БЛ: Људи се одјављују, а Топлана не да

За само четири мјесеца чак 400 потрошача тражило је да се одјави са бањалучке "Топлане", али им захтјев није одобрен, иако се у претходном периоду таквим захтјевима излазило у сусрет! На овај начин је онемогућено право појединим грађанима Бањалуке да сами одлуче на који начин и из којих извора ће се гријати наредне зиме.

четвртак, август 25, 2016 / 08:03

За само четири мјесеца чак 400 потрошача тражило је да се одјави са бањалучке "Топлане", али им захтјев није одобрен, иако се у претходном периоду таквим захтјевима излазило у сусрет! На овај начин је онемогућено право појединим грађанима Бањалуке да сами одлуче на који начин и из којих извора ће се гријати наредне зиме.

Одборник у бањалучкој Скупштини Александар Петковић истиче за портал „бањалука.net“ да се до сада, како каже, више од 40 посто становника Бањалуке одјавило са градског топловода.

– То се десило из једног простог разлога, потрошачи нису били задовољни гријањем те су морали тражити друге енергенте како би се догријавали. Већина људи је била принуђена давати подједнаку суму новца за рачуне Електрокрајине због догријавања, колико су давали и самој Топлани. То је била „кап која је прелила чашу“ и људи су одлучили да почну са одјављивањем – истиче наш саговорник.

Он додаје да је убрзо дошло до масовног одјављивања са градске Топлане, која сада, како тврди Петковић, против воље грађана жели да их задржи на својој топловодној мрежи.

– У задњем периоду велики број наших суграђана поднио је захтјев за одјаву, од почетних 230, сада их је већ 400! Директор Топлане каже да би дошло до распада система овог предузећа када би се дозволило масовно одјављивање потрошача. Ја сада њега питам, како је могуће да некога одјавите, омогућите му да оствари своје право, а неким другим потрошачима то право ускраћујете?! И то све у истој држави, граду, гдје су на снази исти закони, под управом истог директора, све у блиском временском периоду. Директор који је омогућио и потписао одјаву многим корисници градске Топлане у претходном периоду сада не дозвољава другим корисницима то право! Да ли то значи да ти људи немају исто право као њихови суграђани – наглашава он.

Директор „Топлане“ Мићо Миловановић одговарајући на одборничко питање везано за ову проблематику истиче да се Топлана није формално очитавала на поднесене захтјеве корисника гријања за искључење из топлификационог система.

– Познато је да се велики број физичких лица искључио из топлификационог система и да је то довело до озбиљне угрожености функционисања система у цјелини, јер је угрожена енергетска стабилност гријаних објеката. То је Топлану довело до у ситуацију да мора бити максимално опрезна према захтјевима за искључење – истиче Миловановић.

Он даље наводи да би даљње неконтролисано искључивање, сасвим извјесно, онемогућило испоруку топлотне енергије корисницима гријања, у прописаном квалитету.

– Из тих разлога неопходно је дефинисати услове под којим се корисник гријања може искључити. Топлана је у поступку дефинисања тих услова, онаквих какви су у савремено уређеним друштвима и топлификационим системима, прилагођених нашим специфичностима – навео је Миловановић.

Потрошачи који су поднијели захтјев за одјаву, а са којим смо ступили у контакт, нису жељели да се медијски експонирају и јавно износе своје проблеме. Међутим, већина је навела да је свјесна да масовна одјава угрожава рад Топлане али и додала да су они понајмање криви за тај проблем те да се одјављују због лошег квалитета гријања.



Оставите одговор