"Кока-Кола" на врху листе најврједнијих брендова

Највреднији бренд на свијету и даље је "Кока-Кола”, а највећи раст вриједности заби1ежио је "Епл”, који је захваљујући томе ушао међу првих десет најврједнијих брендова. а највећи пад претрпјела је финска фирма "Нокија” Технолошке фирме (иза „Кока-Коле”) предводе првих десет на љествици које чине само брендови из САД. Из неке друге земље је најбоље пласирана […]

понедељак, октобар 10, 2011 / 08:05

Највреднији бренд на свијету и даље је "Кока-Кола”, а највећи раст вриједности заби1ежио је "Епл”, који је захваљујући томе ушао међу првих десет најврједнијих брендова. а највећи пад претрпјела је финска фирма "Нокија”

Технолошке фирме (иза „Кока-Коле”) предводе првих десет на љествици које чине само брендови из САД. Из неке друге земље је најбоље пласирана „Тојота” на 11. месту, произлази из истраживања компаније „Интербренд”.

Истраживање о вриједностима брендова је засновано на сложеној методологији коју је развио „Интербренд”. Користи образац који комбинује будућу снагу марке и њену улогу у стварању тражње, а фирме морају да имају јавно доступне финансијске податке, који би били анализирани.

„Кока-Кола” се на челу листе најскупљих брендова налази још од 2000. године, када је ово истраживање и почело да се објављује. Прошле године је њена вриједност повећана за два одсто, на 71,861 милијарду долара.

Друго мјесто припада „Ај-Би-Ему” (IBM), а треће „Мајкрософту”. Од технолошких фирми међу првих десет су још и „Гугл”, на четвртом, „Интел” на седмом, „Епл” на осмом и „Хјулит Пакард” на десетом мјесту. Љествицу десет највреднијих брендова употпуњују „Џенерал електрик” на петом, „Мекдоналдс” на шестом и „Дизни” на деветом мјесту.

Вриједност „Епла” повећана је 58 одсто, па се тако произвођач омиљених „ајфона” и „ајпеда” попео на осму позицију листе, са претходног седамнаестог мјеста.„Није то само чињеница да ’Епл’ производи лијепе ствари”, сматра генерални директор „Интербренда” Џез Фремптон, и додаје: „Створили су цјели животни стил и начин живота”.

Вриједност „Епла”, према Фремптону, повећана је највише захваљујући доминантној позицији на тржишту таблета. „Ако погледате људе који се спремају да купе таблет, чак 85 одсто њих каже да ће купити ’ајпед’. На тржишту не постоји ниједан конкурент који има више од пет процената удјела”, нагласио је Фремптон.

Највећи пад претрпјела је „Нокија” која је склизнула на 14. место, са осмог, а њена вриједност је смањена 15 процената. „Нокија” је 2010. године била највреднији европскибренд, а сада је то „Мерцедес” на 12. мјесту. „Нокија” се у последње вријеме бори са проблемима и морала је да отпушта раднике, углавном због јаке конкуренције на тржишту смартфона.

Америчке фирме заузеле половину листе

Листом сто највреднијих свјетских брендова доминирају фирме из САД, којих укупно има 49. Из Европе је на љествици 38 брендова, и то из Њемачке, Француске, Швајцарске, Италије, Британије, Шведске, Холандије, Финске и Шпаније. Преостали су из Јапана, Кореје, Канаде и по један из Мексика и са Тајвана.



Оставите одговор