Европски пилоти протестују против новог закона

Пилоти и чланови посаде су данас организовали протесте на више европских аеродрома због планираног закона ЕУ који би их, како тврде, могао приморати да лете претјерани број сати и угрозе безбједност путника, али власти тврде да је ријеч о намјерном застрашивању. Учесници протеста су властима уручили петиције у којима се тражи боља заштита од умора […]

уторак, јануар 22, 2013 / 22:40

Пилоти и чланови посаде су данас организовали протесте на више европских аеродрома због планираног закона ЕУ који би их, како тврде, могао приморати да лете претјерани број сати и угрозе безбједност путника, али власти тврде да је ријеч о намјерном застрашивању.

Учесници протеста су властима уручили петиције у којима се тражи боља заштита од умора изазваног летењем.

Планови о усклађивању законодавства ЕУ су још увек у фази преговора, али пилоти кажу да страхују да би од њих могло бити тражено да лете више од 12 сати без обзира што научници тврде да лет дужи од 10 сати знатно угрожава безбједност.

– Уморни пилот је опасан пилот, а уморни члан посаде ће угрозити безбједност путника у ванредној ситуацији. Нажалост, они који доносе одлуке у ЕУ то још нису схватили – рекао је Франсоа Нарди, потпредсједник Европског удружења пилота (ЕЦА).

Удружење европских авио компанија (ЕАСА), међутим, узвраћа да је садашња препорука Европске агенције за авио саобраћај и безбједност да се лети највише 11 сати што би значило да ЕУ има једно од најстрожјих правила на свијету.

Нови прописи би ускладили радне сате за пилоте широм континета. У Британији, рецимо, пилоти не смију да буду на дужности дуже од десет сати, док је у другим дијеловима Европе, посебно у источноевропским земљама та граница много виша.

ЕЦА која представља 39.000 европских пилота сматра да је 11 сати превише и залаже се за задржавање најстрожих прописа о забрани претјераног броја сати, наводећи да је 20 одсто несрећа са фаталним исходом повезано са умором посаде.

Неки у ЕУ, међутим, оптужују пилоте да се служе застрашивањем.
– Ако пилоти користе не много кредибилне аргументе и евоцирају слике авионских несрећа онда је можда мудрије да усвојимо стручно мишљење ЕАСА – навео је Саид Ел Хадрауи, члан Одбора за транспорт Европског парламента у ауторском тексту за белгијски "Стандард."



Оставите одговор