Укида се царина за електромобиле, мања и за остала?

Министарство спољне трговине и економских односа БиХ предложило је смањење и укидање царина на нове конвенционалне и електричне аутомобиле до краја 2019. године.

петак, јануар 18, 2019 / 18:19

Министар Мирко Шаровић упутио је ову одлуку у процес јавних консултација како би се стручна, али и шира јавност укључила у израду што квалитетнијег прописа и како би Босна и Херцеговина што ефикасније одговорила на убрзане промјене које се дешавају на свјетском тржишту, гдје се број електричних аутомобила из године у годину удвостручује. У свијету се годишње прода близу милион електричних аутомобила, док их је у нашој земљи, према задњој евиденцији, регистровано свега 18.

Примјеном повољније царинске стопе стимулисаће се увоз нових аутомобила, што ће значити вишеструку корист како са аспекта смањења загађења зрака и заштите животне средине тако и са аспекта подизања степена безбједности саобраћаја. Одлука доприноси изједначавању тржишних услова за све увознике и дистрибутере у БиХ, без обзира гдје се производе возила бренда који заступају.

Такође, Одлуком се хармонизују царинске стопе које се примјењују приликом увоза новопроизведених аутомобила у БиХ са царинским стопама које се примјењују у региону, приликом увоза ових производа.

Одлуком о привременој суспензији и привременом смањењу царинских стопа при увозу нових аутомобила предложено је да се царинска стопа на увоз новопроизведених аутомобила, која немају преференцијални статус робе из земаља са којима Босна и Херцеговина има закључене споразуме о слободној трговини, смањи са досадашњих 15 посто на 5 посто и то за аутомобиле са погоном на бензин, дизел и хибридна возила, те са 5 посто на 0 посто царинску стопу на аутомобиле на електрични погон, саопштено је из Министарства спољне трговине и економских односа БиХ.



2 КОМЕНТАРА

  1. Читава земља са своја два ентитета је обична лудница.
    Царина не електрична возила а једини купац су електропривреде да покажу “ еколошку свијест“.
    Има ли електрична возила рафинерија или они мирно трују српски брод?

    1. Млађо,
      енергија која се производи за покретање тих аута се негдје производи. Тамо гдје се производи нешто сагори или се уништи ријека, а тамо гдје се та енергија потроши нема више издувних гасова. Они су остали код сиротиње.

      Кужиш?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *