21 вијек: ЖРС промијенио петролејску расвјету на првој станици

Станица Челинац прва је станица у Жељезницама Републике Српске у којој ће од Нове године главне сигнале и предсигнале, умјесто свјетиљки на петролеј, освјетљавати свјетиљке у ЛЕД технологији. Посљедњег дана 2013. године инсталиран је нови систем освјетљавања на четири сигнала и два предсигнала, након успјешног пробног рада управо у тој станици. Комисија за енергетску ефикасност […]

петак, јануар 10, 2014 / 23:56

Станица Челинац прва је станица у Жељезницама Републике Српске у којој ће од Нове године главне сигнале и предсигнале, умјесто свјетиљки на петролеј, освјетљавати свјетиљке у ЛЕД технологији. Посљедњег дана 2013. године инсталиран је нови систем освјетљавања на четири сигнала и два предсигнала, након успјешног пробног рада управо у тој станици.

Комисија за енергетску ефикасност и одрживи развој Жељезница Републике Српске после спроведених активности везаних за реконструкцију сигналних свјетиљки за освјетљавање главних ликовних сигнала и предсигнала које користе петролеј као погонско гориво на сигналне свјетиљке у ЛЕД расвјетним тијелима, након испитивања и добијеног Рјешења од министарства саобраћаја и веза, Упутства о опслуживању сигналних свјетиљки са ЛЕД лампама код главних ликовних сигнала и предсигнала, предложила је, а Управа донијела одлуку о реконструкцији сигналних свјетиљки.

Очекује се да ће реконструкцијом постојећих и инсталирањем сигналних свјетиљки за освјетљавање ликовних сигнала у новој технологији Жељезнице Републике Српске у свакој години остварити значајне уштеде.

Реконструкција постојећих сигналних свјетиљки је урађена у Секцији ЕТП Добој, квалитетно и знатно јефтиније него да је рађена изван радионица ЖРС. За неопходне оправке оштећених и неисправних сигналних свјетиљки, сервисирање и атестирање задужене су секције за електротехничке послове у Добоју и Бањој Луци.

Након станице Челинац, свјетиљке у ЛЕД технологији биће инсталиране у већим станицама, Приједору и Новом Граду, а потом и у осталим са механичким сигналима и предсигналима на којима се користе петролејке.

Повећање безбједности, уштеде, проблеми са одржавањем и еколошки аспект основни су разлози којима су се инжењери ЖРС руководили предлажући да ЖРС у раду користе расвјетна тијела у ЛЕД технологији.



Оставите одговор