Превој Чемерно: Коначно пробијено нешто, а није рок

Пробој најдужег саобраћајног тунела у БиХ – преко планинског превоја Чемерно, на магистралном путу Гацко – Фоча, завршен је данас, а очекује се да прва возила овом трасом пута прођу крајем наредне године. Укупна дужина тунела је 2.109 метара, његов пробој, који је почео 15. априла 2009. године, урађен је са закашњењем од неколико мјесеци […]

недеља, октобар 30, 2011 / 16:07

Пробој најдужег саобраћајног тунела у БиХ – преко планинског превоја Чемерно, на магистралном путу Гацко – Фоча, завршен је данас, а очекује се да прва возила овом трасом пута прођу крајем наредне године.

Укупна дужина тунела је 2.109 метара, његов пробој, који је почео 15. априла 2009. године, урађен је са закашњењем од неколико мјесеци због проблема имовинске и геолошке природе. Тунел је пробијан са двије стране, и то из правца Врбе, одакле је пробијено 1.960 метара, док је из правца Трнове Луке пробијено 150 метара.

Директор предузећа "Интегралинжењеринг" Слободан Станковић потврдио је Срни да је ријеч о изузетно тешкој изградњи тунела, изразивши наду да ће већ крајем наредне године овај захтјевни пројекат бити завршен.

"Надам се да неће бити неких нових околности по питању геологије, нити да ће се појавити клизишта која би могла пореметити планирани рок завршетка радова", рекао је Станковић и напоменуо да су геолошки стручњаци са сарајевског и београдског универзитета свакодневно присутни на терену.

Он је додао да су уочена два помјерања тла на траси која треба да се ради, изражавајући наду да то неће утицати на планиране рокове.

Говорећи о разлозима "пробијања" рокова завршетка пројекта, Станковић је истакао да су највећи проблеми били имовински односи.

Надзорни инжењер радова Михајло Чобелић рекао је да након пробоја тунела слиједи његова обрада са прсканим бетоном, припрема за хидроизолацију па бетонирање, што ће бити рађено и током зиме.

"Имамо савремену бетонару у близини тунела, која ради и у зимским условима и справља бетон на минус 34 степена, што олакшава посао", рекао је Чобелић и додао да у наредном периоду слиједе радови на пробоју малог тунела дужине 196 метара, од којих је већ завршен пробој 60 метара.

Према његовим ријечима, у оквиру пројекта урађен је и асфалтиран један велики мост – дужине 409 метара, један мали мост у Врби, гдје је асфалтирана и траса у дужини од 1.700 метара, као и један дио трасе од Фоче у дужини од 750 метара.

"За сљедећу годину нам остаје још око 1.900 метара трасе да се пробије и да се изврши насипање", каже Чобелић.

У току радова на пројекту, због неповољне геологије, премјештана су читава брда, направљени нови потпорни зидови, а на појединим мјестима прављени су засјеци и косине до пет метара више него што је предвиђено, како се не би обрушавао материјал, а да би се траса осигурала.

Приликом досадашњих радова један радник је погинуо, а два лица су лакше повријеђена.

Приликом недавне посјете радовима предсједник Владе Српске Александар Џомбић је истакао да је ријеч о најзахтјевнијем пројекту финасираном из развојног програма РС за који неће бити пробијена финасијска конструкција, напомињући да има увјерење од извођача радова да ће пројекат бити завршен крајем сљедеће године.

Радови, за које је влада РС издвојила 72 милиона КМ, почели су у септембру 2008. године, а предвиђена је изградња два моста, два тунела и вијадукт. Док не буду завршени радови на новој траси пута, као и због активираног клизишта, саобраћај преко планинског превоја Чемерно одвијаће се привременом обилазницом.

Градњом новог пута дужине око девет километара, који представља један од највећих инфраструктурних пројеката у Републици Српској, путна комуникација преко Чемерна у будућности ће представљати најкраћу саобраћајну везу Србије са црногорским приморјем.



Оставите одговор