Омен eст Њомен: МСУРС (опет) промовише азбукоубиство и англицизацију

У јеку прозивки ко прича, а ко не прича са амбасадорима земаља које су нас убијале авиобомбама и осиромашеним уранијумом 1995. године, Музеј савремене умјетности РС не поштује закон Народне скупштине од 15.09.2021.

четвртак, март 30, 2023 / 06:36

Ово је типичан примјер тезге. Али у државној установи. Овај пројекат је врло упитне вриједности и важности да се њим као јако битним пројектом са Уједињеним нацијама бави Музеј савремене умјетности Републике Српске. Али не морамо ићи тако далеко, јер ћемо сваком расправом на ову тему, доћи до тога да Република Српска нема никакву културну политику.

Довољно је да се сјетимо како је 15.09.2021. године, уз озбиљну помпу и никакав резултат, донешен Закон о језику и писму са посебним потребама, које ево по цијену казне крши државна установа Српске. Наравно да неће бити никаквих казни или било каквих посљедица, када се изврши културни геноцид алфабетског типа, за новац пореских обвезника Српске. Чим се наиђе на свети појам, a то су енглеске ријечи са знаковима каквих нема у латиници наших сусједа, то значи да више неће бити српског језика у саопштењу.

Некада се баве латиничењем, у смислу да UN Women оставе као свете појмове унутар текста на српском језику, али у овом случају ником није падало на памет да се мучи око тога и у потпуности све нам је из МСУРС стигло са истријебљеним српски писмом. И у тексту саме е-посланице, и у прилогу са текстуалним документом, и на плакатној фотографији. Дакле, нема грешке. За то плаћате порез, који иде на личне дохотке запослених у овој установи. И овакве програме.

МСУРС нас је избацивао са листе прималаца својих саопштења, управо због оваквих текстова, а директорица Сарита Вујковић написмено пријетила тужбом. Ми ћемо у пракси показати да се јако бојимо, односно да није нормално да неки неименовани стручни жири, а видимо како се поштују српски културни интереси и уопште култура, бира радове које онда о трошку државе Српске бивају трајно похрањени у депоу МСУРС?

Није нормално, такође, да државна политика и странка која је поставила директорицу, ових дана најављује Закон о регистрацији страних агената у НВО, а државна установа културе, сасвим некритички, ради то исто. Редовно угошћује тзв. Невладиниће, чије културне догађаје организују владе према Српској непријатељски настројених земаља.

СНСД води рат против оваквих ствари у политици са Вашингтоном и Лондоном, а да истовремено мимо инструкција Министарства културе и донешеног закона једна установа у Српској у потпуности врши азбукоубиство, односно алфабетски културни геноцид над сопственим народом. То значи да је, што се ликовне умјетности и будућности тиче, та битка већ изгубљена. За своје паре.

А зашто то раде? Само јер се не зна како узвишене енглеске ријечи написати на српском, јер НФТ за Жене звучи и изгледа то тако примитивно и ружно, да никада неће достићи полубожански енглески. Боље не дирати.

Е, па ми смо дирали и овако изгледа саопштење МСУРС пресловљено на српско писмо, а ви закључак донесите сами:

Свечана презентација 20 одабраних радова пројекта "НФТ фор Њомен"

Музеј савремене умјетности Републике Српске и канцеларија УН Њомен у БиХ у сриједу, 29. марта у 19 часова у МСУРС приређују свечану презентацију 20 одабраних умјетничких радова умјетница које су изабране на основу Јавног позива у оквиру пројекта "НФТ фор Њомен" и који су постали дио прве НФТ колекције у БиХ.

"НФТ фор Њомен" је пилот пројекат који Музеј савремене умјетности Републике Српске развија са канцеларијом УН Њомен у БиХ. Циљ пројекта је приближавање НФТ-а локалној умјетничкој заједници и указивање на значајан економски потенцијал ове иновације за савремену умјетност и креативне индустрије. Један од главних циљева пројекта је оснаживање жена у умјетности и дигиталним технологијама које отварају врата за улазак умјетница на ново тржиште са великим економским потенцијалом.

Управо из тог разлога у периоду од 1. децембра 2022. до 30. јануара 2023. године био је отворен јавни позив за умјетнице свих старосних доби које су жељеле да своју умјетност пласирају у оквиру НФТ тржишта. Након затварања јавног позива, стручни жири је (његов састав није објављен јавно у овом саопштењу, прим. Фронтал.РС) изабрао двадесет умјетница са по једним умјетничким радом који ће бити трансформисани у НФТ-еве. Изабрани оригинални радови ће бити трајно похрањени у депоу Музеја савремене умјетности Републике Српске. Трансформацијом умјетничког рада из физичког у дигитални облик прелази се са аналогне на дигиталну форму чиме се мијења вриједносна структура у којој оригинални рад више нема ранију тржишну вриједност.

На свечаној презентацији публика ће имати прилику да се упозна са резултатима пројекта, погледа дигитализоване радове финалисткиња и да се упозна са њиховим досадашњим радом. Као завршни дио програма биће презентована онлине галерија одабраних дјела са аукцијом на којој ће моћи да учествују сви присутни и тиме подрже оснаживање жена у умјетности.

Двадесет умјетница одабраних у оквиру пројкета "НФТ фор Њомен" су:

Лејла Ахмедспахић, Мелиса Ахметовић, Маја Додиг, Едита Газибара, Маја Халиловић, Александра Иванковић, Андреа Крнетић, Марина Крсмановић, Ивана Курешевић, Радмила Лиздек, Ана Лукенда, Јелена Медић, Данијела Михић, Жељка Момиров, Борјана Мрђа, Жељка Паић, Настасија Пухало, Едина Селесковић, Амила Шарић и Алиса Телетовић.



Оставите одговор