su tamo trebali rešavati „spajanje kraja sa krajem“.
    Kad sam bi na demontracijama i svim tim gradovima video sam većinu tih taksista kako se izležavaju u kolima.
    Taksiste i ne interesuje novi privedni sistem, mnogo je lakše ležati za volanom i čakati da par ljudi danas prevezu i zarade neku prisečnu dnevnicu, u suprotnom se time ne bi bavili.

  4. zulkedin, 13.04.2014. 14:19:04
    Da li u FBiH političari na vlasti smeju od naroda da otmu prirodne resurse i daju ih strancima kao što si u RS oteli Stanare, Omarsku, Ugljevik, Gacko i reku Drinu… i dali ih stranicma da na njima sebi grade elektrene i kopaju rudu.
    To političari u FBiH nesmeju od naroda, jer bi videli kako bi se proveli samo ako bi neko pokušao da dovede neku strnu korporaciju kao u Stanare i Ugljevik što si doveli i rekli im „Ovo je sada vaše, možete s tim rudnikom raditi šta hoćete“. I opet se narod nije dogao da protestuje kao u FBiH gde se političari na vlasti ne usuđuju da bilo koji prirdni resurse nekome koncesiono predaju.

  5. Није чудо што си остао без фабрике,просипаш „паметне“коментаре а да не прочиташ текст.Познајем доста таксиста које купе људе крај аутобуске,и возе их у Италију,Данску,Шведску,Њемачку,Аустрију.У тим земљама могу слободно радити и превозити људе,али не могу улазити у котлину?И то је у реду? Зукли желим што дужи боравак у дебилној,а не сикирај се за мене.Српска и Србија су ми довољне.

  6. Serbinum, 13.04.2014. 22:29:43 [1
    Ostao bez fabrike, 14.04.2014. 11:52:32 [1

    Kompletna elektroprivreda je u rukama FBiH,zajedno sa rudnicima,BH Telekom samo ime kaže…
    To su dvije najprofitabilnije firme u Federaciji,njihova prodaja značila bi propast sistema i „neko“ je to skonto jer zna šta bi bilo kad bi se tolika imovina prodala i dala strancima u ruke, te nakon izvjesnog vremena kad prestanu pristizat pare u fondove.
    Visili bi umjesto zastava.

    U Tuzlanskom kantonu je nova vlada.
    Stara nije mogla za tolike godine pokrenut Konjuh Živinice,Ditu.Prije par dana je pokrenuta i jedna i druga fabrika a sad se radi na pokretanju Livnice čelika u Tuzli.
    Zasad je to minimalno al u Konjuhu se povećava ovih dana proizvodnja.
    Sve te firme su mogle i prije radit al lopovi i kriminalci nisu dali e sad kad su gorili sve može.
    Za koji dan vlada TK objavljuje sve papire,sudske odluke,vještačenja itd.. a vezano za privatizaciju firmi i bogami onaj ko nije ispunio uslove će da bude jeban budite sigurni.
    Prijedlog od vlade je da se svi oni koji su na budžetu dobrovoljno odreknu 5% plate za pomoć u pokretanju proizvodnje.Ja nisam na budžetu al supruga jeste i potpisuje bezuslovno (ha,ha).
    Sve u cilju „normalizacije“ jer TK sa Tuzlom je uvijek bio centar industrije i u bivšoj jugi,pa može i sad bit makar mali centar a ima se čime…

  7. Serbinum, 13.04.2014. 22:29:43

    Друже, информиши се мало. У свакој нормалној земљи то што су урадиле власти СарАајева је забрањено, и не видим ништа спорно у овој глупој причи. Чак је скоро била прича да на простору Источног Сарајева не могу у различитим општинама да раде таксисти са подручја друге општине, па их је онај лик (не знам како му је име, анонимус је неки улицкани) јавно подржао у кршењу закона.

    Можда постоје таксисти који одвезу некога из РС до Данске, или гдјегод већ, али ТАМО НЕ МОГУ ПРИМАТИ ПУТНИКЕ и возити их назад! 😉

    То је нелегално и у “нормалним земљама“ веома кажњиво.

    Ако си икад чуо за КАБОТАЖУ, то ти је то. 😉

  8. psihodelija, 14.04.2014. 15:18:30 [112628]
    Па шта сам ти ја написао?Гдје сам ја написао да они возе назад из Данске неког?Они одавде одвезу људе тамо,али не скидају своје ознаке са возила,кад прелазе преко моста у Хрватску.Ја сам и написао да КС ради нелегалне ствари.Уста су Бошњама пуна Босне,а свагдје раде против исте.Није то никаква заштита тржишта,то је све свирање курцу у жељи да се напакости Србима.

Оставите одговор