Хипи комби одлази у историју

Након 63 године престаће да се производи легендарни "фолксвагенов" модел који је, између осталог, утицао и на хипи културу шездесетих. Иако је његова производња у Европи обустављена још 1979, ово возило се израђивало у Бразилу све до данас. Комби, који је имао оригиналну фабричку ознаку Тyпе 2, аутомобил је који би се данашњим рјечником могао […]

недеља, август 18, 2013 / 10:19

Након 63 године престаће да се производи легендарни "фолксвагенов" модел који је, између осталог, утицао и на хипи културу шездесетих.

Иако је његова производња у Европи обустављена још 1979, ово возило се израђивало у Бразилу све до данас.

Комби, који је имао оригиналну фабричку ознаку Тyпе 2, аутомобил је који би се данашњим рјечником могао назвати мини-веном или МПВ моделом.

Његова прва верзија, Т1, заснована на "Фоклксвагеновој" буби настала је давне 1950. године и производила се до 1975. Након тога лансиран је модел Т2, чија се спољашњост, као што се види на фотографијама,од тада није битно измјенила.

Модел БВ комби израђивао се у Бразилу у двије генерације, Т1 и Т2, од 1957. године. Као и у случају "бубе", чија се производња у латиноамеричким државама такође продужила до 21. вијека, и комби је постепено модернизован, када је ријеч о моторима и механици, али и ентеријеру.

Са годинама, возило је добило новији мотор са воденим хлађењем, унутрашњост је побољшана уградњом модернијих материјала, нових инструмената и савременог радио-уређаја.

Ипак, задржан је дух неких прошлих времена и симболика комбија који је код генерација младих представљао синоним за авантуризам и слободу путовања.

Послије двије генерације и 56 година производње у Бразилу, те 1,5 милиона примјерака, Тyпе 2 одлази у историју. Иако потражња за комбијем на том тржишту и даље постоји, фабрика је дјелимично и због нових безбједносних прописа била принуђена да обустави његову производњу.

Како би се на посебан начин опростио од свог дуговјечног модела, "Фолксваген" је за крај припремио ограничену серију од 600 нумерисаних примјерака.

Ови аутомобили продаваће се на бразилском тржишту по нимало приступачној цијени, за разлику од некадашњег комбија. Сваки примјерак из посљедње серије коштаће 85.000 бразилских реала (око 26.700 евра).

Купци ће за овај новац моћи да добију дио историје, с обзиром да ће возила бити офарбана у ретро плаву боју, док ће кров, браници и челичне фелне са раткапнама бити бијели.

Слична комбинација предвиђена је и за унутрашњост возила, а нису заборављене и старинске, плаве винилне завјесице на прозорима.

Посљедњи БВ комби покреће 1.4 литарски мотор, који развија 78 КС када се за гориво користи бензин, а ако сипате чисти етанол достиже и свих 80 "коња". Снага се преноси помоћу четворостепеног мануелног мјењача.



Оставите одговор