Амерички наставници лажирали резултате знања

Најновији државни извјештај урађен у америчкој савезној држави Џорџији детаљно описује скандал са приказивањем лажних резултата на школским тестовима за који стручњаци тврде да је највећи у историји САД. Према овом извјештају, половина школа у Атланти је дозвољавала "надувавање" резултата стандардних годишњих тестова више од 10 година у настојању да покажу да испуњавају захтјеве Вашингтона […]

недеља, јул 17, 2011 / 15:30

Најновији државни извјештај урађен у америчкој савезној држави Џорџији детаљно описује скандал са приказивањем лажних резултата на школским тестовима за који стручњаци тврде да је највећи у историји САД.

Према овом извјештају, половина школа у Атланти је дозвољавала "надувавање" резултата стандардних годишњих тестова више од 10 година у настојању да покажу да испуњавају захтјеве Вашингтона да "ниједно дијете не смије да заостане" у образовању.

За наставнике и њихове шефове улог је био велики. Школе које не постигну добре резултате на тестовима и не испуне одређене критеријуме по савезном закону, биле су у опасности од озбиљних казни, укључујући обавезу на додатне часове, дозволу родитељима да пребаце дјецу у боље школе и отпуштање наставника и директора.

У извјештају се открива да су се школе правиле да не виде или чак одобравале поступке наставника који су брисали погрешне одговоре на тестовима или охрабривали ученике да преписују.

Десетинама хиљада ученика у 44 школе, већином у најсиромашнијим квартовима, омогућено је да положе разред, иако нису знали основне ствари, преноси АП.

Разлог за то је била федерална политика, односно закон да "ниједно дијете не смије да заостане" у образовању, донијет 2001. године у време администрације Џорџа Буша.

У настојању да испуне захтјеве закона, избјегну санкције или стекну право на додатна средства, директори су кажњавли и отпуштали све оне који би пријавили неправилности, "стварајући атмосферу страха, застрашивања и одмазде", наводи се у извјештају.

Један од наставника је рекао истражитељима да се школама управљало као мафијом.

"Сви су били у страху", потврдио је и један други наставник. "Не ради се о томе да су наставници жељели то да раде, већ да су били уплашени."

У Џодрџији, наставници су се жалили истражитељима да су неки једанаестогодишњаци знали да читају као шестогодишњаци али да су директори инсистирали да сви морају да положе стандардне тестове.

Наставници су или добијали наредбе да варају или су били изложени таквом притиску да нису имали избора.

Тако је један директор новозапосленој наставници рекао да школа чини све да достигне циљни резултат на тестовима, чак и ако то значи "кршење правила", наведено је у извјештају.

Последице ове афере су несагледиве.

Поред последица по дјецу, од којих су се нека већ суочила са драматичним погоршањем резултата приликом преласка у другу школу, школе које су варале могле би бити приморане да врате стотине хиљада долара државних средстава која су добиле због наводних добрих резултата на тестовима и то у тренутку када се образовање већ суочава са смањењем буџета.



Оставите одговор