Вијести из прошлости: Српска производи електричне аутомобиле
Почетком јула прошле године уз велику медијску помпу и политичку подршку, директор Привредног друштва Никола Тесла Драган Вучетић је у Бањој Луци представио прототип електромобила "стриткатер" који је дизајниран у Њемачкој а чија ће серијска производња-25.000 возила годишње-бити у главног граду Републике Српске. „Први купац у Њемачкој су њемачке поште које су исказале потребу за […]
Почетком јула прошле године уз велику медијску помпу и политичку подршку, директор Привредног друштва Никола Тесла Драган Вучетић је у Бањој Луци представио прототип електромобила "стриткатер" који је дизајниран у Њемачкој а чија ће серијска производња-25.000 возила годишње-бити у главног граду Републике Српске.
„Први купац у Њемачкој су њемачке поште које су исказале потребу за 20.000 таквих возила. Уз подршку Владе РС успјели смо и ми да потпишемо уговор са њемачким произвођачем а производићемо нулту серију од око 300 возила“, похвалио се Вучетић.
Сличне бајке Вучетић је понављао свака два-три мјесеца, увијек износећи различите податке. Серијака производња електромобила у Бањој Луци, након нулте серије, варирала је од 10 до 25 хиљада а вриједност посла варирао је у распону од 250 до 350 милиона евра!
Ако се не смакне свијет производимо електро-аутомобиле
Најконкретније и најпрецизније обећање Вучетић је дао крајем аугуста ове године, када је рекао да је с успјехом окончана прва фаза овог великог пројекта и да је све спремно за почетак серијске производње електромобила почетком септембра 2013. године. Похвалио је Вучетић вјештину локланих инжињера који су надмашили колеге из Јапана и Њемачке.
„Фирма Фамос из Лукавице за два дана направила је неке компоненте на нивоу њемачких производа, а компанија „Калдера“ из Бање Луке конструисала је пуњач који пуни батерије аутомобила за само пола сата- што је четири пута брже од пуњача јапанске Тојоте“, открио је Вучетић.
Влада Српске одбацила пројекат, а ЕУ га пригрлила
„Сада имамо на столу уговор у вриједности 500 милиона КМ“, рекао је Вучетић крајем аугуста у разговору за бањалучку Алтеренативну телевизију, сметнувши с ума да је само мјесец дана раније најавио уговор вриједан 700 милиона КМ. Наравно, уговор у септембру није потписан, нити има назнаке да ће икада бити потписан.
Хваљени произвођачи ауто-дијелова, неповратно су поропали, и то много прије него је Вучетић лансирао свој фантомски пројекат . „Фамос“ је одавно у стечају, а „Калдера“ се давно преорјентисала на угоститељство, након што јој је пропао бизнис с постављењем дрвених и бетонскиа стубова за електричну енергију, пише Слободна босна.
Уз „Калдеру“ и Вучинић се преорјетисао на нови бизнис – прије неколико дана на сва уста хвалио је неслућени потенцијал који Херцеговина има у производњи здраве хране! Како пише београдска Политика, Вучетић већ пет година улаже капитал у пољопривривреду Херцеговине, има 40 хектара воћњака у Берковићима и Љубињу, три хектара пластеника у Требињу, а ускоро намјерава инвестирати још три милиона КМ у изградњу хладњаче у Берковићима капацитета 2.000 тона! О серијској произвоидњи електромобила-Вучетић није рекао ни ријеч.
Која је ово будала и ублехаш овај Вучетић! Ову лопурду треба под хитно привести познанију права.
Од електричног аутомобила до шивења њемачких гаћа у Билећи, респектабилан напредак!:P
Ja mislio kupit sebi jedan ovakav auto. Nego rade li šivaće mašine po Hercegovini? Ako mu uspije taj projekat – sve ove neuspješne valja zaboravit.
Пошто ниси купио његов аутмомобил, онда купи њихове гаће, свакако пуно сереш!B-)
ove godine je, po statistici, zabljezeno povecanje turista od 4-5%. vece povecanje stranih nego domacih.. s obzirom da postoje analize koje pokazuju da je taj broj obicno veci i do 3 puta vjerovatno je i povecanje vece..a priliv novca od turista ulazi u izvoz.. ili bi trebalo da ulazi..