Голићка: Сад ће мост у Братунцу, само што није

Министар за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске Сребренка Голић рекла је Срни да су испуњене све претпоставке да би се ушло у процес издавања еколошке и грађевинске дозволе, као и локацијских за приступне путеве и заједнички гранични прелаз у близини моста у Братунцу, између Републике Српске и Србије.

субота, јун 20, 2015 / 17:10

Мост у Братунцу, у односу на мост на крају аутопута Бања Лука – ријека Сава, јасно показује шта су коме приоритети и откуда за Српску повољан вјетар дува. Управо због тога, на пут Бања Лука – Бијељина ћемо чекати деценијама. Ако икад и дочекамо.

Голићева је навела да је, према њеним информацијама, Србија већ припремила пројектну документацију за мост вриједан пет милиона евра.

"Крајем јуна на заједничкој сједницу двије владе, која ће бити одржана у Београду, представници Владе Србије ће нас упознати детаљно о свим информацијама у вези са пројектом и пројектном документацијом", рекла је Голићева.

Према њеним ријечима, мост између Братунца у Републици Српској и Љубовије у Србији биће дугачак 230 метара, широк 13,9 мретара, имаће двије кловозне траке, пјешачку зону и бициклистичку траку.

"О значају прелаза и моста на Дрини сви знамо, највише користи ће имати становништво на том подручју, али је цијели пројекат позитиван за све грађане БиХ и Србије", истакла је Голићева.

Она је додала да је цијела инвестиција вриједна 12 милиона евра.

Голићева је рекла да је инвеститор изградње заједничког граничног прелаза између Републике Српске и Србије, који би се налазио на територији Српске, Управа за индиректно опорезивања БиХ, а приступних путева Јавно предузеће "Путеви Српске", односно ресорно Министарство саобраћаја и веза Републике Српске.

Мост на Дрини између Љубовије и Братунца би, послије изградње моста на Рачи, требало да буде други заједнички пројекат влада Србије и Републике Српске у области мостоградње.

Осим што ће спајати двије регије, нови мост ће бити и дио Коридора 11 који ће скратити пут Дубровник – Сарајево – Београд за 40 километара.

Изградња моста на Дрини између Љубовије и Братунца требало је већ да почне, али су стручне службе, анализирајући посљедице и размјере мајских поплава, предложиле да се повећа висина моста, па је првобитни пројекат због тога требало измијенити.

Према ранијим информацијама Министарства саобраћаја и веза Републике Српске, изградњу моста и пројекат финансира Србија, заједнички гранични прелаз финансираће Србија и БиХ у једнаким износима, а приступне путеве мосту финансираће свака страна засебно.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор