Дјеца се такмиче ко има бољи телефон

Разни скупоцјени телефони као што је ајфон, али и друга "чуда технике”, попут ајпеда, Епла и ајпода, већ одавно су постали статусни симболи младих у РС, а неријетко се основци и средњошколци "такмиче” ко ће да има бољи мобилни, што постаје и узрок подјеле међу дјецом. Иако не постоје прецизни подаци колико младих има мобилни […]

среда, јануар 4, 2012 / 10:20

Разни скупоцјени телефони као што је ајфон, али и друга "чуда технике”, попут ајпеда, Епла и ајпода, већ одавно су постали статусни симболи младих у РС, а неријетко се основци и средњошколци "такмиче” ко ће да има бољи мобилни, што постаје и узрок подјеле међу дјецом.

Иако не постоје прецизни подаци колико младих има мобилни телефон и које марке, у школама ће се данас тешко срести неко дијете коме родитељи нису приуштили мобилни телефон.

Међутим, према ријечима стручњака, све је већи проблем то што поједини родитељи испуњавају сваку жељу својим малишанима па им купују мобилне који коштају и једну и по просјечну плату у Српској, јер је “што скупље то боље” одавно “ин” у школи.

Да није паметно да у школским клупама дјеца имају мобилне телефоне који коштају и више од хиљаду марака, слажу се и педагози, који тврде да никакав мобилни телефон није пожељан у школи, а посебно они скупи, који изазивају велике подјеле међу ученицима.

– Данас дјеца користе мобилне телефоне, како би провоцирали своје пријатеље, посебно ако посједују неку од тих скупих “играчака”. Осим тога, и родитељи понекад злоупотребљавају те уређаје, па ометају наставу, јер сваки час прозивају своју дјецу да виде гдје су и шта раде – рекла је педагог Основне школе “Иван Горан Ковачић” Сњежана Праштало-Моћић.

Према њеним ријечима, ученици који долазе из скромнијих породица, често долазе у немилост својих другара, због којих чак имају и комплексе и осјећају се мање вриједнима, ако нису обучени по посљедњој моди или немају скупе телефоне.

– Дјеци у нижем узрасту много је важно коју врсту патика носе, какав телефон имају, те шта су им родитељи по занимању. Већ у нижим разредима основне школе тај статусни симбол се осјети, што би свакако требало спријечити, јер посљедице могу бити велике – истакла је Праштало-Моћић.

Директор Основне школе “Бранко Ћопић” у Приједору Сања Муњиза сматра да су родитељи највећи кривци што својој дјеци купују прескупе телефоне.

– Мобилни телефон је потреба, али није потребно да он кошта превише. Али, све креће од куће. Родитељи су ти који купују такве ствари. Једино што се може урадити, то је разговор и савјети. Не треба да испаштају и да буду задиркивани ђаци који немају скупе ствари – нагласила је Муњиза.

Дијана Марковић из Бањалуке, мајка 16-годишње дјевојчице каже у разреду њене кћерке половина ученика има скупоцјене телефоне.

– Када дође из школе обично ме пита: “Мама, ако прођем одличним, да ли могу да одбијем ајфон, као и моја другарица Андреа?”. Сматрам да дјеци не требало куповати тако скупе телефоне, па чак ни они који то себи могу да приуште – казала је Марковићева.

Знак престижа

Социолог Биљана Милошевић рекла је да је у многим друштвеним сферама, па тако и у школи, вриједносна категорија постала знак престижа.

– Свуда се вреднује материјална добит, која генерално избија у први план. Није добро да се тај вид вриједности показује у школама, а посебно основним, јер носи са собом низ посљедица међу узрастом који још није зрео да самостално формира своје мишљење – истакла је Милошевићева.



Оставите одговор