Чавић: Озбиљно радимо на формирању скупштинских већина на нивоу БиХ и РС

НДП је задовољан изборним резултатом, јер је освојила пет посланичких мјеста у парламенту Републике Српске и једно у представничком дому Парламентарне скупштине БиХ, рекао је предсједник ове странке Драган Чавић. Чавић је истакао да НДП не може да прихвати изборне резултате за предсједника Републике Српске све док се не оконча цијели изборни поступак, укључујући и […]

субота, новембар 1, 2014 / 13:40

НДП је задовољан изборним резултатом, јер је освојила пет посланичких мјеста у парламенту Републике Српске и једно у представничком дому Парламентарне скупштине БиХ, рекао је предсједник ове странке Драган Чавић.

Чавић је истакао да НДП не може да прихвати изборне резултате за предсједника Републике Српске све док се не оконча цијели изборни поступак, укључујући и жалбу Апелационом суду за недјеловање Централне изборне комисије БиХ.

Он је на конференцији за новинаре у Бањалуци рекао да Савез за промјене озбиљно ради на формирању скупштинске већине за ниво БиХ и Републике Српске.

Чавић тврди да странке које су чиниле владајућу коалицију у претходном мандату СНСД, ДНС и СП “имају свега 39 властитих освојених мандата”, а до бројке од 42, колико је потребно за скупштинску већину, потребни су им мандати коалиционих партнера ДНС-а, Српске напредне странке и Српске радикалне странке.

Он је рекао да НДП остаје искључиво у Савезу за промјене у свим комбинацијама за формирање власти на нивоу Републике Српске и БиХ.

“Након одбијања НДП-а да се прави било какав партнерски однос са СНСД-ом за формирање власти на нивоу Републике Српске, услиједиле су некоректне појединачне понуде према нашим посланицима, који су то одбили у складу са искључивим ставом руководства НДП-а”, рекао је Чавић.

Он је истакао да не искључује могућност да Савез за промјене формира скупштинску већину на нивоу Републике Српске и БиХ.

Чавић је рекао да је “за НДП шокантно да се СНСД, практично, спашава везивањем застава са ХДЗ-ом БиХ и на тај начин жели да афирмише њихову политику рушења Дејтона, а то је политика трећег ентитета која директно угрожава Републику Српску”.

Он је истакао да политички блок који буде имао 42 посланичка мандата, без обзира на његов састав, има легитимитет да затражи од предсједника Републике Српске да пружи мандат том блоку за предсједника Владе и да изабере предсједника парламента Српске, али је друго питање колико би таква власт била стабилна у вријеме тешке економске кризе.

“Уколико се деси да се формира власт у Српској од 42 посланичка мандата из блока СНСД-ДНС-СП, та власт ће врло тешко функционисати у наредним годинама и имаће великих проблема у провођењу својих политика”, истакао је Чавић.

Он је рекао да уколико власт формира супротни блок са више од 42 посланичка мандата, у том случају доћи ће до кохабитације, која би била велики политички изазов.

“Кохабитација би била врло мучно питање и довела би Додика, уколико буде изабран за предсједника Српске, до теста његове демократичности и његовог поштовања политичке воље и већине у парламенту Српске”, рекао је Чавић.

Он је закључио да би, уколико Додик не би пристао да да мандат том блоку и да функционише у кохабитацији, да би у Српској наступила озбиљна и опасна друштвена криза чије посљедице не може предвидјети.



0 КОМЕНТАРА

  1. Šta ti je glad za vlašću i foteljama.

    Osvojiš pet mandata i najglasniji si i najviše vapiš da vladaš Republikom. Gospodine Čaviću imali ste šansu i to je to. Shvatite vaš politički angažman kao fudbalsku utakmicu. Promašili ste šansu u ’90. minuti i onda je sjevnula kontra i primili ste pogodak a šansu ste zauvijek izgubili i nećete je dobiti više nikad. Srećna vam penzija i pamtićemo vas kao velikog oslabljivača Republike i humanitarnog radnika za BiH jer vi to jeste. Glavne institucije republike ste dali na upravljanje BiH i time ste zapečatili svoju političku karijeru.

  2. lsaša, 01.11.2014. 14:43:47 [131088]

    Predpostavljam da se obraćate meni pošto ste napisali HercStref.

    Ne znam o kome robovlasniku pričate, o kakvom učešću se radi i šta se dešava u Beogradu.

    Ja nemam nikakvog vlasnika, niti sam nečija svojina, ja sam slobodan čovjek i mogu da kažem šta poželim pod uslovom da je to realno i ljudski.

    Ako bi bili malo konkretniji i zatražili neko konkretno mišljenje možda bi vam i odgovorio.

  3. Херцтреф,

    ово је тек полуфинале, ако ништа друго иде вама финале на прољеће. Видјећемо ко ће у тој игри испасти. Нећете увијек моћи да купујете народ као у изборном процесу. Нема се толико пара, једино ако вам трилатерала не позајми. Али богами су код њих камате високе.

  4. Херцтреф,

    ово је тек полуфинале, ако ништа друго иде вама финале на прољеће. Видјећемо ко ће у тој игри испасти. Нећете увијек моћи да купујете народ као у изборном процесу. Нема се толико пара, једино ако вам трилатерала не позајми. Али богами су код њих камате високе.

  5. Јавља ми конобар из хотела ‘Јелена’ у Брчком.

    У Додикову владу улази и ПДП. Чубриловић премијер, Ђокић предсједник НСРС. Бореновићу министарство које жели. У влади и ‘Домовина’ јер је то услов СДА за БХ-ниво. Радојичић министар иностраних дјела. Владу ће за сада подржати 6 посланика СДС-а, а Стевандић ће бити министар здравља.

    Човјек прочитао на папиру који је Додику испао из џепа под сто.

  6. Симо П. Ороз, 04.11.2014. 20:05:34 [131289]
    У Додикову владу улази и ‘Домовина’ јер је то услов СДА за БХ-ниво.

    Симо П. Ороз, 04.11.2014. 18:44:22 [131282]
    Ако је Ђокићу спреман направити такав уступак можемо замислити шта ће све дати ‘Домовини’!?

    ————————————-

    He-he-he samo principijelno.

  7. Чежњак,

    Управо се ради о принципијелности.

    Ја сам за то да Бошњаке у Влади РС представљају они за које су они гласали. То је ‘Домовина’.
    Али сам и и за то да они не буду језичак на ваги.

    Ако су Бошњаци успјели да буду одлучујући фактор у томе ко ће Србе представљати у Предсједништву БиХ, било би много глупо да се дозволи да од воље посланика СДА зависи ефикасност и стабилност нове владе.

    Или краће. Ако би СДС формирао владу ‘Домовина’ би била језичак на ваги, а ако би владу формирао СНСД онда то неби био случај.

  8. Kako bolan ne bi.
    Jezičina na vagi.
    U oba slučaja pozicija u državnom vijeću ministara zavisi od položaja domovinih ministara u vladi RS.Misliš da će Bakirovi pristati na to da u Dodikovoj vladi ne utiču na odluke?

    „Ако су Бошњаци успјели да буду одлучујући фактор у томе ко ће Србе представљати у Предсједништву БиХ“

    Pa Dodik se javno hvalio time da je sa Čovićem napravio politički dogovor da Hrvati glasaju za Željku. Sa čovjekom čija stranka nosi Tuđmanovo ime.
    – To je kao principijelno?

  9. Чешњак,

    млого се правиш наиван. Наравно да сви министри имају право да утичу на одлуке, али у Влади нема прегласавања.

    Говоримо о одлукама и законима које доноси НСРС. Ако одлуке буду зависиле од ‘Домовине’ блокада те скупштине је неминовна. Српска скупштинска вечина је једини лијек за то, а њу не може скупити СДС.

  10. Што се тиче Иванића, свима осим теби је јасно да је он добио мање српских гласова од Жељке Цвијановић.

    О овоме смо ми расправљали још у вријеме Комшића. Ти си и тада тврдио да су Комшића већински изабрали Хрвати, па ме не чуди да си на истим позицијама и кад је Иванић у питању.

    Додуше, овдје је то мање изражено него у Комшићевом случају, па јер то за приглупи телалук теже схватити.

    СДС је створио српског комшића, па је дужан да га држи на узди. Пошто то Босић није способан, Додик је приморан да ПДП уведе у владу због тих односа са Иванићем.

    И сад нека ми неко каже да руководство СДС-а није глупо.

  11. Heh, evo Dodik je obećao da će Studentski dom nositi ime Radovana Karadžića. Eto , za provedbu tog obećanja mu ne treba skupštinska većina. Hoće li je provesti – kurkonurko.

    Sve odluke koje bude donosila NSRS će biti zavisne od stranaka sa kojima Dodik bude formirao skupštinsku većinu na svim nivoima.

    Srpsku skupštinsku većinu čini i Adam dvjestašezdeset Šukalo. Pa pogledaš podatke sa izbornih mjesta u Višegradu i vidiš da je više glasova u srpskom biračkom tijelu dobio Sejfudin Tokić – zagovornik ukidanja RS.
    Tako kažu izborni rezultati.

    Pa će sad taj (nitetkanijeglasalazamene) Šukalo svojim glasom biti zaštitnik srpskih nacionalnih interesa od prodanog Ivanića koji je nekim čudom dobio više glasova u RS nego Milorad Dodik.

  12. „Што се тиче Иванића, свима осим теби је јасно да је он добио мање српских гласова од Жељке Цвијановић.“

    Kažem da je dobio više glasova od Dodika.
    I kažem da je Dodik javno izjavio da je sa političkim predstavnicima stranke HDZ dogovorio da njihovi članovi i simpatizeri glasaju za Željku.
    Da li ti sada tvrdiš da su svi Željkini glasovi samo srpski glasovi i kako određuješ taj broj?

  13. Што се тиче Иванића, свима осим теби је јасно да је он добио мање српских гласова од Жељке Цвијановић.

    Simo, na osnovu cega ovo tvrdiš? Koju novu matematički metodu ste primjenili da bi došli do ovakvog briljantnog zaključka?

    Cudi me da vi sami sebi niste smješni u tim svojim pokušajima da omalovažite nečiji izborni rezultat.

  14. симо,

    видим да имаш сличне ставове као ЗОРА,можда ти је вријеме да нам се прикључиш, или нас подржиш, надам се да си читао наше саопштење.

    Можда стварно направимо чудо и ујединимо кроз ЗОРУ и нашу идеју Симу, Дражена,Карабају, курблу,ратио, малину,плетера, шувара, може и харпер, свакако херцика због разумијевања нашег програма, славија и рачић свакако, дисидента који увијек има став, може чак и онај несрећни приједор,вишеград58, ноира, ма све овдје на Фронталу.

    Мислим да ће чешњак, алекс, партизан и зулкедин такође подржати ову причу кад виде да је она добра за све, без обзира што долази из Републике Српске.

    Довољно ће бити ако буду задовољни да не нападају, а не би било вишка да својим коментарима помогну, неки можда и да се активно укључе, што да не?

    Поздрав.

  15. Малина,

    Математика је овдје врло лака.

    Прво треба имати на уму да је за предсједника/потпредсједника РС гласало више грађана него за српског члана предсједништва иако је тај гласачки листић био најједноставнији. То нешто говори.

    Ако се узме да су отприлике сви Тадићеви гласачи (295.685) гласали за Иванића, Додикови за Жељку, онда је Иванићу за његову цифру од 318.196 гласача требало 22.511 гласова са стране. То је Иванић обезбиједио од Бошњака.

    Жељка је могла да рачуна на 302.575 Додикових гласова, па и да су сви Хрвати који су гласали за хрватске кандидате за предсједника РС (укључујући и оног Албанца) којих је било 10.743, онда би Жељка могла да рачуна на 313.316 гласова.

    Према томе, врло је јасно да су бошњачки гласачи одлучили ко ће представљати Србе у предсједништву БиХ.

    Добили смо Сејду Иванића, познатијег као Младена Комшића.

    Чињеница је да је више Срба гласало за Жељку.
    Аферим вам есдееслије!

  16. Рибар,

    СПО ће на следећим изборима сигурно бити активнији. Мислим да се може направити сарадња са твојом странком.

    А што се тиче ових горе које си набројао, не баксузирај. Карабаја и Дражен су својим савјетима да подржи Тадића сјебали Вукана.

  17. @Симо П. Ороз

    Који црни СПО?

    То је интересна скупина из Гацка која на сваким изборима једва изгура једног одборника у СО Гацко којег добро уновче у току 4 године у виду начелника одјељења за просторно планирање и цивилну заштиту и још понеки, јавности непознат, интерес…

    Него се још изненадих кад јавно подржасте СДС на овим изборима, каква је ту трговина пала?!
    Мада од вас нису имали никакве користи, ваљда су тога свјесни.

  18. Ево, нека ја нисам у праву, али би ми требао одговор на следеће:

    Како то да се код Жељке готово поклапа збир Додикових гласова (којих има више него Тадић) и гласова које су добили Хрвати, а негира се та иста могућност када су у питању Иванићеви и бошњачки гласови?

    За Жељку знамо. Добила је од Хрвата 8.000 гласова, али одакле Иванићу 22.000 гласова више него Тадићу?

    Молим телалук да ми то објасни!

  19. Тих 22.000 износи 10% гласова које је добио Бакир Изетбеговић, први бошњачки члан предсједништва.

    Да није било онолико озбиљних такмаца за првог бошњачког члана предсједништва, Бошњаци су могли освојити изабрати и трећег члана.

  20. simo
    Ne odgovori mi simaga na pitanje.
    Ne spominješ kada je dokurac sa dva poslanika izabran za mandatara, a sada prigovaraš čavi za parlament BiH iako ima jednog poslanika tamo, a pet u skupštini RS-a?

    Ovo je još jedan u moru dokaza da si samo jedan u nizu hemeroida rudonjinog guznog crijeva.

    A čak sam u jednom trenutku bio pomislio da imaš neke svoje principe.
    Baš sam bio naivan!
    E simaga simaga, jadno je sve to…

  21. Не знам шта ти није јасно?
    Ја имам своје принципе и они су следећи:

    1. Владу треба формирати тако да не може бити подложна уцјенама. Једини начин да се то у потпуности оствари је да се направи коалиција СНСД-СДС. Ваљда сам био јасан да је то моја жеља без обзира што би власт постала мени мрска СДС.

    2. Ако СДС не пристаје на велику коалицију следеће рјешење је да се направи српска скупштинска већина од најмање 42 посланика како се неби догодило да свака одлука и гласање зависи од воље СДА. Такву српску коалицију може створити СНСД, а не може СДС.

    3. Евентуална СДС-ова скупштинска већина неби имала 42 српска посланика и била би у поптуној зависности од СДА.

    Ти нађи четврту могућност кад си тако прионципијелан.

  22. Simo, Dodik je pobijedio Tadića jer je cca 7 hiljada ljudi zaključilo da Dodik bolje štiti interese RS u odnosu na Tadića (po mome totalno pogrešno mišljenje, ali činjenica je činjenica).

    Na drugoj strani, dio članstva SNSD-a koji je glasao za Dodika, smatra da je Željka Cvijanović guska koja nema pojma ni o čemu (slažem se!) te je svoje glasove dala za Gorana Zmijanjca, Stranka pravedene politike. I tu je razlika.

    Hrvati su usput budi rečeno više glasali za Ivanića nego za Cvijanović.

  23. Rezultati izbora su pola-pola. Samim tim svaka vlada koja bude bila sastavljena biće pod pritiscima i ucjenama.

    Sve u životu ima faze razvoja – nastanak, vrhunac razvoja, pad i nestanak. Isti je slučaj i sa SNSD-om. Prije par godina su bili na vrhuncu, sada su u fazi pada. Iz tog razloga, SDS ne treba ulaziti u bilo kakve koalicije već samo sačekati da SNDS uništi sam sebe. A na dobrom su putu.

  24. „рјешење је да се направи српска скупштинска већина од најмање 42 посланика како се неби догодило да свака одлука и гласање зависи од воље СДА. Такву српску коалицију може створити СНСД, а не може СДС.“

    Ne laprdajte džaba. Zašto se lagati, ko želi sa Bakirmo u koaliciju na državnom nivou moraće i na entitetskom nivou činiti ustupke.

    Zato i podsjećam na Dodikovo obećanje da će studentski dom nositi ime Radovana Karadžića.
    De da vidimo kako će dodik na provedbi tog obećanja pokazati svoju iskrenost i nezavisnost od SDA podrške.

    Pa svi ovdje znamo da od toga nema ništa.

  25. Malina, 06.11.2014. 08:05:48

    “Na drugoj strani, dio članstva SNSD-a koji je glasao za Dodika, smatra da je Željka Cvijanović guska koja nema pojma ni o čemu (slažem se!) te je svoje glasove dala za Gorana Zmijanjca, Stranka pravedene politike. I tu je razlika.“

    Нисам до сада знао да си тако духовита.

    Гласови за Горана Змијанца и гласови за његову странку се углавном поклапају, тако да ти је ова констатција коју си написала на нивоу седмогодишњег дјетета.

    “Hrvati su usput budi rečeno više glasali za Ivanića nego za Cvijanović.“

    Баш си ме аргуметовано убиједила. СНСД гласао за Змијанца, Хрвати вечином за Иванића, а ја поново постављам питање:
    За кога су гласали Бошњаци?

  26. Malina, 06.11.2014. 08:12:54

    “Rezultati izbora su pola-pola. Samim tim svaka vlada koja bude bila sastavljena biće pod pritiscima i ucjenama.“

    У праву си ако ‘Домовина’ иде у корпус Савеза за промјене. Ако се ‘Домовина’ посматра као трећи блок, што и јесте, онда је Савез за промјене доживио тежак пораз 42:36

    Е сад, у твојој глави је ‘Домовина’ у твом блоку, а ни за живу главу нећеш да признаш да је то заиста тако било само на они гласачким листићима гдје ‘Домовина’није имала свог кандидата.

  27. češnjak, 06.11.2014. 09:40:18

    “Ne laprdajte džaba. Zašto se lagati, ko želi sa Bakirmo u koaliciju na državnom nivou moraće i na entitetskom nivou činiti ustupke.“

    Очито је да ја и ти не причамо о истој ствари. Нормално је да свака странка има своје захтјеве када улази у Владу. То важи и за СДА.

    Ти очито не разликујеш уступке који се тичу програма владе, расподјеле ресорних мјеста итд. од блокаде скупштине која ће се сигурно десити ако Срби не буду на коти 42.

  28. Otkud ja znam za koga su glasali Bošnjaci!? Na listićima nije traženo iskazivanje etničke pripadnosti…
    Nisam ja vidovita Zorka …

    Takve stvari znaš samo ti i tvoj šef Dodik…
    Vi ste skloni najnevjerojatnijim kombinatorikama, a o pretpostavkama da i ne govorim…
    Kad ne znate kako da omalovažite Ivaničev uspjeh, onda primjenjujete princip – moja mašta može svašta. Polazite od nekakvih stvari koje mogu da se svrstaju eventualno samo u neprovjerljive i nedokazive pretpostavke..

    I zašto je uostalom bitno jesu li Bošnjaci glasali za Ivanića, kad će SNSD formirati koaliciju sa SDA i na nivou RS i na nivou BiH?

  29. Posmatram i Čavićevu izjavu i potonje komentare, i ne mogu da se načudim „kratkovidosti“ kakva dominira u percepciji aktuelnih dešavanja.

    Sve se svelo na to ko će uspjeti formirati vladu, iliti okupiti 42 poslanika, no, pitanje je šta poslije toga?

    Reći ću vam nešto: pred BiH-om i cjelokupnim regionom predstoje ozbiljne strukturalne promjene. Jednostavno, ostatku čovječanstva je dojadilo baviti se nama (čine to već 25 godina), pa namjeravaju stvari „posložiti“ na dugoročno održiv način. Kako to izvesti?

    Naizgled čini se da je „spoljno nametanje“ rješenja za ovdašnje probleme pogrešan pristup. To se u prošlosti i pokazalo kao pogrešan pristup jer se uticaj međunarodne zajednice zasnivao na NAMETANJU rješenja, a bez dubinskog razumijevanja problema. Lično mislim da su uticajni centri to shvatili, tako da će metodološki sasvim drugačije djelovati u budućem periodu.

    Ono šta pretpostavljam da će se konkretno dogoditi jeste da će „međunarodna zajednica“ zadati CILJ u vidu integrativnih procesa ovih prostora, razrješavanje svih međusobnih sukoba, uspostavljanje jakih privrednih, trgovačkih, energetskih i inih veza, a sa konačnim ciljem dovođenja ovog prostora na nivo sposobnosti pristupanja Evropskoj Uniji. Sad, kako to izvesti? Pa jednostvano, CILJ je postavljen, a od domaćih aktera traži se iznalaženje modaliteta realizacije tog cilja. Svako ko ponudi kvalitetna rješenja za ostvarivanje postavljenog cilja moći će da računa sa značajnom podrškom (političkom, finasijskom i dr.) onih koji su cilj postavili.

    Bar kako ja to vidim Aleksandar Vučić je to shvatio i polako realizuje politiku kakva već ima i unutrašnju (srbijansku) i spoljnu (međunarodnu) podršku. Normalno, nije to jednostvano izvesti, ali i pored svih problema njegova politika pokazuje se održivom. Dalje, koliko vidim niko od B-H političkih aktera nije prepoznao aktuelni trenutak, a još manje predstojeće procese, pa je teško da će u budućnosti igrati kakvu značajniju ulogu u procesima kakvi predstoje. Dakle, očekivati je neke nove ljude, neke nove ideje, a to što će buduća vlada lafo „vladati“ najduže do proljeća 2016. godine treba posmatrati na sasvim drugi način (od onog koji ističe i Čavić i većina komentatora). Konkretno, taj period treba posmatrati kao „proces otrežnjenja“, nakon kog će aktuelni nosioci političke moći ili odstupiti sa svojih pozicija ili biti silom zbačeni. Ne da će se ovdje dogoditi samo „smjena generacija“, nego i smjena „kolektivne svijesti“ (shvatanje da ovo više ne ide ovako)….

  30. Malina, 06.11.2014. 10:05:18

    “Vi ste skloni najnevjerojatnijim kombinatorikama, a o pretpostavkama da i ne govorim…“

    Malina, 06.11.2014. 08:05:48

    “Na drugoj strani, dio članstva SNSD-a koji je glasao za Dodika, smatra da je Željka Cvijanović guska koja nema pojma ni o čemu (slažem se!) te je svoje glasove dala za Gorana Zmijanjca, Stranka pravedene politike. I tu je razlika.“

    Хе,хе,хе… велиш, ми склони најневјероватнијим комбинаторикама.

  31. У праву си ако ‘Домовина’ иде у корпус Савеза за промјене. Ако се ‘Домовина’ посматра као трећи блок, што и јесте, онда је Савез за промјене доживио тежак пораз 42:36

    U ovom momentu SNSD-DNS-SP nemaju 42 poslanika već 39, tako da tvoja računica pada u vodu.

  32. „Ти очито не разликујеш уступке који се тичу програма владе, расподјеле ресорних мјеста итд. од блокаде скупштине која ће се сигурно десити ако Срби не буду на коти 42.“

    Nemoj da ti sad zvoem Bakira da zatraži i mjesto predsjednika skupštine RS.
    Lijepo vi 3 ministarstva Domovini, a po čaršiji plasirajte priče kakve god hoćete.
    Inače nemoj da ta 42 mora čitave godine biti na preventivnim antibioticima da ne bi ko koji dan izosto

  33. Malina, 06.11.2014. 10:05:18

    “I zašto je uostalom bitno jesu li Bošnjaci glasali za Ivanića, kad će SNSD formirati koaliciju sa SDA i na nivou RS i na nivou BiH?“

    1.Врло је битно јер Србе у Предсједништву Бих треба да представаљају они који су добили највише српских гласова што са Иванићем није случај.

    2. Иванић је већ изјавио да би улазак СНСД у Савјет министара био против његове воље, а ја мислим да би српски члан предсједништва требао да пођтује вољу српског народа.

    3. Нека Иванић изброји колико његова странка има посланика у Парламенту БиХ па да се онда понаша у складу са тим.

  34. češnjak, 06.11.2014. 10:12:28

    “Inače nemoj da ta 42 mora čitave godine biti na preventivnim antibioticima da ne bi ko koji dan izosto“

    Сваки човјек се понаша слично када буде на домак циља, а он му измакне за длаку. Генијално смишљен план сатанизације Додика у Сарајеву, отварање пробосанског фронта у РС је готово успио.
    Тај план је успио само за предсједништво гдје ће Бошњаци опет имати два члана, али на срећу није успио у РС.

    Блокада НСРС, самим тим и Владе РС би створила хаос, дошло би до немира и ето разлога за спољњу интервенцију и рушење Дејтона.

  35. 1. Je li Mladen Ivanić izabran za srpskog člana Predsjedništva BiH? Jeste. Je li čovjek od samog početka vodio? Jeste. Šta je sporno? Kako će Željka Cvijanović da predstavlja srbe kad je izgubila na izborima za tu poziciju!? Otkud ti sa sigurnošću možeš da tvrdiš da su za Ivanića glasali Bošnjaci kad na listićima nije traženo izjašnjavanje o vjerskoj pripadnosti?
    2. Pa naravno da bi ulazak bio protiv njegove volje, kad je on bio na strani Saveza za promjene. Ukoliko padne definitivan dogovor Ivanić je rekao da neće biti kočnica već će sarađivati sa Dodikom. Šta je sporno?
    3. Isto to reci Petru Đokiću.

  36. Блокада НСРС, самим тим и Владе РС би створила хаос, дошло би до немира и ето разлога за спољњу интервенцију и рушење Дејтона.

    Simice, do nemira će doći zbog nesposobnosti Dodika i Co da urade bilo šta pametno na ekonomskom polju. Izolirao je sebe u potpunosti, pa će biti teško doći i do kredita kojima je do sada održavao „stabilnost sistema“. Pretnje nekakvom spoljnom intervencijom su priče za malu djecu. Kudikamo je realnija unutrašnja intervencija.

  37. Бориславе,

    У праву си да треба да дође до евроинтегрисања и сваки нормалан и прагматичан политичар то треба да има у виду. Ја сам сигуран да Додик и СНСД имају капацитет да уведу РС и БиХ у ЕУ и НАТО.

    Такође мислим да је и Вучић свјестан тога и да ће њих двојица сарађивати на том путу.

    Оно што Додик зна, а Босић и Иванић не знају је то да те интеграције не морају бити на уштрб надлежности РС. Европским бирократама је сигурно лакше да преговарају са једном владом, једном скупштином, да прописе прилагођавају већини (знамо ко је то)…

    Зар треба да због њиховог комодитета да се одрекнемо свог идентитета?

    Неки дан је био дан заштите дјеце и нека сећијашица рече да дјеца имају мања права јер је држава децентрализована. Синоћ БХ-помоћник минисра за безбједност изјави да би број пошара био мања када би систем дојаве био на државном нивоу.

    Тај притисак и испирање мозга је константан и има свој циљ. Циљ је да БиХ уже у ЕУ као централизована држава, а да се Срби и Хрвати по својим правима сведу на националне мањине.

    Свједоци смо да се припадници екстремистичке БОСС-странке ратног злочинца Сефера Халиловића декларишу као Срби само да би исте потиснули.
    Циљ оправдава сва средства

  38. Стварно не знам зашто се СНСД, или у овом случају Симо, упињу да сазнају да одреде за кога су гласали Бошњаци? Ја бих се на мјесту бавио тиме за кога су гласали Срби. Микропримјер: СНСД упориште Велика Обарска, вјечито за СНСД, једино село у Семберији које је посјетила Жељка Цвијановић за вријеме поплава… на свих пет изборних мјеста Огњен Тадић издоминирао.

    Питање за размишљање: Шта то говори, барем о понашању власти у вријеме поплава?

  39. „Сваки човјек се понаша слично када буде на домак циља, а он му измакне за длаку. Генијално смишљен план сатанизације Додика у Сарајеву, отварање пробосанског фронта у РС је готово успио.“

    Hajmo sada malo stati i razmisliti o ovoj tvrdnji.
    „satanizacija dodika iz sarajeva“, „glasanje bošnjka za ivanića“.

    Ako je tako, zašto onda ti bošnjaci za koje se tvrdi da su zavjerenički glasali za nevažno mjesto u predsjedništvu o čijoj važnosti govori to da ga je u proteklih 8 godina zauzimao neki penzić Nebojša – čini mi se da se tako zvao,
    u svom projektu satanizacije nisu glasali protiv Dodika nego su ga pustili da sa razlikom od 1 procenta zasjedne na tu funkciju sa koje će kao „čuvar srpske“ da bude jedina autentična brana bošnjačkoj zavjeri.

  40. Simo napisa:
    У праву си да треба да дође до евроинтегрисања и сваки нормалан и прагматичан политичар то треба да има у виду. Ја сам сигуран да Додик и СНСД имају капацитет да уведу РС и БиХ у ЕУ и НАТО.
    He he he. Pa bolan Simo samo je kod Vas politika 5 dana pljujem a 5 dana ližem. Pa bolan Simo ko ozbiljan u EU bi pravio budućnost sa ovom našom budalom!

    Dodikove priče za EU:

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/dodik-smisao-postojanja-republike-srpske-je-raspad-bih-/755979.aspx

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/dodik-republika-srpska-bi-se-trebala-ugledati-na-krim-srbi-su-zarobljeni-u-bih/761042.aspx

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/dodik-zeli-da-americki-diplomat-napusti-zemlju-on-je-patoloski-lazljivac/760616.aspx

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/dodik-porucio-kolegama-u-srbiji-eu-vam-oduzima-kosovo-prestanite-pregovarati-s-njima/627970.aspx

    http://www.dnevnik.ba/novosti/bih/sorensen-izjave-o-podjeli-bih-su-gubitak-vremena

    http://www.blic.rs/Vesti/Politika/496093/Dodik-o-referendumu-u-Skotskoj-Neka-se-spremi-RS

  41. Meni su najsmješniji načini na koji SNSD-ovi ljubimci brane kojekakve „domišljate“ teze svog dragog vođe. Eto, nedavno je Dodik izbacio tezu kako je Ivanić pobijedio zahvaljujući glasovima bošnjaka, i sada imamo najnevjerojatnije pokušaje dokazivanja te teze.
    Em se polazi od nekih pretpostavke koje mogu biti, a i ne moraju biti tačne, em što u nekim opštinama ima kontradiktornih rezultata (možda greška CIK-a), pa samim tim neke pretpostavke automatski mogu pasti u vodu, em što SNSD stvara koaliciju na državnom nivou sa SDA ….em što Zeljka Cvijanović uopšte nije srpkinja…
    U suštini, imamo selektivno prihvatanje realnosti i stalno zamlaćivanje potpuno nebitnim pitanjima, a sve u cilju da se pažnja skrene s pravih i suštinskih problema i njihovog rješavanja.

  42. Druže Simo danas se Mile sastaje sa Bakirom u Sarajevu. Od Bakira mu zavisi da li će ostati na vlasti( i pomnalo od Željka Komšića). Mudra politika MD-a, koja je korištena isključivo u dnevno političke svrhe, došla je u fazu da mu o budućnosti odlučuju ljudi koje je lično vrijeđao. Šta to Simo misliš da li će ga Bakir pomilovati poglavi, ili mu čvoku opaliti?

    http://www.hercegovina.info/vijesti/vijesti/politika/dodik-sda-u-ovom-trenutku-ne-moze-biti-partner-u-vlasti-na-razini-bih

    http://www.bhrt.ba/vijesti/bih/milorad-dodik-protiv-sda-u-vladajucoj-sestorci/

    http://balkans.aljazeera.net/vijesti/izetbegovic-osudio-rasisticke-izjave-i-prijetnje-dodika

    http://www.slobodna-bosna.ba/vijest/14932/dodik_izetbegovic_nije_dobrodosao_u_rs_izetbegovic_ne_treba_mi_dodikova_dozvola_za_kretanje_po_bih.html

    http://www.starmo.ba/izbori2014s/item/31715.html

    http://hms.ba/sbb-i-dff-nedopustive-prijetnje-milorada-dodika-bosnjackim-glasacima/

  43. Деки, ајде мало да поредамо ствари.

    Тачно је да Додиково учешће у власти на нивоу БиХ зависи од СДА. У РС не зависи.

    Тачно је да Босићево учешће у власти и на нивоу БиХ и на нивоу РС зависи од СДА.

    Шта мислиш ко је у бољој позицији гледе овог стања, СДС или СНСД?
    У којој варијанти је Бакиров уцјењивачки капацитет већи?

    Због тога је једино разумно рјешење коалиција СДС-СНСД на оба нивоа гдје ће уцјењивачки капацитет СДА бити сведен на нулу.

    СНСД је као опцију понудио то једино разумно рјешење. СДС је одбио.

    Ја као разуман човјек подржавам странке које су за разумна рјешења.

    Мислим да сам био врло јасан.

  44. ШикуљакM, 06.11.2014. 10:57:07

    “Стварно не знам зашто се СНСД, или у овом случају Симо, упињу да сазнају да одреде за кога су гласали Бошњаци?“

    Ма не треба се бавити са тим. То што ће на следећим изборима умјесто 50.000 њихових 100.000 гласова одређивати ко ће бити представник Срба, што ћемо добити трећину посланика из РС који ће блокирати ентитетски вето, Марку је нејасно. Аферим.

  45. „То што ће на следећим изборима умјесто 50.000 њихових 100.000 гласова одређивати ко ће бити представник Срба,“

    Za proteklih devet godina Dodikove vlasti broj Srba u RS se smanjio za veličinu Šipva i Bileće zajedno. U protekloj godini negativan prirodni priraštaj među Srbima je bio duplo veći nego prije osam godina.

    To će kao Dodik promijeniti u naredne četiri godine?

    Ili da pričamo o akumuliranom gubitku rafinerije u proteklih osam godina?

    Ili o mreži autoputeva i naplatnim kućicama?

    ______________________________________________________________

    Hm, sve sam uvjereniji da su za Dodika na ovim izborima glasali Bošnjaci.

  46. деки,

    поштујем ја твоје противљење досадашњим властима,ипак не овиси будућност Додика, поготово будућност Републике Српске од Изетбеговића,нити ће кад овисити, та будућност овиси искључиво од нас у Српској.

    Ствар је очигледно готова,може спиновати колико год ко хоће и давати лажну наду своме чланству.

    Странци се неће и не могу мијешати у овој констелацији односа, технички детаљи се договарају, значи влада Српске Додикова коалиција+ домовина+пребјези до формирања владе, или мало касније, Савјет министара СДА, Додикова коалиција, ХДЗ и Комшићев ДФ, наравно онда као због Комшића улази и ХДЗ90 јер се као договорио се јасан програм.

    Избори су завршени, плијен се дијели, мени и ЗОРИ је важно да имамо стабилне институције Српске, па ако се покрпе у Федерацији и последично на нивоу савјета минисатара, ми имамо капацитет да функционишемо, зар не?

    Али ево напримјер да буде што бити не може.

    Чак и да Човић тамо и коалициони партнери овамо издају Додик у Српској није угрожен,неће ово бити 100%, али би волио кад би се могли расписати за три мјесеца ванредни избори за парламент Српске, видио би деки да би због свега што се дешавало после избора Додикова нова коалиција узела најмање 55% гласова.

    Наравно ту би и ми профитирали, ушли би у парламент и то са више посланика на заједничкој листи ЗОРЕ.

    Поздрав.

  47. Чешњак,

    Озбиљно бих те замолио да нам објасниш зашто постоји толика омраза Додика у бошњаћком народу. Шта је то урадио па изазива онолики бијес у Сарајеву, Тузли, Зеници… Никад нисам могао замислити да би Бошњаци могли некога више мрзити од Караџића и Младића, од СДС-а.

    Штаје разлог?

  48. Сједим неки дан у Зеници у кафани (точе алкохол). Гледам вечерњи дневник на ТВ1. На екрану Босић и Ђокић. У кафани коментар:“Само да оног крмка скину, макар Соња (Караџић) била предсједник Босне.“

  49. Opet ti upadaš u besmisao.

    Ako ga toliko mrze, zašto ga nisu preglasali.
    Kao glasali su za Ivanića da sklone Željku, ali Dodika kojega toliko mrze su pustili da pobijedi iako su imali dovoljno glasova za izborni inžinjering.

    Ja ti naborjah tri razloga zbog kojih bošnjački nacionalisti vole Dodika.

    1. uduplao je negativni priraštaj među Srbima.
    2. Jedino rentabilno preduzeće u RS je doveo do toga da duguje duplo više nego što vrijedi
    3. Za sve godine svoje vlasti nije izgradio niti kilometar tehnički završenog autoputa na kojem se može naplaćivati putarina.

    Ali ti ništa na ta tri podatka nego o tome šta si čuo u zeničkoj kafani dok si bio pod uticajem alkohola.

    ljudi su ustvari uzvukivali -“ Deri ih Mile, – ali ti si u tom trenutku vidio bijele miševe i ružičastu Sonju

  50. Ribaru,
    ja nisam ni rekao da budućnost Republike Srpske zavisi od Bakira Izetbegovića.
    Moje je mišljenje da vlast SNSD-ea u Sarajevu zavisi od SDA i DF-a. Činimi se da je i dalje Vama u glavi teza Milorad Dodik = Republika Srpska. U svakom slučaju pozdrav za Vas.

    Simo,
    hajde da obrnemo teze. Može velika koalicija ali da ne bude Milorad Dodik na čelu SNSD-ea. Kako se može vjerovati dotičnom kad je jednom već prevario SDS ? Neosporno je da SNSD-e ima lakši put do stvaranja većine od 42 poslanika. Ti dobro znaš da to u praksi nije dovoljno za sigurnu vladavinu.Dodiku je neophodna Domovina. On će sve učiniti da dobije njihovu naklonost. Apsolutno sve! Opozicija nema šta izgubiti a SNSD-e gubi sve ! Bakir to dobro zna. Mnogo lakša bi varijanta za Mila bila velika koalicija.Svojim nedjelima ,ponašanjem toliko je omrznut u očima opzicionih birača da sumljam da bilo ko smije sada ući sa njim u priču.

  51. Simo,

    nisam siguran da će ti „evroatlanski procesi“ ići tako kako vi zamišljate, a poprilično sam siguran da Dodik neće biti nikakav akter po tim pitanjima.

    Nedavno sam objavio tekst, koji možete pročitati na

    http://evroazija.info/b-radovanovic-putin-je-otisao-cekamo-obamu-da-li-je-nabuko-mrtav/

    Okvirno, velike sile (primarno SAD i RF) „obračunaće se“ na području bliskoistočnog i kaspijskog bazena, i to će potrajati nekoliko godina. Lično cijenim da će EU (primarno Njemačka) taj period iskoristiti kako bi ovaj naš prostor integrisala u tu zajednicu. Hoću da kažem kako narednih nekoliko godina ovaj naš prostor neće biti u fokusu sukobljenih interesa velikih sila (sada se bore oko gasnih izvorišta), osim ako mi tako nešto ne proizvedemo svojim nesmotrenim postupcima. Tek za par godina doći će ovi prostori u fokus interesovanja zbog trasa gaosovoda i slično, no, ako budemo mudri – ta pitanja ćemo prepustiti „Briselu“ da „lomi koplja“.

    Po vašim navodima moglo bi se ocijeniti kako vi NATO već pozicionirate kao pobjednika u odnosu na aktuelne i buduće sukobe, a bojim se da ni Barak Obama po tim pitanjima nije tako ubijeđen. Uglavnom, očekivati je garan „kršak“ i poprilično neizvjesnog ishoda. Mislim da se Sjedinjenim Državama u ovom trenutku ne trebamo zamijerati, ali ni kvariti odnose sa Rusijom, a jedina „sigurica“ trenutno nam je Njemačka i na tu kartu treba igrati. Dakle, ostati neutralan, jačati integrativne procese sa neposrednim okruženjem i EU, a „velike stvari“ prepustiti velikima.

    Sad, da li će Dodikovo „trčkaranje“ od Putina do „Trilaterale“ donijeti nam bilošta korisno, eto pred nama je… iako sam u vezi njega poprilično skeptičan.

    Pozdrav!

  52. деки,

    окрећеш причу,прочитај добро мој коментар, Додик је поново изабрани предсједник Српске, он даје мандат, ја сам навео примјер да га издају Човић и коалициони партнери у Српској, шта се може евентуално десити.

    Мало је нефер подметање, мислим да ја то не заслужујем, ја увијек коментаришем догађаје и тренутно стање, уз обавезан позив на опрез да не дође до фаталне грешке.

    Демократија је, грешке се кажњавају на изборима, фаталне грешке се не могу поправити, зар не?

  53. deki, 06.11.2014. 14:06:2

    “hajde da obrnemo teze. Može velika koalicija ali da ne bude Milorad Dodik na čelu SNSD-ea“

    Деки, не млати глупости. Мислио сам да си озбиљнији.

    Ствар је јасна. Савез за промјене је изгубио изборе. Додик формира владу. Мудро је поступио нудећи СДС-у коалицију. Тиме је себи приуштио могућност да на почетку безболно увуче СДА у власт у замјену за ниво БиХ. Рекох неки дан да је већ 6 посланика из СДС-а прешло на његову страну. Он за сада говори о три. Вјероватно мисли на Јандрићеве. Раскол у СДС-у ће мудро искористити и Иванић као оправдање за излазак из Савеза за промјене и могућност да намири своје кадрове, Бореновића и екипу. Јадрић сигурно напушта Чавића и за пола године Додик ће имати бар 55 посланика који ће давати подршку влади.

    Ја бих овим завршио по овом питању. Ајд у здрављу.

  54. Posljednji rezultati su pokazali da je gotovo polovina onih ljudi koji su izašli na izbore nezadovoljna postojećim stanjem u društvu, te da više ne žele da gledaju Dodika u funkciji predsjednika. Značajan dio stanovništva iz razno razanih razloga nije izašao na izbore, pa je realno za pretpostaviti da i oni nisu zadovoljni postojećim stanjem, ali nisu prepoznali stranku kojoj bi se priklonili.
    Dakle, postoji velika masa nazadovoljnih u RS i taj će se broj u narednom periodu sve više i više povećavati zbog toga što će doći do daljnjeg pada ekonomske aktivnosti i suočavanja sa čitavim nizom problema kojima se trenutno niko ne bavi.
    Članovima SDS-a koji pređu na stranu SNSD-a, SDS treba samo zaželjeti sretan put. Zbog onog što sam prethodno navela, oni će možda kratkoročno nešto i dobiti, dok će dugoročno samo izgubiti. Što se tiče SDS-a može samo dobiti dodatne poene kod naroda, jer će na taj način stranka biti očišćena od likova kojima su interes isključivo fotelje.
    Da ne dužim: može SNSD praviti vladu i vlast kakvu želi, ali ukoliko uskoro ne izađe s konkretnim ekonomskim planom koji daje konkretne rezultate suočit će se s gladnim narodom. A tu je onda teško bilo šta objašnjavati.

  55. Симчек,
    мислила сам да се не укључујем у дискусију, али кад апсолвирам све твоје коментаре мало ћу и прокометарисати. Ваш цитат“Оно што Додик зна, а Босић и Иванић не знају је то да те интеграције не морају бити на уштрб надлежности РС.“
    А када је то Босић радио на уштрб надлежности Републике Српске.Са ким је то СДС био у коалицији у прошлом сазиву парламентарне скупштине БиХ све до смјене господина Шаровића из Савјета министара.И ради чега је био у коалицији са онима који су перманентно рушили? Шта мислиш? Управо ради интереса Републике Српске.
    Дивно би било да се са СДС-ом иде у коалицију на свим нивоима, али неће моћи, оно што су посијали мораће и да жању. Бојим се овога пута српом, јер су комбајни дотрајали.

Оставите одговор