Обама скинуо Шаровића, Готовину и Орића са црне листе
Мирко Шаровић, бивши предсједник РС и високи функционер СДС-а, скинут је са америчке црне листе, сазнаје "Дневни аваз". Поред Шаровића, са црне листе скинут је и Насер Орић, комадант такозване одбране Сребренице, те хрватски генерал Анте Готовина. Одлуку о томе власти САД донијеле су 30. јануара и она је касно синоћ објављена. По њој, Орићу […]
Мирко Шаровић, бивши предсједник РС и високи функционер СДС-а, скинут је са америчке црне листе, сазнаје "Дневни аваз". Поред Шаровића, са црне листе скинут је и Насер Орић, комадант такозване одбране Сребренице, те хрватски генерал Анте Готовина.
Одлуку о томе власти САД донијеле су 30. јануара и она је касно синоћ објављена. По њој, Орићу се укида забрана располагања било каквом имовином коју евентуално има у САД и допушта путовање у ову земљу. Осим за њега, иста је одлука донесена за Анта Готовину, генерала Хрватске војске.
Као посебно издвојена од ова два случаја, али истовјетна, донесена је и одлука да се с црне листе скине и Мирко Шаровић, донедавни министар иностране трговине и економских односа БиХ и тренутни високи функционер СДС-а.
– На овоме се дуго радило и одлука нема никакве везе с тренутним дешавањима у региону. Она је резултат дугог рада администрације предсједника Барака Обаме и не показује никакву нашу наклоност или несклоност било којој од ове три индивидуе – истакао је у изјави за "Дневни аваз" високи званичник америчке администрације, говорећи под условом анонимности.
Он је потцртао и да је одлука донесена прије најновијих дешавања "које у фокус стављају једно од имена с ове листе".
Орић и Готовина на црној листи САД нашли су се након што их је Трибунал у Хагу оптужио за ратне злочине.
Након што су ослобођени оптужби, те након провјера које су америчке институције провеле и на терену, на подручју бивше Југославије, донијета је одлука да се скину са списка особа којима се замрзава сва имовина у САД.
Шаровић је, пак, на црну листу доспио након афере "Орао". Он је тада оптужен да је знао за послове које је ова фирма, са сједиштем у Бијељини, имала с режимом Садама Хусеина. С обзиром да је Ирак тада био под тешким санкцијама УН-а, Шаровић је био принуђен поднијети оставку и напустити позицију српског члана Предсједништва БиХ. У потоњем судском процесу он је ослобођен сваке одговорности.
Po nacionalnom ključu 😀
Sva trojica su isti ,samo svako na svoj nacin
Sad se vidi za koga je radio Sarovic.
Fino drustvance, sve ljuti protivnici srpskog naroda. Vjerovatno je isposlovao da ga Sud BiH oslobodi optuzbi, pa kad je donio niz stetnih odluka po Republiku Srpsku, doslo je i do skidanja s liste.
Nije mu sigurno bilo zao kad je smijenjen, bolje je ipak na americkim jaslama.
Jedan ratni lopov i dva ratna zločinca. Nisam ni sumnjao da će Amerika uraditi nešto pozitivno.
SAROVIC JE UVIJEK BIJO IZDAJNIK I LOS ZA REPUBLIKU SRPSKU SKORO CITAV SDS JE TAKAV,A ZNA SE DOBRO DA SU NAJVECA UBISTVA,PLJACKE,POMILOVANJA I REKETIRANJA IZVRSENA ZA VRIJEME NJEGOVOG MANDATA…
Crno doba Republike Srpske bilo dok se on za nesto pitao. Ne ponovilo se!
Преглед пренесених надлежности по годинама:
1. Уређивање путних исправа – МУП РС проводи поступак издавања личних докумената, а централну евиденцију води дирекција ЦИПС – 1997
2. Држављанство – Органи РС рјешавају захтјеве у првом, а БиХ у другом степену – 1997
3. Статистика – Републички завод за статистику надлежан је за производњу статистичких података, која укључује све активности потребне за припрему, прикупљање, похрањивање, обраду, компилацију, анализу и дистрибуцију статистичких података. Производња статистике утврђује се Статистичким програмом Републике Српске и Планом рада, а којим се обезбјеђује и реализација Статистичког програма БиХ – 1998
4. Стандардизација – Закон о стандардизацији БиХ – 2001
5. Метрологија – Закон о о мјерним јединицама БиХ – 2001
6. Акредитација – Министарства издају овлаштења која конкуришу акредитацију – 2001
7. Квалитет нафте – 2002
8. Акредитација – Закон о оснивању института за акредитацију – 2002
9. Осигурање депозита – 2002
10.1. Гранична ветеринарска инспекција – 2002
10.2. Издавање рјешења о непостојању здравствено-ветеринарских сметњи за увоз („дозволе за увоз“) – 2002
11. Закон о телекомуникацијама – 2002
12. Дозвола за увоз или извоз производа који припадају групи лијекова и других фармацеутских производа – 2002
13. Дозвола за увоз или извоз производа – за групу производа који спадају у експлозивна средства,наоружање и војну опрему – 2002
14. Прикупљање и обрада података од интереса за спровођење међународних и кривичних закона БиХ; заштита врло важних лица; заштита дипломатско-конзуларних представништава и објеката институција БиХ. Надлежности су Законом о државној агенцији за истраге и заштиту проширене на: Спрјечавање, откривање и истрагу кривичних дјела из надлежности суда БиХ; Прикупљање обавјештења и података о кривичним дјелима из надлежности суда БиХ; Пружање помоћи суду и тужилаштву БиХ у прикупљању обавјештења, те извршавање налога суда и главног тужиоца БиХ; физичка и техничка заштита лица, објеката и друге имовине заштићене овим Законом; заштите свједока; спровођење међународних споразума о полицијској сарадњи и других међународних инструмената у њеној надлежности; криминалистичка експертиза и др. послови – 2002
15. Пребивалиште и боравиште грађана – 2002
16. Успостављање идентификације грађана, издавање личних карата – 2002
17. Одређивање, додјељивање, уписивање, похрањивање и кориштење ЈМБ – 2002
18. Статистика – проглашава се Закон о статистици БиХ; тражи се од ентитета да ускладе законе у области статистике са Законом о статистици БиХ; захтијева се од ентитета да започну преговоре у циљу спајања ентитетских завода са Агенцијом за статистику тако да се сви аспекти прикупљања, обраде и дисеминације статистичких података ставе под надлежност. Законом о статистици први пут се уводи законодавство из области статистике за ниво БиХ, иако је према Уставу БиХ и Уставима ентитета, област статистике у искључивој надлежности ентитета – 2002
19. Техничка регулатива (Закон о техничким захтјевима за производе у оцјењивању усклађености) – 2003
20. Надлежности везане за статусна питања избјеглица – 2003
21. Обиљежавање животиња (говеда) – 2003
22. Спрјечавање појаве, уношења и ширења штетних организама на биљке, биљне производе и друге регулисане објекте, промет биља, биљних производа и регулисаних објеката, биолошка заштита – 2003
23. Индиректни порез (увозне и извозне дажбине, акцизе, ПДВ, сви други порези зарачунати на робе и услуге, укључујући и порезе на промет и путарине) – 2003
24. Међународна сарадња у области цивилне заштите, самостално доношење програма и планова заштите и спашавања, усклађивање ових програма и планова са Федерацијом БиХ и органима БиХ – 2003
25. Улазак и боравак странаца у БиХ, протјеривање странаца, азил – 2003
26. Издавање рјешења о регистрацији страног улагања у РС – Издавање рјешења о регистрацији представништава страних лица у РС – 2003 и 2004
27. Заштита међународних граница, унутрашњих граничних прелаза и регулисање промета на граничним прелазима БиХ; спречавање и откривање учинилаца кривичних дјела тероризма, трговине дрогом, кривотворења домаће и стране валуте и трговина људима и других кривичних дјела са међународним или међуентитетским елементом; међународна сарадња у свим областима из надлежности министарстава; заштита лица и објеката; провођење политике усељавања и азила БиХ и уређење процедуре везано за кретање и боравак странаца у БиХ, уређује прецедуре и начин организације службе везано за кретање и боравак странаца у БиХ – 2003 и 2004
28. Производња, увоз и извоз наоружања и војне опреме – 2003 и 2004
29. Метрологија – Закон о о оснивању института за мјеритељство – 2004
30. Стандардизација – Закон о оснивању института за стандардизацију – 2004
31. Енергетика (студија енергетског сектора) – 2004
32. Развој (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
33. Планирање (Персонална координација без укључивања директно надлежне ентитетске инстутуције) – 2004
34. Енергетика – Пренос електричне енергије 110 kv и више напонски систем – Регулатор – Оператор – 2004
35. Промет активних материја које су фитофармацеутска средства, регистрација фитофармацеутских средстава, издавање дозвола. – 2004
36. Заштита нових сорти биљака, добијање и заштита оплемењивачких права – 2004
37. Промет, састав, квалитет и означавање минералних ђубрива која се стављају у промет, њихова употреба – 2004
38. Контрола јавних набавки – 2004
39. Надлежност, организација и управљање граничном службом – 2004
40. Надзор и контрола преласка државне границе, гранични прелази, гранична линија, заштитно подручје, контрола преноса оружја и муниције преко државне границе – 2004
41. Обавјештајно безбједносни послови – 2004
42. Осигурање – 2004
43. Правосуђе – 2004
44. Издавање потврда: за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз опреме која представља страно улагање; за остварење права на ослобађање од плаћања царине на увоз робе за пројекте обнове и реконструкције; за остварење права на ослобађање од плаћања пореза на увоз робе по међународним уговорима; Потврда о привременом увозу и извозу – 2004 и 2005
45. Енергетика – Закон о о закључењу међународних уговора – Уговор о успостави Енергетске заједнице – 2005
46. Одбрана – 2005
47. Регистар одобрених објеката који су под сталним ветеринарским надзором, за увоз и извоз – 2005
48. Производња, припрема за стављање у промет, увоз и стављање у промет сјемена и садног материјала пољопривредних биљака и друга питања у вези са сјеменом и садним материјалом – 2005
49. Дозвола за управљање жељезничком инфраструктуром – 2005
50. Лиценца за жељезничког оператера – 2005
51. Дозвола за кориштење жељезничких возила и опреме за жељезничку инфраструктуру – 2005
52. Акциза – 2005
53. Посебна републичка такса на деривате нафте – 2005
54. Статистика – приоритет ентитетских завода је реализација приоритетних активности за производњу података за ниво БиХ у односу на статистичке аткивности ентитета; надзор Агенције над ентитетима код свих активности ентитета везаних за производњу података БиХ; обавеза ентитета да прибаве мишљење Агенције код доношења Програма, планова рада, Правилника о унутрашњој организацији и буџета – 2005
55. Техничка регулатива (Упутство о начину и поступку доношења техничких прописа) – 2006
56. Техничка регулатива (Одлука о плану активности за реализацију програма преузимања техн.прог.) – 2006
57. Техничка регулатива (Програм преузимања техничких прописа) – 2006
58. Закон о спрјечавању и сузбијању злоупотребе дрога – 2006
59. Закон о основама безбједности саобраћаја на путевима – 2006
60. Односи у саобраћају, централни регистар возача и возила, правила саобраћаја, систем саобраћајних знакова, оспособљавање кандидата за возаче, услови за стицање права на управљање моторним возилима, полагање возачких испита – 2006
61. Порез на промет – 2006
62. Пословно окружење – мала и средња предузећа (Закон о малим и средњим предузећима, Стратегија развоја малих и средњих предузећа) – 2007
63. Планирање, управљање – руковођење и надзор, финансирање из државног буџета, општи – кадровски послови и израда Централне евиденције несталих БиХ – 2007
64. Јавна предузећа (Забране квантитативног ограничења или мјера једнаког учинка) – 2008
65. Државна помоћ, субвенције, подстицаји, конкуренција – 2008
66. Техничка регулатива, Стандардизација, акредитација, метрологија (због усаглашавања са acquis communautaire) – 2008
67. Закон о лијековима – 2008
68. Закон о заштити од јонизујућих зрачења и о радијационој сигурности – 2008
Za redakciju, nevezano za temu. Vidim reklamu sajta istinito.com. Koliko mi je poznato to je po principu drugarsko reklamiranje. E sad, na sajtu istinito ima baner za črčkarije.com (Hrvatska). A črčkarije imaju e novine i obratno. Sve se vi volite vražići mali B-)
Hebe se svima vama samo ložite raju.