Креће рат у стриминг индустрији

У поређењу с готово сто година историје компаније Волт Дизни, Нетфликс се са својом 21-ом годином може сматрати почетником у свијету шоу-бизниса. Па ипак, та фирма је са својих 150 милиона претплатника неприкосновени краљ платформе будућности: онлај-видеостриминга.

среда, август 21, 2019 / 14:21

Највећи конкурент Нетфликсу је интернет-сваштар Амазон са 100 милиона муштерија. Ту је и Гугл са каналом Јутјуб који додуше може да се похвали са више од 1,3 милијарде корисника, али они не плаћају мјесечну претплату као што је то случај с Нетфликсом и Амазоном.

На уносном тржишту онлајн-стриминга је још неколико великих играча попут ХБО или Хулу, али би од следеће године конкуренција могла знатно да ојача. У игру се убацује и телекомуникациона компанија АТ&Т која је недавно купила медијску компанију Тајм Ворнер, а у њеном власништву је већ стриминг ХБО и ХБО Нау.

И див Дизни на тржиште стриминга улази преко компанија које већ посједује као што је Хулу. Но недавном куповином медијског концерна 21ст Сенчри Фокс, колекција филмова додатно се проширила. Дизни почетком септембра уводи свој сервис под називом Дисни Плус.

У бизнис сада улазе и компаније попут Епла који на јесен у 100 земаља свијета покреће свој сервис Епл ТВ Плус. Како би привукао што више претплатника, Епл је за ексклузивне продукције придобио звијезде попут Опра Винфри, Џенифер Анистон и Риз Витерспун.

Стриминг потискује класични ТВ

И док је употреба стриминга у сталном порасту, класични ТВ је у фази повлачења. Већина корисника у САД чак и класичне ТВ-формате попут вијести прати преко стриминг-сервиса. Америчко предузеће за анализу медијског тржишта Репортлинкер вриједност тржишта онлајн-стриминга процјењује на 125 милијарди долара. Само у САД претплатници мјесечно на стриминг-сервисе потроше двије милијарде долара. Просјечан Американац недељно на гледање серија и филмова преко стриминга потроши исто времена као и на радном мјесту.

У Њемачкој и Европи је коришћење стриминга слабије, али је у сталном порасту. Према истраживању њемачког јавног сервиса АРД/ЗДФ, 60 одсто грађана барем једном недељно конзумира покретне слике преко стриминга.

Осим многих предности стриминга према класичном ТВ-у, попут програма који није испрекидан рекламама или индивидуалног одређивања времена гледања, корисници истичу у квалитет програма који је бољи у поређењу с класичним ТВ-ом.

Томе доприносе и сопствени садржаји од којих су неки већ ушли у историју масовних медија попут Нетфликсових продукција "Кула од карата" или "Чудније ствари". Ту је наравно и ХБО с феноменом званим "Игра пријестола".

Дизни у трку улази са сопственим продукцијама попут серијала филмова "Ратови звијезда" или анимираним филмовима продукције Пиксар. Истовремено, Дизни Нетфликсу неће да продужи права за приказивање својих садржаја. Али то ће Дизнију донијети и губитке, јер му је Нетфликс годишње уплаћивао више од 300 милиона долара.

Познаваоци прилика вјерују да би нова конкуренција могла да резултира и ратом цијена. И док Нетфликс у међувремену за најповољнију претплати тражи не осам него девет долара, Дизни у игру улази претплатом од седам долара мјесечно. Нетфликсу су нови приходи преко потребни како би новим продукцијама надокнадио одлазак филмова из Дизнијеве понуде.



1 КОМЕНТАР

  1. Написаћу примедбу под овим чланком, због речи ,,стриминг” (са све simple continuous tense наставком ,,ing”). Зашто се подразумева да свако зна шта она значи или означава?
    Борба за преживљавање нашег језика (самим тим и културе) подразумева поред писма, и његово осавремењавање. Не мислим притом на ,,праћење трендова и брендова”, већ на праћење појаве битнијих нових речи и кованица, њихово превођење или бар тумачење.
    Велика подршка за једину ћириличну страницу са вестима, у Српској Босни је наше писмо још угроженије него у АВНОЈ Србији.

Оставите одговор