Глас политиколога: Коначно смо проходали!

Ускоро ће и први рођендан прве генерације дипломираних политиколога који су образовани на Факултету политичких наука Универзитета у Бањој Луци. Пише: Невен Ђенадија Мастер студиј ФПН – смјер међународни односи Уз сву радост коју носи први рођендан, разлога за славље је врло мало. Водећи се оном народском „Први мачићи се у воду бацају“ имали смо […]

понедељак, април 23, 2012 / 08:43

Ускоро ће и први рођендан прве генерације дипломираних политиколога који су образовани на Факултету политичких наука Универзитета у Бањој Луци.

Пише: Невен Ђенадија
Мастер студиј ФПН – смјер међународни односи

Уз сву радост коју носи први рођендан, разлога за славље је врло мало. Водећи се оном народском „Први мачићи се у воду бацају“ имали смо два избора, или да покажемо да постојимо, или да нама покажу гдје је вода. Политиколози немају као љекари „Хипокритову заклетву“, али да је имамо сигурно би негдје писало да не смијемо да шутимо кад смо незадовољни и да је пресудно да тад проговоримо.

Проговорио је тако из нас тај глас незадовољства, било је то нешто што нико није очекивао, окупили смо се испред Ректората и показали да смо живи. Десило се ово баш кад је предсједник РС долазио на наш факултет, да одржи уводно предавање поводом Дипломатске академије за републичке службенике. Неки рекоше да смо се разбјежали, неки да смо требали другачије, неки опет да је требало што је агресивније могуће, а ја кажем да смо за два дана, ипак направили први корак напријед. На предсједниковом одласку, након дуго чекања, мрких погледа обезбјеђења и по киши успјели смо му предати наше захтјеве и приједлоге, а заузврат смо добили позитивна обећања и увјеравања да ће наш проблем бити ријешен. Онима који су ишчекивали сензацију и да будемо агресивнији, да би имали мотив за наслађивање морам посебно подвући, да ми нисмо ни вандали ни хулигани, нити сам ја Андерс Брејвик, ми смо пре свега чланови академске заједнице, дипломирани политиколози и студенти који желимо да радимо и да се афирмишемо док смо млади и док још има времена.

Племенитију и искренију намјеру од овога нисмо могли предочити. Сама Дипломатска академија која је под покровитељством предсједника РС, била је добар повод, јер са тим као да се ишло прстом у очи свим онима који су дипломирали и који већ годину дана узалудно покушавају да добију приправнички стаж. Планирано је да овај курс на академији траје три мјесеца и да се ту стекну вјештине дипломатског посла, преговарања и протокола. Неко ко има потребну диплому и без посла је, а тражи га врло близу те дипломатске струке, не може да се не запита гдје је у том свему. Из овога слободним тумачењем може се доћи до закључка да нам посла неће бити још бар десет година, јер се за наш посао спремају они који га већ имају. Према томе док ми дођемо на ред може чак и БиХ да испуни све услове на путу до ЕУ. Кад се погледају позиви за неке курсеве из других занимања јасно се види да курс за астролога траје четири мјесеца, курс за аутомеханичара шест, а курс за бравара и то без атеста скоро годину дана. Објашњење је сувишно, питам се да ли се могу стећи дипломатске вјештине за само три мјесеца кад знамо да имамо две врсте дипломата, пре свега каријерни којима је дипломатија стил живота и који су само за то образовани и други некаријерни или политички који су дипломате због неких својих изразитих способности или заслуга својом личношћу представљају земљу у свијету.

Када смо уписали факултет 2007. било је доста обећања, а једно је и од тадашњег премијера, а данашњег предсједника да смо потребни Републици Српској да се РС креће процесима напретка и просперитета те да ћемо ми бити итекако потребна радна снага. Можете замислити нас како смо тад били мотивисани на оно што нас чека, поготово ако знамо да је ФПН факултет који је и сам предсједник завршио, према томе поред онога што је званично надали смо се и емотивним везама. Данас, 5 година послије Република Српска је ту гдје јесте, ако се изузму привреда, национални односи и стање у култури, добро је. Да би напредовала у било ком правцу мислим да ће РС све више морати да се ослони на своје унутрашње ресурсе и експерте из различитих области, а мање на политичаре. Што се нас тиче ми смо основне студије завршили, многи од нас су уписали Мастер, неки са већим могућностима отишли су у иностранство, а остали кући. Хендикеп политиколога је у томе што нам је политика готово неминовност и што архитекта увијек може да се бави и политиком, али политиколог не може да скицира зграде и мостове.

Образовање је пријеко потребан ресурс и камо среће да сви наши радници имају прилику да на поклон добијају курсеве којима би надопуњавали своја знања и вјештине, замислите гдје би нам био крај. Поред овога апсолутно су нам разумљива и сва настојања руководства ФПН да нам објасне, да се овом академијом покушавају обезбједити додатна средства за потребе библиотеке као и неке друге ствари, али не разумијемо то да један факултет може имати традицију те бити респектабилан и репрезентативан било гдје, ако се његови студенти не афирмишу на тржишту рада. У пројекту Завода за запошљавање на конкурсу од 1500 приправничких мјеста тражи се само један политиколог у Приједору, и можда још један у Бањој Луци. Након годину дана писама и разговора према многим институцијама и послодавцима, дошли смо, до медија и предсједника на наш начин. Било је ту и пријављивања на неколико конкурса за које смо испуњавали минимум услова али који су већ унапред били резервисани за неког другог.

Сад кад су политиколози направили своје прве кораке, очекујем да ходају сигурније, јаче, а понекад и да потрче да би сустигли остале јер су давно прошла времена кад су нас чекали. Што се других тиче, обећања су дата, а колико знам кад родитељима дјеца проходају у кући буде велико задовољство.



0 КОМЕНТАРА

  1. Одличан текст Невене и све похвале за акцију, само не знам колико ће све то имати вајде, мислим да сад ко год да заврши да га је завршио у најгоре вријеме, али шта нам преостаје него да се боримо. Све најбоље и да истрајете !;)

  2. Госпдине Ђенадија све је то лијепо, али искрено вас питам, има ли било ко, да је завршио ФПН и да би се вратио у своје мјестор орђења да покуша тражити посао. Да ли имате мгућности у Костајници? Зашто се као политиколози видите само у републичким органима и у Влади РС? Зашто не покушате ићи постепено, па да нам у БЛ из Костајнице дођете једног дана као посланик или министар који се доказао у раду? Дипломатија о којој се прича и међународни односи, нису тако проста ствар како их представљате. Ви сте на факсу тек створили основ, а одговорни службеници који раде одређене послове ( сигурно има таквих). требају тек надоградњу из појединих области. Зар мислите да ти људи не знају како функционише економија, право и какви су стандарди у ЕУ? Њима треба сасвим мало, да би били бољи у својим пословима. Треба и Вама шанса, али дајте мало времена, помињете браваре, механичаре и остале, шта мислит да чим заврше добијају посао? Мислите да и они не би вољели да имају и могу негдје рећи како живе и раде или не раде? Невене, покушај дати све од себе у Костајници, а након тога ако не успијеш дођи и бори се у БЛ, али немој да Вам БЛ буде једина одредница и оријентир у животу..

  3. Невене мислим да поред политиколога за које искрено не знам заиста шта могу да раде има пуно оних који су и дуже на бироу и који имају усмјеренија и стручнија занимања. Што се самог текста тиче јако ми се свиђа начин на који се бориш за вас па на крају и за самог себе, генерално смо превише успавани а ово што сте ви покушаи је добро, само реалност у којој се тренутно налазимо је нешто сасвим друго. Гдје, су инжињери, гдје су техничари, гдје су сви они који носе развој једне државе… мислим да политиколози нису на првом мјесту уз сво дужно поштовање вашој струци.

  4. …Хендикеп политиколога је у томе што нам је политика готово неминовност и што архитекта увијек може да се бави и политиком, али политиколог не може да скицира зграде и мостове…

    Vi kao svršeni politikolog/politolog bi morali znati da ovakvo priznanje ne smijete reci javno, ma koliko imali takav stav. A ni stav vam ja kao buduci magistar politologije ne oprastam.

    Drugo, poslovi za koje se oni obucavaju, su nadogradnja poslova nekih drugih struka i radnih zadataka. To sto oni dobiju za 3 mjeseca nije ni priblizno onom sto jedan student politologije dobije u toku cijelog skolovanja.
    Pokusajte se specijalizovati u nekoj drugoj oblasti, prosirite znanja iz npr. ekonomije, prava…

  5. …Хендикеп политиколога је у томе што нам је политика готово неминовност и што архитекта увијек може да се бави и политиком, али политиколог не може да скицира зграде и мостове…

    Vi kao svršeni politikolog/politolog bi morali znati da ovakvo priznanje ne smijete reci javno, ma koliko imali takav stav. A ni stav vam ja kao buduci magistar politologije ne oprastam.

    Drugo, poslovi za koje se oni obucavaju, su nadogradnja poslova nekih drugih struka i radnih zadataka. To sto oni dobiju za 3 mjeseca nije ni priblizno onom sto jedan student politologije dobije u toku cijelog skolovanja.
    Pokusajte se specijalizovati u nekoj drugoj oblasti, prosirite znanja iz npr. ekonomije, prava…

  6. @la_ninja
    Ne znam zašto Predsjendik RS onda daje i ulaže tolike pare u nešto što traje 3 mjeseca i što je prema tebi samo nadogradnja ako ne planira da ih pogura u diplomatske vode, čemu onda sve to i čemu onda Akademija ako im neće ničemu služiti praktično.
    Što se Nevena tiče znam ga kao vrlo ambicioznog, pametnog momka i dobrog kolegu, ali mislim da je previše iskren i da od njega nikad neće biti pravog političara u ovim okolnostima.

    „Што се других тиче, обећања су дата, а колико знам кад родитељима дјеца проходају у кући буде велико задовољство.“

    PS.Ubio je ovom rečenicom jer ipak svi smo mi nečija djeca !

  7. MOMAK JE U PRAVU ! TEKST JE POTPUNO NA MJESTU !
    PROBLEM NASE DRZAVE JE STO SVI ZNAJ SVE , KADROVSKA RIJESENJA SU KATASTROFALNA :

    MINISTAR PROSVJETE – NOVINAR
    POMOCNIK MINISTRA ZA KULTURU – NASTAVNICA RUSKOG
    MINISTAR ZA EU INTEGRACIJE – NASTAVNICA ENGLESKOG
    MINISTAR PORODICE – NASTAVNIK U EKONOMSKOJ SKOLI
    MINISTAR BEZBJEDNOSTI (BiH) – DEFEKTOLOG
    MINISTRICA LOKALNE UPRAVE – NOVINAR
    MINISTAR POLICIJE – PRAVNIK – KOMERCIJALISTA
    DIREKTOR BANSKOG DVORA BL – VISA UPRAVNA SKOLA
    ITD…. ITD….
    POLITIKOLOZI SU LJUDI KOJI SU POTREBNI OVOM DRUSTVU PODJEDNAKO KAO I SVE OSTALE PROFESIJE !!!!

  8. Dobro, a je li svršeni politolog ekspert za planetarna kretanja, bez obzira ako nije nigdje putovao, ništa vidio, ništa radio do sada? Šta on tačno zna raditi, a da nije teorija? Slažem se da se ni pobrojani nisu nikako pokazali, ali suštinsko pitanje je da rade sposobni, a ne nametljivi ili dopadljivi. Politikolog nije automatski predoređen da se bavi diplomatijom i postoje smjeovi na drugim fakultetima, koji na jako osjetljv način prave uvod u međunarodne odnose. Bez prakse su svi truba, a slažem se da im treba dati praksu. Đenadija je stažirao u NS RS i neka nam kaže šta je tačno naučio i koliko je stekao vještina i rutine, šta su njegove odgovornosti bile dok je stažirao. Prosto Nevene, šta si vidio tamo? Ima li diplomatije?

  9. Uzas, zavrsili ste glupost od fakulteta koji je u rangu nekog kursa, prepisivali ste na svim testovima i hocete u Vladu! Kako vas nije sramota, pored toliko ljudi koji su zavrsili puno teze fakultete od vas sto ste zavrsili taj uzaludni fakultet, da vi nesto trazite i bunite se! Sve je ovo stvar licnog interesa Nevena- koji ce sve uraditi samo za svoje dupe i samo da ostane u BL! I kad se on „uvali“ negdje gdje je sebi zacrtao, tad ce se i zavrsiti borba za zaposljavanje politikologa, a onda ostali s tog fakulteta- Mars kuci i na biro, jer to vam je sudbina!

  10. Ceco, nisu političke nauke glupost od fakulteta, tu se ne slažem sa vama, ali mislim da je nepristojno da se neko buni za posao, nakon par mjeseci od diplomiranja. Mislim da se tu stvari trebaju dovesti u red. Zbog toga sam Đenadiji i napisao, neka proba logički od svoga mjesta Kostajnice i tamo ima i lokalna vlast i javna preduzeća i svi stubovi sistema, ovdje je problem što to mora biti posao u onoj staklenoj zgradi sa puo spratova, u odnosu na trusnost Banjaluke..

  11. PINK

    Dobro, a je li svršeni politolog ekspert za planetarna kretanja, bez obzira ako nije nigdje putovao, ništa vidio, ništa radio do sada? Šta on tačno zna raditi, a da nije teorija? Slažem se da se ni pobrojani nisu nikako pokazali, ali suštinsko pitanje je da rade sposobni, a ne nametljivi ili dopadljivi.

    Ako te interesuje sta politikolozi rade imaf zvanican sajt FPN pa se informisi ! Mozes da pricas sta god hoces , nadji mi jednu drzavu na svijetu sa ovakvim kadrovskim rijesenjima. Politikolozi moraju da oblikuju politicku scenu u RS da uce ove seljake sto se nazivaju politicarima , ako nista bar kako se pobasa !

  12. Ceco upiši pa završi kad si pametna, svaki fakultet ima svoju težinu. Iz prve generacije je bilo 96 ljudi kad smo došli u klupe, a danas nas ima oko 30 diplomiranih, da je tako lako svi bi završili. A Nevena naprotiv uopšte ne osuđujem već podržavam, jer je iznio naš problem i prvi imao muda da to predstavi na ovakav način i pogotovo na FPN gdje nije ni malo lako prigovoriti nešto. U svima nama ima to da najpre gledamo sebe, pa što bi to bilo loše u ova vremena, ko ne zna da brine o sebi, ne zna ni o drugima.

  13. FPn ima sve preduslove da postane Pravni fakultet….cini mi se da je nasim studentima domet: hvaljenje RS i pljuvanje na BiH bez kritickog razmisljanja. Te pljuvanje zapada i hvaljenje istoka bez kritickog razmisljanja. Umjesto da nas oni svojim radom msjeste na najbolje moguce mjesto u novoj svjetskoj matrici..
    A cudi me kako na FPn nema stud.organizovanja? Uvijek su protesti od mladih ljudi sa drust.nauka kretali. Jel to zato sto im je prešednik obecao prosperitet?

  14. Žalosno je prvo čitati ovakve komentare, kako li se samo pojedini lijepo solidarišu s kolegama, nemam riječi.
    I sama sam završila FPN, i stekla zvanje profesora sociologije, nemam namjeru da sjedim kući, niti da čučim na birou, draga Ceco. Ko li samo ima tu želju, da mi je da ga vidim….. Svaki fakultet je karakterističan na svoj način, pa tako i FPN, težak ili ne, neka komentarišu samo oni koji ga studiraju, ili su već završili, svi ostali nisu kompatibilni. Ja se neću usuditi da komentarišem medicinu, pravo, ili druge…draga, ni ti.

  15. Žalosno je prvo čitati ovakve komentare, kako li se samo pojedini lijepo solidarišu s kolegama, nemam riječi.
    I sama sam završila FPN, i stekla zvanje profesora sociologije, nemam namjeru da sjedim kući, niti da čučim na birou, draga Ceco. Ko li samo ima tu želju, da mi je da ga vidim….. Svaki fakultet je karakterističan na svoj način, pa tako i FPN, težak ili ne, neka komentarišu samo oni koji ga studiraju, ili su već završili, svi ostali nisu kompatibilni. Ja se neću usuditi da komentarišem medicinu, pravo, ili druge…draga, ni ti.

  16. Међу курсаџијама ове необичне академије сам препознала 4 портпарола (неки бивши а неки садашњи). Будући да их лично познајем, отворено изјављујем да нико од њих не говори ниједан страни језик. И интересантно, 3 су професори српског језика и 1 је завршила неки приватни менаџмент.
    Можда на овом тромјесечном курсу науче и нешто енглеског.

    Толико о људима различитих струка, са великим искуством које сада мало надограђују курсем из дипломатије, како неко од коментатора овдје рече.

    А та прича да ли је и колико је тешко завршити ФПН – дајте људи, молим вас.

  17. Ceco ja sam možda isto završila i možda nemam mogućnosti da upišem Master niti da budem u BL pa da organizujem, zato i podržavam to. Po ovome vidim da će se ovo pretvoriti u borbu između FPN i ostalih jer ostali šute, provode dane na birou i čekaju da ih neko pozove, dok smo se mi malo pobunili i to već smeta jer ćemo možda ovoim medisjkim istupom dobiti neki prioritet. Svako ima pravo da pokuša sve da bi se izborio. A sreća pa nema službenika u Vladi koji su završili privatni fakultet, pa prema tome mi nemamo tamo kome biti konkurenti oni su obrazovaniji od nas i njihovo nije smijurija… Svako je odabrao svoj put i onda neka se bori ili neka snosi poslijedice. Ti si izgleda baš frustrirana što se mi laktamo i guramo, ni tebi to pravo niko ne osporava.

  18. Да будем прецизнија:
    од ова 4 портпарола, 3 раде у Влади (неки као портпароли, неко као шеф нечега у Влади) и 1 је народни посланик, члан владајуће коалиције (и бивши портпарол).

    Ова „академија“ је најобичнија партијска школа, по узору на ону кумровачку, резервисана само за чланове партија на власти.
    Остали, одбиј.

  19. Djeco, ne prepirite se i ne gubite energiju u nepotrebno i manje bitno. Svi vi ste u istom polozaju: nezaposleni mladi ljudi bez ikakve sanse da dobijete posao jer nise iz banditske fele.Pametnome i svjesnom vremena i situacije je svejedno da li ce biti zaposlen u BL, PD, Bileci ili Kostajnici…
    Predsjednik je lazov, ne cekajte da vas on zaposli, on je i kreator ove vase i nase tragedije i bijede. Uzeo je taj papir od vas i opsovao vam odlazeci onako kocijaski znate koga. Uzmite stvar u svoje ruke, svi zajedno bez obzira koje ste fakultete zavrsili i da li ste ih zavrsili. Nista manje vazni nisu i nezaposleni mladi radnici, poljoprivrednici. Organizujte se i izadjite na ulice svih nasih gradova. Siguran sam da ce sa vama biti vasi roditelji, borci, invalidi koje sinoc firer nazva bitangama . Vasi vrsnjaci su ginuli i dali zivote za RS, na vama je da je uzmete , ono malo sto je od nje ostalo,iz prljavih sapa alibabe i njegovih razbojnika.
    Vas cika prijedor

  20. Nisam iz zapadnog djela RS nego iz onog manje razvijenog, dok ti imaš tu privilegiju, a opet ne znaš da je iskoristiš već napadaš. Apsolutno solidarišem sa svojim kolegama i ti ne možeš nas da razumiješ bolje od nas samih. Mi smo sad krivi i loši što hoćemo da radimo, više podrške imaju neki kriminalci nego studenti koji traže posao. Sram može da te bude. Neću više ni da ti odgovaram.

  21. Jeste FPN težak jeste lak, to nije tema i cilj Nevenovog teksta. Koliko sam ga ja skontao cilj je da se svi okupe i da sve razjure…Studenti se bave nepotizmom kojeg je uvjek bilo i bice na fakultetima, i zvaka bena zna da od hvatanja vjestica po kampusu nema ništa. Onu što je svima jasno jeste da Djenadija nije pripadnik političkih partija iz RS. Što je jako dobro ali je oko sebe okupio Nikolu Srebru i Djordja Kneževica iz PDP, Zeca i DP kao i Dobraš Svjetlanu a za svog savjetnika je izabrao Stevicu Dronjka ( brata Nikole )koji dolazi iz DNS-a. Ineresantno je da su studenti članovi SNSD-a svi pobjegli iza živice kad je Mile naišao. Iako Djenadija nije član stanke ovo bi moglo dobiti političku dimenziju, a svi bi mogli profitirati jer idu izbori.

  22. Nisam iz zapadnog djela RS nego iz onog manje razvijenog, dok ti imaš tu privilegiju, a opet ne znaš da je iskoristiš već napadaš. Apsolutno solidarišem sa svojim kolegama i ti ne možeš nas da razumiješ bolje od nas samih. Mi smo sad krivi i loši što hoćemo da radimo, više podrške imaju neki kriminalci nego studenti koji traže posao. Sram može da te bude. Neću više ni da ti odgovaram.

  23. Ceca doživljava frustracije što je i razumljivo jer više od 2 godine nije imala seksa. Tačnije od poslednjeg semira koji se održao u Sarajevu. Ovi ljudi okupljeni oko Nevena nemaju hljeba jesti od usta su odvajali da završe faks. A ti si alapačo hodala po nevladinim organizacijama i dodvoravala se stranim plaćenicima i braći bošnjacima. CECO MARŠ

  24. Читам сад све ове коментаре и могу сам да закључим да људи не воле кад су немоћни, али исто тако не воле кад се неко бори и за себе и за друге. У нас је изгледа битно да комшији цркне крава. Док неко нешто уради и мало почне да говори другачије одмах не ваља и одмах га спуштајте. Људи се називају полтронима без икакве везе са реалношћу, па полтрони никад протесте не би сазвали… Полтрони су они из Уније студената који нам свима мажу очи и скрећу сику са проблема који нас пуно више муче, а један од тих је и све већа незапосленост младих људи и свих генерално. Ја имам ту срећу да имам посао какав, такав, радим и морам бити задовољан. Знам да увијек може бити боље, али сигурно разумијем ове младе људе и њихова настојања. Одлучили су се за овај корак јер су вјероватно све остало исцрпили. То што ми живимо по принципу да комшији цркне крава то је наш проблем. Свијету се не може угодити…. 🙂

  25. Stvarno, ne bih više da ostavljam pogrešan dojam, ne branim nikoga lično samo smatram da prozivanje na ličnoj osnovi nema nekakve veze sa ovim tekstom kao ni povodom ovih studenata. A vidim ja da je tebi krivo jer si pozadinac i nema te u prvom planu. Što se Nevena tiče on je za tebe mozak, bili smo zajedno u Studentskom parlamentu i znam ga puno bolje nego ti nikad nije bio ničiji poltron. A daće bog pa da ti radiš ovdje gdje ja sad radim pa da vidiš 😉

  26. Ova diplomatska akdaemija je koštala 430 000 KM ! Zar je moguće da od juče ovo nije niko demantovao. To što se radi to je strašno, ovi mladi ljudi ne trebaju uopšte da se angažuju bilo gdje jer sve je uzaludno. Izgleda će biti daleko nam kuća lijepa i svi ćemo morati sa našim diplomama da tražimo restorane i kafiće po inostranstvu da bi mogli sebi kakav takav život da obezbjedimo.

  27. ФПН БЛ није једини факултет политичких наука на свијету. Одсјек политикологија постоји и на ФПН у Београду, Сарајеву, Загребу итд. Нисмо ми једини који ће по завршетку факултета имати звање „дипломирани политиколог“. Факултет је такав какав је, али не можете доносити опште закључке за свакога ко студира на ФПН. Мислите ли да тамо нема бар 10 паметних, вриједних и способних студената који су заслужили да добију барем прилику да покажу шта знају? Гдје они да добију прилику? Намеће се логично питање: „Зашто уопште постоји ФПН онда ?“

  28. Ja sam ovdje možda i prije tebe… a inače sam bio u studentskom organizovanju dugo i Nevena znam i poštujem. Ne želim da ljudi pogrešno tumače, ali zar sad ne smijem reći da je dobar tekst, odma ispada da sam ja autor. Tekst možeš analizirati i sama i naučiti možda ponešto iz njega, samo se pazi da ova Jorgovanka Tabaković ne ANALIzira tebe. Podržavam bilo kakvu borbu nebitno dal su u pitanju pojedinci ili kolektiv dok sam i sam bio član SP uvijek se šutjelo i bilo je puno letargije jedini koji se tad bunio bio je Neven, jedini se buni i sad i znam da momak nije poltron niti nečiji potrčko. Kod nas ko god nešto pokuša sataniziraju ga… kao sto rekoh ko bi narodu ugodio. Ograniceni smo sami na sebe i dato nam je to sto nam je dato, na nama je dal ćemo da posrnemo ili ćemo da se borimo za opstanak. Tebi je Ceco očito dobro, vidim da imas dobru platu i da se ne brines ni za sta. Hajde onda da se zamjenimo, evo ja sad idem u drugu hoćeš li ti umjesto mene, a daj meni jedan dan da uživam kao i ti. Sram te bilo, ko da je bitno ko je ovaj put je Neven jer mu je vjerovatno dozlogrdilo, sledeći put će neko drugi, hoćeš li uvijek da sabotiraš? Naravno hoćeš jer ti je dobro i boli te uvo za ostale !

  29. Ceco Marković kako te nije sramota da blatiš svog koleku Djenadiju, stidi se, sram te bilo, kad znaš da vam je on sve lično organizovao. Ja se samo plašim da ovo sve ne dobije političku dimenziju jer je za svoje najbliže saradnike izabrao ljude aktivne i pozicionirane u političkim partijama. pa nije čudno da je Prijedor konkurisao za jednog politikologa za zapošljavanje pripravnika vrlo dobro se zna koje iz Prijedora i koje blizak OBI… Nevene u akciju idi sam bez srebre, Djoleta i Steve, dobice sve političku dimenziju a ti nisi pripadnik političkih partija iz RS

  30. Bravo Sale

    Ko imalo prati spoljnu politiku BiH zna da kad se spomene Sven Alkalaj koji je 5 godina bio ministar i za koga se samo čulo kad su u pitanju skandali. Ministar se napio, ministar udario pješaka pa sve od onoga kad je rekao da treba ruke oprati poslije rukovanja sa Srbima i kad je Dačiću poslao čestitku za Novu Godinu u Banja Luku, pa onda uništavanje podataka i sve tako… Ne kažem da BiH možda ima nekoliko dobrih diplomata, ali pošaljite 30 mladih politikologa, sad diplomiranih razbacajte ih po svijetu i bolje će da rade i da imaju više od ove garniture sad. Samim tim što su mladi, razumiju se u tehnologije i bar znaju engleski jezik !

  31. Izvini sale mislio sam na diplomatiju BiH. Pogresno sam se izrazio. Diplomatija RS je 0… jedna velika. Prvo i prvo… diplomatija se razvija onda kad imas sve ostalo, a drugo mi smo trenutno samo na nivou predstavnistava od koji ja do sad nisam vidio konkretnih akcija niti prijedloga, jer da jesam znao bi napamet kako se zove bar jedan sef nekog naseg predsjednistva, a ja ne da ne znam to nego ne znam ni gdje ih sve imamo. Dakle jasno ti je koliko smo jaki… ima tu malo i do moje neinformisanosti ali opet nije predstavnistvo igla u plastu sijena pa da moram da ga trazim, da dobro rade culi bi za njih. U kontekstu svega toga mislim da ovi klinci sto se bude i bune imaju pravo obrazovani su nek prvo budu pripravnici, nek se njih sprema imaju osnovu i potrebno obrazovanje, a i pored njih masa je drugih ljudi iz raznih oblasti koji su kvalitetni ali nema ko da ih primjeti niti da ih pozove.

  32. Biće da je ovaj članak izgubio svoju pravu vrijednos (žao mi je Djenadija, napiši nam još koji) i da se pretvorio u glupavu špansku seriju time što je zagolicao maštu „ko je s kim bio, a ko s kim nije“, ko je u kojoj političkoj stranci, ko je čije dijete, ko je kome tata, a ko kome mama… Kako god, mogla bih čitav dan sjediti ovdje, i čitati vaše komentare, posla ionako nemam, pa ni ništa pametnije za raditi. Jedino, ipak…..kad malo bolje razmislim, s ovo malo još ljelje što mi je ostalo, mogla bih još koje pismo da napišem predjedniku.

  33. matejasu85

    Ma isto je to, diplomatija BiH se svodi na to ko ce koga prije popljuvati i ocrniti kod stranaca ,ko ce koga prije izbaciti iz socialisticke internacionale, ko ce prije sklopiti sto vise potpuno neupotrebljivih medjudrzavnih ugovora i ko ce prije proputovati sto vise atraktivnih destinacija koje prije toga nije obisao a sve po nasem dzepu !

    Slazem se da za sve mora postojati sistem i da sveko treba da krene od pocetka i od mjesta pripravnika pa neka se dokaze koliko ko moze i zeli !

    Znam da mladi ljudi svih drugih profesija imaju probleme da se zaposle : ekonimsti, inzinjeri, doktori, arhitekte , profesori, umjetnici ! Ne vidim prosperitet ni jedne od tih profesija ali sad je rijec o politikologiji i njenoj primjeni i svrsishodnosti u drustvu !

    Sta mladi profesori da pomisle kad predsjednik drzave ne zna da se izrazava i da prica , sta da pomisli mlad umjetnik kad nam predsjednik pun ponosa pjeva narodnjake sa Mitrom Miricem na zboru ispod satora, sta da pomisli mladi arhitekta kad rekonstrukcija zgrade od 4 sprata kosta 15 miliona maraka, sta da pomisli mladi pravnik kad poslanik u NSRS osudjen za krivcno dijelo otmice i dalje sjedi u poslanickoj klupi, sta mladi doktor da pomisli kad vidi da covijek bez diplome operise ljude u klinickom centru itd, itd…

  34. Pravo da ti kazem Ceco u tvom pisanju se osjeti velika doza ljubomore, frustracije i mrznje. Da li zbog toga sto Neven nije htio ********* za vrijeme studija ili zato sto nisi imala seks dvije godine. Nije niko nikoga vukao za rukav, nigdje djenadija posao nije trazio, njegov zahtjev je bio da se pare koje su usmjerena za AKADEMIJU usmjere na drugu stranu, tačnije za zapošljavanje pripravnika. A da li je u DNZ ili ne, to ja pojma nemam. Samo znam da je veliki broj bošnjaka zaposleno u Vladi RS i to uglavnom članova SDP-a, koji su u prošlosti bili članovi SDA. A ko poznaje istoriju rata zna da je DNZ srpska stranka.

  35. JORGOVANKA

    DNZ nije srpska stranka !
    Ne smijes mijesati babe i zabe. Predsjednik stranka je Fikret Abdic a druga je stvar to sto je jako popularan u Velikoj Kladusi i sto se nije slagao sa pšolitikom Alije Izetbegovica ! To ne znaci da je srpska stranka . Ali to je u sistini i nebitno !

    Znaci i ti si primjetila da Ceca ima nekih problema sto psihicke i intelektualne , sto fizicke prirode i da je jaaako ljubomorna na Nevena ! Puna su joj usta Nevena, ja covijeka ne poznajem ali ne znam sta je bogu zgrijesio 🙂

  36. Vidiš 72 komentara, pomisliš da su bar studenti malo bolji od ostalih pa da se kulturno i konstruktivno raspravljaju o temi…Kado ono, ne lezi vraže, sitna tračarenja i najniža razračunavanja među mladim diplomatama.

    U svojim godinama, kada još ne izdržavate djecu (vjerovatno), mogli ste stati ispred svog imena i prezimena i reći jedni drugima argumentovano šta mislite, nije valjda se bojite sunce vam vaše akademskograđansko! Svaka čast Frontalu što dopušta i studentima da pišu da vidimo kako razmišljaju, ali izgleda da je sve ovo na nivou naopisanog u onom tekstu o Studentskoj politici što je bio nedavno.

  37. ceca.do, 23.04.2012. 16:56:52 [38244]

    АААААААААААААААААААААААААА

    😉

    Шта се пјените овуда, јебо вас Додик и његов КУРС! Нема, неће вас нико, немате пара, одјеби сиротињо!

    Додик мора мало заврнути себи, иду годишњи одмори, а мора и Кецмановићу нешто дати. Факултет политичких наука је смијурија, фиктивно постоји, а фактички ни клозета немају!

  38. Stvarno ne znam ovog momka ali zar neko kad pročita ovaj tekst može da pomisli nešto loše? Ja čak naprotiv jer tekst je veoma mudro napisan i na kulturan način je objašnjena poenta koju neki ovdje očito nisu razumjeli, a Sale u pravu si kad spominješ zavist. Imala sam prilike i lično se susretati sa onim „Sve ti mogu oprostiti, ali uspjeh ne“ Očito su se neki prepali da bi se ovaj uporni momak mogao slučajno uspjeti. Pozdrav.

  39. @Sale respekt ! Bravo za nabrojane primjere i još ih je mnogo samo ih mi ne znamo. Lično mislim da je krajnje vrijeme da dodju mladi ljudi do izrazaja, samo sto je nas problem sto se oni degradiraju sto od njihovih starijih mentora koji nece d ustupe mjesto i da priznaju da su izlapili, a sto od njihovih zavidnih kolega sto mozemo ovdje danas vidjeti. A o diplomatiji BiH i RS mislim da je suvisno vise bilo sta reci, da su pametni ona bi se mogla uspjesno voditi i na nivou drzave i da se samo skoncentrisu na ekonomsku diplomatiju, ali mi kao i uvijek daleko od pameti.

  40. jadnih studenata, naroda i drzave.posto vi banjalucani zamisljate bl kao centar svijeta samo da kazem da za taj fakultet nisam ni cuo do prije par godina.sarajevski je osnovan 60-tih a broj neuspjesnih studenata se uduplao kad su uveli trolejbus-jer je udario dvojicu na drveniji.e pa sad mos mislit kakav je vas ako je i od ovakog sarajevskog jadniji a da ne govorimo da je taj sarajevski losiji od beogradskog koga je zavrsio nas veliki i dragi vodja pa u svim prilikama sve prisutnje zasjeni svojim znanjem i kulturom.
    mislim da se desilo nesto slicno ovome: http://www.youtube.com/watch?v=s7LfGbKbCV8 .
    problem nije u tome sto ista ova ekipa radi sve ovo vec podosta godina nego je problem sto je u pitanju MOJ bunar odnosno posao.
    ukratko, kao narod i drzava smo toliko nisko pali da je pitanje mozemo li opstati a da to nikom sa fpn ama bas nimalo nije smetalo a sad kad se dirnulo u nesto sto oni smatraju svojim oni se bune.
    gospodo sa fpn nije samo diplomatija politika, politike ima i na nizim nivoima od drustvanceta na ulici ili u kafani pa navise sto vi svi ne bi ste poceli od mz ili opstini pa se kao i mi ostali dokazivali i napredovali a ne odmah diplomatija ili nista.ne kazem da ste nesposobniji od ovih koji rade taj posao jer je tesko biti nesposobniji od njih, ali to je tako vec decenijama pa vam nije smetalo dok se nije radilo o vasoj kozi.kako da vas podrzim kad vi niste podrzali inzinjere, radnike i ostale kad su gubili posao i isli trbuhom za kruhom?
    znam da vam to nije posao ali imate makar moralnu odgovornost jer je to vasa struka.
    ja licno mislim da je sve nas preveslao jedan vas kolega po struci i da je svima nama obecao ponesto sto nikad nije namjeravao dati i da je jedini nacin da tog vaseg kolegu „pocistimo“ na iducim izborima ako vi uopste to zelite jer mi se cini da je svrha svega da se neko dobro zaposli i da je ceca potpuno a dobrim dijelom i pink panter u pravu. sto se tice jorgovanke njeni komentari vise govore o njoj nego o ceci svak se cese dje ga svrbi.

  41. Sale, 23.04.2012. 20:11:04 [38268]
    @herc64

    PRVI DIO TEKSTA TI JE BEZVEZE I NE SLAZEM SE !!!
    zasto se ne slazes?ja sam nekad davno isao na faks i tad je prva liga u yu bila bg i zg, tu i tamo su mogli proci sa, lj i ns, ostale niko nije uzimao ozbiljno.ne postoji nijedan ozbijlan razlog zasto bi bl ili moje tb mogli preko noci postati jaki univerzitetski centri jer nemaju kadrove a ni drzava se nesto nije pretrgla da bi obezbjedila pare a bez to dvoje nema ni fakulteta a i kad ima ovo dvoje opet sve traje decenijama a bogami i vijekovima.
    druga stvar su politicke „nauke“.kad bi danasnji student fpn na danasnjem ispitu dao odgovor koji je prije 20 god bio za desetke danas bi ga strpali u ludaru.hocu da kazem Omov zakon vrijedi vijekovima,Pitagorina teorema milenijima a politicke nauke su lako kvarljiva roba cak i kad ih predaju strucnjaci a mogu zamisliti na sto lice predavanja tamo nekog ivanica, mirjanica, mikerevica i sta se od njih moze nauciti.

  42. herc64

    „posto vi banjalucani zamisljate bl kao centar svijeta“

    Ne mozes ovo reci ! Ja sam iz Banja Luke i upste ne mislim da je BL centar svijeta i volim svaki pedalj Republike Srpske pa i BiH ako hoces i smatran da je svaki taj dio podjednako vazan ! Najvise mrzim te price koliko sta postoji i od kad postoji ! Nebitno je to u potpunosti bitno je kako radi , kako funkcionise , kako se razvija itd, itd…
    Jednu instituciju bilo koju ne cine zidovi, beton, stolovi , stolice i prostotrije vec ljudi i njihovi medjusobni odnosi i dostignuca ! Ja mislim da je ova zemlja puna i prepuna finih, normalnih , pametnih, vrijednih mladih, srednjovijecnih i starih ljudi koje u zdrav mozak jebe par budala !

  43. Gledam sad ovu raspravu i sviđa mi se, ali se pitam zasto herz kad je toliko upućen u sve i kad je davno zavrsio fakultet ne podrzava ovu mladu grupu ljudi, bar mi se tako cini koliko sam shvatio iz njegovog izlaganja. Oni se bore za nesto sto bi se i ti borio u njihovoj kozi. Dal to onda znaci da neposredno sa tim podrzavas ove nesposobnjakovice koji sad rade poslove za koje nisu ni blizu kvalifikovani?

  44. Buduci da poznajem Nevena licno mogu samo reci da sve ovo radi da bi ostvario svoje licne interese.
    Zavrsio je osnove studije na osnovu snalazenja(prepisivanje,druzenja sa profesorima i sl), a jako malo na osnovu znanja.Nakon toga ocekivao je mjesto sefa kabineta i onda se „veliki vodja“ razocarao.Naprosto su svi oko njega shvatili da je vrlo skromnog znanja i sposobnosti.Ali on to nikako da dhvati da su ga ljudi provalili. Vidjeli smo ko je to bio na demonstracijama-nekvalitetni studenti kojima je bolje da uce.Slican se slicnom radiju-tamo neks Ceca,Stevica,Djordje(koji ima jos najmanje do kraja 20 predmeta,),Zec koji obnavlja godinu..Okupio je lider „kvalitetne“ studente da prosto nemam rijeci.
    Istovremeno isti taj Neven bio je organizator mnogih akcija,zurki i sl.i na taj nacin opet u svemu tome trazio svoju licnu korist.Objavi i jedan tekst ns temu-Malverzacije u SU-Srebro i ostali drugari. Vjerujem da imas dosta materijala,pa bi bila velika steta da ne procitamo i tekst na tu temu.
    Nije mi jasno da li on protestuje zato sto i njega „uvazenog“ politikiloga nisu zvali da ucestvuje u radu Akademije?
    Vjerujem da su ga zvali da bi intereresi studenata bili u drugom planu.
    Eto Nevene radi za Frontal,tekst ti je „vrhunski“,ali hoce Neven na Diplomatsku akademiju i u zgradu Vlade.

  45. Ви сте групица букаџија, брука и срамота. Партијски дорадници, никакви интелектуалци…

    Погледајте само ваш стил писања, омаловажавања, вријеђања и ви себе доживљавате као битне особе? Мизерни, недојебани политиканти!

    Тома Аквински је давно написао:

    „АКО НЕ ЗНАШ КО СИ И КОЛИКО ВРИЈЕДИШ, ПОМИРИШИ СВОЈЕ ГОВНО!“

  46. Ja buduće da ne poznajem tog Nevena, a vidim da se svašta spominje…Uzeo sam Google u ruke i malo čačkao, jednostavno kad ukucate Neven Djenadija mogu vam reći da ima interesantnih stvari, ali koje su puno više pozitivne nego negativne.

    http://www3.nezavisniprostor.net/?p=142
    Pisao za nezavisni prostor solidan rad ali vidi se da je dječiji, iako u ovom radu ne vidim ništa loše i što bi nekoga vrijeđalo.

    http://banjalukain.com/hronika/akcija-za-pomoc-poplavljenoj-semberiji
    Momak je organizovao humanitarnu akciju ispred svog fakulteta za poplave u Semberiji, i to se dobije kad se ukuca na google. I ovo je izuzetno pozitivno daleko od onoga što pojedini pišu.

    Meni najzanimljiviji i vjerujem da će i vama biti:
    http://portal.mladi.info/index.php?type=1&a=vijesti&id=2696
    Neven je izgleda već prije bio sa našim milim em dragim predsjednikom i to dok je bio srednjoškolac, tekst svjedoči. Ovdje sad vidim razloge obraćanja direktno predsjedniku RS, ovo postaje sve interesantnije… ali i dalje nema ništa loše.

    http://kostajnica.com/index.php?option=com_content&view=article&id=402:enadija-u-programu-aktivnih-graana&catid=1:latest-news&Itemid=50
    Nešto na lokalnom nivou valjda iz njegove opštine Kostajnica vidi se da je i tamo aktivan, vodi lokalni omladinski klub.

    VIdim da ima profile i na Facebook i na Twiteru i na LinkediN… dakle prati neke trendove.
    I naravno masa tekstova oko ovih protesta pa da ih sad ne lijepim… Ne mogu sad da tvrdim ništa o nekome sa kim nisam pričao, ali po ovome ne vidim da je momak kriminalac, ni da ima dosije ni da je problematičan, niti da je diler. Sve više mislim čak sta više da ima puno onih koji mu zavide na svemu što radi. Opet kažem ne mora ništa da znači, ali ovo je ono javno dostupno u privatno ne ulazim… a to dal je neko prepisivao kako maja kaže, pa mislim stvarno ko nije, a ipak kod nas još uvijek na Univerzitetu ima valjda nekih koji svoje ispite drže usmeno. Ne može se cijeli fakultet završiti prepisivanjem. Ovo je čisto ogovaranje momka. Da sam asistent i profesor vjerovatno bi i sam bio dobar sa ovim momkom jer očito ima rezon i ima šta da kaže.
    A potajno svi bi mi voljeli u zgradu Vlade zar ne majo, nemoj da si zavidna nego i ti uradi nešto i nemoj gubiti vrijeme na sitna tračarenja pa da nam svima bude bolje !

  47. Vidim ove nezadovoljene. Ne znam šta se kriju iza imena kad toliko znaju. Neven je napisao ovaj tekst i pozvao ljude da pokažu nezadovoljstvo i to javno, ostavio momak svoje ime kao gospodin i nije se krio ni od koga… kao ni njegove kolege Zec, Stevo, Đole, Ceca, Nataša, Jelena, Marko i ostali… nije ni vama ostalim hejterima koji vire iz mišijih rupa bojeći se velikog vođe niko branio da to uradite.

  48. Nevene ukoliko si ovo sve uradio radi svog licnog interesa i neka si ,ja te podrzavam !Ne znam zasto toliko sitnim dusama smeta sto se boris za sebe i svoje interese.U ovoj drzavi svi sute i kad neko digne glas da bi opstao ,onda se nadju pametolozi da komentarisu ,a sute iako nemaju hljeba da jedu . Nadam se da ces se zaposliti sto prije ,ako nista drugo onda kao novinar jer si sjajan pisac 😉 Puna podrska ,samo tako nastavi !

  49. Buduci da i ja poznajem „“uvazenog“ kolegu Djenadiju mogu slobodno reci da je sve ovo uradio iz licnog intetesa.Istovremeno okupio je 10-ak njemu lojalnih ljudi,umislio da je neki lider i kao ruse oni vlast,fakultet,dekanat i sl.
    Zasto ne kazes da te je samo ta tvoja grupica „intelektualaca“ podrzala,a da si ostale studente(koji su prikazani i medijima) molio da dodju,jer su taj dan studenti IV god.imali predavanja kod jednog uvazenog prof.do 12h.
    Nakon toga dolazi Neven da ih moli da dodju da se ne bi obrukao.
    Gdje su ti Nevene kolegice-studentice generacije da protestuju?
    Djevojke uce i gledaju svoja posla,a ti okupio Stevu,Srebru,Zeca,Cecu itd.
    Pored toga sto su „poluintelektualci“,oni i ispoljavaju dvostruki subjektivitet(rijecnikom politikologa).
    Tako da nije ovo sto oni rade nista slucajno.
    Idite kod toga Ivanica,Cavica i ostalih,neka vam oni pomognu kao „kvalitetnim“ studentima da nadjete posao. Bili ste? Sta kazu?
    Ima mjesta za sekretaricu,sekretara i sl.Mala vam plata?
    Da hocete u zgradu Vlade?!Da da vi ste ona generacija koja stvara elitu,intelektualci jednog drustva i sl.
    Ne znam kako vas samo nije sramota?

  50. Ja sam upozoravao Nevena. I sada mu kazem ko sinu svom, Nevene bez politike u akciju, imaš moju podršku. oko sebi si okupio tim ljudi koji je politički aktivan, rekao sam ti DP, SDS, PDP, DNS… Ti nisi nigdje. Pitao sam te da odgovoriš na nekoliko pitnja i nisi odgovorio. Pitam te i sada koje organizovao dovodjenje agenata u kampus, koje uslikao iste sa Danicom Kojić?

  51. Poplavo ti ovome dajes politicku dimenziju vise nego iko, samim tim trpas u kos nesto sto nije organizovano na taj nacin. Sad uvijek treba traziti politiku u nezadovoljstvu onda idi pa i onim borcima prebroji politicka krvna zrnca, otidji medju radnike Biraca pa i njima izbroj ista ta zrnca. Mislim da je ovim ljudima bilo u interesu da se spomene politikolog kao zanimanje i da im ovaj fakultet nesto vrijedi. I sama sam ga zavrsila i znam kako im je. Ove kolegice sto gore komentarisu bolje da su dosle da protestuju jer i njih isto ceka u junu mjesecu. Ako se ispit padne nije to razlog da se ne dodje na protest.

  52. hahahahhaha… ne mogu da vjerujem 100 komentara raznoraznih zavidnika i onih koji rade i imaju dobre plate, a ove koji studiraju čeka posao poslije fakulteta. Juce sam rekao ceci da radi mjesto mene i da se zamjenimo, i pitam se dal bi sinoć ona ostala sat vremena duze u drugoj smjeni a da joj nije plaćeno ??? I ne znam samo kako je moguce nekoga nagovoriti i namoliti ako taj neko nece, nije Neven Bog, a mozda ipak i jeste jutros sam cuo da ce biti imenovan za sefa novog predstavnistva RS u Madridu. Dakle Neven ce da se sunca na plazama Palma de Majorke a ti steff mozes da se slikas B-)

  53. Ljudi vi ako ste normalni i vi studenti, kako možete govoriti da je neko nekvalitetan pa pogledajte sebe prvo kako pišete i šta, nemat eosnovnu kulturu, jadna nam država sa vama kolektivno, nit je FPN neki fakultet nit ste vi reprezentativni studenti. Kako vas nije sramota, zar mislite da ste zanimljivi nama ostalima?? Ovi ili ove što pišu ova sitna tračarenja to je tako ružno, momak je napisao sasvim OK tekst koji nikoga ne crijeđa, ali očito je da se ovi neki ljute što oni nisu došli do izražaja i da stvar bude to su mu kolege što sa njim studiraju. Uvijek srpska posla nema sloge ni na vidiku, ko je organizovao protest pojma nemam al kad vidim ove kako su zavidni i to je zbilja očigledno vjerujem da su protesti bili na mjestu.

  54. Neven je jedan sjajan momak, dobar i pametan student koji ima viziju kako bi neke stvari trebale izgledati, a pored ovoga ima veliku hrabrost i politički rezon razmišljanja. Registrovao sam se samo da mu pružim podršku jer ovdje vidim sve one koji se boje i koji su idealni za današnje uslove i koji bi mogli da rade kao profesionalni klimači glavom ! Kamo sreće da predsjednik Dodik ima smisla pa da ima oko sebe više ovakvih „poltrona“ kao što je Neven,vjerujem da bi nam svima bilo bolje! Nevene idi naprijed i ne osvrći se na ove male i neukusne komentare zavidnih duša, možeš puno toga napraviti samo pazi koje ljude biraš. Veliki pozdrav 😉

  55. Uhhh, vidim da me napadate:)
    I ja sam to jutro bio na predavanjima (ispit sam polozio), znam sta se desavalo i glupo je da Neven predstavlja da govori u ime generacije, a dosle su kolege sa IV godine.
    Zasto nisu dosle ostale kolege iz njegove generacije?
    Nisam poltron, dobar jesam sa vladajucom garniturom:), i nemam neku korist.:)Za sada:)
    Za razliku od nekih
    🙂

  56. I ja sam student FPN i jako mi je zao zbog svega sto se desava. Nadam se da ce i nas neko cuti. Nevene uz tebe sam.:)
    Glupo je da negativno komentarisete, Neven pokusava napraviti nesto za razliki od mnogih.
    A vi ostali (maja, istina, poplava, ceca i steff….), pokusajte manje da se ulizujete vladajucim (nemaju oni vremena da citaju vase komentare).
    Pretpostavljam da ste i vi studenti FPN i znam koga i branite, ko s vama studira (opet vladajuca garnitura i kako cujem mnogo mocna), ali imaju oni pametnija posla.
    Oni (ona):)negdje uziva i nemojte ih braniti, vi ste njima samo nebitni.
    Nemojte dozvoliti da vas nazivaju poltronima.
    Cesto vidim kako se ulizuju jednoj vrlo mocnoj djevojci sa FPN i jako mi se gadi da to gledam.
    Pozzz za Nevena

  57. E Nevene, stvarno dosta je vise sa ovim komentarima, postaje bas providno da sve ovo pise vas par budala. Nakacili ste se opasno da kao ima puno komentara za ovaj clanak, samo ko to cita, ukupno vas 4-5.B-)
    Smarate vise iskreno, svi su vas provalili i smiju vam se iza ledja, jer ste obicni debili koji bi za posao pusili kome treba, redom. Na kraju cete pusiti, ali sami sebi! 😀

  58. E moja Ceco ti si toliko isfrustrirana, jadna i bijedna i mogu da zamislim koliko vremena provodiš za računarom… al judi se okolo smiju tebi ako imaš časti predstavi se i reci to u lice kome šta imaš ili se do kraja života zatvori u svoj smrdljivi svijet i iz njega ne izlazi jer ništa pametnije ni ne znaš. Onaj ko ovdje na ovakav tekst komentariše negativno može biti samo običan zavidni jadnik !!! PS. Javi se Poplavi da te nategne i izliječi frustracija ili idi sama pa nešto nađi da si pomogneš!:P

  59. Postala sam veliki fan Jorgovanke, Jorgovanka rulzzzzzz!!! You are the best!
    Za dobrim konjem se prašina diže, bilo,jeste, i ostaće… Možete vi sad drage/i da pišete ovdje šta želite, ovi što pljujete da su nekvalitetni su završili fakultete, grabe dalje, a vi sjedite u klupama i molite za, doslovno, šestice.
    Šta? Nije mi jasno, jel neko ne može, tj. ne smije da bude nečiji politički fan, da podržava priču pojedinih političara, njihovo djelovanje….glupost, zašto, zato što „vaše“ samo još pertle vire iz „guzica“ (da izvinete na izrazu) pojedinih CRVENIH FUNKCIONERA.
    Žao mi je za one koji se uvrijede, nije ovo ništa lično (ali ipak jeste).

  60. Protestima su prisutvovali i studenti sa zavidnim prosjekom,oni koji studiraju i po tri drzavna fakulteta i koji su uvidjeli da je sve vezano za ovu akademiju pogresno… a oni koji ih nazivaju raznoraznim imenima,prvo neka se nauce osnovnoj kulturi ,rijec kao sto je svi cete popusiti nijedan obrazovan akademski gradjanin ne bi napisao…vratite se u osnovu skolu naucite nesto iz osnovne kulture …

    TESKI PRIMITIVIZAM,NISTA DRUGO !

  61. Било би лијепо да неки прочитају своје коментаре. Можда би схватили да овим псовањем, трачањем… наносе штету прије свега себи и свом факултету којег сте представили на најгори могући начин.

  62. Ja ne znam kome trebaju diplomirani politikolozi,i sta oni mogu da rade u ovoj i ovakvoj drzavi.Taj fakultet je isto sto je nekad bio diplomirani marksist tj.propali fakultet.Ja stvarno ne znam ko je vas sve nagovorio da upisete FPN.Mozda ste mislili da cete odmah kada zavrsite fakultet poceti raditi u Vladi.E tu ste se malo zaj…li.Zali boze samo para sto su vasi roditelji ulozili u vase studiranje.Nego vi lijepo spakujte sebe i te diplome i pravac selo,motiku u ruke i radite nesto a ne da dzabalebarite.A ovaj diplomirani marksist jos upisao i master,da jos malo para potrosi na propali fakultet.

  63. Krivi ste sto upisujete fakultete bez buducnosti i perspektive.Vas i diplomiranih geografa na birou mali milion.Gledate na televiziji kako covjek koji udje u politiku vozi dobro auto, ima dobru platu i zeza ovaj gladni narod i to vam je postalo mjerilo i uzor pa ste upisali ove bezvezne fakultete da i vi to radite i sad se jos nesto i bunite.

  64. Sta bi vi htjeli cim zavrsite to cudo od fakulteta da vam presjednik Dodik odmah nadje posao.Ma, na trziste rada pa se borite kao i drugi.Ali izgleda da ste vi i upisali taj FPN posto ne znate nista drugo raditi nego samo bezveze blebetati, kao sto vas i uce na tom fakultetu pa sad na ovom sajtu i nama prosipate suplju pricu.DZABALEBAROSI.

  65. Nevene, svaka čast! Čitajući neke od ovih komentara stvarno sam se iznenadila količini zlobe, ljubomore i zavisti. Pitam se šta će tek biti od ove države kad nam akademski građani ovako razmišljaju i svu svoju frustraciju i nezadovoljstvo usmjeravaju na to da drugog ocrne. Ja shvatam da ima ljudi koji se ne slažu sa Đenadijom ali zašto onda i oni nešto ne pokrenu? Sjedimo kod kuce i čekamo da nam radno mjesto padne s neba a kad vidimo nekog, poput Đenadije da se bori i suprotstvlja onda je on ulizica koji kalkuliše kako da dođe do fotelje. Zar nisu veći licimjeri oni koji sjede kod kuće i ćute jer ne žele nikom da se zamjere. U nekom od prvih komentara sam pročitala da je Đenadiji mjesto u Kostajnici. E pa nije Đenadiji mjesto u Kostajnici jer Kostajnici ne trebaju pametni i obrazovani ljudi i takvi ljudi nemaju, nažalost, šta raditi u Kostajnici. A Đenadija Kostajnici može pomoći samo iz BL. Žalosno ali istinito!

  66. ‘Ajde ti majke ti ne seri.Oni bi posao u Vladi ili tako nekoj slicnoj instituciji,i da ih finansira ovaj jadni gladni i napaceni narod od poreza koje uplacuju u drzavnu blagajnu.Zasto ne strajkuju studenti Elektro fakulteta,PMF-a,… i drugih tehnickih fakulteta nego samo ovi dzabalebarosi koji ispit uce po 5-10 dana i oni bi na osnovu toga odmah posao.Neka pitaju kolege koji su zavrsili neki od tehnickih fakulteta kako oni mogu odmah naci posao.Ali ti studenti tehnickih fakulteta spremaju ispit po 2-3 mjeseca a ne kao ovi mamini i tatini sinovi.

  67. Ti baš ko Tito… 😀 Ja mislim da i ovi mladi ljudi imaju pravo na svoje mišljenje kao i svi ostali, a oni se bune jer je to prva generacija ljudi koji su ovdje diplomirali i koji posla u struci nemaju. Mislim da je ovo pokušaj da se nekome skrene pažnja… pa zar timisliš da će njih neko sviju pozapošljavati, naravno da neće ali ništa ne gube ako pokušaju, uvijek se mogu vratiti obradivon zemljištu, kriminalu ili pobjeći iz ove jebene zemlje, a ti ćeš ostati tu da pametuješ iza monitora svima nama ostalima kako treba i šta da radimo. Gade mi se ljudi kao ti, vi u sebi nemate ništa konstruktivno i ništa vam ne valja. Svako ima pravo da se bori za sebe, da si ti u njihovoj koži šta bi radio, dal bi nešto pokušao il bi sjedio kod kuće ?

  68. Za godinu dana nije objavljen ni jedan konkurs za pripravnika diplomiranog politikologa niti je iko zadržan na fakultetu. Mi smo prva generacija i a nisam imala mogućnosti da upišem master, a htjela sam. I pokušavala sam na sve moguće načine da se zaposlim bilo gdje, nisam uspjela. Da sam dobila posao mogla bi da upisem master, ovako moram da sjedim kod kuće, ganjam honorarne poslove i da čekam bolja vremena. Trenutno mi je u glavi samo kako da odem negdje vani pa da radim bilo šta. Ti SFRJ imaš dobar posao i zabole te za ove ljude kao i za još 150 000 drugih na birou. Sad bi svi trebali da šute da bi ti mogao da budeš srećan zadovoljan. A vjerujem da je pola mojih kolega sposobnije od cijele garniture koja radi u Vladi RS !

  69. A ti se brate sprdaš sa tim grbom koji nosiš… i imenom. Nemoj da mi blatiš državu u kojoj sam se rodila i sve imala !!! Tamo ovoga nije bilo svi su mogli da rade nebitno od fakulteta koji su završili. A ljudi u našem gradu da imaju posla ne bi imali vremena da se sprdaju sa bilo čim. I dosta više tekst je dobar i kvalitetan, al sad stvarno ovo sa komentarima u pogrešnom pravcu postaje smaranje nas ostalih koje to ne interesuje. Već tri dana kad god uđem na frontal prvi tekst glas politikologa, ne znam kad je neki tekst na frontalu imao ovoliko komentara i čitanja. I onda uđem ovdje i vidim ove morone što komentarišu gluposti.

  70. Gospodjice Ravna Drina,ko te tjerao da upisujes fakultet za koji si unaprijed znala da nema nekakvu bog zna kakvu perspektivu.Nego svi vi mislite na brzinu zavrsiti nekakav bezvezni fakultet i uglaviti se narednih 40 godina u nekakvu kancelariju i tamo DZABALEBARITI od nasih para i onda vam je kriva drzava i drustvo sto ne mozete 40 godina dzabalebariti.E ne moze tako ZABORAVITE NA TO, sami ste krivi za svoj pogresno izabrani zivotni poziv.Vama je najbolje da zavrsite nekakvu skolu sa kojom imate zaposlenje a ne da budete POLITOLOZI,SOCIOLOZI,GEOGRAFI,FILOZOFI,DIPLOMATE,…

  71. Imam osjećaj da ovaj SFRJ već prima platu od nas svih ostalih poreznika i da je završio privatni fakultet i sad se malo prepao kad je vidio da dolaze mlade snage kvalitetnije i obrazovanije, pa ovdje malo prosipa pamet. Ako si već toliko pametan, napiši ime i stavi svoju sliku da sramotiš sebe i funkciju, a ne ovaj grb koji te dojio 45 godina, sram te može biti imena SFRJ !

  72. SFRJ vrati se pa pročitaj tekst još jednom, pa onda komentariši kad shvatiš poentu. Ako ne uspiješ shvatiti, a ti opet ponovi radnju, pošto vidim da imaš previše vremena. Tvoji argumenti su nula pa onda čovjek može samo ovako sa tobom. Ja još nisam čuo ništa argumentovano protiv ovog teksta kao ni njegovog autora već samo laprdanja i zavidna ogovaranja. Što se tiče SFRJ rođen sam par godina pre njenog raspada i nisam imao priliku da doživim lijepe stvari, ali znam da nam je bilo puno bolje nego danas. Lako je tebi iz BL pričati ovako, dođi malo na istok kod nas pa da vidiš šta je život, brzo bi ti priču promjenio. Pozdrav imam posla, moram ići da radim 😉

  73. Svakakvih ljudi i umova …SFRJ prva stvar na nasem fakultetu ne studiraju djeca guzonja,vec djeca iz skromnih porodica ,ciji su roditelji uglavnom na birou…I zasto ti predstavlja toliki problem da neko pokusava da se izbori za sebe ..niko od nas nije ocekivao da ce odma dobiti posao i uvaliti se u udobne fotelje i kao sto ti kazes pljackati napaceni narod,ali hocemo da imamo jednake sanse kao i ostali.A ako mislis da je tako jednostavno zavrsiti nas fakultet i da smo obicni lezilebarosi,upisi ga ,pa probaj ne vjerujem ni da bi prijemni ispit polozio ,90 % nasih studenata su gimnazijalci,vukovci i ucenici generacije sa prosjekom 5.0,pa ti je preporuka informisi se prvo pa onda komentarisi i vrijedjaj.Zbog takvih kao sto si ti i jesmo u ovakvoj situaciji ,ako ti je ime i ta slika povezana sa godistem onda ti treba da se sramis ,ali cisto sumnjam ,neko tih godina se ne bi spustao tako nisko…KO ZNA MOZDA SI TI NEKI GUZONJIN SIN ,PA TE SVE OVO JAKO ZABAVLJA !

  74. Поштовани г. Невене. Интересантан текст, али вас морам разочарати, да је ваше занимање скоро непотребно у овом друштву. То вам говорим из искуства дип.правника који има више од 23 г.стажа.
    На жалост ви и ваше колеге сте жртва система, који продукује занимања која нису потребни. Будите срећни и ви и било ко са вама студира, да пронађете било какав посао.
    Прича о дипломатској академији је само прича, јер БиХ као држава није достигла тај ниво, да има дипломате од каријере. Знам поуздано да једно пред. РС у иностранству, води неко ко има регуларно завршену само осн.школу, али је „добар“ са властима.
    И прије рата је постојао тај фак.у Сарајеву, са разним смјеровима. Он је служио само за удомљавање ком.функционера.
    Рецимо познајем, неке који су завршили одсјек одбране, на том факултету, годинама траже било какав посао, па би се дали у пиљаре, цвјећаре, продаваче козметика и сл. (Јер године пролазе, а од нечег се мора живјети).
    Желим Вам срећу у проналаску посла, као и свима који заврше тај факултет.

  75. Prvi pravi kritički osvrt na teks i na situaciju! Svka čast na konstruktivnosti i na godinama iskustva… veliki respekt, samo mislim da nije ovdje problem politikologa nego i problem nas ostalih, a politikolozi su ovim medijskim istupom malo došli u neki prvi plan. Ja sam završio ekonomiju i do sad sam radio samo honorarno ili na nekim projektima, a posla u struci nisam uspio naći, žao mi je svih mladih ljudi koji djele ovu ružnu sudbinu, kad bi najviše trebali da radimo i doprinosimo mi praktički sjedimo kod kuće. Ovaj Neven je samo jedan u nizu koji misli da može bolje i koji je nešto pokušao, vjerujem da bi mnogi ovako kritikovali i svašta pokušali da imaju malo vie hrabrosti i malo manje straha ! Još jednom gospodine sa prava, najbolji komentar do sad !

  76. Хвала Матеј. Стварно сте ви који сада завршавате факс у незавидној ситуацији. И кад сам ја завршио није било лако за посао, али је било више могућности. Било је колега који су чекали и три-четири године, да буду приправници или волонтери. Ја сам чекао 6 мјесеци и поклопиле су се неке коцкице, па сам добио прилику. Искористио сам је, а и даље се усавршавам у послу, јер то је тако, да би опстао.
    Ви који сада завршите имате проблем што привреда не ради, па једино остаје државна управа или нека банка.
    На жалост постоји по мени неоправдана хиперпродукција факултета. Тад су у БиХ, била само 3 правна фак.,4 економска. Неким је можда рјешење запослење у мањим општинама, јер колико имам података, има општина које имају само по неколико запослених са факсом. Чак са средњом раде они који би морали имати фак.(инспектори). Углавном, да се не понављам свима који заврше сада факс, желим срећу при тражењу посла.

  77. Neprilagodjen, 25.04.2012. 20:26:34
    matejšu85, 25.04.2012. 23:00:28
    vjerujem da ce te se naljutiti ali mislim reci istinu a ona mi je bitnija od medjuljudskih odnosa.vas glavni problem je sto vam jos niko nije kazao da je drug tito umro prije 30 god.ja licno mislim da je socijalizam bio bolji ali postujem misljenje vecine a ono je drugacije.u ovom sadasnjem sistemu postoji samo jedno mjerilo necijeg znanja i sposobnosti i to je trzisna vrijednost a sve drugo je suplja prica.ja licno radim kod privatnika koji je u 30tim ima zavrsenu srednju i tezak je par miliona i mogu pricati sta god hocu ali ja radim za njega a ne on za mene i moja prica je suplja i radicu za njega dok ne nadjem bolji posao..da se razumijemo nije tatin sin otac mu je umro kad je imao 9 a majka kad je imao 14.ko je meni kriv sto ne umijem sisati ovce ?
    isto vazi i za vas i vase znanje i sposobnosti je lako provjeriti-pokusajte naci posao.znam da je sistem truo i da je selekcija negativna ali velik je svijet.
    sto se tice fpn u bl vec sam rekao misljenje:vecina se upisala da bi se lakse popela na narodnu grbacu kao i veliki vodja i sad su se razocarali kad im nije upalilo.
    samo budala se moze upisati na fakultet a da ne provjeri sta time dobija odnosno moze li se zaposliti i vecina ovih sto sad kukaju su usvari svjesno upisali i zavrsili taj fakultet i niko im nije kriv.

  78. Konačno pravi komentari i kvalitetna rasprava bez pljuvanja. Neprilagodjeni na žalost nemaju svi sreću kao i ti, ali šta nam preostaje nego da grcamo i da se laktamo, moramo nekako da isplivavamo i da se borimo za sebe. Žao mi je samo što ima toliko puno zavidnika koji bi pljuvali bilo koga, a ne samo Đenadiju. Složila bih se sa Matejom da je u pitanju strah i nedostatak hrabrosti. Služam danas na BIG radiju kako nam stavljaju u vodu neke dodatke da bi se ljudi manje bunili i da bi stvari propuštali pored nas da prolaze bez ikakve reakcije, naime radi se o fluoru koji se nalazi i u zubnim pastama, a Htler ga je koristio da bi demoralisao svoje protivnike i znate kad sam pomislila da je to istina i da ima smisla iako bi prije ličilo na neku teoriju zavjere 😀

  79. Herz.. kad sam upisaa fakultet 2007 godine upisala sam ga zbog toga što smo bili prva generacija tog fakulteta, a i da nismo vjerovatno bi pokušala to isto u BG ili eventualno pravo u BL. Dakle ja sam to htjela jer me interesovalo, a ne zbog toga da bi bila tebi na grbači. OK je tvoj stav, ali mi se ne sviđa što toliko pričaš protiv FPN i toliko negativnih stvari kažeš koje ipak ne stoje. To što ti pišeš važi za treću ili četvrtu generaciju, što da ga sad upisuju kad vide kako smo mi prošli, ali mi to tad nismo mogli znati. Na birou je bilo najviše pravnika i ekonomista, logičan stav je da bi ovo moglo biti nešto novo i traženo, govorilo se tad o EU, a i kod nas nije jedini smjer politikologija. Pored toga imaš socijalni rad, žurnalistiku i sociologiju, tako da smatram da ipak malo pregoniš u svojim sudovima o FPN i njegovim studentima.

  80. Herz gledam tvoje komentare koje si pre pisao i vidim da i ti sad malo omekšavaš. Gore si podržavao ove pljuvače, a sad si ipak malo realniji. Nisu ovi studenti ludi ni bezobrazni što traže da ih neko „afirmiše“ kako je ovaj momak napisao u tekstu. Ja samo smatram da ne treba napadati ljude ,a pogotovo mlade studente, nema veze što su politikolozi, trebaće nam i oni nekad. Tekst je odličan i puno govori, neko ko je glup i ko je loš student bio ne vjerujem da bi mogao napisati ovakav tekst. Nisu oni krivi što je kod nas sve upropašteno i trulo još kad su oni iši u prvi razred. To ste ti i tvoje generacije još tad trebali zaustaviti da je bilo pameti.

  81. Случајно набасах на овај линк:

    http://www.fpnbl.org/index.php?option=com_content&view=article&id=277%3A2012-05-14-21-44-54&catid=1%3A2010-09-07-08-28-15&Itemid=92

    Ови политиколози (жене) су погријешиле професију, под хитно требамо преоријентисати ФПН у ноћни бар гдје ће моћи позирати у стилу Анђелине Џоли.

    B-)

Оставите одговор