Рат њемачких маркета: Лидл избацио кока-колу из понуде

Лидл је други по величини прехрамбени ланац у Њемачкој, а у око 3.300 њихових објеката у тој земљи, у понедељак изненада више није било кока-коле. Овај радикалан потез посљедица је рата цијенама Лидла и његовог најжешћег конкурента Алдија, који има највећи удио међу трговачким ланцима с прехрамбеним производима на њемачком тржишту. Лидл је, прије повлачења […]

четвртак, јануар 23, 2014 / 08:16

Лидл је други по величини прехрамбени ланац у Њемачкој, а у око 3.300 њихових објеката у тој земљи, у понедељак изненада више није било кока-коле.

Овај радикалан потез посљедица је рата цијенама Лидла и његовог најжешћег конкурента Алдија, који има највећи удио међу трговачким ланцима с прехрамбеним производима на њемачком тржишту.

Лидл је, прије повлачења популарног пића, спустио цијену паковања од 1,25 литре кока-коле за 10 центи. "Кока-Кола", међутим, није попустила притиску поменутог њемачког трговинског ланца и одбила је да снизи велепродајну цијену.

Будући да нису успјели да се изборе за бољу цијену, у Лидлу су одлучили да са својих полица "протјерају" не само кока-колу, него и друга газирана пића америчке компаније, попут фанте и спрајта.

У Лидлу ће од сада продавати само пића која на неки начин могу бити замјена кока-коли, односно она која су по укусу најсличнија, попут пепсија, али и мање познате фривеј коле.

"Нашли смо се у ситуацији да с Лидлом не можемо да се договоримо око маркетиншке стратегије", потврдио је портпарол њемачког огранка "Кока-Коле".

У трговинском ланцу, с друге стране, за сада немају коментар. Портпарол Лидла је за њемачки лист "Велт" рекао да не коментаришу пословање са својим добављачима.

Љубитељи кока-коле у другим земљама, који се снабдијевају у Лидлу, могу да одахну, јер се ова драстична мјера односи само на Њемачку. Челни људи аустријског Лидла потврдили су за бечки лист "Стандард" да код њих све остаје по старом.

"У Аустрији се ништа не мијења. Ово безалкохолно пиће и даље ћемо имати у понуди", изјавио је Александер Деопито, извршни директор Лидла Аустрија, појаснивши да та компанија послује самостално на аустријском тржишту.

Рат око цијене популарног газираног пића само је дио цјеновне битке међу њемачким дисконтним ланцима. Тако је прошле недеље Алди спустио цијене намирница попут јаја, инстант кафе, житарица за доручак… Прије тога спустили су цијене меса, маслаца и пиринча.

Осим Алдија и Лидла, за наклоност купаца бори се и ланац Реве. Према писању њемачких медија, управо је тај ланац успио да се избори за најнижу цијену кока- коле – за један евро нуди две литре.

Педесет центи за литар рекордно је ниска цијена овог безалкохолног пића остварена на њемачком тржишту.



Оставите одговор