Небеска Српска: На Илиндан 1993. оборен хеликоптер са ознаком црвеног крста (ФОТО)
Тог илинданског јутра 1993. године хеликоптер ХТ-40, након што је одобрен лет за превоз рањеника од Бање Луке према Београду, на ВМА, извршено је укрцавање рањеника у хеликопер, контрола од стране официра за везу међународних снага за контролу и надзор провођења Резолуције УН о забрани летења у ваздушном простору БиХ.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/УН-хеликоптер-црвени-крст-ВРС-врс-рат-ДРВ.jpg)
Хеликоптер је полетео и нормално одлетео у Београд са слетањем на хелидром ВМА. По зваршеном искрцавању рањеника, извршено је укрцавање путника, контрола путника и терета од стране официра за везу међународних снага за контролу и надзор провођења Резолуције УН о забрани летења у ваздушном простору БиХ, хеликоптер је полетео и нормало и уобичајено летео у бришућем лету до Брчког.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/ми-8-хеликоптер-ВРС-РВ-ПВО-врс-црвени-крст-рат-ДРВ-1100x733.jpg)
Изнад железничке станице, у Брчком, хеликоптер је погођен од стране муслиманских снага, запаило се и пао. Сви у хеликоптеру су погинули.
Хеликоптер је био видно означен са ознаком "ЦРВЕНОГ КРСТА" и нормало ронделом која означава припадност Републици Српској.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/сахрана-гробље-ВРС-пилоти-борик-БЛ-ДРВ-1100x733.jpg)
Овом катастрофом Бања Лука и Приједор, те ВиПВО ВРС завијени су у црно, туга и бол су неизмерни, губици ненадокнадиви. Коме је најтеже не може се мерити, али у Приједору, мајка Бранислава Радуловића, у само неколико секунди, изгубила је сина јединца, снаху и двоје унучаића.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/елиса-хеликоптер-кућа-рат-рушевина-ДРВ-1100x733.jpg)
92. мабр је обезглављена, остала је без команданта мабр и без 2 команданта ескадрила.
У поратном периоду, према неким сазнањима, познато је ко је био непосредни извршилац овог гнусног и злочиначког чина обарања санитетског хеликоптера, за који се морало знати да није наоружан, јер се јасно види и да је видно означен "црвеним крстом".
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/драшко-божић-пилот-ВРС-ДРВ.jpg)
На жалост, до сада нити је неко покренуо поступак одговорности за овај злочин нити има назнака да би поступак могао бити покренут у догледно време. Места има за одговорност како непосредног извршиоца тако и за командну одговорност.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/албум-успомене-трава-фотографије-рат-ДРВ.jpg)
На Светога Илију, 02. августа 1993. године, трагично су погинули:
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/бранислав-радуловић-пилот-ВРС-ДРВ.jpg)
- Бранислав Радуловић, капетан 1.кл пилот, вођа посаде хеликоптера ХТ-40 и командант 89.мхе;
- Слободан Кустурић, потпуковник пилот, други пилот хеликоптера ХТ-40 и командант 92.мабр;
- Драго Будиша, Летач механичар;
Путници у хеликоптеру: - Миодраг Ећимовић мајор, пилот на Ј-21 и командант 28.лбае;
- Драшко Божић, поручник пилот у 28.лбае;
- Ранко Големовић, потпоручник пилот 92.левн;
Породица капетана Радуловића: - Биљана – супруга
- Бојан – син и
- Бранислава – кћерка.
![](https://www.frontal.rs/wp-content/uploads/2021/08/медо-рат-играчка-ДРВ-1100x733.jpg)
(на аутентичним фотографијама Драге Вејновића можете видјети дјечију играчку, слике пуковника Радуловића и потпоручника Божића, породични албум са сликама, олупину срушеног хеликоптера, призоре са сахране, присуство УН и једну фотографију хеликоптера Ми-8 (ХТ-40) у боји, на којем се јасно види црвени крст)