Аутомобилом на Бањ Брдо и реакција Рекреативне зоне

Грађанска иницијатива "Рекреативна зона Бањалуке" сматра "мишљење Савјета за безбједност саобраћаја Града Бања Лука, у вези режима саобраћаја на Бањ брду", најблаже речено површно и нестручно. Овиме су показали да намјерно нису узели у обзир мишљење великог броја грађана и да су радили све да би успоставили моторни саобраћај на Путу бањалучког одреда. Чланови Грађанске […]

субота, март 19, 2016 / 08:34

Грађанска иницијатива "Рекреативна зона Бањалуке" сматра "мишљење Савјета за безбједност саобраћаја Града Бања Лука, у вези режима саобраћаја на Бањ брду", најблаже речено површно и нестручно. Овиме су показали да намјерно нису узели у обзир мишљење великог броја грађана и да су радили све да би успоставили моторни саобраћај на Путу бањалучког одреда.

Чланови Грађанске иницијативе „Рекреативна зона Бањалуке“ су јуче запримили од Градске управе одговор на упит који су послали прије три мјесеца а који се односи на Закључке које је донио Савјет за безбједност саобраћаја Града Бањалуке у вези са режимом саобраћаја на Бањ брду. По мишљењу Савјета они предлажу „да се измјене постојеће одредбе Наредбе, о регулисању саобраћаја на подручју Града Бањалуке, које се односе на Бањ брдо, на начин да се дозволи кретање свим возилима…“.

Поред тога, наводи се да се морају испоштовати одређени услови, као што су: Пут бањалучког одреда прогласе зоном гдје се возила не смију кретати више од 30 км/х, да се поставе лежећи полицајци, да се постави саобраћајна сигнализација која опомиње пјешаке да се крећу са опрезом на коловозу, да се пронађе начин да се врши наплата возилима која иду на Бањ брдо, да се настоји изнаћи могућност постављања камера и видео надзор јавних површина.

„Након што смо анализирали мишљење Савјета које је добило задатак да ријеши питање саобраћаја ка Бањ брду, одмах смо видјели да је Савјет добио налог да нађе рјешење да се успостави моторни саобраћај по сваку цијену. Ову анализу сматрамо јако површном и недовољно стручном и видимо да није постојала никаква воља да се узме у обзир мишљење великог броја грађана. Ову анализу су могли урадити и чланови саобраћајне секције неке основне школе. У овој анализи, која не заслужује тај назив, је кориштена фото документација из анализа које су рађене 2010 и 2012. године. Пошто је градска каса празна ишло се са најјефтинијим рјешењем. Оно што можемо поручити јесте да долази прољеће и да је сада одлука на Градоначелнику да ли ће прихватити или неће овакво мишљење. Међутим важно је додати да је дана 17.12.2015. године Градоначелник потписао Одлуку о покретању поступка јавне набавке, директним споразумом а везано за „Главни пројекат саобраћајне сигнализације и опреме пута на Бањ брду са ревизијом“, што значи да је и Градоначелник свјесно занемарио интерес грађана зарад интереса појединца„, истакао је Тихомир Дакић, члан Грађанске иницијативе.

Горан Пивашевич члан Грађанске иницијативе, поручује на крају:„ Анализа која у себи не садржи стварне податке са терена, а таква је управо ова „анализа“ коју смо добили на увид, даје погрешне податке која ће резултовати погрешном, а по безбједности у саобраћају можда и опасном одлуком. Птице на гранама дрвећа Рекреативне зоне су већ одавно научиле оно што смо много пута поновили да је веома опасно мијешати пјешачки саобраћај са саобраћајем моторних возила, поготово на саобраћајници која у шпицу сезоне прими више стотина, а у посљедње вријеме и више хиљада људи дневно. Не причамо више о жељама више од 10.000 грађана који активно користе Рекреативну зону, не причамо о могућој туристичкој понуди града, не причамо о очувању природне оазе, сада причамо искључиво о сигурности пјешака!

Крајем године добили смо обећање Градоначелника да ћемо кроз састанке са стручним лицима заједно учествовати у доношењу најбоље одлуке, али то је била само тренутна слаткорјечивост Градоначелника. Ако Граду није у интересу да од нас бесплатно добију реалне информације са терена које имамо на основу трогодишњег активног анализирања стања у Рекреативној зони, није ни нама циљ да се намећемо у пословима за које су њихова стручна лица плаћена из бужета града. Али зато ће нам бити циљ да дођемо до записника састанака и спискова учесника тих састанака, резултата гласања да бисмо јасно видјели на који начин су дошли до овог закључка и ко је све гласао за овакво мишљење.

Нас оваква анализа није изненадила, јер ми већ годину ипо дана чекамо коначну одлуку Града у вези регулације овог пута. Када се донесе званична одлука ми ћемо на њу одговорити свим законски предвиђеним средствима који су прописани Статутом Града. До тада, позивамо све оне који су протеклих година користили Рекреативну зону Бањалуке за шетање и рекреацију да наставе са том здравом навиком, а за све оне који још нису, да пробају, како бисмо још више показали колико је грађанима Бањалуке стало до Рекреативне зоне Бањалуке без аутомобила! Рекреативна зона Бањалуке без аутомобила ће постојати – да ли ће то бити за годину, двије или пет, видјећемо… Ми имамо живаца.



Оставите одговор