Компаније млако реагују на Виндовс 8

Већина компанија широм свијета не чека са нестрпљењем лансирање оперативог система "Виндовс" 8″ крајем ове седмице, а поједини стручњаци кажу да можда никада и неће прећи на њега. Нови оперативни систем доноси новости попут функције давања команди додиривањем екрана таблетних компјутера, нови интерфејс привлачнији млађим корисницима и бројне верзије које су компатибилне са традиционалним софтвером […]

понедељак, октобар 22, 2012 / 18:33

Већина компанија широм свијета не чека са нестрпљењем лансирање оперативог система "Виндовс" 8″ крајем ове седмице, а поједини стручњаци кажу да можда никада и неће прећи на њега.

Нови оперативни систем доноси новости попут функције давања команди додиривањем екрана таблетних компјутера, нови интерфејс привлачнији млађим корисницима и бројне верзије које су компатибилне са традиционалним софтвером десктоп рачунара.
У многим фирмама кажу да нема разлога за прелазак на нови "Виндовс", а велики број компанија још није обавио ни транзицију са система "икс-пе" на "Виндовс 7".

"Искрено говорећи, "Виндовс 8" је више платформа за потрошаче, него што је пословна платформа, па то у овом тренутку није нешто што има пословну перспективу", изјавио је Даг Џонсон, шеф одјељења за менаџмент ризика у Удружењу америчких банкара, чији чланови спадају међу највеће купце нових технологија у свијету.

Џонсон каже да не види додатну функционалност и пословној намјени "Виндовс 8", пренио је Ројтерс.

У посљедње двије деценије, овакви коментари о новој генерацији "Виндовс" изазвали би панику у сједишту "Мајкрософта", у Ричмонду, али то се сада не дешава.

"Виндовс 8" је одраз промјена у пословању са новим технологијама и за његов успон или пад пресудно је како ће бити примљен међу обичним корисницима.
То не значи да "Мајкрософт" неће покушати да прода радикалну нову верзију свог оперативног система и предузећима, пошто се очекује да ће неким фирмама одговарати што неће морати да праве компромисе између таблетних и десктоп компјутера.

Главни циљ "Мајкрософта" је да покаже у којој мјери је овладао оптимизацијом оперативног система за екране осјетљиве на додир и мобилном формом. Живахан дизајн "Виндовса 8" у комбинацији са таблетним компјутером "сурфис" значи да је нови "Виндовс" на тржишту позициониран као потрошачки, а не пословни производ.

Корпоративни купци, са друге стране, прилично млако су реаговали на нови систем након што су испорбали пробне верзије, које су доступне више од годину дана.
На примјер, произвођач аутомобила "Фолксваген", који је тек прошле године инсталирао "Виндовс 7" на 60.000 својих компјутера, уопште не планира да прави нову драстичну промјену у скорије вријеме.

То није неуобичајено, пошто корпорације генерално тестирају нови систем 12 до 18 мјесеци прије него што почну да планирају прелазак на нови оперативни систем.
Технолошки аналитичари очекују да 90 одсто корпорација неће прећи на "Виндовс 8" у почетној фази и да ће на врхунцу његове популарности овај оперативни систем имати удио од само 20 одсто у великим организацијама.



Оставите одговор