Фоторепортажа: Мост на Ибру

Фоторепортажа Зорана Влашковића приказује историју моста на Ибру, једног од мостова који не спаја, већ раздваја сјеверни и јужни дио Косовске Митровице.  Од јуна 1999. године на главном градском мосту на Ибру било је равно 120 сукоба Албанаца, на једној, и Срба, Кфора, УН полиције, косовске полиције на другој страни. Све инциденте су изазвали Албанци […]

среда, фебруар 3, 2016 / 06:26

Фоторепортажа Зорана Влашковића приказује историју моста на Ибру, једног од мостова који не спаја, већ раздваја сјеверни и јужни дио Косовске Митровице.

 Од јуна 1999. године на главном градском мосту на Ибру било је равно 120 сукоба Албанаца, на једној, и Срба, Кфора, УН полиције, косовске полиције на другој страни. Све инциденте су изазвали Албанци у насилним покушајима да уђу у северни, српски део Косовске Митровице.

Према збирним извештајима Кфора и УНМИК полиције, који су издавани после сваког инцидента на мосту, у тим сукобима је било више од 230 лакше и теже повређених Срба, више од 180 повређених припадника Кфора и УН полиције и више од 290 повређених Албанаца.

У сукобима 17. марта 2004. године са српске стране убијени су Јана Тучев и Боривоје Спaсојевић.

Ћуприја преко Ибра из 1913. године.

Гвоздени мост на Ибру саграђен је 1932. године.

Бетонски нови мост на Ибру који је грађен од 1972. до 1974. године.

Јуна 1999. на мост су стали француски војници КФОР-а.

Средствима француске владе од пет милиона евра мост је реконструисан и урађени су светлосни лукови 2001. године.

16. јуна 2011. године Срби су, бранећи се, на мост поставили бетонску барикаду.

Бетонска барикада се налазила на мосту све до 18. јуна 2014. године када је, одмах након уклањања, изграђен такозвани "Парк мира".

По договору из Брисела тзв. "Парк мира" затворен је 17. октобра 2015. године да би се мост ревитализовао и отворио за саобраћај уз кружне токове на оба прилаза мосту, на захтев и уз надзор Европске уније. Без обзира на чињеницу да безбедносна ситуација није побољшана, напротив.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *