Машиновође из ФБиХ: Колеге из РС имају нашу подршку

Представници синдиката машиновођа и стројовођа Федерације БиХ /ФБиХ/ дошли су данас у Добој да би подржали колеге из Републике Српске /РС/ који не раде петнаести дан. Према ријечима Раденка Марића, једног од лидера машиновођа окупљених у добојској радионици за одржавање шинских возила, у току дана се очекује долазак делегација из синдиката машиновођа Србије и Црне […]

уторак, октобар 25, 2011 / 18:04

Представници синдиката машиновођа и стројовођа Федерације БиХ /ФБиХ/ дошли су данас у Добој да би подржали колеге из Републике Српске /РС/ који не раде петнаести дан.

Према ријечима Раденка Марића, једног од лидера машиновођа окупљених у добојској радионици за одржавање шинских возила, у току дана се очекује долазак делегација из синдиката машиновођа Србије и Црне Горе.

"Дошли смо да искажемо безрезервну подршку колегама у њиховом настојању да се изборе за своја права", рекао је секретар синдиката машиновођа и стројовођа ФБиХ Јасмин Кочић.
Он је напоменуо да машиновође из ФБиХ неће прихватити никакву понуду да мијењају колеге у Републици Српској.

"Категорично смо одбили да будемо ангажовани на замјени, а немамо ни законско право да возимо по пругама Српске", нагласио је Кочић.

Према његовим ријечима, машиновође из Српске само траже од надлежних у управи "Жељезница РС" своја законска права.

"Сматрамо да су машиновође из РС у праву и да им власти требају омогућити да остваре своја права", нагласио је Кочић.

Делегација представника синдиката машиновођа из ФБиХ до Добоја је допутовала возом из Сарајева који се овдје зауставља. Делегати су отишли на састанак са колегама, док су остали путници воза који је раније саобраћао на релацији Сарајево – Бањалука – Загреб даље путовање од Добоја наставили аутобусима.

Машиновође које су од 10. октобра зауставиле возове траже исплату разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даљу исплату километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.



0 КОМЕНТАРА

  1. Мало би „колеге“ да преузму посао! 😉

    Драге машиновође, вратите се на посао, док није касно. Жељезнице су се практично одржавале, годинама уназад, стпотинама милиона марака које је Влада издвајала. Пара више нема, потрошило се на тако…. различите ствари. Е сада, једини приход који стичу јесте по основу уговора са привредом, путнички саобраћај не постоји. Потпуно сам сигурна да ће ови људи да потраже неке алтернативе без обзира на релативно јефтин жељезнички саобраћај… људи једноставно више неће дозволити себи прекид производње и штету коју су имали ове године. Неће ово да нанесе штету ни Павићу, ни Чубрловићу, ни Џомбићу. Себи правите проблем. Сутра када не будете имали посао…. тзв. километар ће да вам буде најмањи проблем, али добро… ви ипак знате боље!

  2. а ко им гарантује исплаћивање било чега, ако не може тај километар, не може ово, не може оно,..зар по том истом основу не могу им рећи да нема плата и да морају радити за џ.
    е јбг ти Ања, таман помислим да си се уразумила, кад ме ти изнова разочараш, ко њима гарантује поштовање посебног колективног уговора, ако направе сепаратни договор, изван оквира тог ПКУ?
    То би значило да су га први они, машиновође, прекршили и ускратили у примјени?
    Машиновође не могу и не желе бити жртве неспособности владиних руководстава у тој криминализованој фирми, коју су узгред претворили у средство митала, павића, чубриловића и других система изван јавног интереса РС!
    Комбинација „јавно-приватног власништва“ оставља управо оваке негативне последице!

  3. Мени је драго што су машиновође из Федерације показале солидарност са људима из Српске! Свака им част! Ово се ријетко дешава те је и због тога вриједно похвале.

    Знам да привреда трпи, али то траје већ годинама и нема много везе са радницима. Кад приватни послодавци не поштују ни колективни ни посебни уговор о раду, кад инспекција рада гледа кроз прсте онима који их подмите, кад Влада субвенционише предузећа која дугују и порезе и плате, сва свјетла су уперена на раднике који само хоће да се испоштује потписано! Па ако није по закону то што им стоји у уговорима, зар не треба санкционисати оне који су им то обећали?!

  4. simona, 26.10.2011. 11:40:55

    Управо тако, видиш наша Ања би била влада континуитета са овим парадокс владама додик-џомба, јбг то ти је као да неко продаје литар млијека за 1 км, а ти хоћеш да узмеш за 1 фенинг, јер ниси понио више пара од куће, а и немаш их јер школујеш дјецу у иностранству и шта он хоће више треба да поштује ту твоју дарежљивост, доста му и тај један фенинг, следећи пут неће добити ништа јер криза је забога видиш како доле убише Гадафија, а у Грчкој хаос…:P

  5. Ако вас буду слушали… завршиће онако како сам написала. Жељезнице у стечај и пут под ноге кућама. Мислим да већина очигледно није ни прочитала колективни уговор и да не зна о чему се ради у овој ситуацији. Подржавати протесте ради протеста… једноставно нема смисла.

    Ако је 900 марака само за хљеб, маст… питам се шта ће људи у привреди, високообразовани, са 600. Преплаћене машиновође су упале у сопствену замку из које сада никако не могу да изађу, мада би очигледни хтјели. Нема основа за 2, 40! Нажалост, слушали су ове и овакве и сами себе довели у ситуацију да излаза нема. Сада су почели да скрећу тему са тзв. километра и да се жале на немогуће услове рада, након што су увидјели да захтјеви за колометар не могу да прођу.

    Подршка осталим радницима у Жељезницама који једини трпе штету, као и онима који су послани на принудни годишњи одмор због побуњеника и протестаната из хобија!

  6. А зашто не може да им прође захтјев за километар? Јел они требају бити плаћени по свом учинку или на лијепе очи, дај шта даш павићу, митал, чубра,..било ко!?
    јбт каква ти је то логика, ако не пристану на све, неће имати ништа, а то „све“ што им се нуди је у ствари ништа!?
    По тој логици само добра воља пословодства ће одлучивати хоће ли им уопште исплаћивати плату, јер како ти сама кажеш не треба им ПКУ, прече је да одустану сами од њега да би ЖРС функционисале на овај начин којим су саме себе већ довеле у канал!:-o

  7. bolje iko nego niko da ih podrzi.sto se mene tice ovo je jako pozitivna stvar jer i u „boljem“ i u „losijem“ entitetu narod ne talasa bojeci se goreg-rata.izgleda da je svijest naroda ipak dogurala dotle da vidi da problem nije onaj drugi narod nego pljacka sva tri naroda i svih nacionalnih manjina pod maskom nacionalne ugrozenosti.doduse za mir je potrebno da svi budu pametni a za rat je dovoljno nekoliko budala i jedna varnica ili nekoliko „profesionalaca“ koje je uvjek lako naci za sitne pare.
    anja ja mislim da je najbolje da promjenis ime u biserka i nadjes sto musko.

  8. rammstein,

    Сасвим је очигледно да не познајеш ситуацију!

    Прекините штрајк док је вријеме. Жељезнице су ионако биле пред стечајем, гомилање губитака и накнаду штете по основу тужби привредника који су оштећени за ових скоро 20 дана тешко да ће неко моћи да плати. Сутра када не будете имали посао… они који вас наговарају на незаконите работе неће бити ту да вам школују дјецу и плаћају рачуне. Сјетите се само неких херцеговачких примјера који су слични, не у потпуности… али… од прошлог или претпрошлог љета!

    Ипак се надам да ће ово да се заврши до краја радне седмице и да ће покушати да се спаси оно што се спасити да. ЖРС су потребне Републици Српској, али између потребе и могућности… постоји огромна разлика. Управа, ни садашња ни претходна неће бити оштећена овим. Стајући на страну једних или других (то је суштина приче у овом конкретном случају) губе само радници, сви, па и машиновође.

    И коначно, наслов… подршка је увијек добродошла и потребна, али од стране радника у Жељезницама РС. Ње међутим нема, напротив! Комшија конкурент има свој интерес у причи и то нема пуно везе са солидарношћу.

  9. Ања,

    сасвим је очигледно да си промашила поенту!?

    Кажеш да су ЖРС пред стечајем, а ако штрајкују онда су губитци других привредних субјеката огромни? Па јбт како то објаснити, реципрочно, ако су једни (ЖРС) у дубиози другима добро иде (митал&павић) кад они (ЖРС) престају радити под тим банкрот условима и траже своје, онда су (митал&павић) у дубиози!?

    Зар није онда логично да постоји негдје линија обострано корисних интереса?
    Или треба наставити по старом опробаном систему, возите ви нама за џ руду, а ми ћемо вам дати кад будемо имали воље неку цркавицу, али не узимајте нам то као обавезу, јер се одмах нисмо договорили..:P

    а шта је са оним пројектом руске рафинерије, жељезница од Брода до Модриче? Колико пута су испаљени ови обични људи у ЖРС? Јесу ли они криви што послују са губитцима, ето исто тако послују и Шуме РС са стомилионским губитцима, па пробајте тамо оставити раднике без плата исти ефекат ће се добити, као и у Поштама..све оно чега се ова трула коалиција дотакла је труло!x-(

  10. Машиновође су посебни по томе што свјесно (њих 240 који управљју са расположивих 20 бучних возила) малтретирају више од 3000 жељзничара ЖРС.
    Километар им је само изговор, то им је додатак кад возе?! Кад не возе имају плату ?! ИМАЈУ ПЛАТУ А БЛЕЈЕ.

  11. Cilj vlasti je i nestanak ne samo željeznice, već i cijele RS sa cjelokupnim narodom. Da oni misle o dobru RS,ne bi stavili bitangu , pjanduru za direktora ŽRS.
    Eto, kada se vrati predsjednik neka bude jedan mašinovođa, drugi Pavić, treći premijer. zatim ministri,….
    Svaki onaj mašinovođa je bio vojnik,odbranio i stvarao RS, svaki bi časnije i bolje obavljao posao predsjednika i premijera.
    Ove pohapsiti, prijeki sud , da očistimo zlo sjeme.
    Razmontiravaju RS, uništili industriju, poljoprivredu, m tel, sada željeznicu, sutra šume, struju…
    Dabogda pocrkali!

  12. Anja, samo koji mjesec prije pisao sam da ovaj direktor nije sposoban da sam sa sobom vlada, čovjek je notorni alkos, i sram bilo Pavića koga je doveo. Rekao sam onda da neće ostati ni ž od željeznice.
    I niko ne može da me ubijedi da je vlast dobronamjerna, da SVJESNO I NAMJERNO ne uništava sve, sve.
    Vidiš li našto liče skupštine, vidiš li da nam se rugaju govoreći nam da nam je dobro. Po njima mi smo bolji dio Evrope. Zar ne vidiš da nas NAMJERNO uništavaju.
    Predsjednik luta po Americi ko muva bez glave. Niko nije htio ni da čuje za njega. Pustili ga niz vodu. trebao je da zna:ko s đavolom tikve sadi… A, on ih je sadio s njim.
    Samo đavo sa njim odnese i narod. To mu je i bio cilj.

  13. yeni, 26.10.2011. 20:42:33

    Баш ме овај твој коментар о милораду страшном, подсјети да смо ми подсвјесно сами себи укинули РС, готово да је више нико и не спомиње, правна држава, правни систем, институције, владавина права,…ништа од тога, нама дневници почињу, добро вече, милорад додик је истакао бла,бла, оцијенио је додик..бла, бла.. гдје је ту РС!?

    Ја уопште не могу да схватим ту неку патолошку овисност од његовог става, за мене је он просјечан играч, преварант са мало више шлифа, никакав говорник, често муца, тешко изговара неке ријечи, неразговјетан је осим кад псује и галами тад показује тај свој реални ментални склоп просјечног приученог диктаторчића као неки шефић возног парка, да га не знам преко тв-а вјероватно би га на улицу замјенио са неким wanabe скојевцем, што можда и јее.. али овако просто трагично за какву марионету ми замјенисмо нашу РС!:-o

  14. Prijedore, zanijmi jeny. Osta bez teksta. Tebe molim da ne stavljaš ništa na yu tube , ne zbog ministra i njegovog direktora, zaslužili su i gore, ali, što ti reče zbog porodice. Pogotovo ako čovjek ima djecu, Ne mire se ona lako sa time kakvi su im roditelji. Djeca nisu birala roditelje.
    Jeny pripazi malo kada vrijeđaš one koji su već uvrijeđeni i povrijeđeni, prevareni i izlagani …

Оставите одговор