Какви су данашњи дизел-мотори

Према истраживању које је спровело британско Удружење произвођача и продаваца моторних возила, дизел мотори значајно су унапријеђени током посљедње деценије. Истраживање је показало да су дизелаши који се данас употребљавају у аутомобилима 21 одсто чистији у смислу емисије штетних издувних гасова. Побољшање на плану економичности још је веће, па тако савремени дизел мотори у просјеку […]

недеља, април 6, 2014 / 09:25

Према истраживању које је спровело британско Удружење произвођача и продаваца моторних возила, дизел мотори значајно су унапријеђени током посљедње деценије.

Истраживање је показало да су дизелаши који се данас употребљавају у аутомобилима 21 одсто чистији у смислу емисије штетних издувних гасова.

Побољшање на плану економичности још је веће, па тако савремени дизел мотори у просјеку троше 27 одсто мање горива у поређењу са истом врстом погонских јединица из 2003. године

У студији се наводи да је овакво унапређење дизел мотор постигнуто захваљујући побољшању "комон рејл" система, уградњи стоп-старт уређаја и нових филтера за штетне честице на издувним системима, као и бројним другим иновацијама.

"Власници аутомобила, као и читава друштвена заједница имају велику корист од унапређења дизел мотора које је постигнуто за само десетак година", каже, Петер Фуке, предсједник британског одјељења компаније Бош, једног од највећих снабдјевача ауто-индустрије.

"С обзиром да је продаја аутомобила са дизел моторима у порасту, и даље ћемо бити фокусирани на увођење иновација како би ова врста погонских јединица у будућности била још чистија, али и јефтинија у експлоатацији за власнике аутомобила", додаје он.

Сљедећи изазов за инжењере и пројектанте биће даљи развој хибирдних дизел-електричних погонских система који, према ријечима стручњака, могу да допринесу да потрошња горива буде нижа за додатних 40 одсто.

То би, у садејству са другим унапређењима погонских система, требало да помогне европским произвођачима да достигну зацртани циљ према коме би сва нова возила у Европи 2021. у просјеку требало да емитују 95 грама угљен-диоксида по километру.



Оставите одговор