Влајки опозицији: Додик је сачувао Српску

Опозиција је поновно наступила са старом непринципијелном тезом: РС се добро држи и сигурна је јер је гарантирана Дејтонским споразумом, а инсистирање Додиково на државности РС је његов демагошки предизборни потез. Има у тој тези повијесног заборава. Док је опозиција била на власти, највећи дио надлежности РС пренесен је у бошњачко-муслиманско Сарајево које, захваљујући странцима, […]

уторак, јул 31, 2012 / 10:05

Опозиција је поновно наступила са старом непринципијелном тезом: РС се добро држи и сигурна је јер је гарантирана Дејтонским споразумом, а инсистирање Додиково на државности РС је његов демагошки предизборни потез.

Има у тој тези повијесног заборава. Док је опозиција била на власти, највећи дио надлежности РС пренесен је у бошњачко-муслиманско Сарајево које, захваљујући странцима, ради што хоће на нивоу БиХ. Опозиција је, дакле, радила против Дејтона скоро деценију, тако да су практично РС-у остале полиција и пољопривреда. Додик је, ма што год тко мислио о њему, успио зауставити овај процес и дао је какав такав дигнитет Републици Српској у међународним размјерима. Руку на срце, нема у РС политичара који би му, у том погледу, био раван.

Наравно, економска и социјална ситуација у РС је њена озбиљна бољка. Али, ако ту има и Додикове одговорности, а очито је има, коријени те ситуације су суштински другдје. Од Дејтона до данас РС нема стратегију развоја, па се економско-социјална политика своди на годишње „гашење пожара“ што неминовно доводи до све тежих проблема. Међутим, Додик није био на власти свих 17 година, па би опозиција требало да буде свјесна и властите одговорности за садашњу, изразито тешку економску и социјалну ситуацију.

Говорити како је РС стабилна и како се о томе не треба бринути јер Дејтон гарантира њену стабилност, је крајње површно и неодговорно. Границе на Балкану још нису фиксиране. Ситуација у БиХ је крајње контроверзна и своди се на немогућу државу која се може сваког часа распасти као што се може и наставити на силу одржавати. Над самом РС виси Дамоклов мач у облику Брчког који може овај ентитет за час преполовити са несагледивим посљедицама. Зато је Додиково инсистирање на државности РС изузетно важно јер се тиме „Испипава пулс“ подијељене међународне заједнице.

Због тога, колико год да је СДС суштински и конкретно заслужна за стварање Републике Српске, толико је и Додик сада заслужан за њено одржање и међународну промоцију. С друге стране, не треба сумњати у патриотизам ни позиције ни опозиције. Једино здружени, они могу сачувати РС како међународно, тако социјално и економски. Једно без другог не иде. Чувати какву-такву државност без темељног рјешавања економско-социјалних проблема води у стабилну РС, али без народа. Бавити се првенствено економским и социјалним проблемима, сматрајући да Дејтон осигурава РС, значи, са великим ступњем вјеројатности, лишити се Републике Српске.



0 КОМЕНТАРА

  1. Његове ријечи одавно су изгубиле на тежини. Мени је било јасно колики је комад будале кад је на својим предавањима студентима рекао: ‘Ја, па десет мјеста празних и онда Христ.’!

    Дементни старац који је до подне Хрват, и заступа српски интерес, а од подне је Јевреј који говори о исламизацији европе…

    Влајки је тешка љељовина…

  2. SRAMNO PROPADE ČOVJEK

    Kroz život svašta nakupimo. Ponajviće boleština i razočarenja. Među moja veća razočarenja spadaju nekada ugledni profesori i vrhunski intelektualci Emil Vlajki i Nenad Kecmanović. Obojica su mi, prije rata, predavali na fakultetu.

    Činjenica da je nihovu ogromnu pamet i zaista univerzalno obrazovanje Milorad Dodik uspio kupiti svojim prljavim parama, boli me ko živa rana. Nema većeg šljama i kalkulanata od vrhunskih intelektualaca. Eto, to saznanje me boli. A svaki put kad pročitam njihove napise koji to potvrde kao da mi stave so na ranu.

  3. Свака магла има свој вјетар, тако се надам да ће и овај интелектуални смог једног дана неки вјетрови растјерати и ослободити нама видике!

    РС није очувана, што је најгоре никад није била на нижем степену самоодржања него што је тренутно, без притиска споља, она привредно уништена, економски напостојана и разорена корупцијом и нефункционисањем система, постоји као ратна рушевина под пријетњом да ће се сваког трена обрушити сама од себе или распасти као празна љуштура!

    Кад ме некад пут нанесе до неких бивших линија одбране, па погледам оне напуштене ровове, како су се урушили временом, а некад су били јачи него брана на Нијагари, е то ме подсјећа на РС која тренутно личи на те напуштене ровове!

  4. Усуђујем се да са својим скромним знањем препоручим професору да детаљније изанализира Додикову политику од редиода “Слоге до Високог представника Ињцка“ нарочито кад је у питању Брчко и пренос надлежности у којима је увијек участвовао његов СНСД, па тек онда да га хвали.

  5. Karabaja, 31.07.2012. 12:41:22 [45641]

    „vrhunski intelektualci Emil Vlajki i Nenad Kecmanović“

    Е мој Карабаја, па они нису врхунски интелектуалци, већ врхунски УДБАШИ – СКОЈевци.

    Није њих Миле Додик купио парама, они су њега искористили да се добро ухљебе.

    Разочарењу нема мјеста, јер нису људи у питању, већ обичне ИНТЕРСЏИЈЕ! 😉

  6. Е мој Влајки. шта ти је ово требало? Али када видим како је купио оне смрадове из Сената, онда се не чудим ни теби. Српска интелигенција је на дну и издала је сопствени народ. Све ово треба на сметљиште!

  7. Čitajući i slušajući ovog nedefinisanog čovjeka sve više žalim studente kojima on predaje. A treba li uopšte pridavati značaj izjavama čovjeka koji je za rad fotelje spreman pričati hvalospjeve o čovjeku koga je napadao gdje je stigao i kako je stigao? Treba li da nagađamo šta će pričati o tom istom čovjeku za dvije godine?
    Profesore da imaš i malo časti i morala ne bi se oglašavao i lupetao. Ali očigledno je u tvom slučaju novac odradio svoj posao. Prodao si se „za šaku dolara“. Možda ovo što lupetaš i nisu tvoje riječi. Možda si ti samo spiker koji čita ili izgovara napamet naučeni tekst koji si našao na svom radnom stolu. Nisko si pao profesore. Možeš li sam sebe pogledati ujutro u ogledalu? Učini li ti se bar nekada da ono što vidiš nisi ti već neki tebi nepoznat čovjek? Zapitaš li se ikada što ti je sve ovo trebalo?

  8. Онај глас што сам дао за Вас никад нећу прежалити, жалосно је заиста да се људи овако мијењају након што добију оно што желе … Додик ову напаћену зељу није ни стварао а како је брани добро знамо! Добро, каже Он понекад да смо ми држава, држава која нема своју војску, грб и химну а све захваљујући патриоти Додику … Штета само што није предсједник Косова, брзо би се његовом одбраном вратило у границе Србије а овако тешко нама док је Овај на власти, али даће Бог да заједно одете 2014.!

  9. Перо Милић

    Престани потврђивати стереотипе о приватним факултетима,молил те.

    Од основних државних елемената имамо територију,становништво и унутрашњи суверенитет,док од додатних немамо само међународно признање,а имамо унутрашњу подршку и организацију.У терорији.Захваљујући постездеесовској политици сад и имамо неког ко би нас и признао.

    Када говоримо о Грбу и Химни имамо и то,ако ниси знао:
    http://www.youtube.com/watch?v=z2sQd4WyQ4Q

    Реално,коментар ти је на нивоу „аналитичара“ који седе испред локалне продавнице и пију „породично“ пиво.

  10. На ову Химну мислим (http://www.youtube.com/watch?v=2W6sWoW0Hck) и на овај Грб (http://www.plebiscitrs.org/sajt/doc/Image/grb_rs.gif) … а ти ако си Србин и ако ово што си објавио сматраш химном и грбом онда немамо о чему причати! По твом имамо и војску (http://etrafika.net/images/oruzane_snage_bih.jpg)? … Ма права смо држава 😀

  11. Слажем се у неким стварима, тачно је да имамо територију и становништво али суверенитет мање-више, дирнут је толико пута да се можемо запитати што се суверенитета тиче, а што се признања тиче тешко да би нас неко битан признао, прво Србија не због Косова, а од кога онда да очекујемо … можда неке мање битне земље али не више од њих 10-ак …

  12. Перо Милић

    „Он понекад да смо ми држава, држава која нема своју војску, грб и химну а све захваљујући патриоти Додику…“

    Добро.Од наведеног смо дошли до овог:“Слажем се у неким стварима, тачно је да имамо територију и становништво али суверенитет мање-више…“ и закључили да имамо Грб и Химну,макар се као такви нама не свиђали.По мени,онај ко не поштује ову Химну и овај Грб није патриота,јер то су обиљежја искњучиво Српске,јединствена и наша.Као народ смо недвосмислено везани за Грб Немањића и Боже правде,али формално-правно то су обиљежја друге државе.

    Надаље,колико је „патриота“ Додик имао везе са неуставношћу обиљежја која су претходила овим новим…
    Чак и ова држава (Б/Х) је назови правна и у њој судске одлуке доносе судови.Држава,иначе,има судску,извршну,управну и законодавну власт коју обављају различити субјекти.Додик је тада био на челу извршне власти (а не судске),док је неуставност обиљежја прогласио Уставни суд.Сваком је јасно да обиљежја једне суверене земље (Србије) не могу бити обиљежја друге.

    Унутрашњи суверенитет ја видим у могућности доношења самосталних одлукау у оквиру својих надлежности,сопственом образовању и култури,полицији,здравству итд,итд…

    Русија,Израел,Кина…све су то јако битне земље,нарочито у будућности.За почетак доста.

  13. Немамо ми ни компактну територију, јер је захваљујући додику патриоти пресјечена код Брчког!
    РС на истоку не постоји осим као колонијални посјед криминалаца из снсд-а, али фала Богу народ долази свијести па ће брзо да лете наглавачке!

  14. Pred izbore je obećavao u svom stranačkom programu i borbu protiv korupcije, a kad je sjeo u fotelju – to je sve zaboravio.

    Zato prognoziram da će mu stranka na sledećim izborima pući totalno – da neće imati ni 30% uspjeha. Jer Dodiku ne izlazi iz guzice, iako su se pred izbore predstavljali kao nekakva opozicija.

    A ne bi me čudilo da je u osnivanje te stranke upetljan i sam MD. Jer je osnivanje novih stranaka jedan od recepata da se dio glasova na izborima odvuče od opozicije.

  15. Ето…ни то није тачно.Све је то Рашино масло које је оставио у аманет будућим генерацијама.Срећом,бар смо нешто извукли.

    Територијална компактност није услов за постојање територије као елемента државности.Данас неке суверене земље,попут Хрватске или САД-а,немају компактну територију.Наша предност је што на том терену између имамо сувласништво.

  16. Pred izbore je obećavao u svom stranačkom programu i borbu protiv korupcije, a kad je sjeo u fotelju – to je sve zaboravio.

    Zato prognoziram da će mu stranka na sledećim izborima pući totalno – da neće imati ni 30% uspjeha. Jer Dodiku ne izlazi iz guzice, iako su se pred izbore predstavljali kao nekakva opozicija.

    A ne bi me čudilo da je u osnivanje te stranke upetljan i sam MD. Jer je osnivanje novih stranaka jedan od recepata da se dio glasova na izborima odvuče od opozicije.

  17. Русија,Израел,Кина…све су то јако битне земље,нарочито у будућности.За почетак доста.

    Од наведених мислим да би нас само Израел признао, моје мишљење … А што се Химне и Грба тиче, наметнуто нам је и једно и друго и како онда очекивати да их поштујемо?

    Што се проф. Влајкија тиче, Он није страначки човјек и ово није политика странке …

  18. Дакле, за симболе су криви сви они који су пристали на принцип конститутивности народа у ентитетима, а то су и Додик и Чавић и Иванић. Чак су, сјећам се добро, дошли на неку од емисија да се хвале „великим“ успјехом. Од тог тренутка крећу сви наши проблеми. Тихић је упутио апелацију Уставном суду и Уставни суд је, захваљујући раније прихваћеном принципу конститутивности народа у ентитетима за коју су, понављам, криви сви ови горе набројани, донио“ сасвим разумну и очекивану одлуку. Јасно је да се друга два народа не проналазе у химни Боже правде нити у грбу Немањића. Застава је састављена од три словенске“ боје, карактеристичне за многе словенске народе и те боје можемо да видимо на заставама Русије, Чешке, Словачке…тако да ту, опет сасвим разумљиво није било „проблема“. То што је Боже правде химна Републике Србије и што је грб Немањића такође грб Републике Србије (мада нешто другачији од оног који је био грб Српске) нема никакве везе са одлуком Уставног суда РС, а и одлуком Уставног суда БиХ.

    За Брчко су такође криви сви. Прво делегација у Дејтону (мада се наши ништа нису питали, Слободан је био главни, а могло би се озбиљно дискутовати и о томе) која је оставила ово питање отвореним. Затим прве послијератне власти које су игнорисале арбитражу, затим ова власт у садејству са опозицијом која је пристала на амандман на Устав БиХ у вези Брчког, затим ова Влада опет која је све то аминовала и формално признала у институцијама Српске Закључком Владе о линији разграничења игноришући декларацију НСРС од прије неколико година о непризнавању Арбитражне одлуке за Брчко. Дакле, СВИ су криви и не видим зашто се расправљате и браните једне или друге. СВЕ их треба послати у историју и изабрати НОВЕ ЉУДЕ, а почети од локалних избора у октобру.

    Што се тиче химне и грба… они ће бити наши колико их будемо осјећали као своје. Колико вас зна текст химне Боже правде? Она је опстала и у гора времена и не видим препреку да постоји и да се пјева и сада.
    Брчко треба да развијемо, помогнемо, населимо своје људе, покупујемо стратешке приче тамо… и заузмемо тај простор и суштински. Проблем је што изгледа неки други раде тај посао, у континуитету, од бившег градоначелника Ђапа до данас. Ми само посматрамо.

  19. anja

    „…за симболе су криви сви они који су пристали на принцип конститутивности народа у ентитетима, а то су и Додик и Чавић и Иванић…“

    Samo mi objasni „konstitutivnost naroda u entitetima“ na koju pristaju oni sobzirom da je to ustavna kategorija o kojoj ne odlučuju političari.

  20. Mr Biggy, 01.08.2012. 11:08:03

    Сељачино, да није било Раше и његове фајтерске политике, ми не би имали ни мало „р“ од Републике Српске, а камоли било какву територију, шта је додик добио у било којим преговорима?
    Ајде наведи и један његов међународни успјех…чуј успјех, па њега тамо нико не јебе ни за суву шљиву, у ствари једини његови међународни преговарачи су влајки и човић!:P

    @ Ана, стварно не знам ни како звучи та додикова химна, и мислим да је никад нисам чуо у животу, тако да не видим разлог зашто бих је поштовао као своју!
    Боже Правде је једина наша химна!

  21. Da nije bilo njega,Tuđmana,Miloševića i Izetbegovića i njihovih bolesnih nacionalističkih ambicija,hegemonizma i želje za sto više para (bilo ukradenih od svog naroda ili onih iz Međunarodne zajednice) sad bi imali demokratsku zemlju od 22 miliona ljudi ili 6 država koje nisu opljačkane i devastirane.

    Sve je njegov uspeh i policija i velike privatizacije i himna i grb i posete visokih izaslanika EU Banjaluci i njegov odlazak u Izrael i to što nije završio u Hagu kao zadnji šljam.

  22. Mr Biggy, 01.08.2012. 16:34:39

    Е мој Биги. Проучи ово о конститутивности народа у ЕНТИТЕТЕТИМА. Од када, како… и сл.

    rammstein, 01.08.2012. 16:34:39

    Наравно да је Боже правде наша химна. На њу сам мислила када сам написала да треба да је чувамо, да научимо текст (јер многи не знају). Српска има уставно право на химну. У складу са тим, нека и ове химне, мени лично је симпатична, али БОЖЕ ПРАВДЕ свакако има примат!

  23. Mr Biggy,

    To što nije završio u Hagu kao zadnji šljam, kako kažeš, ne znači da neće završiti u nekom možda još lošijem zatvoru u budućnosti. Uspijeh je jedan kontinualan proces, i kao takav negira mogućnost idealizovanja svog objekta (prije njegove smrti, poslije je moguće sve…). Tako da je tvoja oduševljenost likom i djelom Milorada D. neopravdana u ovom vremenu, i ako sebe smatraš dovoljno umnim trebao bi se odreći takvog mišljenja jer sutra može biti drugačije i onda si izvisio 🙂 …

    I posjete visokih zvaničnika EU Banjaluci? Mislim, kakav je to argument? Da li sad svi treba da padnemo na koljena jer je jedan lik napokon uspio dovesti nekoga iz raspadujeće EU nama pred SDK (i u nj)?

  24. Ања
    Ја не разумем,па питам…живо ме интересује могућност одбијања конститутивности у ентитетима.Молим те,објасни.

    Хамураби
    Сваком по заслузи,без идеалиовања,баш напротив.Док је био Рашо и компанија,ратовали смо а онда су на власт дошле његове хорде са 2 разреда основне школе.Криминал,протеривање,убијање…дан-данас су остали исти или дошли још гори у екипу.Није ни битно.
    Наравно да је аргумент,питао је за успехе спољне политике,велика је част и привилегија угостити високе представнике ЕУ,Израела и сл.Са друге стране,да се пита овог идиота,он би и данас да иде да ослобађа Книн,а Рашо и њему слични су га давно „утопили“.Гамад.
    Ако вам и дање није јасно о чему говорим,питајте Чавића зашто је напустио СДС.

  25. Mr Biggy,

    Kažeš došli su Rašo i njegove horde sa 2 razreda osnovne, a kao njihova tekovina ostao je kriminal, protjerivanje, ubijanje…

    Ja ne vidim nikakvu razliku između Raše i njegove ekipe sa 2 razreda osnovne i Milorada D. i njegove ekipe sa 3 razreda osnovne, bez osnovnih osjećanja moralnosti i etike. Potpredsjednik stranke je čovjek koji je promijenio brojne stranke i političke varijante, SNSD sam po sebi je sinteza političkog otpada koji je okupljen oko jednotjelesne mase koju čini Milorad D. fizički i retorički. Plus dodatak tolerance koju toliko cjenjena, sa vaše strane, međunarodna zajednica ima prema potonjem.

    Ništa više. Nema pobjeda, nema velikih uspjeha na planu inostrane politike osim orvelovskih insininuacija Glasa i ostalih, narodnim novcem plaćenih, režimskih medija.

    Ja lično ne vidim ništa loše u oslobađanju Knina, niti u otporu onima koje vi tako toplo prihvatate kao vjekovne, čarobne prijatelje Srpskog nacionalnog bića, pragmatično izostavljajući samo taj crni period Raše i njegovih adlatusa sa po 2 godine škole, koji su eto, avaj, zabetonirali situaciju iz koje nas moćni Čuvar vadi.

    Ja u potpunosti shvatam te stavove i nemam ništa protiv njih, dok god čine točkić u mehanizmu društva koje se pokreće, međutim kada se takav stav pokušava opravdati svojom neophodnošću, onda imam sve protiv.

    To je jednostavno poltronski stav koji ne može biti državotvoran i zaštitnički.

  26. Хамураби

    Улетио си сад у расправу са овим идиотом,а та се конверзација разликује од оне са нормалним људима.

    Ја ипак видим разлику у средини из које ја потичем,надам се да она није изузетак.Већи део Посавине је живнуо одласком Рашиних.

    Мислим да је погрешно сматрати СНСД „политичким отпадом“ због једног човека (који се можда и врати коренима,дај Боже) и да ту има јако добрих и поштених људи,доста младих који могу да направе један корак напред.Такође,СНСД није странка једног човека,колико год се то покушало тако представити.У исто време се говори о томе и да има ко зна колико струја,што је парадокс.За разлику од њих есдеес је поред старе поратне гарде ту довео у врх и политичког мафијаша Стевандића који је такође променио доста странака,а са убедљиво најмањим стажом постао неко битан у странци.О ДИФовцу Говедарици да не говорим.Нека хвала.Један потенцијал какав је Тадић макнут је у стрнану.

    Чавић је рекао да је отишао из есдееса јер су му „сва врата била затворена“.Тако је било и Српској.Сад то више није тако и то је свакако успех.Како год хоћете,али то је успех.

    ЈА видим лоше у „ослобађању“ Книна,нарочито јер су они исти који се бусају тиме (попут Рамштајна) ти који су тај Книн и направили,обичне људе оставили без крова над главом,предали Крајину за ко зна шта,обогатили се да би данас просипали демагогију…због таквих је погинуло преко 30 000 Срба само из РС у понајбољим годинама,300 000 протерано,па данас и да хоћемо немамо чиме да напунимо ни Книн,а камо ли простор до Книна.А тај дезертерчић би да ратује јер нема више пара од рата.Отац троје деце,бивши борац,хоће опет да ратује.Ма немој.

    Не знам о чему тачно говориш,али у мојим ставовима нема полтронства,само правог,а не десничарског,патриотизма.

Оставите одговор