Вријеме је за катакомбе

Пред читаоцима је интервју са оцем Жељком Марићем, свештеником који је у 2011. години прешао са услова парохијског служења на катакомбне услове. Разговарала Јована Дробњак Појава „катакомби“ као алтернативних места за црквену службу и духовно просвећивање на нашим просторима везана је епископа Артемија и народ који није прихватио одлуке Сабора СПЦ у вези Епархије рашко-призренске. […]

субота, јануар 14, 2012 / 10:27

Пред читаоцима је интервју са оцем Жељком Марићем, свештеником који је у 2011. години прешао са услова парохијског служења на катакомбне услове.

Разговарала Јована Дробњак

Појава „катакомби“ као алтернативних места за црквену службу и духовно просвећивање на нашим просторима везана је епископа Артемија и народ који није прихватио одлуке Сабора СПЦ у вези Епархије рашко-призренске.

Прогнан из званичних цркава еп. Артемије је са подручним му свештенством организовао црквени живот „у егзилу“. Приватни објекти су претварани у богослужбена места. Да ли је дошло време за које каже јеромонах Сава Јањић у својој књизи „Екуменизам и време апостасије“ издатој 1994.:

„…а основу писања неких новијих отаца, као што су Св. Игњатије Брјанчанинов и Св. Теофан Затворник, можемо да закључимо да ће управо у наше време да дође до опште апостасије при којој ће јерес потпуно освојити и званичну црквену администрацију, док ће истинска Православна Црква опстати у катакомбама.“

Богословију је завршио у Сремским Карловцима лета Господњег 1985., има двоје деце, 25 година свете свештеничке службе у три епархије, Сремској, Шабачко-Ваљевској и Банатској. По пореклу родитеља је из Републике Српске, а по рођењу из места Жабаљ код Новог Сада.

Можда ће интервју оцем Жељком делимично одговорити на ово питање:

Оче Жељко, иза нас је једна година пуна црквених догађаја неуобичајених за СПЦ. У тим догађајима сте учествовали и Ви. Можете ли укратко оценити шта се дешава са Српском црквом?

Па, ево овако, стварно је ова година била веома бурна. Многе су се ствари издешавале, слава Богу по Његовој милости су отворена многа Богослужбена места (катакомбе) у нашој епархији Р.П-у егзилу. Потреба је велика за таквим начином богослужења, јер и даље многи епископи, свештеници и монаси служе новотарске литургије.То је страшно. Mењати нешто што је вековима доносилo плодове, односно, изродило многе светитеље, светитељке, мученике, мученице. Вековима се служило на један начин а сад нешто екуменисти мењају. Не одговара им како је Свети Сава служио.

Да ли је стање Цркве данас боље или горе у односу на време комунизма? Опишите нам које су разлике.

Моје скромно мишљење је да је ово време горе него у доба комунизма. Тада се знало ко је непријатељ. А сад се многи скривају, имају више лица, па је потребна велика спретност да се препозна непријатељ. Много ме боли ово неканонско деловање у нашој Цркви. Ово безаконо уклањање нашег владике са територије епархије Р.П и КМ. Многи су канони Светих Отаца погажени овим бесрамним чином. Косово предају Албанцима са пуном подршком врха СПЦ. Господе опрости им, јер не знају шта чине.

Прешли сте због познатих разлога на катакомбне услове. Како је та адаптација текла, како је породица то прихватила?

Слава Господу, све бива по Божијем промислу или допуштењу. Разлог мог преласка на катакомбне услове је многима познат. Због мог одласка у манастир Грачаницу Ваљевску 7/20. августа и моје беседе тамо стављен сам од стрене епископа Банатског Никанора по ,,НАРЕЂЕЊУ“ (тако ми је еп.Никанор саопштио) под забрану свештенодејства до даљнег. А, пошто сам од тог момента под забраном свештенодејства, еп.Никанор ми је рекао да му такав свештеник не треба и да могу слободно да идем и тражим себи епископа и епархију; да имам месец дана рок да се иселим из црквеног стана.

Ја сам само поступио по епископовим речима. Обратио сам се 10.септембра епископу Р.П у егзилу Артемију, једином епископу који отворено исповеда Господа и нашу свету Православну веру. То је разлог што сам прешао код епископа Артемија. Не желим да будем у јединству са онима који брод наше свете православне Цркве окрећу ка западу и Ватикану, уместо к Истоку и Господу и Спаситељу нашем Исусу Христу. Ћутањем се издаје Бог. Ово је време, како је рекла Света Mатрона Mосковска, „кад је пред нас стављен Крст и хлеб да бирамо.“ Породица моја и ја смо се одлучили за Крст, а хлеба, колико треба, Господ ће дати.

Не желим да ћутим кад нам у Цркви великодостојници – екуменисти хоће веру да кваре или да нам сипају воду у кандило наше свете вере Православне. Мој узор је Свети владика Николај Жички и свети Авва Јустин Ћелијски. И као што Авва каже ,,све за Христа, Христа низашта“. Што се тиче моје породице, сви смо, хвала Господу, у једномислију. Тако са те стране компромиса нити је било нити га има, а надам се да га неће ни бити. Господ је рекао: „Ја сам Пут, Истина и Живот“. Само Господа следим, следи Га и наш епископ, ништа не мења, ништа не одузима, нити додаје.

Ви сте свештеник који има искуства у раду са народом. Како утичу проблеми који се свакодневно појављују у вези са јерархијом на тај црквени народни живот? Да ли то одаљује народ од Цркве?

Да, истина је, Богу служим и народу 25 година. Много… много сам до сад имао сусрета са нородом. Могу вам рећи да много утиче ово стање у нашој Цркви на народ. Слава Господу да су многи препознали и препознају знаке времена. Знају многи да ове саблазни што се дешавају у нашој Цркви, ова апостасија, односно отпадништво, је давно проречено. Многи су Свети Оци предсказали ово време. Моје скромно мишљење је да се налазимо у навечерје другог доласка Господа и Спаситеља нешег Исуса Христа. Сва ова догађања, многе природне катастрофе и ко зна шта још, говоре у прилог томе. Време се убрзало, то сви примећујемо. Морамо се одлучити коме ћемо се приволети царству – Небескоме или земаљскоме. Земаљско је за малена, а Небеско увек и довека, као што рече наш свети и праведни кнез Лазар Косовски мученик.Треба да живимо у љубави и слози и да праштамо свима.

Као родитељ и као духовник породичних људи и деце, реците нам колико је тешко одгојити децу у Православном духу? Шта би саветовали свима који желе да подигну своје синове и кћери у побожности, како да се односе према својој деци, како да их усмеравају?

Нажалост, у данашње време је тешко бити прави родитељ, који ће знати правилно да балансира између страха Божијег и вере које дете треба да поседује и духа овога времена. Јако је тешко, али није неизводљиво. За све се треба обраћати Господу и Мајци Божијој. Децу треба од малих ногу навикавати на пост, молитву и послушање. Ако дете поседује ове врлине у себи онда је све много лакше. У ова смутна времена на сваком кораку вреба кнез овога света да понуди своје ,,ђаконије“.

Само, дете које поседује малопре споменуте врлине може се одупрети његовим замкама. Што више ревноснијег поста, молитве, покајања и исповести и Господ ће сачувати децу. Постити сва четири поста обавезно, среду, петак и све друге црквене празнике који падају у посни дан. Не радити празником, посебно светом недељом. Мајке да не пеглају, не перу, месе и др.

Наш народ на KиМ доживљава у ово време нашег највећег празника опет једно велико страдање. Св.владика Николај каже да ,,Видовдан опија љубављу према Христу“. Како Ви доживљавате све што се данас догађа са нашим Косовом и око Косова? Да ли сва та физичка борба има на неки начин и своју духовну страну?

Ех,Косово, вечна рана наша и вечна радост наша. Шта да вам кажем? Тужно је све што наша браћа на КиМ данас преживљавају. Тужно је и страшно што нам отимају светиње и дају их другима, а врх наше Цркве ниједну реч не каза. Нико не подигну глас, нико реч не рече, нико се јавно не огласи, нико се не успротиви кад је потписан онај срамни споразум о предаји наших светиња у руке самопроглашене непостојеће државе Косово. Какав ћемо одговор дати нашим светим прецима, светом и праведном мученику косовском кнезу Лазару, који су нам у аманет оставили као бесцено благо све наше светиње на КиМ?

Kакав ћемо одговор дати на Праведном Суду Божијем, кад су многи постали уместо Богопоклоници човекопоклоници? Многи се црквени великодостојници Господа одричу и постају велика саблазан за лаос Божији. Народ на КиМ се бори како зна и уме кад је остављен од оних од којих не би требало, ни смело, да буде остављен. Увек је, нажалост, било Бранковића у нашем роду. Остаје нам само да молимо Господа да се испуни што су многи свети старци прорекли: да дође Руски цар и да са нашим царем, ако Бог да, ослободи свето наше Косово и Метохију.

Божић је дан који се од пре неколико година слави и као државни празник. Ипак, чини се да људи још увек нису научили како треба празновати тај празник у духу Православне вере? Како треба правилно отпразновати овако велике празнике?

Божић је, да кажем, почетак свега, наше Свете Православне вере, почетак љубави, почетак нашег живота. Божић је празник први међу празницима и као таквог треба га отпразновати и провести у великој љубави са својим ближњим, у молитви у светом храму и у домаћој Цркви, односно у дому. Сам празник, који се слави три дана, јасно показује да те дане треба да проведемо нерадно, а не као што се у неким нашим крајевима започињу неки женски радови тај дан. Многи навлаче на себе беспотребно огроман грех. У радости треба провести Божић, у кругу своје породице и својих ближњих. У великој захвалности и љубави према Господу.

Ваша поука и порука за крај?

Не дозволите никоме да вас превари и заводи „за Голеш планину“, да вас преваре они који имају љубав према јеретицима, а немају љубави према својој једноверној браћи у Христу, коју немилосрдно прогоне и називају секташима. Господ је рекао ,,ПО ПЛОДОВИМА ЊИХОВИМ ЋЕТЕ ИХ ПОЗНАТИ“. Погледајте и ви, драга браћо и сестре, њихове плодове и не дајте се преварити. Tрудите се да увек разликујете праве пастире од лажних. Све за Христа, Христа низашта! Срећни вам наступајући Божићни и Новогодишњи празници. МИР БОЖИЈИ, ХРИСТОС СЕ РОДИ! ВАИСТИНУ СЕ РОДИ!



0 КОМЕНТАРА

  1. Свака част на овом тексту. И донешен ја баш у прикладно вријеме. Кад треба да преиспитамо своју вјеру у Христа. Наша црква која је вјековима била основни стуб и чувар нашег националног бића под страшним притиском ватикана се цјепа, а ми као народ ни не знамо шта се догађа. Новинари би требали мало више то истражити.
    Свјестан сам да Црква не функционише по демократским принципима, али и народ је Црква и има право да зна. Зар Црква може без народа? Је ли наше владике и патријарх желе да нас поклоне луциферу из ватикана или не желе? Зашто нам је у Бањој Луци уведене поноћка за Божић као код католика и немамо више уранка као прије? Зашто наш патријарх носи зелену мантију сличну католичким бискупима кад ни један до сад то није носио?
    У Србији су већ почели да се окрећу према западу и ватикану током служења али срећа па се народ почео бунити:
    http://www.youtube.com/watch?v=wXdcD-uYs5o
    http://www.youtube.com/watch?v=MR8XMSPGTzo

    Нико никад није јавно објаснио догађај са овог снимка:
    http://www.youtube.com/watch?v=l5B310f1N38

    Епископ Ваљевски је добро сажео сву суштину проблема и зашто не треба да се молимо са онима који су се молили са папским јеретицима
    http://www.youtube.com/watch?v=udQFuPewk3M

  2. У праву си Бојане! Нажалост патријарх Павле је био болестан дуже вријеме што је допринијело неким стварима. Црква има своји хијерархију и ако нема врх онда се и сви испод понашају на свој начин. Примјер је и подјела у САД која је постојала годинама (знамо да ни краљ није достојно сахрањен због тога). То је ријешено доласком патријарха Павла који се лично заузео за рјешавање тог проблема. Није тајна да постоји подјела међу архијерејима и у вези доласка папе на обиљежавање годишњице Миланског едикта… Ја сам ипак оптимиста. Мислим да ће то све да дође на своје.

    Што се тиче литургије у поноћ… не треба то повезивати са католицима нити му одузимати православни карактер. Мене више брине подјела и то да у свим епархијама није исто. Ево и код нас су неки служили у поноћ, а неки ујутру. Ако се томе додају још и разлике у поједниним „сегментима“ богослужења… мени је то много већи проблем од овога!

    Слажем се да треба информисати јавност, што се не ради, уопште!

  3. Smatram da je analiziranje stanja u SPC sa stanovišta nas običnih ljudi sasvim pogrešna stvar, mi treba da ispovjedamo vjeru i da svoj život uredimo po ugledu na Gospoda našeg, a to šta se dešava iza zidina nije naš problem, tu svako ima neki svoj argument a postoji jedna prelijepa izreka – Slažu se ko rogovi u vreći… Kad tad će to stanje biti sređeno. Ja sveštenike doživljavam kao ljude koji su se školovali da služe Sv. Liturgiju isto kao što je svako od nas školovan za nešto drugo. To što oni rade privatno to je njihova privatna stvar, jer ako oni poslije prljavih poslova mogu da navuku mantiju i nekoga ispovjedaju to je njihov problem pa ako oni nisu u stanju da se preispitaju što bi neko od nas trebao da gubi vrijeme misleći o tome. Nemam ništa protiv katakombi ali ne vidim što bi se bilo ko zavlačio po nekim stanovima i podrumima kad već postoje hramovi i ko smo mi da sudimo koji je sveštenik i vladika na pravom putu a koji je skrenuo, to nije u duhu naše vjere i to je po kanonima koje svi tako prokleto mnogo navode ZABRANJENO NAMA LAJICIMA!

  4. Итекако је моја ствар је ли ме свештеник у храму окреће на запад да се молим папи или на исток Господу Исусу Христу! Не видим има ли шта личније од тога ако ме патријарх и владике утјерују у јерес и уче ме да се молим сотони. Црква је народ и ти свештеници су из народа. И не видим који би мотив био да се иде у ватикан кад смо преживјели толике вијекове у Православљу! Као припадник те Цркве имам право да знам чему ме свештенство учи Господу Исусу Христу или папи. А што се тиче свештеника који се не држе поста или краду и отимају, слажем се да је то њихова ствар и гријех све док не отимају из мог џепа.
    Хвала Богу па је наш владика Јефрем против тих новотарија и папске јереси, па се код нас у цркви још молимо Богу!

  5. Bojane, niko te neće okrenuti ni na jednu stranu svijeta dok se ti sam ne okreneš. Hrišćanstvo je najljepša religija na svijetu ali ni jedna hrišćanska crkva nije ustrojena tako da narod bira crkvene velikodostojnike pa tako narod ne može ni da ih poziva na odgovornost, za razliku od države, gdje se mi na izborima pitamo ko će biti na čelu. Druga stvar zavjet naše Pravoslavne crkve i svih crkava na ovome svijetu je da teže jedinstvu, jer je naš Gospod jedan i ne može biti malo ovakav i ovih pa malo onakav i onih, Biblija je na svim jezicima ista, da te podsjetim na Sv. Liturgiji postoji jedan dio gdje se svi zajedno molimo za jedinstvo Svetih Božijih Crava koji glasi ovako: Za mir svega svijeta, za nepokolebivost svetih Božijih Crkava, i sjedinjenje svih, Gospodu se pomolimo. Dakle crkva je nekad bila jedinstvena a od 1054. godine je nastupio raskol baš zbog toga što je svako htio i ovako i onako, evo sad imamo na pomolu raskol u SPC jer jedni misle ovako a drugi onako, pa će biti ova SPC i ona SPC a suština će im biti identična razlika je samo u interesima i u novcu a tu nas običnih malih smrtnika nema nigdje. Inače Mitropolit Ilarion Alfejev je dobro rekao da je i u Ruskoj Pravoslavnoj Crkvi a i u SPC najveći problem folklorski pristup vjeri, jer je svima bitnije da li će žene staviti marame ili će se svi podijeliti na mušku i žensku stranu a nikome nije bitan tekst Jevanđelja koji se čita tog dana kao i njegovo značenje, jer su svi obično u mislima odsutni…

  6. Vuče, a kome služi SPC nego nama , kako kažeš, običnim ljudima? Mi treba da ispovjedamo vjeru d svoj život uredimo po ugledu na Gospoda, slažem se . A, to što se dešava iza zidina , kažeš da nije naš problem. Naša Crkva,živi od naroda , pa bi i trbalo da živi s narodom. Sveštenici su dabome ljudi koji su se , kako kažeš školovali da služe Sv. Liturgiju, a pošto su ljudi,nisu Sveci , griješe kao svi ljudi, kao doktori, trgovci, učitelji, političari, i mora im se ukazati na greške kako bi ih ispravili, ili odgovarali za njih. To što oni rade nije njihova privatna stvar, njihova privatna stvar je samo ono što oni rade u svojoj kući sa svojoj porodicom. O, kakvu si glupost rekao da svešteno lice može da navuče mantiju poslije prljavih poslova. Svako ko radi prljave poslove ,: ubija, krade, laže, obmanjuje, pedofiliše se… u svakom uređenom društvu, a naše je daleko od takvoga, mjesto mu je u zatvoru.
    Pitaš se ko smo mi da sudimo koji je sveštenik i vladika na pravom putu? Ljudi , Vuče, k’o što su i oni. Svako ko je se ne ponaša po ljudskim zakonima treba da odgovara, pa i vladike. Mi laici, a oni sveti ljudi, ? Gdje to piše,? Nakaradno !
    I vjera može da se ispovijeda i u katakombama, i u kući, i u polju.
    Srpsko biološko biće je na izdisaju, nikada nas u istoriji nije bilo manje, pa bi velikodostojnici SPC trebali da se pozabave ovim pitanjem, pitanjem teškoga života naroda. Da anatemišu one koji gaze narod, koji mu otimaju, koji su napravili roblje od svoga naroda.
    Svoju Crkvu volim i poštujem , ali moja Crkva nisu ni vasilije, ni grigorije niti bilo ko , ko je za zlato i pare prodao dušu onima koji su joj uvijek radili o glavi, a koji je isada gaze nogama izdajničke vlastele.

  7. Prijedore 🙂 Ovo što si ti naveo je čisti ARGUMENTUM AD HOMINEM, Simbol vjere koji smo svi dužni da znamo počinje sa VJERUJEM, dakle JA VJERUJEM, što bi praktično značilo da me boli briga da li ti ili bilo ko drugi vjeruje. To znači da Simbol Vjere hrišćanske počinje od pojedinca, tj. od individue a ne od vladike ili sveštenika! Ja se slažem da svako ko se bavi pedofilijom, kriminalom i slično treba da odgovara pred svjetovnim i crkvenim sudovima a da li to neko radi ili ne to mene ne zanima, postoje oni koji su plaćeni da vode računa o tome, dakle ja govorim o suštini hrišćanskog bitisanja a ne o kolektivnom odnosu prema crkvi i sveštenstvu. Ovo isto što sam ti rekao ja, reći će ti i bilo koji sveštenik ili pak bilo ko ko je vjerujući i koga zanimaju jevanđelske poruke. Npr meni je sasvim jasna priča o mitaru i fariseju kao i priča o zabludjelom sinu i kakve veze s tim što je to meni jasno ima bilo koji sveštenik ili pak bilo koji vladika, a mene boli briga da li je to njima jasno ili nije, narodskim jezikom to je hrišćanstvo, jer je to jedini način da se doživi istinska hrišćanska ljubav prema svakom živom biću bez bilo čega što neki nazivaju smrtnim grijesima a prije svega bez onog najgoreg grijeha od kojeg sve što ne valja potiče – gordosti.

  8. vuk, 14.01.2012. 14:32:46 [25448]

    Да цркве треба да теже јединству али не безусловно и није јединство ако нас уче да се молимо папи а не Господу Исусу, није јединство ако се за папу каже и потпише да је непогрешив, није јединство ако папа себе проглашава једнаким Св. Петру или Господу Исусу. Због тога је настао раскол, а не због тога са колико се прста крстимо. Очигледно ниси погледао оне линкове с почетка које сам навео, а погледај их, врло су кратки и врло врло поучни.

    Слажем се у потпуности са Приједором! (Иако сам родом из Омарске. 🙂 )

  9. Sinonim gordosti je naša vlast, koja nas uništava mesarskom satarom. Nas je vuče svaki dan manje, a vladike ližu li ližu, sotonumesarskog na traktoru. Oni su svaki dan bogatiji , nemaju granice u svojoj pohlepi, a narod nestaje. Velikodostojnici SPC su opsjednuti ovozemaljskom pohlepom, ne obaziru se na muke naroda odkojega žive.
    Vasilija i grigorija sam otpisao SA SVOG spiska ljudi i sveštenih lica. Svoju Crkvu ljubim i volim!!!!!!

  10. Бојан Нишевић, 14.01.2012. 15:20:20 [25454]
    Ma čim sam počeo da ih gledam prekinuo sam. Uz svo uvažavanje moram da ti kažem da se niko na ovom svijetu ne moli papi, isto kao što se niko ne moli patrijarhu Irineju ili vaseljenskom patrijarhu Vartolomeju, oni su prosto prvojerarsi koji predstavljaju crkve i ništa više od toga, oni čak ne mogu donijeti nikakvu odluku bez Sinoda. A to što se ljudi odnose prema prvojerarsima kao prema svetiteljima to je više needukovanost nego stvarno stanje stvari i to je onaj folklor o kome priča mitropolit Ilarion Alfejev. Po meni uloga pape je prenaglašena jer mi nekako djeluje da rimokatolici počinju da vjeruju da papa sa Gospodom razgovara na telefon pa se onda popne na onu čuvenu terasu i pročita UBI ET ORBI, ali opet kad protumačiš suštnu njegovih poslanica one nisu ništa drugačije od poslanica patrijarha Irineja. Sve ove stvari treba prepustiti crkvenim organima, kome se ide u katakombu neka ide ako će tamo pronaći sebe, ja fakat nemam ništa protiv. Ja se trudim da u svom životu ispoštujem onu čuvenu rečenicu: SAMI SEBE JEDNI DRUGE I SAV ŽIVOT SVOJ HRISTU BOGU PREDAJMO. 🙂

  11. Што се тиче Папе којег спомињете он доласком на то место постаје „бог“,тј. таквим га сматрају.У Библији чак пише о томе.

    Међутим,оно што мене забрињава је мешање чисте вере и религије,нарочито црквеног формализма.

  12. prijedor, 14.01.2012. 15:28:44 [25456]
    Ti si upravu, ali zamisli koliko bi tvoj život bio ljepši i jednostavniji kada nikad ne bi razmišljao o tome šta oni rade i čime se bave, ako imaš svoj posao i ako vjeruješ u Boga, trudi se da radiš najbolje što umiješ i da vjeruješ istinski i vjeruj mi da se nikada nećeš žaliti, jer ćeš i sve ono što te muči prihvatiti kao okolnost koju ti je Bog dao da te nečemu nauči. Evo jedan prelijep citat koji govori o suštini pa ako imaš vremena pročitaj dosta je korisno:
    „Tražio sam Snagu, i Bog mi je dao poteškoće koje su me osnažile.
    Tražio sam Mudrost, i Bog mi je dao Probleme koje je trebalo riješiti.
    Tražio sam Bogatstvo, i Bog mi je dao Mozak i Tijelo da mogu raditi.
    Tražio sam Hrabrost, i Bog mi je dao Prepreke koje je trebalo savladati.
    Tražio sam Ljubav, i Bog mi je dao Ljude kojima je trebalo pomoći.
    Tražio sam Usluge, i Bog mi je dao Prilike.
    Nisam dobio ništa od onog što sam tražio…… ali dobio sam sve što mi je trebalo.“
    Toliko od mene 🙂

  13. А лијепа ти је папина посланица? Сигурно је била лијепа и онима у Јасеновцу или онима баченим по далматинским и херцеговачким јамама. Погледај овај видео па онда пиши како се нико не моли папи и како је јединство са сотоном из ватикана у реду:
    http://www.youtube.com/watch?v=udQFuPewk3M

    Ти си изгледа дошао овдје да проповједаш и то на латиници.

  14. Slozio bih se sa vecinom ovdje sa dijelom stavova.Smatram da je Srpska crkva u punom smislu te rijeci narodna i kao takva,neodvojiva je od naroda,kao i narod od nje.
    Naravno u svemu postoje neki izuzeci,medjutim u vecini stvari mora postojati komunikacija a ne kanalisanje ili “skretanje sa tradicije“(uloga crkve izmedju ostalog i jeste da ocuva tradiciju) a kamoli direktiva nedaj boze.
    Drugo;Nasa crkva i nije potpuno dogmatsko-Hriscanske prirode.Pod tim podrazumijevam specificnost naseg Hriscanstva koje je isprepleteno sa prastarim kultom predaka(krsna slava),kao i indirektno vezanje Bozica kao Spasiteljeva rodjendana sa rodjenjem novog godisnjeg ciklusa ili rodjenjem “novog Badnje“
    Sa druge strane,pravoslavni pop je polusvjetovno lice i tu bih se donekle slozio da ima ulogu “onog koji propovjeda i poducava“,te nije “svetac“ ni u kom slucaju.Oni zive svjetovnim zivotom,imaju porodice,voze auta i obicni su ljudi i kao takvi trebaju imati svjetovnu komunikaciju sa narodom,
    Monasi su sasvim druga prica.
    Takodje se slazem…sa Rimom,ni pod razno.

  15. Da mi život bude ljepši da sam slijep kod očiju, gluv kod ušiju? BOg s tobom Vuče!!!!!
    Čim ja vidim sotone sa mesarskom satarom kojom ubijaju svoj narod, da ljube ikone i vodaju one koji imaju više zlata nego engleska kraljica , one kojima je dao penzije koje nisu zaslužili, a oteo gladnima, dosta mi je.
    Znaš li ti Vuče ko će da gradi katolički centar na mjestu sadašnje fabrike duvana u BL? Naravno uz dozvolu „našeg“ lucifera.

  16. Бојан Нишевић, 14.01.2012. 15:55:11 [25467]
    Bojane i ovo je čisti ARGUMENTUM AD HOMINE, ni Gospod Isus Hristos a ni Aposltoli nisu pisali ćirilicom pa ne moram ni ja, a i latinica je naše pismo. Ja ne propovjedam ništa jer mi to nije poziv. Da papine poslanice su izuzetno lijepe i njihova suština je ista kao i suština svake poslanice nekog od naših vladika. Ovo za Jasenovac je neka druga tema, to je već problem naših balkanskih međunacionalnih trvenja a ne vjere, to je upravo posljedica nerazumijevanja vjere (na svim stranama). Ali ima kod nas i svijetlih primjera: kad je zemljotres u BL uništio staru katedralu, banjalučki biskup je mise služio u Crkvi Svete Trojice koja je ostala netaknuta, naravno uz odobrenje i blagoslov tadašnjeg episkopa banjalučkog, ako osuđuješ ovaj čin onda ja stvarno nemam šta da pričam ovdje jer ne mogu da brkam babe i žabe…

  17. prijedor, 14.01.2012. 16:02:48 [25471]
    Znaš kako, oni nose svoj krst i oni će jednog dana odgovarati, ja nikoga od njih nisam vidio ni da krade ni da ubija i u mojim rukama se nikada nisu našli papiri kroz koje sam ja mogao da zaključim da je neko od njih nešta ukrao ili slično pa je i logično da ja o tome ne mogu govoriti. A inače ljudi svašta pričaju, svaku ljudsku riječ treba uzeti s oprezom jer smo svoga Boga razapeli. Ko čovjeka može više voljeti od njegovog Tvorca, on je naš početak i naše ishodište, pred njim ćemo svi biti bez maski.
    Bog s tobom brate Prijedore 🙂 Imaš sigurno mnogo ljudi oko sebe kojima bi se sigurno više posvetio kad ne bi vodio brigu o svemu i svačemu. Živi svoj život i radi na sebi, pusti njih, ko će složiti rogove u vreći. Neću više komentarisati, smo vam mogu ako želite preporučiti korisnu literaturu.

  18. Слажем се с овим да свако од њих носи свој крст. Али, опасан си ти играч и итекако проповједаш. Рећи да су покољи и геноцид у Другом рату (па и у последњем) ствар „проблема балканских међунационалних трвења“ је у најмању руку лицемјерно. Геноцид над Србима у Другом рату је био ватикански пројекат у којем су огромну улогу имали католички свештеници. Јел треба да напомињем ко је све учествовао у тим покољима, које проглашен блаженим од папе и које извлачен католичким „Пацовксим каналима“??? И наравно да сам против да католички свештеник служи у православној цркви, али тада су на цркву утицали комунисти и ако се то тако десило сигурно је то била тактичко-политичка одлука а не чин екуменског доброчинитељства.

  19. Бојан Нишевић, 14.01.2012. 16:36:08 [25481]
    Bojane, ako je nekome napravljen genocid i ako je neko etnički počišćen (iako mrzim tu „frazu“) onda je to moja familija, prema tome neću da raspravljam na tu temu. Ja se ne bavim ispovjedanjem, to nije moj „esnaf“, mislio sam da i među nama lajicima postoji nešto što se zove teološka rasprava pa sam pokušao da se uključim. Ipak treba govoriti i o nekim hrišćanskim vrlinama… Naravno uvijek ima ostrašćenih „likova“ i ja znam da su postojali hrvatski sveštenici koji su zagovarali genocid (UBIJTE PRVO MOJU SESTRU KOJA SE DALA SRBINU PA ONDA KOLJITE SVE OSTALE)ali u svakom stadu postoje crne ovce, i niko mi ne može dokazati da je to bila zvanični kurs Vatikana… Ne znam da li si nekada čuo za termin – zloupotreba crkve, eto kad budu izbori imaćeš priliku da vidiš kako se naši političari ređaju u srpskoj patrijaršiji da se aman za aman fotografišu sa patrijarhom i sve to nama na kašičicu plasiraju preko dnevnika…
    Da li osuđuješ to što je rimokatolička crkva u Beču poklonila jednu od njihovih crkava našoj SPC zbog toga što u Beču i inače u Austriji postoji mnogo pravoslavnih koji nemaju adekvatan objekat u kojem bi se svi mogli iskupiti.
    Ni istorija sama po sebi nije srpska, a sve dok se u njoj budemo postavljali kao žrtve i bićemo ŽRTVE.

    jahac, 14.01.2012. 16:55:31 [25483]
    Nismo se pošteno ispričali još od Mlade Bosne! 😀 E pa Jahaču moraću te razočarati, bila je oštećena i Crkva Svete Trojice ali oštećenja nisu bila tako velika pa je veoma brzo obnovljena…

  20. Gdje se dedoše, Vuče naše pare iz budžeta, gdje naš m’tel, gdje su naše penzije, gdje rasprodane fabrike… , Sve je to vlastelinskozločinačkih ruku djelo, onih istih koje vodaju za ruke i tuškaju vladikama u džepove naše pare i muku našu, onih od kojih se ne može doći na red da cjelivaju ikone o prazniku, onih koji huškaju brata na brata ako ne pripadaju njihovoj neljudskoprofašističkoj, ZA SVOJ NAROD GENOCIDNOJ sekti. Znaš ti to dobro Vuče, i vidiš dobro, i znaš da nije dobro što lucifer radi, ali i iplati ti se to propovijedanje vraški dobro. Na ovom svijetu, a na onaj gore , ko veliš ako ne misle vasilije i grigorije što bih ja o njemu razmišljao.
    Su čim ćeš, Vuče pred Miloše i Lazare, Radojice male i velike, Kosovku djevojku, đake kragujevačke, moje Kozarčane Jasenovačke, Milana Tepića i bezbrojne još veće junake ako „ne vidiš i ne čuješ“ ovo šta nam radi sadašnja vlastela redom?

  21. Ja ne živim od ideala i ne sanjam o njima, ja sam vrlo konkretan, drugi mi kažu da sam sa stotinu nogu na zemlji. Iskreno, ne zanima me ko će pred koga, ja vjerujem da ću se naći pred Bogom živim i s tim u vezi mene interesuju neke druge stvari.
    Sve poštujem, i Lazara i Miloša i žrtve iz moje familije i mog grada i vjeruj mi ovo što sa Bojanom i tobom kuckam je iz krajnje benevolentnih razloga, ja sam po prirodi veliki altruista i ja stvarno volim ljude bez obzira na njihov odnos prema meni. Inače, Bogu hvala, imam prijatelje sa kojima o ovim temama mogu razgovarati sasvim jasno i bez problema a da ih pri tom ne ubjeđujem da je bijelo bijelo, tako da se ovdje u besjedničkom smislu ni sekundu ne ostvarujem.
    Mene vlastela i buržuji ne interesuju jer ne živim od njih, nemam televizor ni radio, mislim da sam ih na vrijeme izbacio napolje, imam samo kompjuter, internet i odabranu literaturu pa tako pravim cenzuru sadržaja koji može ući u moj stan…
    Volio bih kada bi frontal.RS imao religijsku rubriku…Pozdrav! 🙂

  22. Нису само Срби пострадали кроз вијекове од ватиканских крволока, плански су они радили на клању и сатирању многих. И због те чињенице папина посланица никад неће бити лијепа. Срам те било што је поредиш са посланицом нашег Патријарха!

    „i niko mi ne može dokazati da je to bila zvanični kurs Vatikana“

    Докази за то постоје, низ доказа. То не може да види само онај ко неће. Ватикан је вршио насилно покатоличавање и вијековима прије Другог рата, у Другом рату је свесрдно помагао пројекат покатоличавања трећине Срба на територији усташке НДХ. Ватикан је извукао усташке крволоке и пребацио их у Јужну Америку. А крунски доказ да им је то био „званични курс“ је проглашавање алојза степинца блаженим од стране папе. И срам те било тих предака који су страдали (ако је то у опште истина)!

    http://youtu.be/D7TCYrCT84U?t=1m39s

  23. Вук,ако заиста читаш Библију,како то да не разумијеш њене поруке? Једна од тих порука је и та да ће вјерске вође подржати Антихриста и да ће само они који имају уши да чују и очи да виде бити спашени. Ево ти један добар видео,можда ти мало отвори очи http://www.youtube.com/watch?v=0VLqg-e5GnE

  24. Јк. 52 (2:1-13)

    Браћо моја, не гледајући ко је ко, имајте вјеру у нашега Господа славе Исуса Христа. 2. Јер ако дође на сабрање ваше човјек са златним прстеном и у свијетлој хаљини, а дође и сиромах у биједној хаљини, 3. И погледате на онога у свијетлој хаљини, и речете му: Ти сједи овдје лијепо, а сиромаху: Ти стани ондје, или сједи овдје ниже подножја мојега; 4. Зар тиме не учинисте разлику у себи и постадосте судије са злим помислима? 5. Чујте, драга браћо моја, не изабра ли Бог сиромахе овога свијета да буду богати вјером, и насљедници Царства које обећа онима који Њега љубе? 6. А ви понизисте сиромаха. Нису ли богаташи ти који вас угњетавају и зар вас они не вуку на судове? 7. Не хуле ли они на добро Име којим сте названи? 8. Но, ако ви закон царски извршујете по Писму: Љуби ближњега својега као самог себе, добро чините; 9. Ако ли гледате ко је ко, гријех чините, и закон вас кара као преступнике. 10. Јер који сав закон одржи а сагријеши у једноме, крив је за све. 11. Јер Онај који је рекао: Не чини прељубе! рекао је и: Не убиј! Ако, дакле, не учиниш прељубу а убијеш, постао си преступник закона. 12. Тако говорите и тако творите као они који ће законом слободе бити суђени; 13. Јер ће ономе бити суд без милости који не чини милости; а милост слави побједу над судом.
    Meni su brate oči otvorene. Ne želim da se hvalim onim što sam razumio u Bibliji ali u svakom slučaju mislim da je to što sam razumio mnogo životnije od toga šta će uraditi vjerske vođe. Ja ne zavisim ni od kakvih vođa, mislim da imam dovoljno mozga da budem SVOJ a to mi hrišćanstvo i omogućuje a takođe mislim da ovo što si ti napisao u Bibliji ne postoji, bar ne u tom obliku, jer znam gdje se nalazi ovo KO IMA UŠI DA ČUJE… To je jedna od poslanica Svetog Apostola Pavla u kojoj on govori o tome da postoje tri vremena, prošlo, sadašnje i buduće, u prošlo ne možemo otići jer je ono iza nas, u budućem ne možemo živjeti jer ono tek treba da dođe a jedino što mi imamo je sadašnji trenutak a gospodnja je vječnost pa onda kaže KO IMA UŠI DA ČUJE NEKA ČUJE ITD. A blaženopočivši patrijarh Pavle je volio da kaže KO IMA UŠI DA GA VUKU ZA UŠI 😀

  25. Господ назива отпали религиозни систем КУРВОМ која напоји све народе вином курварства својега. Вино представља лажне доктрине и учења којима ће се народи ,напајати,
    Ево ти још један добар видео о курви Књиге Откривења http://www.youtube.com/watch?v=BrI98IEJd7Q

Оставите одговор