Анализа Свјетске банке: Сувишан сваки трећи радник "Жељезница РС”

Неколико предузећа у оквиру компаније, мање радника и више издавања из буџета су мјере које би требало да буду проведене у оквиру реструктурирања "Железница РС”.

недеља, октобар 23, 2016 / 10:00

Неколико предузећа у оквиру компаније, мање радника и више издавања из буџета су мјере које би требало да буду проведене у оквиру реструктурирања "Железница РС”.

Министарство саобраћаја и веза РС добило је анализу Свјетске банке и потенцијалне приједлоге мјера за опоравак “Железница РС”.

Организација путничког саобраћаја би, према једном од приједлога стручњака Свјетске банке, била најефикаснија када би се путничке услуге оставиле као посебно предузеће у оквиру компаније. Међутим, у ресорном министарству сматрају да би због малог обима путничког превоза у РС било боље да се путнички превоз остави унутар оперативне компаније, као јединица или подружница, а не да се иде на две оперативне компаније.

Република Српска треба да размотри који су аранжмани најприкладнији за њене прилике, а има више избора. Између осталог, да уради реорганизацију “Железница РС”, у чијем саставу може бити и више предузећа, да РС обавља функцију дионичара државног удјела у таквом предузећу, али и да се иде на приватно учествовање у жељезничкој оперативној компанији.

Са реформом су прошле године почеле и “Жељезнице Србије”, а према свему судећи исти план направила им је Свјетска банка, у складу са европским директивама, па гледајући њихов примјер можемо знати шта “Жељезнице РС” чека.

И “Жељезнице Србије” су подијељене у три посебна предузећа – за инфраструктуру, превоз робе и превоз путника, а отказ је морало да добије око 30 одсто запослених. Трећина запослених ће вјероватно и у “Жељезницама РС” да добије отказ, односно када буду проведене све мјере за опоравак предузећа.

Тренутно је у ЖРС запослено око 3.100 радника, а за сада је сигурно да ће одмах током првих промјена у овом предузећу без посла остати око 300 радника.

Од директора “Жељезница РС” Драгана Савановића нисмо добили коментар на план који је урадила Свкетска банка јер се није јављао на телефон.

Промкене од сљедеће године

– Достављена анализа не представља обавезујући документ, већ само полазну основу за даље консултације Владе РС и Свјетске банке. Очекујемо да би процес реструктурирања “Жељезница РС” требало да почне од сљедеће године. Полажемо много наде у сав овај процес и очекујемо да ће, након што он буде проведен, “Жељезнице РС” бити добро уређено и функционално предузеће – рекли су у Министарству саобраћаја и веза РС.



Оставите одговор